Vztahy

Je nevěra v genech?

Bez ohledu na to, zda jste mužem nebo ženou, vždy považujete osobu vám blízkou za své vlastnictví a v mnoha kulturách jím i jste, pokud máte to štěstí (či smůlu), že jste se narodili jako žena. V tom případě je nevěra takřka zločin a vražda v afektu je ospravedlnitelnou záležitostí. Ale nebylo tomu tak vždy.

A protože vše začíná od začátku, začneme tak i my. Vynecháme dobu, kdy jsme byli měňavkami v oceánu, a rituály při páření opic necháme také na jindy. Ale hned o pár milionů let později tu máme poučné a zajímavé období: Pravěk. Než se vystřídala doba kamenná s dobou bronzovou a než pazourkoví lidé přišli na to, jak otesávat šutry, nějaká chvilka uběhla. Během těch pár tisíc let jsme nahlíželi na život úplně jinak. Ten, kdo se dožil třiceti byl považován za ctihodného kmeta a stařešinu rodu. Sílu rodu určoval počet jeho členů, takže v rámci zachování místa na slunci bylo téměř povinností mužů zařídit, aby se rodily děti. Manželství tenkrát nebylo v módě a děti vychovával celý rod. Vítězilo právo silnějšího. Oblíbeným zvykem bylo popadnout ženu z cizího kmene a odvléci ji do nejbližšího houští. Díky tomu nedocházelo k degeneraci a naopak se nám pěkně rozšiřoval genový fond.

Jen co skončila doba ledová a jeskyně přišly lidem nepohodlné (revma a tak), přestěhovali se do vesnic a kromě vyvražďování sousedních kmenů začali více obchodovat, mluvit a ujasnili si majetkové vztahy. V době bronzové (či jinak kovové) lidstvo pokročilo kupředu. Bydlíme v chatrčích, ořeme na polích a vůbec se zdárně vyvíjíme. Žena je majetkem muže, její cena se určuje počtem krav, koz nebo slepic. A když žena nerodí, proč si nekoupit nebo neunést novou? Vždyť zachování rodu je nejdůležitější povinností muže. Už pomalu přecházíme k Evropskému standardu jeden muž, jedna žena, ale nikdo to zatím nebere příliš vážně. Přesto pomsta nositele rohů bývá velmi tvrdá.

Zatímco my se vrtáme v hlíně a cenu manželky přepočítáváme na kuřata, o několik set kilometrů jižněji je to mnohem zajímavější. Řecko a Řím. Skvělá doba. Nikdo si s ničím (kromě politiky) moc hlavu nelámal. Že si Caesar upletl miminko s Kleopatrou? Takových už tu bylo. Homosexualita u mužů je naprosto běžná, vždyť proč nemít důvěrného přítele? Zvlášť když se vedou tak dlouhé války, jeden je i pět let z domova a pokouší se přemluvit s mečem v ruce Germány či Galy, aby se vzdali. A domorodé ženy? Škoda mluvit. K dokonalosti toto období přivedl Caligula. Pozornost si zaslouží i jeho takřka incestní vztah s vlastní matkou.

Přeskočme teď pár celkem nudných století a zakotvěme v temném středověku. Pálení čarodějnic, křižácké výpravy, depresivní a zároveň poučné období. Pán má právo první noci. To přeci není nevěra, pouze otestování cizí manželky. U dam je požadováno, aby se vdávaly jako panny, ale do ráje vede cest vícero. Říkalo se tomu tehdy milování po anglicku. Zatímco rytíři putují do Svaté země, aby obrátili na víru pohany, jejich manželky utěšují potulní pěvci, minnesängeři. Pravdou je, že klid rytířům zajišťoval pás cudnosti. Pokud však na bojišti ztratili klíč, udělali tím neskonalou radost místnímu kováři. Existovaly také samozřejmě pásy cudnosti i pro pány, takže obracet na víru (či na záda) místní dívky mohli pouze velice komplikovaně. Manželství se uzavírala pro peníze, milenky a milenci byli běžnou součástí rodinného života, pokud ovšem nepodkopávali příliš autoritu hlavy rodiny.

Všechnu legraci zkazila opět o něco později královna Viktorie. Její pravidla slušného chování v podstatě donutila přejít nevěru do ilegality. Oblečení se nosilo upnuté až ke krku a jediným povyražením pro muže byl sem tam vykukující dámský kotník zpod hromady spodniček a sukní. Naštěstí se mohli jinak ctihodní muži vybíjet v domech neřesti. Mimochodem, víte, že korzety, punčochy a ostatní „erotické“ oblečení začaly prodejné dívky nosit proto, aby mužům co nejvíce připomínaly oblečení jejich manželek? To, že se později staly symbolem erotiky, byla spíš shoda okolností.

Pak už to šlo s nevěrou z kopce. Jediný světlý okamžik zažila v šedesátých letech, kdy lidé s nadšením pěstovali marihuanu a volnou lásku. V dnešní době, kdy vztah, potažmo manželství trvá i půl století je nevěra něco bolestivého, občas tolerovaného a často proklínaného. Přesto ale v prospěch všech zahýbajících mluví staletí. Ta tisíciletí, která jsme prožili v jeskyních a snažili se zachovat lidský rod neustálým množením, v nás nějakým způsobem zůstala. V mužích je neustále zakořeněné nutkání rozšiřovat svou genetickou informaci a v ženách zase touha najít co nejsilnějšího „samce“, se kterým by měly zdravé a silné děti. Nehledejte ale v tomto článku ospravedlnění nevěry.

V lidstvu je sice takové chování zakódováno, ale staletí vývoje nás svým způsobem poznamenala. Záleží jen na vás, jestli se, přistiženi při „činu“, pokusíte hájit tím, že máte nevěru v genech. Pak by se ale i vaše lepší polovička mohla pokusit uspět u soudu s obhajobou, že vás válečkem na nudle doopravdy uhodit nechtěla, ale má to v genech už z doby kamenné. Jen doma nenašla kyj. Zkrátka, kde začíná civilizace, tam končí legrace.  

   
   
06.04.2004 - Láska a vztahy - autor: Martina Procházková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [277] man-mimo [*]

    Denča: a jaký je v nich rozdíl ???? (snad kromě grafiky)

    superkarma: 0 12.04.2004, 14:41:25
  2. avatar
    [275] Denča [*]

    Eva_Fl: nebo to nemusáš číst, když nechceš a pokládáš to za brak. Já si taky nekoupím BLESK, ale Mladou frontu nebo Lidovky

    superkarma: 0 11.04.2004, 10:06:59
  3. avatar
    [274] Eva_CZ [*]

    No ja padnu! Takze se budu ridit radami tech, co mi pisou do vzkazu : ja vim, ze ten clanek stal za hovno, ale nerikam to autorce, protoze vis, kolik prace da takovej clanek napsat!

    Tak ja si koupim hnusnej svetr jen proto, ze s nim musela byt silena prace...

    Jezis, tak vy netalentovany nepiste! Co pudi nekoho, kdo by se vic uplatnil vysivanim krizkoveho stehu, psat? Nebo pro me za me at si pise, ale nestrka to jinejm! A kdyz uz to strci a je to totalne o nicem, tak musi snest i kritiku, protoze ne vsichni se BOJI napsat, co si mysli, jen proto, aby se nam proboha nekdo neurazil.

    Ano, Katchabinko, mate 3 !!! dobre externi redaktory, to ostatni je mozna externi, ale ne redaktor, protoze takove cancy se mozna hodi na tema do nejake poklesle diskuze, ale ne jako prezentace internetoveho casopisu.

    Jestli povazujes za odborne clanky ten paskvil, co tady vychazel o SM, tak to potom uz chapu...

    Serial o krestanstvi si moc nepamatuju, mozna je to dobre.

    A kdyby si tady holky nenasly kamaradky a nekecaly na diskuzich, diky vasim externim redaktorkam by tady bylo pusto a prazdno.

    A jestli povazujes za literarni spicku mizernou slohovou praci na urovni 5.tridy... No jo, tak to se potom nase nazory fakt nesejdou...

    Julinka, ty to mas nejzmaknutejsi! Dorticek!

    superkarma: 0 09.04.2004, 17:17:13
  4. avatar
    [271] chrpa [*]

    Julinka:perfektně jsi Studánku uzemnila. Kdo reaguje jako ty na urážky, zaslouží obdiv.
    Ten recept bych taky chtěla.

    superkarma: 0 09.04.2004, 11:55:29
  5. avatar
    [270] Lentilka [*]

    superkarma: 0 09.04.2004, 00:26:59
  6. avatar
    [268] Ijka [*]

    Věrnost?Co je to?

    superkarma: 0 08.04.2004, 14:23:08
  7. avatar
    [265] *Kotě* [*]

    aninas: Co bys ještě chtěla? Omluvila jsem se, ne?

    superkarma: 0 07.04.2004, 16:53:48
  8. avatar
    [264] aninas [*]

    *Kotě*: Pri sve inteligenci jsi, BOHUZEL, NIC NEPOCHOPILA!

    superkarma: 0 07.04.2004, 15:34:55
  9. avatar
    [263] Simba [*]

    katchabinka_is_dead:
    Jen jsem se chtěla zeptat, tenhle článek je jen pro ž-i?
    Já ho dnes náhodou našla na
    http://www.zena.cz/products.php?path=maintype20|idp1725&PHPSESSID=482b576011b74bd39d5f103311f1ae01 ... už z 1.4.
    Omluva, jestli už se to v diskuzi řešilo, ale nechce se mi ji pročítat.

    superkarma: 0 07.04.2004, 11:14:31
  10. avatar
    [261] Jupíí [*]

    jejda *Kotě*: co se rozčiluješ, tady prostě potřebují 8-9 článků denně na hodně široký záběr témat, a pokuď možno hodně přispěvatelů do diskuse. Takže mrknu na článek a buď čtu nebo nečtu. Kdybych měla ke každému článku, který se mi nezdá dost na úrovni, přičinit poznámku, nestíhala bych už nic jiného PS připadá mi že původní článek psal chlap a šovinista

    superkarma: 0 07.04.2004, 09:26:06
  11. avatar
    [260] tutik [*]

    *Kotě*:

    superkarma: 0 07.04.2004, 09:10:13
  12. avatar
    [259] Kelly [*]

    *Kotě*:

    superkarma: 0 07.04.2004, 08:32:29
  13. avatar
    [258] *Kotě* [*]

    Velmi se omlouvám, že jsem byla tak ošklivá a kritizovala článek, který je zjevně hodnotný a zábavný. Uznávám, že taková trivialita, jako zda obsahuje pravdivé informace či nikoli, nemůže nikoho zajímat. Přiznávám, že jsem neměla právo říkat, že je příšerný. Máte pravdu, článek s nějakými fakty by nikoho nezajímal a nikdo by ho nečetl. Omlouvám se autorce Martině Procházkové, jen pište dál, jste šikovná holka, máte talent a nedejte na kritiku takových hnidopichů, jako jsem já. Důležité je, co si myslí v redakci. Ostatně to, že vám článek přijali hned na třech ženských serverech, hovoří za vše. Slibuji, že se budu snažit už žádný článek tady nekritizovat, vím že se to nedělá. Když nebudu moct napsat něco hezkého, nebudu psát vůbec.

    superkarma: 0 07.04.2004, 00:14:05
  14. avatar
    [255] Ťapina [*]

    Maurice: Tak to funguje v každé společnosti, že se víc lidi baví s tím, koho už delší dobu znají. Ale neboj se, vybudovat si tady jisté postavení a stát s známým není obtížné a dokázala to už i spousta mužů. A že klademe důraz na registraci? No jo, sice to, co o sobě víme, je zase jenom vyčtené z příspěvků, ale i tak je to důvěryhodné. Když tady spolu žijeme den ode dne, tak by se snadno poznalo, kdyby si někdo celý svůj život jenom vymyslel pro účely tohohle serveru. Když vidím příspěvek od dejme tomu Kotěte, tak vím, že to nepsal patnáctiletej puberťák. U neregistrovaného nicku si nikdy nemůžu být jistá.

    superkarma: 0 06.04.2004, 23:13:09
  15. avatar
    [253] Věrka [*]

    Studanka: Choď aspoň se zasměješ

    superkarma: 0 06.04.2004, 22:56:55
  16. avatar
    [251] Suzanne [*]

    Díky za hezký článek, beru ho jako fejeton. "Odborníci" se velmi často vyznačují nedostatkem smyslu pro humor a nedostatkem nadhledu. Tak to vidím já a ať si to každý přebere po svém.

    superkarma: 0 06.04.2004, 22:44:19
  17. avatar
    [247] Vivian [*]

    Aspiková: ale tak si ho nevšímej je to profi-prudič, kterej neumí nic jinýho mě osobně takováhle nicka nerozčílí

    superkarma: 0 06.04.2004, 20:09:00
  18. avatar
    [246] Aspiková [*]

    Tak to je teda síla. Celý den jsem se držela, ale osoba pod jménem Anonym tomu dala korunu. Jak může mít někdo tu drzost napsat něco tak nehoráznýho. Jestliže se Ti úroveň těchto stránek nelíbí, tak to nekomentuj a přestaň ty stránky číst. Já sama mám jak Ty říkáš POUZE maturitu,jsem na mateřský a zadky utírám dvěma synům, kromě klasický literatury si přečtu i toho Hatlekýna a nemyslím si, že bych byla na nižší úrovni než do který se řadí osoby Tvého typu. Síla člověka nespočívá ve věku ani v umění někoho kritizovat. Jestli Ti to udělá dobře, tak budu raději v řadě "slepic" než stát v řadě za Tebou.

    superkarma: 0 06.04.2004, 19:14:02

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [238] Vicki [*]

    Pokud bych se dozvěděla o nevěře svého po několika letech (jako Julinka), tak to bych se asi nejdřív složila, udělala bych mu scénu a pak už bych mu nikdy nedokázala věřit. Co s takovým vztahem dál? Pokud by mě dokázal podvádět léta za mými zády asi bych ho poslala do p... Ale nevím, jestli se taková věc může podařit ze dne na den (viz děti, bydlení atd).

    superkarma: 0 06.04.2004, 16:51:04
  2. avatar
    [236] Toniniella [*]

    aninas: Aninko, prosim prosim, už nee

    superkarma: 0 06.04.2004, 16:32:06
  3. avatar
    [235] Toniniella [*]

    Julinka: Já mam takový malinký chlapečky dva!
    20,21 185cm! Taky je to štěstí, jinak by člověk upadl naznak. Taky sem zažila věčný ponižování a psychický teror, vydírání atak, proto řikám, že důležité je být dospělý a být s dospělejma. S nedorostlýma frackama to ztrácí smysl. Ale ten pocit strachu ze samoty taky znám, to je slušná paralýza. Až když člověk zůstane sám, zjistí, že to vůbec neni tak špatný.

    superkarma: 0 06.04.2004, 16:31:01
  4. avatar
    [234] aninas [*]

    Eva_Fl: samozrejme, ze nepresnosti z meho oboru by me rozcilovaly, ale u clanku na pobaveni bych se tim nezabyvala. Az by nekdo psal clanek o zdravotnickych faktech, tak bych se ozvala, co je a co neni pravda. Kde jste kdo vzal, ze upiram Koteti pravo na kritiku? Ale i ta kritika by mela byt podana na urovni.


    Kote, uz zase siris zbytecnosti, nevim proc bych mela proti tobe vystoupit, kdybys napsala, ze zeme je kulata.
    Pokud si myslis, ze jsem svoji reakci na tvuj prispevek c.3 napsala proto, ze ji psala Kote - je to tvuj problem.
    Ja mam vyhrady vuci tomu, JAK byla kritika napsana a ne KYM byla napsana. Kdyby to, cos napsala ty, napsal kdokoli jinej, tak bych napsala to same.
    Vytykam ti zpusob tve kritiky - ne kritiku - tot vse.


    superkarma: 0 06.04.2004, 16:28:02
  5. avatar
    [232] lightblue [*]

    Julinka: víš, já tohle také vůbec neznala, jen ponižování a shazování před vlastníma rodičema a ségrou prostě všude, a rozchod je vždycky bolestivá záležitost, ale já se zbláznila do jinéhho muže a dodnes toho nelituju. Našla jsem konečně jednání na úrovni, i když někdy na mě musí abych už tu svojí hubičku zavřela , ale jinak je to fajn. Každý přece musí někdy potkat svoje štěstíčko

    superkarma: 0 06.04.2004, 16:20:52
  6. avatar
    [229] lightblue [*]

    Julinka: máš pravdu. Já sice ještě vdaná nebyla a nejsem, ale máš pravdu. Někteří chlapi jsou holt takový, že prostě přes ně není, neuznávaj žádnej tvůj názor, už to srážej, aniž bys to dořekla, no hnus fakt.

    superkarma: 0 06.04.2004, 16:10:14
  7. avatar
    [227] lightblue [*]

    Julinka: to bych asi nedokázala

    superkarma: 0 06.04.2004, 15:41:52
  8. avatar
    [226] lightblue [*]

    moje babička vždycky říkala: To víš děvenko, s chlapem blbě, bez chlapa ještě hůř.

    superkarma: 0 06.04.2004, 15:37:54
  9. avatar
    [223] lightblue [*]

    Tajné: zkus něco, čím by viděl, že se mu ztrácíš, a třeba otočí. Já měla nejdřív tendence ex-příteli posílat sms a neustále mu volat a mluvit s ním o tom a po delší době jsem se na to vykašlala, a brala jsem to normálně, jako že ho nepotřebuju, a on najednou otočil. Ale je to riziko

    superkarma: 0 06.04.2004, 15:28:26
  10. avatar
    [222] Pala [*]

    Kelly: Kdybych věděla, že někde něco s nějakou měl, tak by to bylo jiný. Ale pokud bych měla jen takové slabé tušení, tak bych po tom nepátrala. Taky by záleželo na našem vztahu, na okolnostech... A navíc to je vše jen teorie, tak dlouhé manželství ještě nemáme a nevěru taky ani netuším. Pak by to možná bylo jiné. Ale jak tu někdo už napsal, zvyk je železná košile.

    superkarma: 0 06.04.2004, 15:24:38
  11. avatar
    [221] Kelly [*]

    Toniniella: si piš, že se o to postarám . Budu se rvát ale jen do té doby, která bude stát za to. Jak ale poznám, že je to o ničem, tak . A jestli si najde nějakou kopretinu? No, asi to tak mělo být a půjdem od sebe. Pro mne by to skončilo. Nechápu, proč si potom dál sypat sůl do rány ...

    superkarma: 0 06.04.2004, 15:13:25
  12. avatar
    [220] Vicki [*]

    Morticia: Myslela jsem to tak, že pokud bych měla muže ať už papírově nebo nebo ne, se kterým bych žila, měla děti, spíš bych se snažila nevěru (úlet) odpustit, pokud by byla i z jeho strany nějaká snaha. Ale pokud bych chodila s klukem, žádné závazky ani společné bydlení, radši bych ze vztahu vycouvala. Ale záleželo by samozřejmě na tom, zda byl šlo o jeden úlet nebo paralelní vztah(y)-ten bych netolerovala .

    superkarma: 0 06.04.2004, 15:12:52
  13. avatar
    [216] Toniniella [*]

    Kelly: Tak Ti přeju, aby Ti fakt vždycky všecko vyšlo a abys jednou nemusela svoje přesvědčení měnit.

    superkarma: 0 06.04.2004, 15:00:38
  14. avatar
    [215] Eva_CZ [*]

    Lotka: ja myslim, ze uplne staci, kdyz se jeden zamiluje do jineho... Taky nic moc...

    superkarma: 0 06.04.2004, 14:57:42
  15. avatar
    [214] Kelly [*]

    Proboha, co to tady pořád některé plácáte, že po pouhých 10 letech by jste zavíraly oči? To si sebe tak málo vážíte? Po 10 letech se už umírá? Co se za tak krátkou dobu změní, že jste ochotny ustupovat a slevovat z věci v manželství tak podstatné!
    V tomhle kompromis JÁ neznám. Buď všechno - nebo nic.
    Jak asi může vypadat milování s člověkem, o kterém víte, že při "tom" myslí na tu, co s ní včera (ráno, v práci - čas si sami dosaďte) ... jak s ním žít, v přetvářce - to bych neunesla (to raději žít sama).
    Tak takový samaritán ani blázen já nejsem
    Já mám laťku vysoko položenou! Život žiji jen jednou a nenechám ze sebe dělat imbecila. Vedle mne má místo pouze vyzrálý jedinec.

    superkarma: 0 06.04.2004, 14:57:25
  16. avatar
    [213] Eva_CZ [*]

    Ell: a co ty? Jak jsi na tom? Jak jsi v obraze?

    superkarma: 0 06.04.2004, 14:56:02
  17. avatar
    [212] petul [*]

    Lotka: Psychickou nevěru tady nakousla Morticia (č. 200) - že nevěra nemusí být vždycky jenom fyzická, ale i psychická.

    superkarma: 0 06.04.2004, 14:54:33
  18. avatar
    [211] lightblue [*]

    Tajné: já odpustila, ale později jsem si nemohla pomoct, a při každém sebenším přítelově divném chování jsem mu to předhazovala, aniž bych chtěla a stejně jsme se rozešli. Ale ve Tvém případě, když máte rodinu je to jiné.
    Do háje já vím, že chlap jen momentálně zblbne, ale uvědomí si někdy, že to taky bolí

    superkarma: 0 06.04.2004, 14:53:47
  19. avatar
    [210] Vivian [*]

    Eva_Fl: jo, v tom s tebou souhlasím Zvlášť jsem pro to, aby byl pod článkem vždy uveden zdroj informací. Protože (jak sama víš) je příliš často možno přečíst si tentýž článek zde a na několika dalších webech (text samozřejmě není vždy 100% identický...) - takže člověk neví, na čem je. Kdo má originál a kdo kopii...?

    superkarma: 0 06.04.2004, 14:51:14
  20. avatar
    [209] Lotka [*]

    petul: pojem psychická nevěra neznám, co to je?

    superkarma: 0 06.04.2004, 14:50:41
  21. avatar
    [208] petul [*]

    Morticia: ad psychická nevěra - dá se za psychickou nevěru považovat třeba denně několikahodinové chatování v místnosti "hledám milence, milenku" a přitom říkat, že mě láká jen to povídání, že kdyby došlo na věc, že bych nezahnul/a?

    superkarma: 0 06.04.2004, 14:48:52
  22. avatar
    [207] Lotka [*]

    Ale je to oddychovka, jako třeba Harlekýn

    superkarma: 0 06.04.2004, 14:47:51
  23. avatar
    [206] Lotka [*]

    Eva_Fl: já myslím, že zrovna u tohodle článku je to hodně poznat, že se někdo nudil A vymyslel článek

    superkarma: 0 06.04.2004, 14:45:57
  24. [205] ellens [*]

    zdá se mi, že Eva je totálně mimo, nechápu,jak s ní můžete diskutovat
    opravdu velice vtipné

    superkarma: 0 06.04.2004, 14:43:23
  25. avatar
    [204] Eva_CZ [*]

    Vivian: si to pis sama, kdyz jsi tak chytra!

    Vubec mi nevadi, kdyz nekdo napise osobni zkusenost s nejakou veci, at uz je to ,,dieta", ktera jemu pomohla, at uz napise, ze prestal kourit, protoze si kazdy den o pulnoci plivnul 3x pres rameno a TO je to, co mu pomohlo, ale vadi mi hovadiny zkopirovane z webu, ke vsemu bez uvedeni zdroje a aspon malicke poznamky, ze se nejdna o lekarsky clanek, ze se jedna pouze o to, ze se nekdo doma nudi, tak hleda a zverejnuje...
    Co se tyka tzv. externich redaktoru - tam asi o nejakych kriteriich neni vubec rec, ze?

    superkarma: 0 06.04.2004, 14:43:13
  26. avatar
    [203] Toniniella [*]

    Eva_Fl: Ty babo jedna lakomá!!! A já už sem se těšila, jak se poměju a ono nic

    superkarma: 0 06.04.2004, 14:38:02
  27. avatar
    [201] Vivian [*]

    Vyjadřuji svou podporu *Kotěti* a souhlasím. Žena-in je podle mě skvěle fungující a dost dobře zaběhnutý server, jen ta kvalita článků, škoda, někdy trochu kulhá, někdy po stránce obsahu, jindy po stránce formy, někdy, bohužel, po obou... a kritika je tu bohužel "nerada viděna"

    superkarma: 0 06.04.2004, 14:32:38
  28. avatar
    [198] Pala [*]

    Já myslím, že pátrat nebo nepátrat záleží na víc věcech. Pokud bychom spolu chodili 2 měsíce, tak bych to radši věděla, protože pokud to udělá hned, tak potom ... Ale pokud by to bylo po 10 letech manželství a nějakém tom dítěti, tak bych radši zavírala oči.

    superkarma: 0 06.04.2004, 14:15:55
  29. [194] xenie [*]

    Eva FI-189: No a ne, Amerika je trapná a vůbec, jak si odněkud ze zámoří dovoluješ nás kritizovat ?

    superkarma: 0 06.04.2004, 14:07:29
  30. avatar
    [193] Eva_CZ [*]

    Toniniella: SUPEEEEEER! Presne takova reakce, na jakou tady uz 10 minut marne cekam!
    A jak typicke : sice te mam za totalni kravu, ale potrebovala bych, jestli bys mi nemohla poslat....

    NIC NIKOMU NEPOSILAM! Krome kravy jsem desne lakoma a sama mam malo....

    superkarma: 0 06.04.2004, 14:06:17

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme