Rodina

Jedno dítě a dost! Proč?

dite

Často ji vídám v autobusu MHD. Mladou maminku doslova obalenou dětmi. Vždycky je středem pozornosti. Aby ne, to se dnes jen tak nevidí, aby měla žena čtyři děti. Jak tu droboť všechnu pobere, je mi někdy záhadou.

Dětičky jsou tiché, dobře vychované, nikdy neječí, nelezou po sedadlech a neokopávají ostatní spolucestující. Dvě starší se způsobně drží madla kočárku, ve kterém sedí třetí, a čtvrté ještě docela malinké, spí v šátku, který má maminka uvázaný na těle.  

Napřed jsem si myslela, že je to třeba nějaká „ó pérka“, ale děti jsou jí nápadně podobné. Čtyři děti v dnešní době jsou docela rarita.

Jedno, maximálně dvě děti a dost. Když se tak dívám na mladé rodiny kolem sebe, třeba ve svém příbuzenstvu, jsou to paradoxně většinou muži, kteří nechtějí víc dětí. Nejraději by si rozmazlovali jedináčka. Přitom by se zdálo, že se spíš ženám nebude chtít sedět doma, budou se bát, že ztratí kontakt s prací, nebo že se rodina bude muset  uskromnit, když se všechno „potáhne“ z jednoho platu. Ale kdepak, peníze tu nehrají roli. Tak co? Sobectví mužů? Asi.

Když jsem se bavila se svou neteří, která má dva kluky, překvapila mě, že by chtěla ještě jedno.
„Tři děti? Ty jsi ale odvaha.“
„Klidně, být matkou mě baví. Ale manžel nechce o dalším dítěti ani slyšet. Už k tomu druhému jsem ho musela „přemlouvat“, nechtěla jsem jedináčka.“

Vzpomněla jsem si na Finsko. Tam je naprosto normální, že rodiny mají víc dětí. Tři celkem běžně. Jenomže tam je jiná situace. Stát tyto rodiny podporuje a otcové jsou zvyklí s dětmi pomáhat. Ne jako tady, kdy veškerá péče o děti a domácnost visí na ženě a chlap si po práci jde za vlastními zájmy.

   
16.09.2010 - Děti - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [78] bernadeta1 [*]

    A proto matky, vychovávejte své synky k zodpovědnosti, ušetříte budoucím snachám hromadu práce a trápení Sml16 Moje "tchýně" se výchovy svých dvou synů zhostila v pravdě svérázně, a zejména můj partner po obědě umyje nádobí, pomáhá mi s úklidem, sám si bez remcání vyžehlí (samo, že převážně žehlím já, ale když potřebuje přejet kalhoty nebo košili, udělá to sám), umí vařit (alespoň nějaké to lehčí jídlo) a celkově má živý zájem o dění v domácnosti. A po všech těch zkušenostech doufám, že mi s dětmi také pomůže a rozhodně nechce jen jedno, spíš tři. A tak si teď tak říkám, v čem bude zakopanej pes, když je takhle bezvadnej Sml30

    Na druhou stranu mé tetičky nenechají bratránky na nic sáhnout, že si to raději udělají samy-bratránci jsou nemehla a zastánci toho, že ženská má vyndat ruce z dřezu, až když je třeba složit uhlí Sml15

    superkarma: 0 29.09.2010, 09:31:49
  2. avatar
    [77] babicka11 [*]

    my máme děti dvě, přestavovali jsme barák, abychom se všichni pěkně vešli a aby děti měly pokoj sami pro sebe, stálo to dost peněz i sil, na dovolené jsme jezdili jen na Slapy, Lipno, atd., k moři už nebylo tolik peněz (a taky tolik možností) a abychom jeli sami a děti šoupli do tábora, to ne, to bych neudělala. Teď už jsou velcí, sami mají rodiny, mohli bychom jet teď k moři, ale zase zdraví neslouží tak, jak má a bojíme se, že bychom to nezvládli...ale nelitujeme, děti jsme dobře vychovali a jak to jde, tak se všichni scházíme a máme se rádi. To je nad všechny dovolené světa!Sml59

    superkarma: 0 25.09.2010, 16:02:27
  3. [76] bernadeta1 [*]

    Děti jsou kořením života a proto jich není nikdy dost...Ale někdy jich má člověk vážně až po krk Sml30 Já jsem ze 3 dětí, sama chci děti minimálně dvě.

    superkarma: 0 25.09.2010, 00:22:51
  4. avatar
    [75] denkas [*]

    Stes — #74 To je ,že čtyři kamarádky jsou ze 3 dětíchSml16Dvě jsou z pětí dětí,a dvě ze čtyř. Prostě ,že všechny kamarádky mají hodně sourozenců!!Sml59

    superkarma: 0 23.09.2010, 21:20:00
  5. avatar
    [74] Stes [*]

    Alenka0010 — #73 Myslela jsem to slovní spojení: čtyři ze tří :-). Napsaný je to hezky, ale těmhle počtům nějak nerozumím :-), Nemělo to být spíš tři ze čtyř?

    1. na komentář reaguje denkas — #75
    superkarma: 0 23.09.2010, 20:43:19
  6. avatar
    [73] Alenka0010 [*]

    Stes — #69 Proč by to byl překlep? Myslím, že je to dost srozumitelně napsaný.

    1. na komentář reaguje Stes — #74
    superkarma: 0 23.09.2010, 10:17:55
  7. avatar
    [72] 2944 [*]

    Máme děti dvě a musím přinat,že úplně stačí.Jsou od sebe 1,5 roku,takže jsem měla docela "záhul".Manžel ale vydatně pomáhal a pomáhá,tak v pohodě.Přesto jsme se shodli na tom,že třetí už ne.Ale u každého je to individuální a určitě záleží i na dalších okolnostech,jako je bydlení,zaměstnání,finance............

    superkarma: 0 21.09.2010, 09:02:25
  8. [71] anita75 [*]

    já mám 3 děti a starám se ještě o těžce nemocnou maminku...jde to zvládnoutSml16 ikdyž mám někdy pocit že jsem selhala

    superkarma: 0 20.09.2010, 14:39:01
  9. avatar
    [70] denkas [*]

    Juana — #42 Ale taky byly přídavky a na 3 děti to bylo tisíc korun. A že by zrušili dotace na dětský věci v 70 roce ,to teda nevim.Sml80 Já mám 3 děti nejstarší ročník 71 a nejmladší 79 a že by na mě někdy někdo koukal jako na exota ,to si teda nepamatuju.Sml59

    ale jinak je pravda ,že třeba s dovolenou byl problém-i pokoje byly jen pro 4.Ale televizi jsme rozhodně měli a automatku ,který jsem se bránila (dnes nechápu proč) jsme kupovali v roce 80. Jo a i já pocházim ze třech dětí a TV jsme taky měli!Sml16

    superkarma: 0 18.09.2010, 22:54:39
  10. avatar
    [69] Stes [*]

    Ei.lin — #68 moc se mi líbí věta ............. co se občas scházíme jsou dvě z pěti, dvě ze čtyř a čtyři ze tří,... .............. roztomilý překlep :-)

    1. na komentář reaguje Alenka0010 — #73
    superkarma: 0 17.09.2010, 19:38:41
  11. [68] Ei.lin [*]

    Tak já čekám druhý a plánujem ještě aspoň to třetí, shodli sme se, že mít domek, jdem klidně do pěti, ale přece jen ve 2+1 v paneláku by to byl dost masakrSml30

    Jinak jsme oba ze čtyř a já osobně na tu svojí sourozeneckou dětskou partu vzpomínám moc ráda, to by se ve dvou prostě nezažilo.

    Vůbec mám kolem sebe rodiny s více dětmi. V příbuzenstvu i mezi kámoškama, švagr i budoucí švagrová jsou taky ze čtyř, a kamarádky, co se občas scházíme jsou dvě z pěti, dvě ze čtyř a čtyři ze tří,... a jo, zrovna jsme všechny na mateřský, tři už maj tři děcka, jedna z nich rozhodně prohlásila, že ještě nekončej, druhá je potřetím císaři, tak se smiřuje že oni holt končej, tři maj zatím dvě a jedna tu svojí situaci komentuje že už jsou skoro rodinaSml30, a zbývající dvě rodily v minulým týdnu to první.Sml59 (P.S.: až na dvě z nich, zdravotní sestry, máme všechny vysokou;-), jasně že jsme si museli přividělávat a jasně že jsme se museli často uskromnit... a jsem přesvědčená, že je to jenom dobře, těžko existuje lepší průprava do života, než vyrůstat s více sourozenci)

    1. na komentář reaguje Stes — #69
    superkarma: 0 17.09.2010, 08:54:29
  12. avatar
    [67] enka1 [*]

    mafi — #66 manžel může lámatSml80

    superkarma: 0 17.09.2010, 06:30:44
  13. [66] mafi [*]

    mooooooooc a hrozne mooooooooooc bych chtela druhe a klidne i treti dite, ale manzel proste strasne moc nehce. Jsem mama jednoho mima a druhyho mimikane chci vic nez cokoli jineho. Nemuzu, ale lamat pres koleno neco, co zlomit nejde, i kdyz me to hrozne mooooc mrzi... 

    1. na komentář reaguje enka1 — #67
    superkarma: 0 16.09.2010, 23:33:46
  14. avatar
    [65] peetrax [*]

    Fructia — #64 na fakultě čistě ekonomii jen 7, ať teda zas nepřeháním, no. Sml57

    superkarma: 0 16.09.2010, 22:47:20
  15. avatar
    [64] fructia [*]

    peetrax — #62 Sml52Sml67

    1. na komentář reaguje peetrax — #65
    superkarma: 0 16.09.2010, 22:40:34
  16. avatar
    [63] carrom [*]

    maje — #13 Na vš může pobírat ubytovací stipendium a když bude hodně šikovná a ještě chudá, tak taky prospěchové a sociální stipendium. kolej není tak drahá, když bude na pokoji pro 5, menza taky uleví nákupům drahýho jídla (a něco uklohnit v kuchyňce vyjde třeba ještě líp), prodraží se případně doprava a knihy (které ale jde leckde koupit od starších ročníků a pak je zas prodat mladším..) a většinou jde zvládnout i tu brigádu (spolubydlící i při medicíně cca 2x týdně stála za barem a vydělala si docela na dýškách :)

    Já doufám, že fyzicky, psychicky i finančně zvládnu mít tři děti, jedináček je podle mě svým způsobem o něco ochuzenej, může si hrát s bratrancema a kamarádama, ale doma prostě vyrůstá sám... i v dospělosti mi kamarádka závidí, že mám s kým řešit naše rodiče, zatímco ona je na ně sama. My jsme 2 holky a jako malé jsme chtěly ještě sourozence :)

    superkarma: 1 16.09.2010, 22:37:31
  17. avatar
    [62] peetrax [*]

    macamala — #57 tak. Já jsem studovala na inženýra devět roků. Aspoň mě nikdo nemůže podezírat, že jsem rychlostudent. Sml32

    1. na komentář reaguje Fructia — #64
    superkarma: 0 16.09.2010, 22:12:48
  18. [61] anina4 [*]

    a jedno dítě si opravdu nedovedu představit, to bych měla stále o něj strach a taky by bylo doma moc prázdno, takto se nám nedavno odstěhovala za přítelem a já se s tím vyrovnávala   měsíce a nevím jaké by to bylo ,kdybych měla jen ji,takhle máme doma ještě   , je to starost i radost a nelituji toho.

    superkarma: 0 16.09.2010, 21:18:13

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [60] anina4 [*]

    OlgaMarie — #58 souhlasím  s tím, že  žena má mít tolik dětí, kolik  je ochotna věnovat jim svého času.My chtěli vždy tři děti, ale když jsem neplánovaně otěhotněla počtvrté,ani mě nenapadlo,že si dítě nenechám( a dost lidí mě nechápalo), prostě je to o tom více naplánovat čas, taky starší děti pomohly .V okolí máme asi 4 rodiny na sídlišti, které mají 4 děti .

    superkarma: 0 16.09.2010, 21:14:54
  2. avatar
    [59] kebulkaevulka [*]

    |Není to pravda,jedno,dvě či tři,koupit jedno,dvě či tři kinder vajíčka?Jedno by bylo nejlepší,musím kupovat dvě,prostě všechno dvakrát,jak aut,tak panenky.Sml22

    superkarma: 0 16.09.2010, 19:46:50
  3. avatar
    [58] OlgaMarie [*]

    Tak jsem si tu různorodost přejela a znovu konstatuji, jak už jsem jednou psala:

    Žena má mít tolik dětí, kolika je ochotna věnovat čas.

    1. na komentář reaguje anina4 — #60
    superkarma: 1 16.09.2010, 16:32:38
  4. [57] macamala [*]

    peetrax — #48 Na plzeňských právech bylo jakékoli studium hodně rychlé, ale jen pro někoho. Řádní studenti dostávali naopak pěknou sodu.

    1. na komentář reaguje peetrax — #62
    superkarma: 0 16.09.2010, 16:20:35
  5. avatar
    [56] peetrax [*]

    lonkue — #55 pod poslední větu bych se mohla podepsat. Sml67

    superkarma: 0 16.09.2010, 16:10:49
  6. [55] lonkue [*]

    Rikina — #51 zcela souhlasim.... Myslim, ze dnesni mladsi zeny, ze nepousti to pasove vyroby deti hlavne proto, ze maji ve svem okolo podobne vzory jako tvoje babicka. U me to same. Take cely zivot jenom drela na jejich hospodarstvi, vychovala deti, zajistovala kompletni servis manzelovi, atd... Nikdy ji nenapadlo, ze by to mohlo byt jinak. Jeli s dedou na jednu jedinou dovolenou za cely spolecny zivot a dodneska na to vzpomina. Dneska uz je stara pani se zdravotnimi problemy, s manzelem, ktery se k ni chova jako ke kusu nabytku a deti jsou rozutikane po svete. Je zatrpkla. Cely zivot drela a nikdo to poradne neocenil. A co ted...? Na stara kolena se bude vydavat na cesty kolem sveta.....? Na to nema ani zdravi, ani penize. Tudiz - deti ano, ale jen tolik, aby jsme v zivote take poznaly neco jineho nez jen byti matkou a hospodyni....

    1. na komentář reaguje peetrax — #56
    superkarma: 0 16.09.2010, 15:15:06
  7. [54] lonkue [*]

    RenataP — #52 jo korupce a rozkradani by bylo na dlouhou a uplne jinou diskuzi....Sml30

    superkarma: 0 16.09.2010, 15:10:06
  8. avatar
    [53] kuzle [*]

    OlgaMarie — #50 tak to me teda nenapadlo Sml23Sml30

    superkarma: 0 16.09.2010, 14:52:19
  9. avatar
    [52] RenataP [*]

    lonkue — #49 to ano, ale všeho s mírou...ale to bysme se dostali k rozkrádání státu a jeho špatnému hospodaření...

    a lepší kontrolu sociálních dávek taky schvaluju...

    1. na komentář reaguje lonkue — #54
    superkarma: 0 16.09.2010, 14:39:54
  10. [51] Rikina [*]

    Jedna z mých babiček vychovala 7 dětí, tři vlastní a čtyři měla "na vychování" ze sirotčince. Jenže - jednak v domku se zahradou se všichni dobře vešli, byl jejich, nemuseli splácet hypotéku, vypěstovala zeleninu, ovoce, měli slepice, králíky, tím se tenkrát hodně ušetřilo. Za celý život nemusela chodit do práce, děda je všechny pohodlně uživil (musel, tenkrát stát žádné sociální dávky nerozdával jako dnes). Přesto babička byla šetrná hospodyně, oblečení i boty se dědily, přešívalo se, a nic se nevyhodilo, vždycky se našel způsob, jak tu kterou věc nějak zužitkovat. Nikdy v životě nebyla nikde na dovolené, a neznala nic než město, kde žili a nejbližší okolí. Nekupovaly se "zbytečnosti" jako třeba knížky, nevěděla, co je kosmetika, v životě nebyla v divadle, v kině, na plese... zkrátka byla skutečně a do všech důsledků žena v domácnosti, od které se nehnula až do důchodu. Který měla zákonitě tak nízký, že těch pár korun nestálo za řeč. V podstatě to byla od ní celoživotní oběť - z mého úhlu pohledu. Ona to možná takhle nehodnotila, protože nic jiného neznala a co neznáme, to nám nechybí... snad. Nevím. Byly to jiné poměry, jiný svět, a když tato babička zemřela, nebylo mi ještě ani 10 let, tudíž jsem neměla příležitost poznat její názory. Ona by možná do toho šla i dneska, kdo ví. Ale mně dalo hodně práce a stálo spoustu sil uživit děti dvě, a jsem si jistá, že třetí už by bylo nad mé možnosti. Peníze tu sakra hrají roli, ne že ne. A přiznávám, že způsob života mé babičky by mě brzo přivedl do blázince. Sml80 

    1. na komentář reaguje lonkue — #55
    superkarma: 1 16.09.2010, 14:39:30
  11. avatar
    [50] OlgaMarie [*]

    kuzle — #47 S tím vstupným to buď programoval blbec nebo to udělali proto, že si lidé, aby měli nižší vstupné,před úpravou vstupného na Pražský hrad, půjčili k návštěvě dítě od sousedů.Sml30 

    1. na komentář reaguje kuzle — #53
    superkarma: 0 16.09.2010, 14:25:54
  12. [49] lonkue [*]

    RenataP — #45 no ono by to chtelo hodne premysleni ze strany politiku a taky lepsi kontrolu. Me se treba libi navrh na vyplaceni socialnich podpor, davek, atp. podle toho jak se rodice staraji o deti. Kdyz nekdo sve deti ani neposila do skoly tak by proste nemel mit pravo na zadne rodicovske prispevky, protoze roli rodice neplni.... A jinak deti jako loutky statu.....No nevim.... Me je jasne, ze moje dite bude jednoho dne (doufejme) platit dane a tim bude prispivat statu na jeho funkcnost, ale my zase od toho statu bereme dost - skolstvi, zdravotnictvi, doprava, atp... Zadny stat neni oslicku otres se - charitativni organizace. Co si nevybere na danich od obcanu, to nema......

    1. na komentář reaguje RenataP — #52
    superkarma: 0 16.09.2010, 14:24:12
  13. avatar
    [48] peetrax [*]

    wich — #40 mně rodiče říkají, že vzdělání je moje věno a mají pravdu. Je fakt, že za dobu, co jsem vystudovala, ostatní měli doktorát. Sml30

    1. na komentář reaguje macamala — #57
    superkarma: 0 16.09.2010, 14:12:51
  14. avatar
    [47] kuzle [*]

    OlgaMarie — #46 treti dite pro ne z nejakeho duvodu predstavovalo komplikaci ... ze ho neuzivime, ze se nevejde do auta, ze se nevejde do bytu, ze uz jsem mohla jit do prace a ne zustavat doma s dalsim ditkem, ze cestovky nabizi zdarma jen 2 deti a o 3 se nezminuji ... proste tak nejak maji nastaveno, ze rodina predstavuje 2 dospele a 2 deti ... ono mezi nama kdyz se juknete na vstupne treba v ZOO, tak rodinne je vsude nastavene 2+2, proste jako by nepocitali s tim, ze by nekdo mohl mit nedej boze 1 ci dokonce 3 deti Sml80

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #50
    superkarma: 0 16.09.2010, 14:10:12
  15. avatar
    [46] OlgaMarie [*]

    kuzle — #43 Sml80Proč? Já měla radost, když syn čekal třetí, navíc tentokrát věděli, že to bude chlapeček. A je s ním asi největší sranda. Když si vzpomenu, jak mě učil sklízet víno a oddělovat hned špatné bobule z hroznu! To mu ještě nebyly ani 3 roky!

    1. na komentář reaguje kuzle — #47
    superkarma: 0 16.09.2010, 14:03:52
  16. avatar
    [45] RenataP [*]

    lonkue — #35 souhlas...ale na druhou stranu.... děti rodíme pro sebe, ale většinu svého života to chtě nechtě budou výdělečné loutky pro stát. Což je tak trochu smutné, z toho lidského hlediska, ale to jsme u jiného tématu.

    Jinak s tebou souhlasím, ale to chce hodně přemýšlení a do toho se našim politikům patrně nechce.

    1. na komentář reaguje lonkue — #49
    superkarma: 0 16.09.2010, 13:49:04
  17. [44] stara blazkova [*]

    Všechno je jen věc názoru, výchovy, charakteru a soužití v partnerství. Já osobně proti velkým ani malým rodinám nic nemám, jen si myslím, že pokud chci mít určitý počet dětí, měla bych být schopná jim zajistit důstojně žití v takových podmínkách, aby z nich vyrostly samostatné sebevědomé a slušné bytosti. Nemusí být nutně rozmazlené a mít, nač si vzpomenou, ale nemít možnost si s rodiči zajet na dovolenou nebo se přihlásit do kroužku, protože na to nemáme, taky není ideální stav. To ovšem záleží na každého inteligenci a uvážení. Jen škoda, že ne všichni spoluobčané o tom přemýšlejí...

    superkarma: 0 16.09.2010, 13:47:10
  18. avatar
    [43] kuzle [*]

    tak ja nevim, kdyz nekomu povim, ze mam 3 deti tak si hned kazdy mysli, ze jsem bud silne verici nebo nejaka hloupa socka co to nema v hlave v poradku Sml68 kdyz jim povim, ze mam VS a ze nejsem verici, jen jsem proste podvedome citila, ze chci 3 rostaky doma nejak jim to ta hlava nebere Sml23 na kazdy pad ja jsem spokojena a kdyby bylo na mne, klidne jdu i do 4, ale to uz by manzel asi nerozchodil a uz vubec nemluvim o svych rodicich, kteri horko tezce vydychali tu nasi nejmensi Sml80

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #46
    superkarma: 0 16.09.2010, 13:01:03
  19. avatar
    [42] Juana [*]

    Lyoness — #19 Jsem ze 3 dětí, nejmladší je brácha narozený v roce 1974 a i na matku se dívali jako na exotku, že si riskne mít tři děti, a to bylo v době, kdy údajně z dnešního pohledu stát děti podporoval. Jenže to tak zdaleka nebylo, levné dotované oblečení zrušili někdy v 70. letech, na mne matka nebrala vůbec žádnou mateřskou, na sestru pak něco málo a na bráchu asi 400 Kčs. Snad jediné pozitivum bylo to, že jí museli držet místo v práci. Školky a jesle nějak fungovaly, ale taky ne všude, co vím. Jenže jsme holt žili mnohem skromněji než se žije dnes, neměli jsme léta ani televizi, ani automatickou pračku, auto si rodiče pořídili až když mi bylo asi 10 let a byl to jen trabant - ono ušetřit těch 42 tisíc byla taky pěkná fuška.

    1. na komentář reaguje denkas — #70
    superkarma: 0 16.09.2010, 12:39:02
  20. avatar
    [41] lullaby [*]

    Já mám děti tři..z původních plánovaných dvou, byly podruhé dvojčata a bylo vymalováno. MUsím říct, že je to velká radost, dnes už bych neměnila, ale ty finance..to je opravdu děs. Jen škola a kroužky šly ted skutečně do tisícůSml68. Být nějaká sociální rodina, tak to těm dětem vůbec nemůžeme dopřát. I tak ale máme co dělat a není co závidět.

    superkarma: 0 16.09.2010, 12:33:31
  21. avatar
    [40] wich [*]

    V mém případě jedno a dost. To nám stačí.

    A co se týče přispívání dětí na studium. Ať si dítě při studiích vydělává, ale ať má vydělané peníze pro sebe. Beru jako povinnost rodiče hradit komplet celé studium. Výchova a dobré vzdělání je to nejdůležitější, do čeho můžou rodiče investovat.

    1. na komentář reaguje peetrax — #48
    superkarma: 0 16.09.2010, 12:28:41
  22. [39] lonkue [*]

    peetrax — #36 souhlasim! Laska je samozrejme dulezita, ale porad opakovat detem at neotravuji, ze si to a to nemuzeme dovolit se mi taky nejevi jako idealni.....

    superkarma: 0 16.09.2010, 12:18:47
  23. avatar
    [38] lucie 79 [*]

    Také jsem si říkala po prvním dítěti,že už další nechci.Ale tak hrozně to uteklo,že jsem si malého moc neužilaSml80,tak jsem si pořídila druhého,kterému jsou 4měsíce a užívám siSml59Sml67

    superkarma: 0 16.09.2010, 12:05:24
  24. [37] oko [*]

    Tak u nás je to zase naopak. Sml30 Můj by ještě jedno chtěl,ale já už opravdu nechci.Malá má 1 1/2roku a bohatě mi to stačí.Stejně jsem s ní pořád sama,protože můj jezdí za prací po světě.Je zámečník-potrubář a venku si vydělá víc než tady.Taky je samozřejmě o penězích.

    superkarma: 0 16.09.2010, 12:00:49
  25. avatar
    [36] peetrax [*]

    Chtěla bych ideálně dvě, třeba i tři děti. Ale musím souhlasit s maje. Ono je to fakt o penězích, ať si každý říká, co chce. Dobrýho pocitu z toho, že má x dětí, se bohužel dnes nikdo nenají a neošatí se z něj.

    1. na komentář reaguje lonkue — #39
    superkarma: 0 16.09.2010, 11:47:05
  26. [35] lonkue [*]

    RenataP — #33 tak me zvol do parlamentu a uslysis muj navrh na zmenu....Sml57. Podle me by bylo idealni, aby zeny nebyly vazane na 3 letou rodicovskou dovolenou, ale mohly si zvolit cas podle jejich uvazeni. Dopredu bude urcena davka na rodicovsky prispevek s tim, ze je jedno, jestli si to zena vybere za rok nebo dva. Ale ja osobne vidim problem v tom, kdyz ma byt zena doma vice nez 2 roky. Za tu dobu se opravdu hodne zmeni....Ja osobne bych 3 roky doma sedet nemohla.... Dustojny plat manzela je velmi vagni pojem. Ja jsem pro, aby se kratili dane podle poctu deti. Coz mi pripada rozumnejsi nez cpat cim dale vice penez do rodin s vice detmi..... To jen podporuje to, ze si urcite rodiny radeji porizuji hafo deti, spise nez se samostatne o ne staraji. Deti rodime pro sebe, ne pro stat. Celkove bych byla spise pro vyhodnejsi danovou politiku nez hotovost do rukou....

    1. na komentář reaguje RenataP — #45
    superkarma: 0 16.09.2010, 11:40:58
  27. avatar
    [34] OlgaMarie [*]

    Alenka0010 — #30 Anai — #28

    Znám víc rodin se 3 i více dětmi a rozhodně to nejsou socky a dokonce je na ně pohlíženo jako na movité. Pravdou ovšem je, že jejich rodiče mají vysokoškolské vzdělání a nikdy neměly maloměšťácké myšlení a nepatřili ani nepatří ke snobům. Dnes, s odstupem času, mě zamrzí, že jsme měli děti jen dvě, syn má 3 a počítá i se 4. Jsou až dojemné, když jim chci koupit nějakou parádu a ony mě nabádají, ať si koupím něco pro sebe... 

    superkarma: 0 16.09.2010, 11:38:14
  28. avatar
    [33] RenataP [*]

    lonkue — #27 to by mě zajímal tvůj návrh změny. Strašně ráda bych měla víc dětí a zároveň nebyla uvázaná 3 roky s každým jen proto, že zaměstnavatel nemá zájem o zkrácený úvazek apod...

    Spíš je problém v tom, že MUŽI tu nemají důstojné platy, ze kterých by uživili rodinu, tedy manželku a děti alespoň na nějakém průměru nebo nižším průměru životní úrovně. Aby žena měla volné pole působnosti pro ideální si rozložení svých pracovních i rodičovských ambicí. Ani jeden extrém (kvočna či kariéristka) není dobrý.

    1. na komentář reaguje lonkue — #35
    superkarma: 0 16.09.2010, 11:24:45
  29. avatar
    [32] Francaise [*]

    Já jsem obklopena rodinami se třemi dětmi a všichni svorně tvrdí, že teprve se třemi dětmi měli intenzivní pocit, že jsou ta pravá rodina. Shodují se na tom, že starší děti mají k nejmladšímu intenzivní láskyplný vztah a ten nejmladší jim tu lásku jakoby vrací.

    Sama jsem chtěla jen dvě děti, kvůli vlastní zkušenosti z dětství. Doma nás dětí bylo nadprůměrně, stále chaos, křik, hluk a já miluji klid, harmonii a pořádek. Dnes lituji, že jsem si nepořídila i to třetí, protože už vím, že harmonie a pořádek začínají u rodičů, ale zmíněná špatná zkušenost z dětství mě nadlouho silně poznamenala. Teď už je pozdě, tak snad až příště ../../../images/smiles/sml80.gif.

    superkarma: 0 16.09.2010, 10:04:16
  30. avatar
    [31] Maši [*]

    Kousek od nás bydlí rodina , které se loni narodilo 10.té dítě( jsou silně věřící)....děti jsou vychované, slušné, premianty třídy, maminka vždycky usměvavá, milá....a stejně z toho mám špatný pocit-děti nikdy nebyly na dovolené,na prázdninách, nikde, starší pomáhají celé své dětství s mladšími sourozenci, nikdo nemá žádné soukromí, žádné výhody, prostě nic navíc- oni to při svém způsobu takto zaběhnutého života možná nevnímají, přesto mám neodbytný pocit, že je rodiče připravili o klidné a bezstarostné dětství, matka se připravila deseti porody o zdraví a otec prostě musí makat do padnutí.......jedno je málo, ale tohle je prostě moc...Sml80 

    superkarma: 3 16.09.2010, 09:56:02

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme