.

„Je to znásilnění, nebo jen manželská povinnost?“ ptá se Ina

Vztahy

„Je to znásilnění, nebo jen manželská povinnost?“ ptá se Ina

Manželská povinnost je pojem, který čas od času slýcháme i používáme. Většinou ale ve vtipu. Manžel paní Iny (31) jej však bere zcela vážně. A onu povinnost, kterou je k němu manželka údajně vázána, si tvrdě vynucuje.

„Nedá se říct, že bych sex úplně odmítala, ale stačí mi tak jednou za 14 dní. Maximálně. To můj manžel to potřebuje každý den. A když odmítnu? Je nepříjemný, vyčítá mi to a slovně mě napadá, až se podvolím. Nejednou se už ale stalo, že si prostě vzal, co chtěl, i přes můj nesouhlas. Bylo to hrozné. Pak jsem jen ležela na posteli a brečela. Připadala jsem si jako kus hadru bez duše, prostě použitá. Ale manžel mě vždy nějak ukonejšil. Prý se na něj nemám zlobit, že to zkrátka musí mít, a beztak je to moje povinnost, když už jsem jeho manželka,“ svěřuje se Ina, kterou to ale trápí.

„Jsem z toho zoufalá. Když spolu máme sex, snažím se myslet na něco jiného, než na to, že dělám něco, co vlastně vůbec nechci. Jen proto, že zkrátka musím. To přece není normální! Jen nevím, co dělat,“ dodává mladá žena.

rape

Foto: Shutterstock

Co na to odborníci?

„Donucení k sexu v partnerství se nesmí jakkoliv omlouvat. Sexuální násilí v partnerství se od násilí spáchaného cizí osobou v některých ohledech liší, nicméně důsledky pro oběť jsou velmi zraňující v obou případech. Osoba, která byla ke styku násilím nebo výhrůžkami donucena, by měla co nejdříve vyhledat odbornou pomoc nebo se alespoň informovat o možnostech pomoci. Z našich zkušeností plyne, že se v takovém vztahu vyskytují pravděpodobně i jiné formy násilí – ekonomické, sociální, psychické nebo fyzické,“ říká ředitelka neziskové organizace Persefona, která řeší problematiku sexuálního a domácího násilí.

V posledních letech je ve dvou třetinách případů pachatel znásilnění partner oběti. „Je přitom prokázáno, že čím bližší vztah mezi obětí a pachatelem je, tím menší je i pravděpodobnost, že se s deliktem oběť svěří. Nejčastěji mají ženy obavy ze ztráty partnera, stydí se, bojí se odsouzení okolím, nebo mají ze svého partnera strach,“ říká český sexuolog Petr Weiss. 

Souvisí to také s nedostatečným sebeuvědoměním žen a s přežívajícími mýty o podílu oběti na trestném činu. Oběti by měly myslet na to, že se jim může dostat bezplatné pomoci od mnoha odborných organizací a že i společnost je mnohem otevřenější než dříve. O svých problémech by se tak neměly bát rozmluvit,“ vysvětluje Petr Weiss.

Oběti sexuálního a domácího násilí se mohou obrátit na odborníky, a to například ZDE.

Trestní zákoník považuje za znásilnění jednání pachatele, kdy pachatel násilím, pohrůžkou násilí či jiné těžké újmy donutí oběť k pohlavnímu styku, nebo kdy pachatel k uskutečnění pohlavního styku zneužije bezbrannosti oběti. Jednání je považováno za násilné, pokud je překonán vážně míněný odpor oběti, nebo pokud pachatel ví, že oběť není schopna odpor projevit. Nezáleží na tom, z jakého důvodu je oběť ve stavu bezbrannosti (opilost, drogové ovlivnění, hluboký spánek, vysoká horečku, spoutání atd.) a zda se do tohoto stavu oběť uvedla sama, či přičiněním pachatele. Objektem ochrany trestního zákona je právo každého člověka na svobodné rozhodování o svém pohlavním životě. Obětí i pachatelem tohoto trestného činu se může stát muž i žena; a pro trestnost činu není určující, zda se jedná o osoby navzájem cizí, známé, nebo zda jsou dokonce partneři či manželé.

Čtěte také:

   
10.10.2016 - Ona s ním - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [31] risina [*]

    Davidek — #15 Znásilnění dospělé osoby nespadá do kriminálních činů, na které s evztahuje ohlašovací povinnost Sml23.

    superkarma: 0 10.10.2016, 20:33:29

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] paníliška [*]

    wich — #28 Kdybys žila s chlapem který by Tě opakovně znásilňoval, bylo by divné, kdybys vůbec ještě nějakou chuť měla.

    Každý jsme jiný a máme i své potřeby každý jinak. Což nic nemění na faktu, že pán je hovado a je oparvdu divné, že paní to nijak neřeší.

    superkarma: 3 10.10.2016, 19:14:01
  2. avatar
    [29] denkas [*]

    wich — #28 Ja si myslim,že s takovym partnerem je divné,že vůbec tu chuť někdy má. Sml80

    superkarma: 4 10.10.2016, 18:58:41
  3. avatar
    [28] wich [*]

    V 31 chut na sex 1x za ctrnact dni? Divne... Sml80

    1. na komentář reaguje denkas — #29
    2. na komentář reaguje paníliška — #30
    superkarma: 2 10.10.2016, 17:25:07
  4. avatar
    [27] vladka321 [*]

    Tak tady to hrozí jasnou nevěrou a to dříve, či později. Takže, když už , tak bych odešla za včasu já a našla si někoho jen na povídání a čtení knih před spaním maximálně...., tak jednou za 14 dní - to by byl teprve život Sml68

    superkarma: 0 10.10.2016, 17:21:51
  5. [26] MaVy [*]

    evelyn — #21 To máš pravdu, ale tady je to takové divně napsané, dřív to bylo jak? to jako začal z ničeho nic? nebo jí to dřív nevadilo?Každopádně promluvit by si měla s ním a když se nedohodnout, tak se rozejít Sml80

    superkarma: 0 10.10.2016, 16:44:54
  6. avatar
    [25] eleniska [*]

    Já četla dokonce na jinch webech, jak muži prohlaešovali, když si vemou svojí budoucí ženu, že to budou mít lehčí, že když se vemou, bude sex povinnost. A srovnávali to jako k dítěti, když dítě řve, taky se matka musí o něho starat, když manžel má chuť na sex, žena nechce, taky se musí přemoci, protože, jsou manželé. Takové lidi bych střílela. každopádně k článku, jistě, není to normální.

    superkarma: 0 10.10.2016, 15:49:40
  7. avatar
    [24] evelyn [*]

    OlgaMarie — #22 ja zas jednu, co si na noc lezla do povleceni, neb ten jeji sexuchtivej debil, jen se v noci probudil, uz byl nadrzenej, kdyz citil kousek telaSml31

    superkarma: 0 10.10.2016, 13:55:55
  8. avatar
    [23] rusalka2008 [*]

    To musí rychle řešit, než bude mít k sexu jen odpor, pokud se tak už nestalo... Kdyby pak chtěla někde začít znovu s někým jiným, bude mít problémy...

    superkarma: 0 10.10.2016, 13:41:21
  9. avatar
    [22] OlgaMarie [*]

    evelyn — #21 Sml52Měla jsem kolegyni, která bydlela v lese na samotě a ta posílala manžela do lesa, aby si našel nějakou díru po suku.Sml52

    1. na komentář reaguje evelyn — #24
    superkarma: 0 10.10.2016, 13:41:03
  10. avatar
    [21] evelyn [*]

    MaVy — #19asi proto, ze lide jsou ruzni a ona potrebu sexu ma podstatne nizsi, navic se ta potreba primoumerne snizuje, kdyz to hovado, co s nim zije, ji k tomu denne nuti a znasilnuje.

    At si maniak najde nejakeho konicka, treba zacne chodit do posilovny, behat, aby se vybil jinde, ale ona by, jak uz tu bylo mockrat zmineno, mela sbalit svych par svestek a mazat od nej pryc. Ten chlap uprednostnuje jen sam sebe a sve potreby, neni to partner pro nikoho, ani nymfomanku.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #22
    2. na komentář reaguje MaVy — #26
    superkarma: 0 10.10.2016, 12:40:59
  11. [20] babos [*]

    Tady si holka musí poradit sama a s manželem se dohodnoutSml68

    superkarma: 0 10.10.2016, 12:23:45
  12. [19] MaVy [*]

    sex není povinnost, i když tak nějak v manželství je běžný a počítá se za samozdřejmost Sml57, chlap se chová hrozně,o tom žádná, ale ve 30 letech ona nechce sex?i to je nějaké divné Sml80

    1. na komentář reaguje evelyn — #21
    superkarma: 1 10.10.2016, 11:15:56
  13. avatar
    [18] teb [*]

    Pokud to paní nechce řešit oznámením na policii ani rozvodem, ale chce zůstat ve svazku manželském, ať se s manželem domluví a on si najde milenku(y).

    A bude po problému (samozřejmě za dodržení bezpečnostních podmínek).

    superkarma: 0 10.10.2016, 10:22:05
  14. avatar
    [17] catcat [*]

    Každý den? Beru pána na brigoškuSml57

    superkarma: 4 10.10.2016, 10:10:32
  15. avatar
    [16] kobližka [*]

    Nežije náhodou pán v nějakém jiném století? Manželská povinnost? To jsem čítávala v laciných románech v době mé puberty...ona ostatně i paní bude asi hodně poddajná osoba.

    Pentlička — #7 To je sice pravda,ale proč paní s ním teda v manželství zůstává? Sml80Ona sex nepotřebuje,on denně - tady není o čem diskutovat.Buď se nechám každodenně k sexu přinucovat,ale pak holt mlčím,protože jsem trdlo,anebo situaci musím řešit.A to docela rázně a hned!

    superkarma: 1 10.10.2016, 10:07:47
  16. avatar
    [15] Davidek [*]

    Rikina — #10 .. dokonce si myslím že odborníci či nezisková organizace má oznamovací povinnost pro organy v trestném řízení pokuď je dotyčná osoba s touto formou trestného činu dobrovolně seznámí .. takže manžílek může vcelku brzo obdržet po papuli formou předvolání k soudu kde se nebude řešit jeho nadrženost ale spáchání trestného činu znásilnění .. samozřejmě pokud manželka hodí zpátečku nic se řešit nebude

    1. na komentář reaguje risina — #31
    superkarma: 0 10.10.2016, 09:04:31
  17. avatar
    [14] sanvean [*]

    kareta — #13 Taky mě to napadlo, ale na začátku mohli být sladění Sml80 Každopádně tohle je na pytel, z obou stran, měli by jít od sebe...

    superkarma: 0 10.10.2016, 09:03:59
  18. avatar
    [13] kareta [*]

    Nechápu, proč se brali, když tak zásadní věc mají postavenou tak rozdílněSml80.

    1. na komentář reaguje sanvean — #14
    superkarma: 1 10.10.2016, 08:55:51
  19. [12] zlá teta [*]

    cilani — #11 To je pravda

    superkarma: 0 10.10.2016, 08:53:46
  20. [11] cilani [*]

    zlá teta — #8on je možná hovado, ale ta ženská je taky koza.. Buď to chce a bude řešit, nebo je to mlácení prázdné slámy. Tady to nikdo za ni nevyřeší.. Sml80

    1. na komentář reaguje zlá teta — #12
    superkarma: 2 10.10.2016, 08:50:25
  21. [10] Rikina [*]

    Odborníci to popsali dobře, není co dodat. Sml80 Jen je smutné, že řada "obětí" buď vůbec odmítne situaci nějak řešit, nebo se k tomu dotyčnému zas vrátí. I opakovaně. Pak je celkem zbytečně se dál zajímat a nabízet pomoc, nechceš, nazdar, tvůj problém. Sml80 Na druhou stranu je pravda, že si neumím představit, že bych se šla svěřovat neziskové organizaci s intimnostmi manželského soužití. Ale to si musí každý zvážit sám za sebe.

    1. na komentář reaguje Davidek — #15
    superkarma: 0 10.10.2016, 08:47:55
  22. [9] bobani [*]

    to je teda parchant

    superkarma: 0 10.10.2016, 08:46:12
  23. [8] zlá teta [*]

    Je to hovado. Pryč od něj.Sml80

    1. na komentář reaguje cilani — #11
    superkarma: 0 10.10.2016, 08:45:15
  24. avatar
    [7] Pentlička [*]

    Žádné manželské povinnosti neexistují, to si pán plete. Je to normální znásilnění a já bych mu pohrozila, že ještě jednou a jdu na policii. A takového chlapa bych nechtěla ani za nic, rozvedla bych se.

    1. na komentář reaguje kobližka — #16
    superkarma: 2 10.10.2016, 08:20:54
  25. [6] cilani [*]

    Andreadornova — #4on není sobec ale násilník a potřebou to jen omlouvá..

    superkarma: 0 10.10.2016, 08:08:28
  26. avatar
    [5] Žofie [*]

    A to má ještě kliku, že to nemusí být 15x za den, jak se tu řešilo v pátek Sml80

    superkarma: 4 10.10.2016, 07:51:04
  27. [4] Andreadornova [*]

    Manžel je sobec nic víc nic míň.

    1. na komentář reaguje cilani — #6
    superkarma: 0 10.10.2016, 07:15:44
  28. avatar
    [3] gerda [*]

    Ten chlap je prostě hovado. Neumí manželku naladit tak, aby se jí to líbilo a argumentuje jakýmysi povinnostmiSml3. Kdyby byla odvážnější, tak by mu mohla vyčíst, že on je povinen poskytnout jí uspokojení a to že se neděje!Sml57 Sex jí určitě zprotiví a ano, to, co jí dělá, se jmenuje znásilnění. Vše, co není se souhlasem obou, se tak jmenuje.

    superkarma: 1 10.10.2016, 07:10:01
  29. [2] spavec [*]

    Ono se říká plnění manželských povinností... je na to i spousta vtipů, ale tohle není legrace. Sml80 Násilí zůstává násilím a utěšovat „po“ může jak chce. Je to hrubián a sobec. Pryč od něj, časem bude hůř. A zraněná duše bolí mnohdy víc než zraněné tělo.

    superkarma: 1 10.10.2016, 07:02:24
  30. [1] Maria28 [*]

    Ona neví co má dělat? Především si ho neměla brát - o jeho závislosti na sexu musela vědět už před svatbou. Může na manžela podat trestní oznámení, ale tím bych se nezdržovala, raději bych balila kufry a zažádala o rozvod.

    superkarma: 6 10.10.2016, 05:58:12

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme