Vztahy

Je za sebevraždou webový kult?


Pokud máte starší děti, určitě to znáte. Přijdete domů z práce a vaše dítě sedí u počítače. Někdy tvrdí, že je tam tak dlouho, protože musí dělat úkoly, někdy se neskrývá s tím, že si celé hodiny povídá přes ICQ s kamarády nebo chatuje se známými i neznámými lidmi. Jen doufáte, že vaše poučení, že nikomu cizímu nemá prozrazovat své jméno, telefon, nemá posílat fotku a v žádném případě si nemá domlouvat schůzku, bere vážně. Před tím, že se nemají stát členy klubu sebevrahů, jsme je však nevarovali.

Už sedmá sebevražda
Sedmnáctiletá Natasha Randall z Velké Británie se minulý týden ve svém pokoji oběsila. Jejím smrt  je velkým varováním, protože je to již sedmá sebevražda mezi mladými ve věku  17-27 lety okolí velšského města Bridgend za poslední rok. Je za těmito sebevraždami webový kult? Tuto teorii podporují některé vzkazy od ní a pro ni, které byly umístěny na chatových stránkách Bebo. Vyšetřování její smrti a jejího vztahu k ostatním zemřelým pokračuje, policisté prozkoumávají její počítač a její komunikaci na síti. První informace jsou rozporuplné. Někteří známí obětí tvrdí, že zemřelí se znali, byli sevřenou skupinou a vzájemně se k sebevraždám podporovali. Někteří tato úmrtí považují za náhodné.

Proč se to stalo?
Jak předejít dalším sebevraždám? Tím vším nyní žije toto město. Samaritány, členy dobrovolného sdružení,  kteří se snaží předcházet sebevraždám, mohou nyní mladí oslovovat anonymně přes SMS a maily, ve školách se pořádají speciální setkání proti sebevraždám, církevní skupiny také připravují další akce . Ale pomůže to? Ve městě je vysoká nezaměstnanost, vysoká nemocnost, málo pracovních možností, ale i určitá izolovanost od ostatních měst. Mladí kromě hospod mají jen málo možností, kde se sejít a jak trávit čas. Tak řada z nich je v úzkém kontaktu jen s pár lidmi, a to velmi často jen přes maily a SMS, scházejí se více v chatovacích místnostech než ve skutečném životě.
Když se v jejich úzkém kruhu někomu něco stane, ostatní se cítí bezmocně a neumějí to překonat. A v případě, že někdo z nich spáchá sebevraždu, tak ostatním dává příklad, že smrt je možným řešením.

Mohli bychom tady diskutovat o životě, smrti, hodnotách života, poslání člověka, osamělosti člověka mezi lidmi. O zranitelnosti dospívajících. O tom, jak někde jinde jiní lidé bojují o přežití: v nemocnicích, ve válkách, v oblastech bez jídla a bez vody.

Těch sedm mladých sebevrahů se rozhodlo zemřít. Možná se vzájemně domluvili, možná ne. Těžko se už zjistí proč. O svém úmyslu se zabít rozmlouvali pouze mezi sebou, a to přes počítač. Nikdo z jejich rodin a ostatních přátel nic netušil, než je našli mrtvé.

Kolik jich ještě je, kteří také o tomto kroku uvažují? Ve Velšsku? V Anglii? U nás? A můžeme jim my, jejich přátelé či rodiče nějak pomoci?

Zdroj: cnnchron.com

   
28.01.2008 - Láska a vztahy - autor: Eva Bedrníčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [72] Radka27 [*]

    Žeby nějaká chyba v Matrixu?

    superkarma: 0 29.01.2008, 13:00:36
  2. avatar
    [71] Karmela [*]

    Kolik jich ještě je....? - Život je jeden velký očist'ující proces kde si každý musí jit po svoji "cestičce" - a hodně "cestiček" je plné nástrah,zranění,strachu ... .No a někdo to nezvládne,tak to prostě ukončí. Jak jim pomoct? No,začína to ve výchově - kde se vštěpuje dobro ... a moudrost.

    superkarma: 0 29.01.2008, 00:05:43
  3. avatar
    [70] Z cluster [*]

    Nyotaimori: roztomilejší je "prácička" tohohle kazatele: http://cs.wikipedia.org/wiki/Jim_Jones . To jsou ti praví dělníci Apokalypsy ! Není to krása, když se najde člověk, který konečně dokáže přinést bandu vypatlaných lumíků do Království nebeského ? Takoví Svědkové Jehovovi furt kušní o zkáze a k ničemu se nemají..pche
    btw. koukám, že trénoval už od dětství: "...veřejné projevy mu byly blízké již v dětství, kdy řečnil na pohřbech domácích zvířat svých vrstevníků."

    superkarma: 0 28.01.2008, 19:12:13
  4. [69] gentiana [*]

    Nyotaimori: Já to zas tak neřeším, myšlenkové pochody redakce mi v poslední době zůstávají zcela utajeny:D

    superkarma: 0 28.01.2008, 18:10:12
  5. [67] gentiana [*]

    Což mi připomíná, že jsem ještě nezjistila, co si redakce představuje pod pojmem webový kult. Takové slovo zase nebylo jazyk má kmen

    superkarma: 0 28.01.2008, 16:52:16
  6. [66] gentiana [*]

    Ivana_K: Ínglend zní skoro jako ze Snorrihu Sturlussona:D

    superkarma: 0 28.01.2008, 16:51:26
  7. avatar
    [64] Meander [*]

    Ivana_K: Myslíš kus Ínglendu?

    superkarma: 0 28.01.2008, 16:37:59
  8. avatar
    [62] Vivian [*]

    co to je Velšsko?

    superkarma: 0 28.01.2008, 16:28:27
  9. avatar
    [61] Meander [*]

    Ivana_K: Mno, je to přece jenom obtížně čitelné slovo, to je fakt.

    superkarma: 0 28.01.2008, 16:13:22
  10. avatar
    [59] tyrkys [*]

    Meander: kéž by

    superkarma: 0 28.01.2008, 16:05:30
  11. avatar
    [58] Meander [*]

    Ivana_K: Což mě přivedlo na myšlenku, že bych měla být opatrnější v tom, co komu radím. Když tu nějaké ploštěnce napíšu "Chcípni", mohla by to brát jako navádění k sebevraždě?

    superkarma: 0 28.01.2008, 16:02:11
  12. avatar
    [55] Meander [*]

    Ivana_K: Je třeba je vhodně motivovat. Třeba nabídkou blikajících věnců, lampiček na solární energii na osvětlení rakve, zábavné rodorakve s křížovkou, aby nebyla v hrobě nuda a podobně.

    superkarma: 0 28.01.2008, 15:49:51
  13. [53] gentiana [*]

    Ťapina: ano, to je ten civilizační nátěr. Taky jímě příborem.

    superkarma: 0 28.01.2008, 15:27:16
  14. avatar
    [52] Ch.Z. Kochanská [*]

    Manx: A co myslíš, je?

    superkarma: 0 28.01.2008, 15:25:21
  15. avatar
    [50] Ťapina [*]

    Lpění na životě není nic, než pud, a lidi se tak rádi chlubí tím, že na rozdíl od zvířat pudově nejednají

    superkarma: 0 28.01.2008, 15:15:10
  16. [49] gentiana [*]

    gerda: pózy? Jaký kua pózy? Já v tomhle s Nyo souhlasím takřka do puntíku (asi bych to formulovala jinak, ale tohle není literární kroužek, vem to nešť) a je to propracovaná životní filosofie.
    Sebevraždí se nejen znudění pomatenci, ale i lidi, kteří to mají rozmyšlené a pouze netrpí utkvělou myšlenkou, že život je zlatý tele a že žít se musí za každou cenu všemu navzdory. Znuděných pomatenců není ani trochu škoda, těch rozumných sice jo, ale páchat na nich násilí, že je jako zavřeš do vypolstrované cimřičky a budeš jim vysvětlovat, že život je bezva.... no, cítíš tu absurditu?

    superkarma: 0 28.01.2008, 14:42:42
  17. avatar
    [47] gerda [*]

    Nyotaimori: Podobné pózy mě spíš pobaví než pobouří. Každý tím musí projít

    superkarma: 0 28.01.2008, 14:10:57
  18. avatar
    [45] gerda [*]

    a....: no ano, jde o to překlenout ono zmíněné období a ono to přejde. Ale je blbý, když se někdo právě na tyhle pomatence zaměří a přesvědčí je, že nic nemá cenu...

    superkarma: 0 28.01.2008, 13:46:54
  19. [44] a.... [*]

    gerda: Co se ti na tom nezdá... když si vzpomenu jak já jsem se v tom věku 16-17 let pekelně nudila, měla jsem období , kdy mě nic nebavilo. No a pak jsem potkala někdy někde nějakýho zajímavýho kluka....

    superkarma: 0 28.01.2008, 13:45:51
  20. avatar
    [43] gerda [*]

    nemůžu si pomoct, ale tohle opravdu vystihuje podstatu nejlíp - http://www.akordy.sk/piesentext.ltc?interpret=297&piesen=6129

    superkarma: 0 28.01.2008, 13:37:18
  21. avatar
    [42] gerda [*]

    Manx: píšu postávají, ne? O plackách řeč není.

    superkarma: 0 28.01.2008, 13:36:08
  22. avatar
    [41] Solei [*]

    Manx: když už ale někdo chce opravdu udělat placku pod mostem, tak na tom mostě nevisí dvě hodiny než nějaký soucitný kolem jedoucí řidič nezavolá hasiče. Většina ale spíš jen chce upousta pozornost. Když se někdo chce opravdu zabít udělá to tak, aby ho našli už studenýho.

    superkarma: 0 28.01.2008, 13:34:50

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [39] a.... [*]

    gerda: Hele Makarenkovy výchovné postupy se už přežily, ani systém, ve kterém vznikly se neosvědčil takže tvé návrhy řešení opravdu tou správnou cestou nebudou

    superkarma: 0 28.01.2008, 13:32:40
  2. avatar
    [36] Z cluster [*]

    Solei: S tou Darwinovou cenou souhlasím. Taky bych to viděl jako "přirozenou selekci" a je fakt, že ten tzv. vyléčený sebevrah bude stejně rozšiřovat memy a nedejbože i geny "blbé nálady"

    superkarma: 0 28.01.2008, 13:26:29
  3. avatar
    [35] gerda [*]

    Nyotaimori: ale ano, myslím to téměř vážně. Ti, co jsou nevyléčitelně nemocní, na životě kolikrát velmi lpí a zdraví znudění, kteří roupama neví coby, jim musí připadat jako výsměch. Upřímně, blbečky, kteří demonstrativně postávají na Nuselském mostě, bych nechala povlávat 24 hodin nad vozovkou, aby si to užili .

    superkarma: 0 28.01.2008, 13:24:35
  4. [33] gentiana [*]

    Solei: souhlasím

    superkarma: 0 28.01.2008, 13:17:53
  5. [32] gentiana [*]

    Pámbíčku na nebíčku, proč se mstíš na mé atheistické duši tímhlectím?

    Milé děti, lidé k sebevraždě mají důvody. Někteří se bojí říct mamince, že zabřezli, někteří se dopustili defraudace a zákon jim šlape na paty. Někteří jsou prostě lůzři. Ano, důvody jsou to subjektivní, problémy jsou to řešitelné, ale když někdo považuje za důležitější být mrtev s čistým trestním rejstříkem než živ za mřížema, tak je to stejně svobodné rozhodnutí jako zakoupení velkosirkárky a co se do toho kdo sere.

    superkarma: 0 28.01.2008, 13:17:13
  6. avatar
    [31] Solei [*]

    gerda: od té doby, co jsem jako mladá naivní dívka slušně odmítla erotické návrhy staré černé gorily v kostkovaném saku s motýlkem a dostalo se mi vulgárních nadávek kde bylo i označení za fašistickou svini, jsem lehce rasistická.

    superkarma: 0 28.01.2008, 13:13:23
  7. avatar
    [30] gerda [*]

    Solei: ale fuj, to jsou rasistické úvahy

    superkarma: 0 28.01.2008, 13:09:49
  8. avatar
    [29] Solei [*]

    Pozor - mluvím o psychopatech, lidech které tohle vydírání společnosti nějakým způsobem těší - důvodů proč se zabít je moc, kravina je aby kluk skákal z mostu kvůli holce...

    superkarma: 0 28.01.2008, 13:07:57
  9. avatar
    [28] Solei [*]

    gerda: teď si představ, jak toho sebevraha zavřeš na náklady daňových poplatníků do léčebny, tam ho doktoři vyděsí tak, že na práškách bude ještě pár let žít a nedejbože založí rodinu a nakonec si to přece jen rozmyslí a odkrágluje se. Stát se pak postará o potomky se stejnými genetickými dispozicemi a jedem nanovo....
    Já bych jim v tom nebránila, je to jako o Darwinovu cenu - svým odchodem ze života zlepšili potenciál společnosti.

    superkarma: 0 28.01.2008, 13:06:35
  10. avatar
    [27] gerda [*]

    Nyotaimori: aby tu zbytečně nezacláněl

    superkarma: 0 28.01.2008, 13:05:51
  11. avatar
    [25] gerda [*]

    užitečný odkaz na užitečnou píseň k tématu http://www.akordy.sk/piesentext.ltc?interpret=297&piesen=6129

    superkarma: 0 28.01.2008, 13:02:03
  12. avatar
    [23] gerda [*]

    To už tady všecko kdysi bylo. Ruská ruleta například - jádrem problému je neskutečná nuda, touha prožít něco mimořádného. Já bych každého adepta sebevraždy chytla za límec a nahnala do léčebny nevyléčitelně nemocných, a umožnila jim měsíc před vlastní smrtí vykonat něco potřebného. Pak bych jim podala lano sama, jestli mají do sebevraždy vůbec ještě chuť

    superkarma: 0 28.01.2008, 12:59:40
  13. avatar
    [22] Aloren [*]

    tyrkys: V tomto článku se nepíše, že by ti mladí trpěli nesnesitelnou nemocí, či bolestí...Logické je, neřešit problémy útěkem ze života...

    superkarma: 0 28.01.2008, 12:59:22
  14. avatar
    [21] Solei [*]

    Aloren: Máš pravdu, takový Karel Svoboda byl naprosto nechutný do sebe zahleděný sobec - zastřelil se a tím poskytl trápení manželce a super výdělek bulváru (neměl nakonec s bulvárem smlouvu?) Oceňuji, že byl natolik slušný a šel ven a nezakrvácel luxusní podlahy a textilie bytu.

    Když se člověk doopravdy chce zabít tak se zabije. Má na to právo, je to jeho život a pokud nevidí žádné lepší východisko než smrt musí se s tím jeho okolí smířit.
    Dokáže snad někdo posoudit jestli je pro sebevraha a jeho rodinu méně bolestivé, když každý jeho pokus skončí nezdarem a rodina se pořád bojí kdy se mu to nakonec povede? Nebo když otec rodiny odejde od těhotné manželky a dvou malých dětí za milenkou (milencem)?
    Tohle je život, dokud nebudeš v situaci kdy budeš váhat můžeš snahu o sebevraždu rozebírat jak chceš, ale nepochopíš ji.

    superkarma: 0 28.01.2008, 12:58:39
  15. avatar
    [20] tyrkys [*]

    Aloren: odpovíš mi?

    superkarma: 0 28.01.2008, 12:56:30
  16. avatar
    [19] Meander [*]

    Aloren: Měla bys začít.

    superkarma: 0 28.01.2008, 12:55:51
  17. avatar
    [18] Aloren [*]

    Meander: Nedělám si legraci, ani ze života ani z problémů...

    superkarma: 0 28.01.2008, 12:50:50
  18. avatar
    [17] Z cluster [*]

    gentiana: přesně tak ! To je přece na zabití, když člověk zjistí, že se mu někdo rozhodl na jeho překrásném peršanu vykonat "selbstmord" a nechal tam přitom kaluž krve a vyhřezlý mozek !! :(

    superkarma: 0 28.01.2008, 12:49:24
  19. avatar
    [16] tyrkys [*]

    Aloren: takže radši mám trpět já, aby netrpěli ostatní? To j úžasná logika .

    superkarma: 0 28.01.2008, 12:42:41
  20. avatar
    [14] Meander [*]

    Aloren: Že si děláš, srandu, že jo.

    superkarma: 0 28.01.2008, 12:41:15
  21. avatar
    [13] Aloren [*]

    Nyotaimori: To je příliš kruté, né...??? Já nemůžu souhlasit, protože odchod takovým způsobem u milovaného člověka, by mě ublížil, ublížil na duši, cit je pro mne velmi důležitý...!!!

    superkarma: 0 28.01.2008, 12:37:25
  22. avatar
    [11] Meander [*]

    Aloren: Jojo, kdo se zabije, je SOBEC.

    superkarma: 0 28.01.2008, 12:25:41
  23. avatar
    [10] Aloren [*]

    gentiana: Nemyslím, že když je někdo plnoletý, tak si může dělat co chce...A už vůbec si nemyslím, že je správné ubližovat svým blízkým, což určitě dokonaná sebevražda udělá, lidé by měli umět myslet i na ostatní, ne jen na sebe...!!!!

    superkarma: 0 28.01.2008, 12:17:53
  24. avatar
    [9] Meander [*]

    gentiana: Eva Bedrníčková dozajista tluče hlavou o zeď a křičí JAK JEN JIM MOHU POMOCI, TĚM VE WALESU, V ANGLII, U NÁS!

    superkarma: 0 28.01.2008, 12:07:22
  25. [8] gentiana [*]

    Ježišmarjá, co maj všichni proti sebevraždám? Když jsem plnoletá atd., tak si můžu dělat, co chci = prodat akcie pod cenou, založit psí útulek, nenávidět svoji tetu a i jinak si zmanažerovat vlastní život, třeba jeho ukončením. Pouze bych považovala za nevkusné zanechat velké dluhy nebo sebevražděním zasvinit starožitné textilie.
    Článek je blbej a otázky a ním vypadají, jako zařvané z hysterického oddělení místního blázince.

    superkarma: 0 28.01.2008, 12:02:29
  26. avatar
    [7] wtipna [*]

    Nyotaimori:

    superkarma: 0 28.01.2008, 11:00:35
  27. avatar
    [6] bruneta [*]

    taky se o tom dovídám prvně. Je to síla

    superkarma: 0 28.01.2008, 08:50:51
  28. avatar
    [4] Pentlička [*]

    Co je to "Velšsko"?

    superkarma: 0 28.01.2008, 08:02:02
  29. avatar
    [3] Landriel [*]

    Vzkazy, které byla umístěny? Lidi, nemůžete si to po sobě aspoň přečíst, než to prásknete na web?

    superkarma: 0 28.01.2008, 07:51:30
  30. [2] Rikina [*]

    Pokud se někdo skutečně rozhodne, těžko bude o tom hovořit s členy nějakého sdružení, byť anonymně. A proč? Můj syn měl spolužáka, který jednoho dne přišel do školy, bundu pověsil v šatně, přezul se do bačkor, ve třídě si připravil učebnice na první hodinu, a potom v těch bačkorách odešel domů, tam hodil klíče do schránky, a šel skočit ze skály. Bylo mu 14 let. Proč? Nikdy se to nikdo nedozví.

    superkarma: 0 28.01.2008, 00:57:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme