Reklama

Zdravý zaměstnanec je základem prosperity každé firmy. Jeho význam si začíná uvědomovat čím dál více zaměstnavatelů, obzvlášť teď s nastupujícím chřipkovým obdobím. V nákladech na nemocenské dávky totiž vidí velké ztráty v podobě zpomalení firemních procesů, snížení efektivity práce a v konečném důsledku i pokles zisku celého podniku.

Chřipka je vysoce nakažlivé virové onemocnění. Vyskytuje se celosvětově, ročně onemocní přibližně 10 – 15 % populace a přibližně 2 %  nemocných na její následky umírá. Onemocnění však není spojeno jen se zdravotními riziky, ale způsobuje i nemalé ztráty ekonomické. Výdaje nese stát, zdravotní pojišťovny a zaměstnavatelé i samotní zaměstnanci. Odhaduje se, že celkové náklady na pacienta s chřipkovým onemocněním v produktivním věku dosahují částky 58 696 Kč. Z toho stát zaplatí 55 %, zaměstnavatel 34 %, pacient 7 % a zdravotní pojišťovna 4 %.

očkování

Nejúčinnějším preventivním opatřením proti chřipce, které pomáhá snižovat počty nemocných, je očkování. Navzdory tomu, že očkování snižuje počet pracovních neschopností až o 78 %, není v České republice oproti jiným vyspělým státům využíváno  ve velkém rozsahu.  Až 85 % ekonomicky aktivních Čechů ani neuvažuje o tom, že by se dalo proti chřipce očkovat. Celková proočkovanost proti chřipce se u nás v posledních letech pohybuje v rozmezí 5 až 7 %, přičemž v jiných evropských zemích je očkovaných v průměru 3x více. Mezi očkovanými jsou především senioři a chronicky nemocní pacienti.

Cena vakcíny proti chřipce včetně aplikace se pohybuje okolo 300 korun, což je zlomek v porovnání s náklady na léčbu chřipky. To si uvědomuje čím dál víc firem, které nabízejí očkování proti chřipce jako jeden ze svých firemních benefitů. V loňském roce hradilo svým zaměstnancům očkování proti chřipce 31 % českých firem.

Jednou z nich je i automobilka ŠKODA AUTO, která poskytuje bezplatné očkování proti chřipce všem svým zaměstnancům již od roku 1997. „V uplynulé sezóně 2015/2016 dosáhla proočkovanost našich zaměstnanců více než 12 % (tj. přes 3 200 osob), což je přibližně dvojnásobek ve srovnání s proočkovaností v rámci celé České republiky. Přesto v sezóně 2016/2017 ŠKODA AUTO opět usiluje o vyšší míru proočkovanosti, a proto se snaží očkování oprostit od mýtů a podpořit motivaci zaměstnanců,“ říká Jana Bahníková, tisková mluvčí automobilky.

očkování

Kampaň STOP chřipce! chce zvýšit informovanost o nebezpečí chřipky a zabránit tak dalším zbytečným úmrtím. Připojte se i Vy k petici za zvýšení proočkovanosti proti chřipce v ČR na www.stop-chripce.cz

Více na www.stop-chripce.cz nebo na www.ockovaniprotichripce.cz