.

Je mu třicet a stále se nechává živit od své matky

Láska a vztahy

Je mu třicet a stále se nechává živit od své matky

Do kdy je únosné dostávat od rodičů kapesné? A kdy nastává ten správný okamžik, kdy by měly matky takzvaně „přetrhnou pupeční šňůru“ a nechat své (dospělé) ratolesti žít svůj vlastní život a na vlastní pěst? Klára vypráví příběh svého bývalého přítele Martina.

„To, že je Martin takhle závislý na své matce nebo matka na Martinovi, mi došlo až po několika měsících našeho vztahu,“ začíná své vyprávění Klára (32). „Jsem zvyklá vydělávat si už několik let. Celé dospívání jsem prochodila po brigádách, šetřila si na věci typu kožená bunda, během vysoké jsem také pracovala a hned, jak jsem získala titul, jsem nastoupila na hlavní pracovní poměr. Asi nic zvláštního, že?“

mum

„Martin nedávno oslavil třicáté narozeniny a jeho život vypadá tolik odlišně. Bydlí v luxusním bytě, který mu kompletně vybavila a platí maminka, každý měsíc dostane na účet peníze na život, prostě takové kapesné, za které by se nezlobila kdejaká prodavačka nebo třeba účetní, jezdí krásným drahým autem, rovněž od maminky a dovolené, ty mu případně máma doplácí, pokud by mu nestačily peníze, které od ní jinak běžně dostává...“

Klára také prozradila, že Martin, byť je to „mamánek“, tak má ale vystudovaná práva a přivydělává si jako koncipient v jedné z významných právnických firem. Jinak se věnuje své kapele. „Dříve se mi Martinova trochu bohémská, trochu dětinská a trochu snílkovská povaha líbila. Byla a stále je s ním neskutečná legrace, ale jak se říká, čeho je moc, toho je příliš.“

„Zatímco já pracuji minimálně osm až deset hodin denně, vydělávám, platím složenky, nakupuji potraviny a splácím hypotéku, Martin o takových věcech nemá ani ponětí. Občas, když jsem utrousila, že jsem „švorc“, nad tím jen nechápavě kroutil hlavou.“

„Poslední kapka pro mě byla společná dovolená s jeho matkou. Pronajala nám ostrov. Přeci se na něm nemusíme potkávat, říkal tehdy Martin. Bylo to příšerné a celé v její režii,“ popisuje Klára svou poslední dovolenou.

„Jsem naštvaná a smutná. S Martinem jsem to ukončila. Ne proto, že bychom se neměli rádi, ale proto, že je závislý na své matce a matka na něm. Nechci žít v tomhle zvláštním trojúhelníku. Kéž by se někdy dotkl pevně nohama země...“

Také si přečtěte:

   
14.08.2017 - Láska a vztahy - autor: Marie Cicvárek Fléglová

Komentáře:

  1. [30] cilani [*]

    Osobně bych nejela na dovolenou s potenciální tchýní a asi bych také zvažovala, jestli mi ten chlapec za to stojí. Bála bych se, že až jednou mámu neposlechne, ta mu ustřihne přítok financí a chlapec bude v pasti. Od jisté doby bych nešla do vztahu s chlapem, který se o sebe neumí postarat sám, který nevyjde se svou výplatou.. Prostě bych nejprve chtěla vidět, že chlapec to zvládá i bez maminčiných injekcí..

    superkarma: 0 15.08.2017, 09:07:07
  2. avatar
    [29] kobližka [*]

    peetrax — #28 Jistě.

    superkarma: 0 14.08.2017, 22:32:09
  3. avatar
    [28] peetrax [*]

    kobližka — #13 třeba je podnikatelka. I takové ženy dnes existují. Sml80

    1. na komentář reaguje kobližka — #29
    superkarma: 0 14.08.2017, 21:25:23
  4. avatar
    [27] daska59 [*]

    Kdybych byla mladší, vezmu si na něj adresu.Sml30Sml30Sml30

    superkarma: 2 14.08.2017, 18:40:11
  5. avatar
    [26] v.poho [*]

    Yasminne28 — #25Ale jo, jestliže ty peníze matka má, není nic proti ničemu, když dává synkovi drahé dárky: byt nebo dům, auto, možná i poukaz na luxusní dovolenou. Ne že by to třeba zrovna mně tak úplně vyhovovalo, ráda stojím na svých nohou, ale toto bych chápala.

    Ovšem pokud mu matka dává na živobytí, na jídlo....., prostě na věci denní potřeby, tak co z něj proboha vychová? Člověka, který jednou v lepším případě rozfrcá jí nashromážděné jmění a skončí na penzi o žebrácké holi? V horším případě spadne do spárů exekutora hned, jak se přívod peněz od matky uzavře.

    Protože takový člověk se nikdy nenaučil hospodařit.

    superkarma: 1 14.08.2017, 17:29:06
  6. avatar
    [25] Yasminne28 [*]

    Kdo mu vaří, pere a uklízí? A když už někdo ty peníze má, tak dát je svému dítěti mi přijde normální.Pokud jeho matka může dávat a sama si neutrhuje, tak není co řešit.Peníze jsou oběživo.

    1. na komentář reaguje v.poho — #26
    superkarma: 1 14.08.2017, 16:50:51
  7. avatar
    [24] diblice [*]

    tak já bych asi vzala nohy na ramena, tohle není chlap pro normální život

    superkarma: 0 14.08.2017, 15:43:00
  8. avatar
    [23] kareta [*]

    ještě měla napsat, že nosí záplatované,leč čisté šaty, dovolenou chtěla pod širákem a její matka chlastá první liguSml54. To teda musí být peklo mít chlapa bohaté rodinySml3.

    superkarma: 4 14.08.2017, 14:52:28
  9. [22] babinka [*]

    Ni-ka — #10Já musím souhlasit, můj syn téý má hypotéku a kdybych na tom byla finnčně tak dobře, jako matka z toho článku, rozhodně bych mu pomohla peníze mu dala...

    Wally — #16Taky slečnu nechápu, matka tu nebude navěky...

    12 souhlasím...

    superkarma: 1 14.08.2017, 14:27:16
  10. avatar
    [21] OlgaMarie [*]

    K čemu by paní matce peníze byly, kdyby je neměla pro koho utrácet? Že by slečnu mrzelo, že jí přítel nepomohl, když byla švorc?Sml80

    superkarma: 3 14.08.2017, 14:22:34
  11. avatar
    [20] kobližka [*]

    margot — #15 Ano,asi proto,že je tak bohatá.Určitě by to nedělalo dobrotu, jelikož já pocházím z dost skromných poměrů a i když si dneska žiju krásně,určitých věcí se nemůžu zbavit.

    superkarma: 0 14.08.2017, 14:01:39
  12. [19] EliškaN [*]

    Mám podobnou zkušenost a nikdy více Sml15Sml15

    superkarma: 0 14.08.2017, 13:53:23
  13. [18] MARIE MATEJKOVA [*]

    Slečnu nechápu. Přítel pracuje,jeho matka jí nijak neubližuje. Mě připadá,že trochu závidí. Ona si musela při škole vydělat na koženou bundu, snažila se mu říci,že je švorc a on jí nepolituje a finance nepřidá. Uvědomuje si,že by to byly peníze jeho matky. Zde by jí to asi nevadilo?

    superkarma: 2 14.08.2017, 13:45:55
  14. avatar
    [17] enka1 [*]

    Já myslím, že koncipient se musí dost ohánět, aby nebyl z práce vyhozenSml80.

    superkarma: 3 14.08.2017, 13:30:12
  15. [16] Wally [*]

    Proč by ho nepodporovala? Jestli ty peníze má, tak jednou budou stejně jeho. Tak proč si je neužít dokud je mladý? V 60 letech, až by se k nim dostal bude přemšýlet akorát jak zabezpečit svoje děti. A celý život stráví kvůli tomu v chudobě? Jestli je matka sama, tak se asi určitá závislost musí předpokládat. Nechápu o co slečně šlo, už nemusela být švorc a mohla mít celkem spokojený život.Sml80Sml80Sml80

    1. na komentář reaguje babinka — #22
    superkarma: 2 14.08.2017, 12:25:32
  16. avatar
    [15] margot [*]

    kobližka — #13 podle nějakého staršího článku na netu začíná nejlevnější pronájem ostrova na 6 dní na nějakých 65tisících - to nepovažuju za astronomickou částkuSml24

    proč bys takovou tchýni nechtěla? z článku nevyplývá, že se k potenciální snaše chovala nehezky, že by syna štvala proti ní, že by vůbec měla nějaké nepěkné vlastnosti či peníze z podivné činnosti. jen proto, že je bohatá?

    1. na komentář reaguje kobližka — #20
    superkarma: 2 14.08.2017, 12:13:29
  17. [14] MaVy [*]

    Tak já nevím,ale když má maminka dost peněz,proč by mu nemohla pomáhat? Kdyby nepracoval, ale tady nic mamánkovského nevidím,co je špatného na tom, že si s mámou rozumí?Sml80

    superkarma: 2 14.08.2017, 11:57:53
  18. avatar
    [13] kobližka [*]

    Prokristpááána Sml6 a co dělá Martinova matka,že si dovolí takový luxus jako pronajmout si ostrov ???? Asi nějaká restituentka,no ale přeju jí to. Šmankote,tohle bych teda za tchýni nechtěla Sml57...

    1. na komentář reaguje margot — #15
    2. na komentář reaguje peetrax — #28
    superkarma: 0 14.08.2017, 11:36:33
  19. avatar
    [12] margot [*]

    upřímně nechápu, na co si slečna stěžuje. čekala jsem stížnosti na mamahotel, neschopnost samostatného života mladíka jiného názoru než maminčina. místo toho je hlavní problém, že přítel je z bohaté rodiny a využívá toho, co peníze poskytují - hlavně svobodu a žít si život podle svého. navrch má s matkou (otec už zřejmě není) pěkný vztah. slečna by asi byla spokojená, kdyby matku zavrhl, odešel s baťůžkem a hákoval na směnný provoz ve fabrice a společně s ní si stěžoval, jak občas s penězi nevycházíSml80

    superkarma: 6 14.08.2017, 10:00:44
  20. [11] Rikina [*]

    No já nevím, jak kdo, ale já nejsem nijak nadšená z toho, že můj syn má na krku hypotéku na 30 let. Sml80 To je jak koule na noze. Kdybych nemusela přemýšlet o penězích, jelikož bych jich měla opravdu hodně, tak mu na ten byt nebo dům peníze taky dám, aby ten šílený dlouhodobý závazek neměl. Sml15 A rozhodně bych ho kvůli tomu nepovažovala za příživníka. Sml80 Nemluvím o tom, že bych si utrhovala od úst, a šetřila každej pětník, aby synek měl, a já zatím byla o vodě a kůrkách, to v žádném případě. Ale ve výše popsaném článku zřejmě ta matka má peněz dost, sama je zaopatřena více než dobře, tak co by nedala synovi, jsou to její peníze, připadá jí to jako dobrý nápad, synovi zřejmě taky, tak co je komu po tom. Souhlasím s gerdou, že se tady potkaly dva nesourodé světy. Slečna má jiné životní zkušenosti a jiný způsob uvažování, tak to nešlo dohromady. Ale to není vina toho mládence, ani jeho matky. A ani té slečny, pochopitelně. Prostě jsou každej někde jinde. Sml80

    superkarma: 6 14.08.2017, 09:56:39
  21. avatar
    [10] Ni-ka [*]

    Chudáci boháči:))))Já tento problém opravdu řešit nemusím a myslím,že ani nikdy nebuduSml80

    1. na komentář reaguje babinka — #22
    superkarma: 1 14.08.2017, 09:03:24
  22. [9] bobani [*]

    hlavně jsou na vině rodiče , když v tom stylu života tyhle příživníky ještě podporují .

    superkarma: 0 14.08.2017, 09:00:00
  23. avatar
    [8] cherinka [*]

    Tak naši kluci mají smůlu. Na rozdávání opravdu nemáme. Musejí pracovat sami. Sml57

    superkarma: 0 14.08.2017, 08:11:37
  24. avatar
    [7] gerda [*]

    Čemu se diví? To jsou dva odlišné světy. Někdo má tolik peněz, že pokládá za normální z neubývající zlaté hromady neomezeně a bez výčitek brát, někdo žije skromně a pracuje jako mraveneček. Nevím, co je lepší, ale dohromady to nejde.

    superkarma: 1 14.08.2017, 07:59:36
  25. [6] Wally [*]

    Promarnila velkou příležitost. Opuštěný ostrov, jen oni 3. Nebyla lepší příležitost se tchyně zbavit. Sml59Sml59Sml59

    superkarma: 5 14.08.2017, 07:44:24
  26. [5] Boros [*]

    jeden náš naštětstí bývalý spolupracovník, lékař, se nechává podporovat od své maminky ještě v 50 letech...sice jim do ničeho nekecá, ale finančně stále podporuje- ani si neužije penze, protože kvůli svému jedináčkovi stále pracuje

    superkarma: 0 14.08.2017, 07:34:50
  27. avatar
    [4] jarka1234 [*]

    Martin se nezmění. Proč by měl? Maminka mu všechno dala a dává, to mu vyhovuje. Jen to bude vždycky každé partnerce vadit. Nemohla bych žít s takovým chlapemSml68.

    superkarma: 0 14.08.2017, 07:17:49
  28. [3] Kadlik549 [*]

    Dřív to bývalo taky Sml15

    superkarma: 0 14.08.2017, 07:17:12
  29. [2] 511 [*]

    Dneska nic mimořádného , bohužel Sml68

    superkarma: 0 14.08.2017, 07:11:27
  30. [1] babiS [*]

    Uděla dobře, bude to mamánek napořád Sml68

    superkarma: 0 14.08.2017, 07:00:11

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme