„Nechám si na podzim zesvětlit vlasy,“ mrkla na mě kamarádka.

„Jako na blond? Budeš blondýna?“, vykulila jsem nevěřícně oči.

Irena pokrčila rameny. „No nevím, nechám to na kadeřnici. Doporučila mi ji jedna kolegyně. Je prý bezvadná. Během chvilky ti vyčaruje na hlavě hotovej zázrak.“

O týden později jsem Irenu potkala v supermarketu. Na hlavě jí zářila nepopsatelná barva, její lokny byly minulostí…místo nich měla sestřih, který nenajdete ani v tom nejextravagantnějším časopise.

„Když jsem se viděla v zrcadle, myslela jsem, že jí zabiju!“ prohrábla si rukou ten prapodivný účes zvýrazněný ještě prapodivnější barvou.

Není kadeřník jako kadeřník. I v tom nejdražším salonu se může stát, že při odchodu (s peněženkou lehčí o pořádný balík stovek) byste si raději nasadila kulicha. Jak poznáte, zda váš kadeřník své práci rozumí? Hlavně při radikální změně barvy, či účesu byste měla vědět, komu se svěřujete…

Varovný signál číslo 1
Byla jste objednána na určitou hodinu a přesto musíte dlouho čekat?
Na podlaze jsou neuklizené vlasy předchozí zákaznice?
Sama kadeřnice má vlasy neupravené, nebo dokonce zničené?
Říci „sbohem“ je to nejlepší, co můžete udělat.

Varovný signál číslo 2
Máte vyhlídnutý svůj vlastní účes z časopisů a kadeřnice vám odpoví: „No to nevím, jak to tedy udělali…nechcete něco jednoduššího?“ Nebo vám přímo řekne, že tohle asi nezvládne…Vezměte nohy na ramena, nebo se dočkáte nemilého překvapení.

Varovný signál číslo 3
V různých kadeřnictvích vám po příchodu nabídnou kávu, či minerálku zdarma. Je to milé gesto, jistě. Jenže vám nezaručí kvalitu salónu. Nenechte se proto tímto gestem zmást.

Varovný signál číslo 4.
Nikdy by vám kadeřník neměl vnucovat ty, nebo ony přípravky. Může vám doporučit, co by pro vaše vlasy bylo vhodné, co by jim prospělo. Ale věta typu: „A rovnou si u nás kupte tento balzám (šampon), nic jiného vám totiž na vlasy nepomůže..“, by měla pro vás být prvním alarmujícím signálem.

Varovný signál číslo 5
Chcete si o svém novém účesu nejdříve promluvit a kadeřník je strohý s odpověďmi na vaše dotazy? Chyba! Kadeřník by naopak s vámi měl probrat, zda se bude váš vysněný účes hodit k tvaru vašeho obličeje, v případě barvy k typu pleti.

Varovný signál číslo 6
Tím, že vám kadeřník vytvořil na hlavě nový účes, by jeho práce skončit neměla. Měl by vám vysvětlit jak se o účes starat, jak ho tvarovat, zda fénovat, nebo používat natáčky. Na otázku ohledně péče by vám měl ochotně odpovědět. Pokud máte pocit, že veškeré vaše dotazy jsou na obtíž, změna salonu je na místě.

Varovný signál číslo 7
Přijdete do kadeřnictví s prosbou o zastřižení konečků a jsou vám vnucovány jiné, mnohem náročnější a dražší služby? Věty jako: „Oživíme i barvu“, nebo „Já to vidím na radikálnější sestřih“, by měli být vždy pokládány formou otázek. Měli by být jen doporučením, nikoli rozhodnutím ze strany kadeřníka.

A něco málo na závěr: To, že je vaše známá spokojená s kadeřníkem nemusí nutně znamenat, že i vy budete s jeho prací spokojená.

Moje matka chodí roky k jedné a té samé kadeřnici. I já se nechala zlákat.

Výsledek?

Ona kadeřnice léta stříhala jen ženy středního věku. Móda mladých šla mimo ni. I přes to, že jsem do detailu popsala své přání, ve finále jsem měla na hlavě naprosto stejný účes jako má matka. Místo sexy střihu jsem vypadala jako starší, usedlá dáma…

I když najít toho správného kadeřníka právě pro vás trvá někdy dlouho a leckdy musíte obejít desítky salonů, vyplatí se to. A vězte, že ne pokaždé ten nejdražší, nejluxusnější salon musí být zákonitě i ten nejlepší.

Reklama