Bulvár

Jeden takový obyčejný den na úřadech

Po narození mého druhého syna a návratu z porodnice jsem si vyhradila jeden den na vyřízení všech úřadů a všech dokladů. Myslím si, že v dnešní PC době by neměl být problém vše vyřídit na jednom místě za jeden den, ovšem chyba lávky!!!

A i když bydlím v bývalém okresním městě, vyřídit cokoliv a ještě s kočárkem a druhým dvouletým synem je jen pro silné a odolné nátury.

1. sociálka - bohužel úřad sídlí ve dvou budovách dost od sebe vzdálených, takže jedna cesta na jeden konec města - jen ukázat rodný list, že opravdu si nepobírám mateřskou jen tak, škoda, že existuje matrika a pod. a my občané to musíme přinést úředníkům až pod nos a ještě v originále...

2. druhá sociálka - žádáme o přídavky a porodné
první formulář neúspěšně vrácen, chybí potvrzení o příjmech, resp. společné zdanění vyzvednuté před chvilkou na finančáku - rozuměj opět jiná budova na druhém konci města, je nám k ničemu, prý tam nejsou zahrnuty nemocenské dávky.

Dostáváme ještě další formulář, který za týden další návštěvy už je k ničemu a dostávám zase jiný formulář.

Takto jsem navštívila onu kancelář již 5x a do dnešního dne bez nějakého výsledku a obávám se, že energie do toho vložená bude k ničemu, že nám možná ty přídavky ani nevyjdou .o)).

3. zdravotní pojištovna - opět jiná část města, druhé patro bez výtahu,
průkazku nám pošlou poštou, za týden přijde dopis, že mění průkazky dle EU, a tak si ji máme vyzvednout v jiném městě cca 30 km odsud!!!

4. pas pro prcka
Bohužel se syn narodil až v září, tak musí mít svůj pas, a jelikož hodně cestujeme, sice jen pár km za hranice, museli jsme ho jít vystavit. Má to ovšem háček!

Pro vystavení pasu jsou nutné 2 doklady - musíte předložit nejen rodný list, ale i potvrzení o občanství, že je občanem ČR.

V praxi to znamená jít na evidenci osob, kde vám napíšou, že váš syn bydlí v této obci - že je evidován, ovšem pozor, mimčo ještě v evidenci neměli, takže další problém. Za tuto „službu" zaplatíte v jiné budově v pokladně správní poplatek a zase se vrátíte zpět. Papír už je napsaný a honem na matriku, kde dostanete složenku na poštu za správní poplatek, běžíte zase na poštu.

Opět budova se schodama, kočár nech venku, zmáčknete číslo a čekáte úděsnou frontu na zaplacení...

Vracíte se zase na matriku, kde vám vyplní žádost, jsou tak milí :o)), a tím to pro dnešek končí.
Investovali jste už 170 Kč a 14 dní budete čekat na zaslání z Prahy.
Pak teprve vás čeká pasové, focení děcka a zase formuláře, formuláře, formuláře...
 
Aneb:
Dosti bylo razítek,
mám náladu pod psa,
chceš-li šimla podplatit,
měj dostatek ovsa!!!
 
Dosti bylo formulářů,
mám jich plné zuby,
lepší trávit celý den
ve společnosti Kuby.
 
Jenda zlobí, Kuba brečí,
všude samé schody!
Úřady jsme dneska zmákli,
vyvedly mě z nudy...
 
Přeju Vám hezký den !
Janča - zoulinka


Tedy, milá Jančo!

To je příšerná anabáze úřednická. Když jsem to četl, úplně se mi otvírala kudla v kapse! Úplně navíc vidím, jak se vám na polovině těch míst smáli do obličeje a bavili se tím, jak si to představujete jednoduše. Brrr.

Pokud máte také nějakou úřednickou story, napište nám ji na adresu redakce@zena-in.cz

   
20.11.2006 - Společnost - autor: Richard Klíčník

Komentáře:

  1. avatar
    [8] Jeremi [*]

    Jančo, i má dcera se narodila až v září, takže to šílené vyřizování pasu nás čeká taky. Když jsem zkoumala, co všechno k tomu potřebujeme, připadala jsem si jak při čtení pohádky o kohoutkovi a slepičce - "nedám ti vody, dokud mi nepřineseš od švadlenky šátek". Musím na oddělení evidence obyvatel a cestovních dokladů, kde mi vydají potvrzení o trvalém pobytu, na jehož základě mi matrika vydá potvrzení o státním občanství, na jehož základě můžu zpátky na oddělení evidence obyvatel a cestovních dokladů (!!!) požádat o cestovní pas. Prostě tahle úprava se našim milovaným zákonodárcům mimořádně povedla.
    Naopak se zdravotní pojišťovnou byla komunikace naprosto úžasná. nahlásil manžel telefonicky a po vystavení jejího rodného listu jsme jim tam kopii poslali faxem. Do dvou dnů jsme měli doma dočasné potvrzení o pojištění a do dvou týdnů normální standardní kartičku.

    superkarma: 0 20.11.2006, 16:53:48
  2. avatar
    [7] Markýza [*]

    Rikina: no a nedejbože aby ten úřad byl v historické, potažmo památkově chráněné budově - to je teprve něco - tam výtah nepovolí a nepovolí

    superkarma: 0 20.11.2006, 16:05:50
  3. [6] Rikina [*]

    bonda: kromě toho jde nejspíš klasicky o to, že na nákladné rekonstrukce starých budov a vybudování výtahů prostě nejsou peníze. Ne že by to byl nějaký naschvál pro obyvatelstvo.

    superkarma: 0 20.11.2006, 11:01:54
  4. [5] Rikina [*]

    bonda: ovšem ten člověk za přepážkou s tím těžko něco udělá, a být na něj za to naštvaný je poněkud podivné.

    superkarma: 0 20.11.2006, 10:59:57
  5. avatar
    [4] bonda [*]

    Rikina: Ale může za to úřad. Dokonce je možné ten úřad žalovat, že nemá bezbariérový přístup pro kočárky, to už dávno má mít podle zákona, včetně výtahů,jsou za to milionové pokuty.

    superkarma: 0 20.11.2006, 10:44:39
  6. [3] Rikina [*]

    No dobře, jen mi není jasné, jak chudák úředník může za to, že v budově jsou schody, případně že tam není výtah.

    superkarma: 0 20.11.2006, 10:08:16
  7. avatar
    [2] erKa [*]

    jj, v každe kanceláři 3 počítače,ale lítat stejně musíme...

    superkarma: 0 20.11.2006, 09:58:26
  8. avatar
    [1] arjev [*]

    superkarma: 0 20.11.2006, 09:56:30

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme