Vztahy

Je pro vztah důležitá svatba?

svatba

Je svatba pro vztah důležitá?

Možnost%
Ano.52,9
Ne.47,1

Asi budu vypadat jako beznadějný romantik, když prohlásím, že jsem zastáncem svateb a nestydím se za to. V dnešní době mi připadá, že je významnost svatby často opomíjena, lidé spolu žijí a často i vychovávají děti „na divoko“. Nevím, jak vám, ale mně to správné nepřijde...

„ ...ti mladí se poznají až při svatební noci...“

Tenhle slavný citát z hry Vizionář divadla Járy Cimrmana naráží nejen na chrápání, ale samozřejmě i na katolický zvyk souložit až po řádných oddavkách. Jistě, že jde již o přežitek a ze sexuologického hlediska je správné, aby se partneři pohlavně poznali před svatbou, protože vyhovovat si v sexu je pro manželství jeden ze základních stavebních kamenů. Přesto je na katolickém puritánství cosi tajemného a kouzelného. Něco, co člověku přináší více úcty k druhému pohlaví.

Čistě pragmaticky

Budu-li k manželství přistupovat čistě pragmaticky, pak se ožením rád, chci-li si ženu připoutat, a neumožnit jí tak snadno ode mne odejít. Rozvod je stále o něco složitější mechanizmus než prosté prásknutí dveřmi, pokud svoji nejste. Na druhou stranu neexistuje síla, která by člověku zabránila prásknout dveřmi, i když svoji jste. Čili zde bych to viděl jako plichtu s drobnou právní obtíží v neprospěch manželství.

Je to o sexu?

Biologicky je asi přirozené, že savci většinou střídají v průběhu života sexuální partnery, přesto v naší společnosti kulturně i historicky žijeme monogamně. Je to ale správné, vyhýbat se pohlavnímu styku s více partnery? To by bylo jistě na delší úvahu, ve které bych se musel rozhodnout, zda je dobré sexovat pro zábavu, tedy ne za účelem rozmnožovat se.

Rodina je základ státu

Tohle heslo je trochu zprofanované a smrdí socialistickou morálkou. Přesto na něm něco je. Když má totiž člověk rodinné vazby v nějaké zemi, jistě se mu ji i hůře opouští, pominu-li všechny ostatní bariéry, třeba ty jazykové.

Všechno jsou to jenom plky

Nad všechny výše uvedené argumenty, ať už pro, nebo proti manželství, se dokážu rozumově povznést a říct, že manželství je přežitek. I tak ale někde hluboko uvnitř cítím, že jsem silně prosvatbový. Ten slib, který jsme si se ženou dali před Bohem, byl pro nás prostě něco výjimečného a trvalého. Něco, na čem se dá stavět. Podotýkám, že ani jeden z nás nejsme věřící, přesto jsme chtěli - kdo ví proč - aby nás oddal farář, ani jeden nechceme děti, ale vzít se, to bylo něco, co k našemu vztahu prostě patřilo.

A tak...

...ať na to nahlížím z jakékoli stránky, přijde mi, že svatbou dnes, v době, kdy svatba není podmínkou vztahu, můžete svému partnerovi vyjádřit úctu a říct mu, jak moc si ho vážíte a samozřejmě jak moc ho milujete.

Jak se na svatbu díváte vy?

Přešlapy

V posledním díle první řady seriálu Přešlapy požádá Adam Radku o ruku. Jak moc je pro jejich vztah svatba důležitá, to se dozvíte ve středu 16. prosince večer na TV Prima. Další řadu tohoto úspěšného seriálu chystají na Primě na jaro 2010!

Tematické články k Přešlapům...

   
15.12.2009 - Láska a vztahy - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [81] Dana13 [*]

    Jano - zkus AgentSvatby tam ti poradí

    superkarma: 0 26.01.2013, 11:01:49
  2. [80] pani [*]

    Je pro vztah důležitá svatba?  Já si myslím,že dnes už ne,já jsem už s manželem37let,máme 4 děti.Sml59Sml79Sml32

    superkarma: 0 20.12.2009, 21:03:22
  3. [79] denisa23 [*]

    Kdysi to bylo jiné.Nejdřív svatba,pak děti a teď je to opačně.Nevadí mi to.

    superkarma: 0 20.12.2009, 19:46:36
  4. avatar
    [78] sjuu [*]

    pro mě důležitá není. Vdávala jsem se po 8 letech vztahu a žádnou změnu před a po jsem nezaznamenala. Svatba byla pěkná, podle mých představa, a kdyby nebyla taky by se nic nestalo. To že spolu zůstaneme a budeme se mít  stále rádi mi papír z radnice nezaručí. A o tom to je Sml24

    superkarma: 0 19.12.2009, 20:05:56
  5. [77] Verina [*]

    Možná by moje vrstevnice nade mnou vrtěli hlavou,ale já opravdu nepovažuji svatbu za důležitou.Bohužel v tom nejsme zajedno s manželem a občas je mezi náma vzrušená debata.Syn byl ženatý,manželství se jim rozpadlo,teď žije s přítelkyní už 4 roky a jak se říká,klape jim to.Dcera s přítelem nejdřív pár let chodila,já jsem tomu říkala-napůl žila.Po 8 letech jsem se jim smála,že podle statistiky-po 7 letech se vztahy rozpadají,tak že oni přesluhují.Po 15 letech vztahu už občas padlo slovo o svatbě,ale překazil jim plány mrňousek.Mají 3 měsíce starého kloučka,který má tátovo přijmení a o svatbě se nemluví.Stejně si ale myslím,že časem i na tu svatbu dojde.Ale pro mne je nejvíc důležité,že se mají rádi a jsou ve vztazích spokojení.

    superkarma: 0 19.12.2009, 00:04:38
  6. avatar
    [76] denkas [*]

    Když si představím ,co by to bylo lítáního! Op,řidičák ,pojišťovna ,banka,inkaso,..... To sem si užila před 2 roky ,při stěhování!!Sml80 Leda ,že bych si nechala svý jméno ,ale to je takový blbý! Nejsem celebritaSml16

    superkarma: 0 18.12.2009, 14:10:18
  7. [75] AlenaK3 [*]

    S přítelem žiju 18 let, máme dvě děti 15 a 8 let. Příjmení mají přítelovo. Svatbu neplánujem, nijak zvlášť to neřešíme.

    superkarma: 0 16.12.2009, 18:36:40
  8. avatar
    [74] Introvertka [*]

    Já jsem asi staromódní, ale pro mě je svatba důležitáSml22

    superkarma: 0 16.12.2009, 09:10:25
  9. avatar
    [73] Vivian [*]

    Bébina — #62 Nebylo to jen dřív, je to tak pořád, instituce manželství má holt smysl hlavně v otázkách finančních, vlastně je to přece primární účel manželství. Jen naivky si myslí, že jde jenom o tu romantiku (princeznovské šaty, slzičky dojetí, prstýnky, "patříme k sobě"...)... Manželství je ale závazek a lidi dnes holt preferují spíš nezávazné vztahy a možnost se snadno rozejít, kdyby něco...

    superkarma: 0 16.12.2009, 01:02:06
  10. avatar
    [72] Vivian [*]

    renata.mi — #69 a proč je tedy důležitá, když je to podle tebe jen kus papíru? Papíru si můžeš koupit v drogerii celou roli za bůra, pokud ti jde čistě o papírSml54. A pokud v tom jiný smysl nevidíš, tak proč se chceš vdát? Máš ráda romantiku?

    superkarma: 0 16.12.2009, 00:56:08
  11. [71] Pálivka [*]

    Mám syna, který se ženil ,až když měl pětiletou dceru. Když mladí čekali rodinu a sdělili mi, že se zatím brát nebudou, byla jsem z toho dost špatná. Narodila se jim krásná holčička, která dostala příjmení po svém otci, maminka užívala své dívčí jméno.Nelíbilo se mi to, ale postupně jsem si na jejich nemanželský vztah zvykla

    a ani mi to nepřišlo. Když mi po pěti letech oznámili, že se spolu vezmou, byla jsem z toho docela zaskočená, představila jsem si starost se svatbou. Svatba byla, protože jejich dcerka měla jít další rok do první třídy

    a oni nechtěli, aby maminka měla jiné příjmení, než její dcera. A tak se konala svatba, nejvíce si ji užila jejich dcera, která již teď chodí do druhé třídy a má už půlročního bratříčka. A tak jsem nakonec ráda, že se vzali.

    superkarma: 0 15.12.2009, 23:18:54
  12. [70] Králíček4 [*]

    Jedna dcera je vdaná a druhá ne,jen spolu žijí.Tvrdí,že jim to tak vyhovuje a na papír není důležitý a jsou spokojení i s dítětem.

    superkarma: 0 15.12.2009, 22:49:15
  13. avatar
    [69] renata.mi [*]

    podle mého je svatba důležitá,sice je to jen kus papíru jak o tom hodně lidí mluví,ale já se na tu svou hrozně těším,ale také se bojím nebo mě dojme každá maličkost a už ted´ vidím že než řeknu to ANO tak asi posmrkám celé balení kapesníčkůSml80Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje Vivian — #72
    superkarma: 0 15.12.2009, 21:10:11
  14. avatar
    [68] ToraToraTora [*]

    Bébina — #62 Bude ti muset věřit, protože nemá žádnou oporu v právu, na základě které by vyžadoval OP. Takže celá ta aféra, že partner bude ve špitále a mě neřeknou nic je naprosto marná.

    superkarma: 0 15.12.2009, 19:09:06
  15. [67] Jarienna [*]

    Já zatím na tu svoji SVATBU ještě čekám...tak snad se taky jednou dočkám ... Sml54

    superkarma: 0 15.12.2009, 18:50:41
  16. avatar
    [66] gira [*]

    Suzanne — #64 Ale ja vim, ja mam taky pudy. Kazdej je snad ma. Ale holt tady selhaly, no. On totiz byl na me puvodne hodnej, vubec vseobecne to byl vyslovene vzornoch. Takovej ten, jak se tady v Nemecku rika: "milacek tchyni", jakoze bezproblemovej typ, slusnak a inteligent. Nerikam, ze byl bez chybicky, ale ty nevypadaly tak neprekonatelne. No nic, nema cenu se prit o slovicka. Co clovek, to pribeh, to nazor, to zkusenost. A je to dobre. Jinak by byla nuda... :)

    superkarma: 0 15.12.2009, 18:43:33
  17. avatar
    [65] maat [*]

    Suzanne — #64 to já vím, že v tomhle případě je lepší se nevdávat, ale mít to pořád na talíři, a dojemné scény kamarádkám,jak si ho nechci vzít...fakt je, že pokud jsem ustoupila v případech, kdy jsem věděla, že mám pravdu, tak to dopadlo vždy na chlup přesně, jak jsem říkala.každopádně se tomu ANO budu snažit vyhnout.prostě špatné zkušenosti.ano, chlapi se přestávají snažit i na psí knížku (mám to doma, že).jenže mám obavu, že po svatbě je to ještě horší.a ti, co se snaží celou dobu, ti se hledají s lucernou v pravé poledne.já osobně nikoho takového neznám.

    superkarma: 0 15.12.2009, 17:53:24
  18. avatar
    [64] Suzanne [*]

    gira — #61 Ono s tím elitářstvím je to trochu nadsázka. Já bych to nazvala zdravým pudem sebezáchovy. Já se prostě taky nezamiluju do člověka, kterej vykazuje divný znaky, t.j. není na mě hodnej, chová se blbě k bývalkám, je schopen podrazu, atd., atd. Prostě tak nějak z principu neomlouvám ztracence a prevíty, tudíž se do nich nemůžu ani zamilovat. Kuba to nazval elitářstvím, ale je to to samé. A s rozumem to nemá společného pranic. Je to pud.

    maat — #63 Pokud by svatba byla pouze ústupek partnerovi, tak se radši nevdávej, měla bys to jako doživotní trauma. Já s pánem z vedlejšího vchodu nesouhlasím, protože jeden chlap se přestane snažit i v "psí knížce" a druhej se bude snažit celý manželství.

    1. na komentář reaguje maat — #65
    2. na komentář reaguje gira — #66
    superkarma: 0 15.12.2009, 17:40:54
  19. avatar
    [63] maat [*]

    ve vedlejším domě bydlí starší pán, dělá odhady nemovitostí, často i pro rozvody a ten říká, že nejhorší, co může ženská udělat, tak si chlapa vzít.ti se přestanou snažit.

    mám ten samý názor.přejmenovat se můžu na úřadě (když už se děti nemají jmenovat jinak), majetek se dá řešit smlouvami a závěˇtmi.

    s přítelem žiju 6,5 roku, on o svatbu stojí, já ne.možná proto, že jsem z rozvedené rodiny, možná proto, že jsem měla dva povedené rozchody(kde mě pánové také chtěli kroužkovat a i bez rozvodu to bylo složité), možná proto, že většina kamarádek se po nějaké době rozvedla.

    dokážu si nadělat dost problémů i bez svatby.pokud se někdy vdám, bude to ode mne obrovský ústupek partnerovi.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #64
    superkarma: 0 15.12.2009, 17:17:30
  20. [62] Bébina [*]

    Vivian — #56 Tak to vypada, ze lidi se dnes berou zase jenom pro ty prachy, jak to bylo i div. Jeste mi prosim prozrad, jak bude lekar zjistovat, jestli jsem ci nejsem dcera, pokud bude otec v bezvedomi, ja budu mit jine prijmeni i bydliste. Mam si snad do nemocnice brat pro jistotu i rodny list? Nebo mi bude holt muset verit?

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #68
    2. na komentář reaguje Vivian — #73
    superkarma: 0 15.12.2009, 16:55:27
  21. avatar
    [61] gira [*]

    Jakub D. Kočí — #49 Mily Jakube, ja se s Tebou fakt nechci hadat :). No tak asi holt nejsem elitar, jdu na vsechno pres city, ja se proste blbe zamilovala.... No stane se, zejo.... A to je opravdu jen Tva zkusenost, ze se neco "da poznat pred svatbou"... Mozna maji jini jinou zkusenost. Ja osobne si myslim, ze cloveka, s kterym zijes, sice samozrejme poznas ze spousty stranek, ale ne ze vsech (napriklad deti a vychova, a to se pozna fakt az v praxi...). "Napred" poznas treba, jakej je dotycnej milenec, nebo jestli je setrnej nebo jestli prepada starenky a takovyhle veci, zejo. A v tom vsem jsem nic az tak napadneho neshledala (a nez me budes zase chytat za slovo - tak samozrejme, ze ty starenky prepadal, hehe). Samozrejme, ze nebylo ani pred svatbou uplne vsechno uplne ruzovy (prevazovala ale pozitiva!), ale proboha, to snad neni nikde... To je zase moje zkusenost. Prave proto asi ty zkusenosti mame, ze. A asi taky kazdej jiny, protoze kazdej jiny potrebujem... Ale to uz se zase opakuju. Tak a uz mlcim. A preju vsem stastne vdanejm a zenatejm, aby jim to vydrzelo :). Vazne...

    1. na komentář reaguje Suzanne — #64
    superkarma: 0 15.12.2009, 16:45:59

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] spiderlorka [*]

    Asi nezáleží jestli jsi vdaná či ne, ale přeci RODINA JE ZÁKLAD STÁTU, bylo to takSml30Sml57

    superkarma: 0 15.12.2009, 16:36:24
  2. [59] miranda96 [*]

    ještě kdyby si mě někdo chtěl vzít:D

    superkarma: 0 15.12.2009, 16:19:35
  3. avatar
    [58] wich [*]

    Bébina — #53 Jééje, tolik vyřizování tolika lejster... To by se někomu chtělo?

    superkarma: 0 15.12.2009, 16:10:21
  4. avatar
    [57] wich [*]

    OlgaMarie — #52 Mluvíš ze životních zkušeností a ač bych mohla být věkem tvá dcera, souhlasím. Sml67

    superkarma: 0 15.12.2009, 16:09:22
  5. avatar
    [56] Vivian [*]

    Bébina — #53 Jasně, proč to řešit jednoduše a jednorázově uzavřením manželství, když se to dá vyřešit složitě chozením k notáři a sepisováním smluv... :)

    Pokud jde o dluhy, tak jeden manžel si nemůže vzít půjčku bez vědomí toho druhého, nadto na jeho jméno.

    Pokud jde o dědictví, tak nedědí manželka a pak děti, nýbrž manželka a děti rovným dílem.

    Pokud jde o sdělování informací o zdravotním stavu, tak doktor ve špitále rozhodně neřeší, jestli ti dva jsou manželé, ani nebude zjišťovat, jestli spolu bydlí, nebo ne, ale informace sděluje/nesděluje podle přání pacienta - není-li tento v bezvědomí. Je-li pacient v bezvědomí, tak bude informace podána pravděpodobně jen zákonitému partnerovi, protože lékař určitě nebude pátrat po tom, jestli ti dva spolu náhodou nebydlí, a společné bydlení navíc stejně nezakládá právo na informace o zdravotním stavu spolubydlícího.

    1. na komentář reaguje Bébina — #62
    superkarma: 2 15.12.2009, 16:07:46
  6. [55] Hlavja [*]

    se svým nynějším manželem jsme vydrželi 26 let, než jsme se vzali.

    superkarma: 0 15.12.2009, 15:37:31
  7. avatar
    [54] rusalka2008 [*]

    Já bych nechtěla, aby se mé děti jmenovaly jinak než rodiče... Sml23

    superkarma: 0 15.12.2009, 15:08:42
  8. [53] Bébina [*]

    wich — #47 Az na vdovsky duchod se da vsechno ostatni osetrit i jinak. Existuje zavet. Pokud ne, dedi nejdriv manzelka, pak deti a pak ti ostatni. Existuje zivotni pojistka, ta zachrani v pripade nehody mnohem vic, nez umrneny vdovsky duchod. Sirotci duchod snad dostane dite i ve chvili, kdy rodice nebyli  manzele. Ja tedy zatim vidim vyhodu v tom, zustat svobodny. Kolega diky svatbe prisel o barak, vzdaleny bratranec v podstate taky, protoze jeho manzelka si brala pujcky u pochybnych firem na jeho jmeno, po rozvodu mu zbyly jen dluhy, barak (jeho deditstvi po tete) musi prodat. To by se mu za svobodna stat nemohlo. Takze jedinou vyhodu vidim v pobirani vdovskeho duchodu a v tom, ze do nekterych statu lze za manzelem/manzelkou  vycestovat a nemusis mit turisticke vizum. Jinak informace o zravotnim stavu nesdeluji jen pribuznym, ale take partnerum zijicim ve spolecne domacnosti. A je treba myslet na zadni vratka, buhvi, co bude za 20let, poplatek za rozvod maji zvysovat uz od pristiho roku, aby se mi pak nestalo, ze se budeme chtit oba rozvest, ale proste na to nebudeme mit.

    1. na komentář reaguje Vivian — #56
    2. na komentář reaguje wich — #58
    superkarma: 0 15.12.2009, 15:00:42
  9. avatar
    [52] OlgaMarie [*]

    Byla jsem pro svatbu, jsem a dále budu. Je to také vztah sociálně-právní. Do bytu bych si nevzala nikoho, s kým bych váhala nebo on váhal uzavřít sňatek.

    Neumím si představit, že bych měla žít v podstatě manželský svazek a mohli jsme si ze svazku mirnix tirnix kdykoliv vystoupit.

    1. na komentář reaguje wich — #57
    superkarma: 0 15.12.2009, 14:56:37
  10. [51] FAXÍK [*]

    není pro vztah důležitá svatba, já se budu vdávat, až zjistím, že je to opravdu ten pravý chlap na celý život Sml22

    superkarma: 0 15.12.2009, 14:45:15
  11. [50] lena76 [*]

    ..zdravím..ja osobně žiji s přítelem 17 let..máme dvě dcery (5 a necely rok) a daný stav nám naprosto vyhovuje..je tedy pravda, že nás oba "děsí" přestava klasické svatky..ale nikomu to nebereme..každý má svoje představy, které si chce vyplnit a samozřejmě záleží na obou partnerech jak se domluví a co chtějí..myslím, že určitě jednou asi dospějeme k tomu, že se vezmeme.. někde v klidu, jen s rodinou..ale jak říkám..ještě je čas a nic nám momentálně nechybí :-))

    superkarma: 0 15.12.2009, 14:34:11
  12. avatar
    [49] Jakub D. Kočí [*]

    gira — #38 Člověk musí bejt náročnej a trochu elitář, a doufat (lépe vědět), že je jeho protějšek taky, tedy že si vybírá, než do nějakýho vztahu praští. Asi mám prostě na manželku kliku.

    Ale když ten druhý stojí za pendrek, pak rychle od něj, to je jasná věc Sml33. Osobně jsem toho názoru, že se to dá poznat před svatbou, ale to je jen moje zkušenost.

    1. na komentář reaguje gira — #61
    superkarma: 0 15.12.2009, 14:29:55
  13. avatar
    [48] wich [*]

    No to jsem tu poslední větu polepila Sml52Sml52

    superkarma: 0 15.12.2009, 14:18:17
  14. avatar
    [47] wich [*]

    Bébina — #36 viz komentáře př. 31, 37... Ale taky jsem si v adolescenci hrála na "strašně moderní" a říkala, že nepotřebuju papír na to, abych měla někoho ráda Sml52Sml52 Ale když člověk přijde do reálného života a začně vydělávat, s věkem svoje názory na mnoho věcí přehodnotí. A stejně tak já jsem na spustu věcí časem názor změnila.

    A co se svatební řeči týče, většina mých kamarádek, co se teď vdávala, měli řeč napsanou samy Sml80

    1. na komentář reaguje Bébina — #53
    superkarma: 0 15.12.2009, 14:16:02
  15. avatar
    [46] ToraToraTora [*]

    Kubo, doufám, že pochlebné příspěvky pod tvými články budou zohledněny při vyhlašování výsledků o ten kloboukSml58  Sml52

    superkarma: 0 15.12.2009, 14:07:44
  16. avatar
    [45] enka1 [*]

    Když svatba, tak jako řemenSml54.

    superkarma: 0 15.12.2009, 14:01:18
  17. [44] mamba [*]

    Já žiju s přítelem už 4 roky a máme spolu 3 letou dcerku. On už jednou ženatý byl a ženil se jen kvůli tomu že byla v druhém stavu takže to nebylo z lásky. My se vzít chceme a snad už to bude brzo jen jsme na to neměli a museli jsme šetřit ale šlo to pomalu.Ale moc si to přeju nebo spíš oba,ale myslím si že je to celkem jedno jestli ta svadba je nebo né vždyť jde jen o papír.Sml80

    superkarma: 0 15.12.2009, 13:40:35
  18. avatar
    [43] Gwendylon [*]

    dobrouchuť — #42 Já Ti dám stará, zas o tolik starší než já nebudeš Sml79

    superkarma: 0 15.12.2009, 13:17:34
  19. avatar
    [42] dobrouchuť [*]

    Sml67 Gwendylon — #41 jak sem stará tak s tebou souhlasí,i zkouška ohněm je dobrá ale nesmí trvat moc dlouho.Sml30

    1. na komentář reaguje Gwendylon — #43
    superkarma: 0 15.12.2009, 13:05:59
  20. avatar
    [41] Gwendylon [*]

    Žiju od jara s přítelem "na psí knížku", ale oba jsme se shodli na tom, že až budou mět přijít děti, tak se vezmeme ( vypadá to, že příští léto ). Malá svatba jen s rodiči, moje a jeho sestra za druženky, jak se krásně po moravsku říká ( dvě cca dvacetileté blondýny, to zas bude ostuda, už mi tím vyhrožujou obě Sml52 ), čili dohromady osm lidí Sml22 Myslím,  že tohle je optimální.

    1. na komentář reaguje dobrouchuť — #42
    superkarma: 1 15.12.2009, 12:59:42
  21. avatar
    [40] dobrouchuť [*]

    Jakub D. Kočí — #34 Sml22Sml67 ale připouštím že někdy je lepší řešení rozvod.

    superkarma: 0 15.12.2009, 12:46:05
  22. [39] stojinek [*]

    myslim a jsem presvedcena o tom, ze kdyz dva chteji byt spolu a maji se radi, nepotrebuji uredni papir...ale zase kdyz jsou deti, je to pro ne se svatbou vse jednodussi:-)

    superkarma: 0 15.12.2009, 12:37:28
  23. avatar
    [38] gira [*]

    Jakub D. Kočí — #34 jejda, Jakube.... ted doufam, ze jsem Te pochopila spatne... s tim "stat si za tim", kdyz sis to "rozmyslel"... az me zamrazilo... takze "vydrzet", i kdyz uz nemuzes dychat, protozes´ jednou nekomu neco slibil (a prave i tehdy, kdyz jsi to myslel tisickrat uprimne!), i kdyz Te ten nekdo pak dusi, trapi, urazi, stve deti nemilosrdne proti Tobe a pohrda Tebou a uci to svym prikladem i ty deti ???? Sml23. Vis, jak rikam, kazdej mame nalozino a kazdej se neco mame naucit i o sobe (hlavne o sobe) - protoze tam, kam se dostanem, jsme se dostali vzdycky kvuli sobe. Ja se z te odpovednosti taky nevyvlikam... Nekdo se ma mozna prave naucit rict DOST... Vis???? Sml79

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #49
    superkarma: 0 15.12.2009, 12:25:27
  24. avatar
    [37] Aneten [*]

    Na svatbu se dá koukat ze dvou hledisek - právní akt, který je, bohužel, nezastupitelný. Je i nutností, kvůli zabezpečení dětí, manželky (pokud ovšem ten druhý nedělá dluhy.)

    Ale co se vztahu týká - pokud jsou už dva starší lidé, není nutné zabezpečit matku s dětma, pak není důvod.

    A i těm mladším bych doporučila svatbu na úřadě jen se svědkama. A místo hostiny si udělat luxusní svatební cestu. Sml22Sml59

    superkarma: 1 15.12.2009, 12:14:42
  25. [36] Bébina [*]

    wich — #26 A vis ze prave kvuli spolecnemu majetku se nekteri i na oko rozvadeji? Aby az chlapovi klekne firma, nestahl s sebou i manzelku.

    1. na komentář reaguje wich — #47
    superkarma: 0 15.12.2009, 12:14:37
  26. [35] Bébina [*]

    Ja se vdavat nechci. Svatba je draha, rozvod pak jeste drazsi. A obrady mi prijdou dost trapne, hlavne tedy rec. Nedavno se mi vdavala kamardka, se svym pritelem zije ve spolecne domacnosti snad 8 let, pak kvuli praci zili kazdy v jine zemi, ted ziji jiz nekolik let spolecne v zahranici. A baba na radnici jim bude vykladat neco o tom, ze ted kazdy bude muset ustoupit se svych pozadavku, ze ted budou bydlet spolu a zivot se jim od zakladu zmeni? No trapnost nad trapnost.

    superkarma: 1 15.12.2009, 12:12:28
  27. avatar
    [34] Jakub D. Kočí [*]

    gira — #20 Jenom dovysvětluju nevyřčené Sml16 Vono to neni dycky lehký a člověk si to má dopředu pořádně rozmyslet, žejo. Ale když už si to rozmyslí, tak by si za tím měl stát, řekl bych Sml16

    1. na komentář reaguje gira — #38
    2. na komentář reaguje dobrouchuť — #40
    superkarma: 0 15.12.2009, 12:11:23
  28. avatar
    [33] Jakub D. Kočí [*]

    maje — #22 Kdo řekl, že se starám s láskou Sml57Sml52Sml52

    superkarma: 0 15.12.2009, 12:07:18
  29. [32] počítačka [*]

    Suzanne — #29 Ano, vím, ale když můj muž se taaaaak strašně chtěl ženit, že když už vycházet jedny papíry, tak tedy na sňatek - ustoupila jsem.

    superkarma: 0 15.12.2009, 11:57:33
  30. avatar
    [31] Klim [*]

    Rozhodně upřednostňuji manželství, je to rituál, který, pokud ho berete vážně a ne jen jako příležitost k pobavení známých, je docela významným signálem, že to spolu myslíme vážně.

    A pro odpůrkyně svateb: Pokud jsou děti (i na cestě), ve vlastním zájmu bych se vdala. Mám příkad ze života. Moje příbuzná žila s přítelem, bylo jim oběma kolem třiceti, narodila se jim dcerka. Muž měl malou firmu. Ač mladý, vážně onemocněl a zemřel. Kdyby byli manželé, dostala by důchod a firmu by zdědila. Takhle je bez důchodu a nepatří jí nic, jen problémy. Neříkám, že je to případ se kterým se setkáváte denně, ale autonehod je taky dost a nikdy nevíte... Jako matka bych se snažila kvůli dítěti zajistit (kdybych byla sama, poradím si lehce). A jestli někdo říká, že se jí to nemůže stát  - takých už bylo!Sml80  Zajištění je důležitější, než pofiderní pocit svobody.

    superkarma: 0 15.12.2009, 11:28:38

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme