Bulvár

Je mateřská opravdu dovolená?


V souvislosti s tímto tématem jsem si vzpomněla na jeden vtip. Poslala mi ho kdysi MartinaC a já ho, s dovolením, použiji jako úvod. 

Otec se vrací z práce a vidí, jak jeho děti sedí v pyžamech před domem a hrají si v blátě s prázdnými krabičkami od pizzy a číny. Vrátka na ulici jsou otevřená dokořán, zrovna tak dveře od auta, uvnitř leží pes čerstvě vyválený v blátě a nikde stopa po druhém psu. Muž vejde do domu a uvidí doslova spoušť.
Lampa převrácená a běhoun skrčený u zdi. Uprostřed pokoje hlasitě hraje televize a jídelna je zaházena hračkami a různými díly šatníku. V kuchyni ve dřezu hromada nádobí, rádio hraje na plné pecky. Zbytky snídaně rozházené po stole, na prostírání se povaluje kočka.
Lednice otevřená, psí žrádlo na podlaze, rozbitá sklenička pod stolem a u zadních dveří uplácaná hromádka písku.
Muž rychle vyběhne schody, stoupaje na další hračky a šlapaje po oblečení. Ale nehledí na to, hledá svou manželku. Bojí se, že se jí něco vážného stalo. Vidí, jak dveřmi koupelny prosakuje voda. Nakoukne tam a vidí mokré ručníky na podlaze, rozlité mýdlo v hromadě špinavého prádla a mezi tím vším se vinou kilometry toaletního papíru . Zrcadlo a stěny jsou pomalované zubní pastou. Rychle se otočí a spěchá do ložnice, kde najde svou manželku, ležící v posteli a čtoucí knihu.
Podívá se na něj, usměje se a zeptá se ho, jak se celý den měl.
On jen polkne a vyhrkne: „Co se tu dnes stalo?" Manželka se usměje a odpoví:
„Pamatuješ se, drahý, jak se mě každý den, když se vracíš z práce, ptáš: Co jsi, do prdele, celý den dělala?"
„Ano," odpověděl muž nejistě.
„Tak dnes... jsem nedělala nic!"

A co by také dělala, když má dovolenou, že? On to vlastně vůbec není vtip, jen lehce okořeněná realita.

Je vdaná, má děti, tak je doma. Samozřejmě. Jenomže tak samozřejmé to zase není. Když se některých žen zeptáte, co dělají, rozpačitě zakoktají: „No... já... jsem doma.“ Jako by se za to styděly.
Michaela, matka na mateřské, to vidí takto:

„Všude se mluví o tom, jak jsou některé ženy sobecké, že nechtějí mít děti a myslí jenom na kariéru, ale když sobecké nejste a děti máte, dávají vám ty, co pracují, najevo svou převahu. Ony přece pracují, vydělávají a vy si brouzdáte po parku s kočárkem. Jedna dobrá duše mi dokonce přinesla pytlík ponožek, abych je zaštupovala, protože ona na to nemá čas, když chodí do práce,“ svěřuje se Michaela, která je hrdá na to, že je s dětmi doma.
„Kdybych se snažila stíhat rodinu a zaměstnání, nic z toho bych nedělala pořádně. Takhle mi to připadá přirozené, když máte děti, přece je hned neodevzdáte někomu jinému. Otázku kariéry mám vyřešenou, chci se věnovat dětem a rodině a ne odejít do práce, být nervózní a vystresovaná a nemít na ně čas ani náladu.“

A jak to vidím já?
Sice jsem nechodila pravidelně do práce, ale jako výtvarnice na volné noze jsem si zase nemohla dovolit dlouho práci odmítat. To uděláte jednou, dvakrát a už vám nikdo nezavolá. Navíc pro mě byla práce vlastně odpočinkem, vysvobozením z každodenního tance kolem dvojčat, plen (tehdy ještě nebyly papírové), vaření a úklidu. Měla jsem pocit, že začínám mít místo mozku krupicovou kaši a že ta rapidně zužující se slovní zásoba stačí leda tak na  témata o dětských prdelkách.
Práce mě udržovala v kondici, dávala mi pocit sebevědomí, a pak jsem se zase ráda vrátila k těm prdelkám a mohla si je užívat.

A jak to řešíte s mateřskou vy, milé ženy-in?


Jste s dětmi doma?
Užíváte si to?
Co vám to přináší a co vás naopak ničí?
Jak dlouho chcete být na mateřské?
Máte mindráky, že zblbnete?
Udržujete kontakt s prací?
Sebevzděláváte se?
Jak se díváte na tatínky na mateřské?
Váháte s dítětem kvůli kariéře?

Napište nám o svých zkušenostech, podělte se o své názory i rady, pošlete třeba fotky svých ratolestí, pojďte si udělat hezký mateřský den. Máme pro vás připravený dárek. 

   
07.03.2007 - Společnost - autor: Dana Svobodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [68] Dájka [*]

    Hmmmmmm. No některým bych přála na pár hodin našeho chlapečka. Je hyperaktivní a bez přímého dozoru nemůže být ani minutu, protože je to demolition man. A tím nemyslím pozorování dítěte od žehlícího prkna, ale stálý dozor takříkajíc za zadkem. Nelze absolutně domyslet, co ho v příští minutě napadne a co nového zase zvládne. nevěřila mi to ani vlastní máma, dokud ho odpoledne nehlídala. Měla dojem, jak mi doma vytře, vyluxuje, utře prach, uvaří oběd atd. Dopadlo to tak, že to dělala v noci, až náš poklad spal... Jo, některé děti takové nejsou. Kamarádčina holčička je mírné a rozvážné dítě, které by nenapadlo z nábytku skákat po kytkách a rozbíhat se náhle hlavou proti topení. Tohle já neznám. No, aspoň víme, že ho máme . Jen nepolevit v ostražitosti

    superkarma: 0 08.03.2007, 23:18:05
  2. [67] kleop [*]

    holky, důležité je jedno: jak si člověk tu "dovolenou" užije! Bez dětí ten život je nějakej lehkej... Do důchodu budeme pořád limitováni pracovní dobou a náladou svého šéfa. Ted si den poskládáme podle svého, zda jdeme cvičit, plavat, na procházku ven nebo na pokec ke kamarádce. Aby sem si protáhla mozkové závity, chodím na VŠ, starám se o staroušky,stavíme domeček, ale neremcám, jsem ráda za to, že mám zdravé dítě a jsem sama spokojená! důležité je pořád být sám sebou a nehledět na ty stupidní názory chlapů, kteří nám tu mateřskou v podstatě závidí! at si maminky všecky tento krásný naplněný čas užijete!

    superkarma: 0 08.03.2007, 22:10:50
  3. avatar
    [66] Jardine [*]

    Souhlasím s Kotětem. Před porodem jsem pracovala a zároveň studovala při zaměstnání a nevěděla, co je to volná minutka nebo nedělní procházka bez pocitu viny. Ve srovnání s tím náporem mi zvládání miminka přijde jako opravdová dovolená ... tělo zapřažené, ale hlava čistá.

    superkarma: 0 08.03.2007, 21:38:27
  4. avatar
    [65] Meander [*]

    Petroncius: My se nebavíme o dětech ale o tom, že se někdo doma zavede jako služka. A když se tak zavede, tak ať slouží a neremcá. Byla to ostatně jeho volba, jinak by to nedopustil.

    superkarma: 0 08.03.2007, 18:18:58
  5. avatar
    [63] Meander [*]

    tanecnice: To, jak si ten život s dětmi nebo bez nich nastavíš, je jen a jen na tobě.

    superkarma: 0 08.03.2007, 15:05:44
  6. [62] tanecnice [*]

    Meander,nesouhlasim s tim,,,jake si to udelas,takove to mas.Protoze deti rostou a ty jsi si je sice udelala,ale nei to to same,jako kdyz ty sama si vyberes barvu sedacky, proste s detmi se dostanes do zivota, ktery jsi si vybrat nemusela

    superkarma: 0 08.03.2007, 14:38:43
  7. avatar
    [61] Vivian [*]

    *Kotě*: dík

    superkarma: 0 08.03.2007, 12:49:07
  8. avatar
    [60] Meander [*]

    Retzlerka: Jaké si to uděláš, takové to máš.

    superkarma: 0 08.03.2007, 10:53:30
  9. avatar
    [58] Olynth [*]

    nemyslím, že by mateřská byla taková fuška. možná uklízím víc, než před dvěma lety, ale to je spíš tím, že jsem doma za denního světla, mám čas okounět a ten nepořádek vidím. zase na druhou stranu - kdybych při mateřské nechodila na pár hodin do práce, as by mi šlehlo.

    superkarma: 0 07.03.2007, 23:26:05
  10. avatar
    [57] *Kotě* [*]

    Mám živé, aktivní, dvouleté dítě, bylo takové už od narození, čili žádný buchtík, který by ležel/seděl/stál, kam ho postavím. Přesto mi připadá, že kdybych nepracovala, mohla bych se doma nudou ukousat. Mateřskou dovolenou (kterou nemám a nikdy jsem neměla) považuji fakt za dovolenou.

    superkarma: 0 07.03.2007, 21:22:47
  11. avatar
    [56] Kingoska [*]

    Kelly: Kdyby měli rodit chlapy vymře lidstvo po přeslici . Já bych to stou výměnou neriskovala. Stačí odejít na odpoledne za kamarádkou a děti nechat tatínkovi .

    superkarma: 0 07.03.2007, 18:57:33
  12. avatar
    [55] Amálie [*]

    Evikus: Meander: No jo, jenže Fildovi stále vrtalo hlavou, proč ty holky (u E55) stojí, maji zvedlej palec a že se nebojí. Tak si to chtěl vyzkoušet, stoupnul si před školu a taky zvednul palec.

    superkarma: 0 07.03.2007, 18:50:08
  13. [54] Indiira [*]

    pracuju od 3/4 roku svého dítěte na 1/2 úvazek a nevím,kam dřív.Je to ale super.Dostanu se mezi lidi,nevypadnu z toho prac.kolotoče.Je to ale díky tomu,že mám babičky.Jinak bych taky byla asi doma.

    superkarma: 0 07.03.2007, 16:39:49
  14. avatar
    [53] Henri [*]

    Já mateřskou vnímám jako dovolenou, ale šéfuju si sama (čili dělám 24 hodin denně), takže být opravdu jen na mateřské, fakt bych měla pocit dovolené.

    superkarma: 0 07.03.2007, 14:51:23
  15. avatar
    [52] Kelly [*]

    Já často slýchávala od chlapů v době, kdy mé děti byli ještě "špunti" a já byla na MD, že by si to s ženskýma rádi vyměnili za ty 2 roky na vojně i s tím nošením 9 měsíců, kdy kolem těhotné každý skáče, a následným rozením .
    Škoda, že to nejde zařídit, aby to zažili. Humor by je přešel.
    Jeden takový to kdysi říkával dost často. Zajímalo by mne, kde by potom bral čas na chození na ryby, čundry a zábavy s partou kamarádů.

    superkarma: 0 07.03.2007, 14:36:12
  16. avatar
    [51] Vivian [*]

    závislá na čokoládě: to už je fakt jenom na tobě, jak si tu dovolenou zorganizuješ Pokud si třeba chlap vezme dovolenou a využije jí k přestěhování bytu, rekonstrukci koupelny nebo ke zrytí zahrady, taky by si měl stěžovat, že to nebyla žádná dovolená? Dyť je to blbost. Je to jen slovo.

    superkarma: 0 07.03.2007, 14:25:24
  17. avatar
    [50] wich [*]

    závislá na čokoládě: Ale pokud si v práci vezmeš týden dovolené, taky máš týden odpracovaný...

    superkarma: 0 07.03.2007, 14:22:32
  18. avatar
    [49] wich [*]

    Vivian:

    superkarma: 0 07.03.2007, 14:20:29
  19. avatar
    [47] závislá na čokoládě [*]

    Pokud to chceš brát do slova, tak ano. Podle ELDZ-evidenčního listu důchodového zabezpečení se doba na mateřské dovolené počítá jako odpracované roky. Možná by název mohl být mateřská práce nebo galeje?

    superkarma: 0 07.03.2007, 14:17:10
  20. avatar
    [46] Vivian [*]

    závislá na čokoládě: no ale jestli jsi nechodila do zaměstnání, tak jsi prostě měla dovolenou... bez ohledu na to, jak jsi ji strávila.

    superkarma: 0 07.03.2007, 13:37:46
  21. avatar
    [45] bamofi [*]

    Evikus: starší bude mít na podzim 18 a dvojčata 17. Celkem jsem byla doma jen 4 roky, pak začaly chodit do školky a já do práce.

    superkarma: 0 07.03.2007, 13:37:00
  22. avatar
    [44] závislá na čokoládě [*]

    Vivian: po mé osobní zkušenosti bych to nazvala mateřský záhul . Syn v noci nespal, řval, navíc se narodil s nemocným srdíčkem, takže po doktorech, nemocnicích, operace...., opravdu hrůza. Když jsem začala chodit do práce - syn šel do školky ve 3letech, tak jsem říkala, že si tam dám v klidu kafe a jdu sama na záchod. Všichni chlapi se tomu smáli, ale já to myslela naprosto vážně.

    superkarma: 0 07.03.2007, 13:25:23
  23. avatar
    [43] Meander [*]

    Amálie: Mě občas vozila ze školy Veřejná bezpečnost. Prostě měli stejnou cestu.

    superkarma: 0 07.03.2007, 13:25:06
  24. avatar
    [42] Vivian [*]

    závislá na čokoládě: a jak bys tomu teda chtěla říkat, když to fakticky JE dovolená? Co to je jiného? A proč by se tomu nemohlo říkat dovolená?

    superkarma: 0 07.03.2007, 13:15:25

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [41] Evikus [*]

    Amálie: přijede ze školy stopem to je ale vykuk

    superkarma: 0 07.03.2007, 13:12:44
  2. avatar
    [40] Amálie [*]

    arjev: Dneska jsem byla s kamarádkou a jejím 2 letým harantem chvilku na procházce a i ona se ke koupi přiklání. Když lezl po prolejzačkách, říkam "spadne" a ona pravila "no bože, seženeme jiný". Maminy na sousedních lavičkách div nezadávily své ratolesti přesnídávkama.

    Doma má ještě prvňáčka a s tím si už libuje. Tedy až na různé akce (třeba když přijede ze školy stopem...), ale to sem nepatří.

    superkarma: 0 07.03.2007, 13:11:12
  3. avatar
    [39] Evikus [*]

    bamofi: Teda tak to smekám, to musel být záhul! A jak jsou teĎ velké? A jak dlouho si s nima byla doma?

    superkarma: 0 07.03.2007, 13:06:04
  4. avatar
    [38] medved [*]

    souhlasim s jeremi...materska dovolena je pro me opravdu dovolena a moc si to uzivam hlavne mi vyhovuje ta SVOBODA...ano, musim se podridit zajmum ditete....ale pak si jde v te skale vybrat co budu delat....jestli pujdeme tam nebo tam, nebo budeme doma nebo pojedeme plavat nebo co ja vim...rozhodne je to lepsi nez kdyz jsem denne travila 10 hodin v praci a moje svoboda byla tudiz znacne oklestena

    superkarma: 0 07.03.2007, 12:49:27
  5. avatar
    [37] bamofi [*]

    Jo, mateřská dovolená, tak tu jsem si opravdu užila! Vždycky jsme chtěli více dětí než jedno a to se opravdu povedlo! Když bylo prvnímu dítku 9 měsíců, narodila se nám předčasně dvojčata. Takže jsme to měli doma jako s trojčaty. Ale jsem optimista a všechno jsme zvládali sami / babičky jsou od nás téměř 50km a už v té době byly v důchodu/.Asi kdybych neměla takového super chlapa, tak by to bylo horší. Teď, když vidím, jak to někdo nezvládá s jedním, nechápu. Tři děti - to je prostě škola života.

    superkarma: 0 07.03.2007, 12:35:26
  6. [36] jajija [*]

    Právě nedávno jsem přemýšlela o těch krkavčích matkách, jak jim tu říkáte, které po šesti měsících odejdou od mimča do práce... No, musím říct, že to nechápu. je mi 20, ve škole je to pěkná honička, ale užívám si to a až přijde čas jít do práce, doufám, že i to si vychutnám. Ale ze všeho nejvíc, se těším, až za nějakých 5 až 10 let budu mít svoje a budeme se s tatínkem starat pěkně společně a užívat si to. Co vím od svojí mamky, mateřská dovolená je OPRAVDU dovolená, pokud si to ženská umí zařídit sama v sobě a má to štěstí na hodná dítka jako měla ona Miluju stres a všechno kolem, pospíchání, potřebuju pořád něco dělat, ale už teď vidím u svých kamaádek a rodinných příslušnic, že není nic krásnějšího a klidnějšího, než mateřská dovolená. No, ještě chvilku budu psát a až se mi vrátí přítel, vylekám ho prosbou o miminko. To by mě asi nepochválil Ale po škole a ve chvíli, kdy budeme oba dost dospělí a zabezpečení, miminko bude očekávané, chtěné a milované jako žádné jiné. I budoucí babičky se prý těší Chtěla bych všem maminkám říct, ať si to užívají jak jen to jde, nic takového se přece nedá zopakovat...

    superkarma: 0 07.03.2007, 12:07:26
  7. avatar
    [35] Jeremi [*]

    Když jsem byla na první mateřské, taky jsem si myslela, že termín "mateřská dovolená" vymyslel chlap. Po té, co jsem nastoupila od pětiletého dítěte do práce, jsem to korigovala - ne chlap, ale ženská, co se od malého dítěte vrátila do práce. V porovnání s tím kolotočem, co nastal, s těmi neustálými nervy, abych to stihla od školky včas do práce, aby se v práci nevyvrbilo něco neodkladného tři minuty před plánovaným koncem pracovní doby a já nemusela zůstat přes čas (a tedy to nestihnout do školky), logistickým problém, jak přepravit dítě na kroužky a z kroužků, jak zároveň nakoupit, uvařit, vyprat a vyžehlit... v porovnání s tím byla mateřská skutečně dovolená. Teď jsem půl roku doma s druhým dítětem a aspoň občas (jako třeba včera na plavání) si připadám opravdu jako na dovolené. Užívám si ten oddechový čas, než zas bude hůř.

    superkarma: 0 07.03.2007, 11:39:42
  8. avatar
    [33] monyk [*]

    zavisla na cokolade: taky si to myslim, ze je to termin, ktery kdysi davno, kdy jeste chlapi nemohli zustavat na ¨materske¨ dali tomu nazev dovolena. Jinak ja si taky myslela (tedy dokud jsem nemela ditko) ze to dovolena urcite je, jeden je cely den doma, v klidu se prospi, podela si co potrebuje ... Jak hluboce jsem se mylila vidim az ted

    superkarma: 0 07.03.2007, 11:20:15
  9. avatar
    [32] závislá na čokoládě [*]

    Podle mého termín mateřská "dovolená" vymyslel chlap . Je to všechno jenom ne dovolená. Syn v noci nespal, v poledne jsem chodila doma v jedné ponožce a na půl v pyžamu,... no hrůza. Užívání mateřské se u nás nějak nekonalo

    superkarma: 0 07.03.2007, 11:05:35
  10. avatar
    [31] Gabi [*]

    Já myslím, že jsou tohle články a debaty pořád dokola. Nejdřív terminologi: mluvit bychom měli od "rodičovské dovolené", to, co se dá nazvat "mateřská" je období 28(36) týdnů, kdy je vyplácena PPM.
    Dříve, kdy bylo vyplácení rodičovského příspěvku limitováno jen min. výdělkem a předpokládalo se, že je matka doma a nepracuje (resp. její přivýdělek ani nestojí za řeč) se dalo ještě zkostnatěle rozlišovat mezi "tou, co je na mateřský" a "tou, co je krkavčí matka" Ale dnes, kdy to už není ani o zařazení v rámci sociální politiky státu... Znám dost rodin, kde se ten "starý" model neuplatnil, ale je to spíše tak, že o děti se starají oba rodiče a pracují také oba (což může mít mnoho realizačních variant). Resp. neznám nikoho (tedy kdo se nechce stát PROFESIONÁLNÍM RODIČEM na cca 20 let), kdo by bez újmy na duševním zdraví mohl na 3 a více let vypadnout úplně ze své profese (tj. nejen nepracovat, ale ani se nevzdělávat).

    superkarma: 0 07.03.2007, 10:37:38
  11. [30] Rikina [*]

    Taky jsem byla na mateřské 5 let, a nikdy potom už jsem neměla tolik času na knížky, a vůbec na cokoliv, jako na mateřské. Jak moc nemusím ruční práce, tak na mateřské jsem šmodrchala koberečky, abych si nepřipadala, že se jen tak válím. Nejšťastnější jsem byla, když děti už byly dost velké na to, aby nemusely po obědě spát a mohla jsem s nimi být venku.

    superkarma: 0 07.03.2007, 10:22:37
  12. avatar
    [29] Mylady [*]

    Já jsem byla na mateřské dohromady 5 let. Drsný to bylo, když se narodil první kluk a já jsem nevěděla co s ním. Pak to bylo fain. Chodili jsme na výlety, uvařili jsme si něco dobrýho, bylo to v pohodě. Někdy mi to schází. Kluci jsou velcí, 18 a 16. Teď jdou se mnou nanejvýš do města, když chtějí něco koupit. Každá doba má svoje. Teď mám víc času na sebe, ale i tak se mi občas zasteskne.

    superkarma: 0 07.03.2007, 09:40:55
  13. avatar
    [28] arjev [*]

    Amálie: koupit čtyřleté harantstvo

    superkarma: 0 07.03.2007, 09:14:19
  14. avatar
    [27] arjev [*]

    gerda: pan Nečas udělá matkám z MD nečas.

    superkarma: 0 07.03.2007, 09:11:40
  15. avatar
    [26] sanvean [*]

    vidím u tety, jaký má záhul s dvojčaty..té někdo přinést pytlík ponožek, prohodí ho stěnou.

    superkarma: 0 07.03.2007, 09:10:33
  16. avatar
    [25] arjev [*]

    Dano,úvod článku je .

    superkarma: 0 07.03.2007, 09:09:45
  17. avatar
    [23] Odemětobě [*]

    Byla jsem doma 5 let a užívala si.Dnes je situací s prací horší,nedivím se,že mamky se vracejí na lukrativní místa do roka.Je to každého osobní věc,ale podle mě by se nemělo odcházet od 1/2 ročního mimina.Hlavně je důležité,aby se žena z práce vracela v pohodě a mohla mrněti vynahradit celodenní nepřítomnost,aby neříkalo chůvě nebo bybičce máma.O rozumném partnerovi ani nemluvím,dělba povinností je nevyhnutelná.

    superkarma: 0 07.03.2007, 09:00:49
  18. avatar
    [22] Kadla [*]

    Pro děvčata na mateřské dovolené, co mají pocit,že nestíhají, mám jednu velmi pozitivní zprávu: Bude hůř, a to o hodně. Bohužel opravdu platí, že malé děti, malé starosti, velké děti velké starosti

    superkarma: 0 07.03.2007, 08:53:05
  19. [17] Macek123 [*]

    já se na MD i mimi moooc těšila a dočkala se až po několika letech. Na MD jsem šla ve 33 letech...už po několika měsících jsem zjistila, že to není tak jak jsem si myslela a že mi pořád něco chybí. problém byl ve mě né v dítěti, dcera byla veselá zdravá, vše jedla, hrála si, spala celou noc, prostě pohoda. Nakonec jsem po dohodě s manželem naznala, že potřebuji i nějaký čas pro sebe...1-2 odpoledne v týdnu byly pak moje. Manžel přijel dřív z práce a já odjela pryč...do města na kafe pokecat, do cukrárny, něco koupila sobě i dceři. Chodila jsem na kafe s kámoškama, které ještě neměly dítě..a řeči o dětech se najednou nekonaly. Svoji dceru velice miluji, ale snad není ode mě sobecké říct, že ji nechci obětovat celý život a jen být s ní...mám i jiné zájmy než dítě a manžel to chápe. Net doma mi také moc pomohl....malá usnula a si pokecala přes net s holkama...prostě jsem jen neuklízela a nevařila, když dítě spalo. Nejhorší pro mě bylo číst dětská říkadla pořád dokola...ale snažila jsem se překonat, malá je miluje....

    superkarma: 0 07.03.2007, 08:38:08
  20. avatar
    [15] Bonsai [*]

    No jasně že je to veget. Třeba dneska ráno..kávička,v klídku kreslím, pohoda, Honzík si hraje s legem,...nebo ne? Co to tam...jažišmarja: tiše nosí v hrstech hlínu z palmy do zásuvky s plínama...

    superkarma: 0 07.03.2007, 08:28:36
  21. avatar
    [13] gerda [*]

    marína: jen se těšte, holubičky, však on Nečas zařídí, aby žádná dlouho doma nepobyla

    superkarma: 0 07.03.2007, 08:19:22
  22. avatar
    [12] Suzanne [*]

    Ideální je mít tu možnost občas od mimina odejít a věnovat se taky něčemu jinému, a pak se rozhodnout, v jaké míře.

    superkarma: 0 07.03.2007, 08:19:15
  23. [11] FAXÍK [*]

    Ten kdo vymyslel název mateřská dovolená, ten neměl ponětí o čem je řeč.

    superkarma: 0 07.03.2007, 08:18:18
  24. avatar
    [9] Beruška1 [*]

    Také jsem měla na mateřské pocit, že degeneruji, neb slovní zásoba se rapidně zúžila a já měla pocit, že se už ani nedokážu normálně bavit. S radostí jsem šla po třech letech do práce.

    superkarma: 0 07.03.2007, 08:14:34
  25. avatar
    [8] MEK [*]

    už mám mateřskou dovolenou za sebou víc jak 22let,ale moc jsem se na ní tenkrát těšila,ze začátku,než si člověk zvykne a uspořádá režim,tak je to pěkná zabíračka,ale potom už je to pohodička,asi jak pro koho

    superkarma: 0 07.03.2007, 08:12:04
  26. avatar
    [6] Sirikit [*]

    Já si obě mateřské dovolené doslova užívala. Byla jsem na každé sice jen jeden rok, ale ten rok jsem si opravdu užila hezky, včetně krásných procházek s kočárkem po jarním či podzimním lese, v létě chozením k vodě atp. Domácí práce jsme si s manželem rozdělili a s odstupem let můžu říci, že to byla moc krásná doba.

    superkarma: 0 07.03.2007, 08:01:11
  27. avatar
    [5] evelyn [*]

    zpocatku, nez si clovek zavede nejaky rezim, taky maly pijavice se tezko nastavuji, aby spaly celou noc. Tak je to des, bes. Jak uz neco povyrostou, je to lepsi, ale desna nuda

    superkarma: 0 07.03.2007, 07:47:57
  28. avatar
    [4] Amálie [*]

    Brrr, jít na mateřskou?! Leda s chůvou na mnoho hodin denně a nejlíp, kdyby se to harantstvo dalo někde koupit již tak čtyřleté.

    superkarma: 0 07.03.2007, 07:45:10
  29. avatar
    [3] wich [*]

    Moje mamka měla mateřskou jenom nejnutnější dobu a hned se vrhla do práce. Naši pracovali spolu a střídali si ranní a odpolední, takže se o péči podělili rovnoprávně . Máma skvěle zvládala oboje a říká, že za rok mateřské si odpočinula, jak nikdy v životě

    superkarma: 0 07.03.2007, 07:39:28
  30. avatar
    [1] Gedžitka [*]

    Souhlasím, taky jsem za práci ráda, že můžu vypnout od dvojčat . Naštěstí už jsou aspoń ty plínky papírový. stejně tak cítím, že mě to drží v jakés takés kondici a zvedá sebevědomí Prostě přesně moje slova

    superkarma: 0 07.03.2007, 00:55:59

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme