Bulvár

Je má dcera anorektička?

Na jaře jsme si s manželkou všimli, že dcera změnila stravovací návyky. Vlastně už odmala nějak zvlášť nemilovala maso, ale tentokrát jako důvod jeho nejedení uváděla, že ji to tíží v žaludku. Začala si sama nakupovat, nejlépe pouze odtučněné věci – jogurty s minimem tuku, sýry maximálně do 20 %. Pokud si něco namaže na chleba, mikroskopem, aby to pohledal, a to si dá nejvýš jeden krajíc – rozpůlený.
Když si to tak uvědomuju, tak sladké vpodstatě radikálně omezila – vše podrobuje detailnímu zkoumání, kolik to má kalorií, cukru atp. Ještě tak vezme na milost nějaké ty müsli tyčinky, ale běda, jak je tam oříšek – tím pohrdne jako tučnou zakázanou potravinou. Chápu, že si nechce dát v parném létě bábovku, ale ovoce, přestože to dřív považovala za osvěžující a plné vitaminů, je najednou nadupané cukrem.

Nikdo ať mi neříká, že tohle je normální chování – jakýsi zájem o zdravé stravování, to podle mého vypadá rozuměji.
Nevíme s manželkou přesně, co se stalo, protože do jedení něčeho, co nesnášela, jsme ji nikdy nenutili, tresty za nesnědení něčeho jsme nikdy nedávali.

Když se zeptáme, dcera sice o tom neodmítá mluvit, ale uvádí důvody jako: „Chci si koupit nové plavky, a ty špeky, co mám, by se v nich o prázdninách náramně vyjímaly“, nebo, „Chci se cítit lehčeji.“
Jenže, do minulé zimy byly navíc pro ni holky, co drží diety, hloupé a nezodpovědné vůči svému zdraví. Pokud vím, tak se právě na jaře rozešla se svým klukem, ale chovala se dost v pohodě. Je fakt, že třeba o tomhle se jí nějak moc mluvit nechtělo, ani s manželkou. Nijak násilím jsme nevyzvídali důvody rozchodu.

Jenom pevně doufám, že sobě nebo někomu třetímu nechce něco dokazovat, a nezačala to řešit tímto způsobem.

Rád bych proto znal názory žen, co se mé dceři asi tak honí v hlavě, ale hlavně náznak nějakého řešení – jak s ní mluvit, jak ji „napravit“, aby se to nezvrhlo v nějaký patologický stav. Protože když to takhle půjde dál, budeme muset vyhledat odbornou pomoc, a otec neotec 24leté dívky, chytnu ji za flígr a odvedu ji třeba na psychiatrii, když to pomůže.

                                                                                                                             Václav  

   
03.08.2004 - Společnost - autor: Tereza

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [176] Vivian [*]

    http://www.stratosfera.cz/stra.clanek.php3?clID=32092

    superkarma: 0 08.08.2004, 13:17:44
  2. avatar
    [173] krákorka [*]

    Ahojky. Taky jsem v tom lítala. Byla jsem vždycky kulička, ve škole mi říkali tlustá mery, babičky, jak jsem pěkně tlustoučká..... Když jsem po prvním mimi měla 96 kila, šla jsem do toho, během chvíle jsem vážila 54 kilo, už jsem potom nemohla ani jíst, musela jsem se do jídla nutit, byla jsem posedlá vážením, každý sousto jsem si zapisovala.Jednou jsme byli na procházce s Honzíkem a já byla tak vysílená, že jsem si sedla a brečela, že už nemúžu chodit- a to asi po půl km. Nejhorší bylo, že jsem to viděla, jak jsem vychrtlá, nelíbilo se mi to, ale ani jsem nemohla začít jíst. Byl to humus- období. Pak jsem za pomoci muže začala opět přibírat, a když jsem otěhotněla, začala jse zase jíst. Jsem taky bohužel ta hruška, bohužel nemám ani hezký ksichtík, tak nevim, nevim. . Dneska už vím, že to není žádná prdel. Všem přeji, aby byli spokojeni ve svém těle, byť nemá miry 90-60-90.Papapapapapa.

    superkarma: 0 04.08.2004, 21:04:46
  3. avatar
    [159] Lucylle [*]

    *Kotě*:
    Moje kamaradka je taky extremne stihla a fakt si sem tam koupi nejakou sukynku ci kalhoty v detskym Jinak ma XS(velikost 34-36) a to maji vsude,v Orsay,New Yorker,Clockhouse....
    A ja jsem oplacana a chlapi na me leti i tak,nemyslim,ze se vsem libi jen hubene Naopak,plno chlapu mi reklo,ze se jim na mne libi ze mam prsa a zadek a nejsu jak otekla nit Vim o cem mluvim,mela jsem o deset kg min nez ted,velikost 36 volnou (ted mam 38)a vetsi zajem chlapu nebyl Spis zensky me chvalily,jak jsem hezky hubena a chlapi mi radili,at zase ztloustnu,ze nemam zadnou el
    Ono vseho s mirou

    superkarma: 0 04.08.2004, 00:19:50
  4. avatar
    [158] risina [*]

    Jeden psycholog kdysi n apřednášce říkal, že bulimie u dospívající holky znamená problém ve vztahu s otcem anorexie ve vztahu s matkou... A že s ev takových případech musí léčit celá rodina. Jenže dcera pana Václava není dospívající holka, ale dospělá ženská. Bydlí zřejmě pořád u rodičů - proč? Jestli není způsob stravování jediná věc, ve které může projevit svou vůli...
    Jinak já taky plaším, protože má 16titelá dcea už několik měsíců nevečeří a te'd o prázsninách mi připadá, že nejí skoro vůbec, ale doufám, že ve školním roce zas nejede na nějaký pravidelný režim.

    superkarma: 0 03.08.2004, 22:50:52
  5. avatar
    [157] *Kotě* [*]

    Nyotaimori: řešení se mi zdá v tvém případě jednoznačné. Nakupovat v dětských odděleních! Najdeš svou velikost a ještě budeš roztomilá, třeba v kalhotkách s beruškou.

    superkarma: 0 03.08.2004, 22:15:39
  6. [156] buginka [*]

    podle me to neni tak hrozny jak to vypada.Delam to taky,ale je fakt ze se obcas naprasknu i kolacem a zmrzlinkou,ale na kalorie koukam taky a dost casto.Chtela jsem zhubnout a taky se povedlo,ale navic beham a cvicim.no ted spis radim na zahrade.Ale je taky fakt ze do anorexie muze spadnout uplne v pohode.

    superkarma: 0 03.08.2004, 21:37:38
  7. avatar
    [155] Vivian [*]

    Lenkalara: doufám, že se dozvíme víc (třeba pokračování a daší podrobnosti)

    superkarma: 0 03.08.2004, 20:32:25
  8. avatar
    [150] Vivian [*]

    Lenkalara: no já nevím, ale z článku mám dojem, že tahle holka neodmítá jen tučná jídla a buchty, ale i potraviny, bez nichž se zdravě žít nedá (ovoce např.) Ale těžko říct, v tom článku není podrobněji popsán ani jídelníček ani kolik slečna vůbec měří a váží...

    superkarma: 0 03.08.2004, 19:48:16
  9. avatar
    [148] Danuna [*]

    Suzanne:proc je to divne slovo?

    superkarma: 0 03.08.2004, 18:41:05
  10. avatar
    [147] Suzanne [*]

    Danuna: náčelník

    superkarma: 0 03.08.2004, 18:28:38
  11. avatar
    [146] Danuna [*]

    Ja jestli jsem byla silnejsi nebo slabsi tak nikdy nacelnik nic nerikal.Ale vim,ze ted kdyz mam tech 58kg ta me pozoruje vic.Znam jednu velmi vyzablou holku,ktera ma pouze 42kg a jak kilo pribere radi a drzi dietu.Cela se klepe a je strasne nervozni.je posedla myslenkou,ze nesmi pribrat a chce mit miminko a hlavne prestala menstuovat coz je obvykle.

    superkarma: 0 03.08.2004, 18:22:03
  12. [145] xenie [*]

    j@n@: ovšem kdyby nebyla vychrtlice a neucucávala jen vodu tak by s ní nikam nešli... začarovany kruh Já vodu neucucávám, jsem malá tlustá a s chlapama v restauraci si dám smažák

    superkarma: 0 03.08.2004, 18:00:55
  13. avatar
    [142] Vivian [*]

    Suzanne: pravda, nic víc se dělat nedá. Pan Václav sice píše "chytnu ji za flígr a odvedu třeba na psychiatrii, když to pomůže", ale to NEPOMŮŽE Násilí by naopak stoprocentně všechno jen zkomplikovalo.

    superkarma: 0 03.08.2004, 17:49:41
  14. avatar
    [141] Suzanne [*]

    Vivian: Máš recht, Cecilko. Ale pokud je plnoletá, lze přispět poradním hlasem a nechat ji, ať se rozhodne sama, popř. počkat, až ji to přejde.

    superkarma: 0 03.08.2004, 17:43:29
  15. avatar
    [140] Vivian [*]

    ...protože i pokud není anorektička, stejně si svým jídelníčkem zadělává na zdravotní obtíže (jak už jsem psala níže) spojené s nedostatkem důležitých živin a základních složek potravy.

    superkarma: 0 03.08.2004, 17:40:16
  16. avatar
    [139] Suzanne [*]

    Julinka: Koneckonců, na světě je hezký, že jsme každej jinej. Pro někoho je ideál to, pro druhýho ono. Já nemám ráda, když někdo říká, že ten jeho způsob je jedinej správnej, ale do mý kůže nikdo nevleze, já do jeho taky ne. A to, že nás mají naši chlapi rádi kvůli něčemu jinýmu, než je 54 kg, to je naše plus.

    superkarma: 0 03.08.2004, 17:40:02
  17. avatar
    [138] Vivian [*]

    Lenkalara: neřekla bych, že je opruz. Prostě má starosti o svoje dítě. Kdyby moje dítě jedlo to, co jí podle článku tahle holka (žádný tuky, žádný cukry, žádný ovoce...), taky bych zneklidněla

    superkarma: 0 03.08.2004, 17:39:00
  18. avatar
    [137] Suzanne [*]

    Lenkalara: To je taky možný. Ale taky je možný, že ne. To je asi ten důvod, proč to sem píše - srovná si myšlenky, vyslechne cizí názory a udělá si svůj vlastní.

    superkarma: 0 03.08.2004, 17:35:51
  19. avatar
    [136] Vivian [*]

    Lenkalara: s tím nadhledem jsem myslela Julinku .

    Nevím, jestli je dcera p. Václava chorobně hubená, ale podle toho, jak Václav popisuje její jídelníček, se stravuje nezdravě. Doufejme, že nebude chtít hubnout donekonečna (až do smrti) a že včas pochopí...

    superkarma: 0 03.08.2004, 17:35:00
  20. avatar
    [135] Suzanne [*]

    Vivian: Jo.

    superkarma: 0 03.08.2004, 17:34:17

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [134] Vivian [*]

    Lenkalara: má nadhled.

    superkarma: 0 03.08.2004, 17:31:55
  2. avatar
    [128] Suzanne [*]

    No vida, příklad, že problém sebepřijetí není jen u puberťaček. Tady to už ale asi nebude tlakem časopisů...

    superkarma: 0 03.08.2004, 17:20:28
  3. avatar
    [126] Suzanne [*]

    Jo a co mi taky přijde velmi důležité v souvislosti s anorexií. Ve chvíli, kdy člověk pochopí, že u partnera je důležité to, jaký je (duše, nátura, postoje...), přestane se a priori zabývat kilogramy svými či svého partnera. Svého muže miluju. Ne proto, jak vypadá, ale proto, jaký je. Samozřejmě, seznamování se řídí podle prvotního dojmu, druhotných pohlavních znaků a triviálních detailů Ale když jsem přitahovala pouze muže, které zajímala moje prsa, byla jsem strašně zklamaná. Chvíli to trvá, než jeden potká toho pravého, kterého zajímá vaše duše. Čekání ovšem stojí za to. A to s tím sebepřijetím také velmi souvisí.

    superkarma: 0 03.08.2004, 17:18:25
  4. avatar
    [124] Suzanne [*]

    Vivian, xenie: Milé dámy, tohle velmi úzce souvisí. My si tu povídáme o tom, že člověk nemusí mít velikost 34, aby měl rád svoje tělo. Tomu pánovi to sice nepomůže, ale to, co by pomoci mohlo, to je tady už řečeno mockrát. A protože je to diskuse, tak je logické, že naskakují nová témata. Navíc přijetí těla a možnost sehnat oděv spolu v dnešní době souvisí velmi. Můj názor.

    superkarma: 0 03.08.2004, 17:12:58
  5. [121] xenie [*]

    http://www.pppinfo.cz/
    http://anorexie.wz.cz/
    http://www.stripky.cz/nemoci/vyziva/anorexie.html

    jsou tam nějaké kontakty, snad to trochu pomůže...

    superkarma: 0 03.08.2004, 15:59:35
  6. [119] xenie [*]

    hm, tak koukám že se pán dozví kdo z nás má jakou velikost oblečení, ale to jaksi ejho problém nevyřeší... on může akorát navštívit odborníka a nějak k němu dopravit i dceru, nic jiného mně nenapadá

    superkarma: 0 03.08.2004, 15:48:42
  7. avatar
    [117] Vivian [*]

    zone: tak nějak. Pán má strach o dceru a ženský řešej nakupování hader

    superkarma: 0 03.08.2004, 15:43:32
  8. avatar
    [115] Solei [*]

    stejně je to podle butiku, mám kalhoty od italů (Romans) velikost 44 a sukni od jakesi made in Britain a teď hádejte..... 36 tak sakra jakou to mám velikost?

    superkarma: 0 03.08.2004, 15:37:58
  9. avatar
    [114] Suzanne [*]

    Já teda nevím. Mám velikost 42 - 44, podle střihu. Oblékám se normálně, někdy sexy, někdy pohodlně, ale vždycky na sebe oblečení seženu. Tu hezký kousek v butiku, jindy třeba v supermarketu. V Kenvelu mi sedly džíny XL, ale opravdu mě to nijak neděsí. Můj muž říká, že mám nejkrásnější zadek na světě. Jasně, velmi přehnané, ale roztomilé, navíc se mu můj zadek opravdu líbí. Prostě jsem macatá nahoře i dole, ale o mužské jsem nikdy nouzi neměla. Ano, možná o ty, které jdou pouze po těle. Ale o ty já nemám zájem.

    superkarma: 0 03.08.2004, 15:34:22
  10. avatar
    [113] Toniniella [*]

    zone: Já si myslim, že docela jo. Aspoň vidí, že tyhle problémy jsou obecné, pokud by debatu mohla číst i dcera, vidí, že vůbec není sama, kdo je nespokojený se svou postavou. Ale taky že nestojí za to se tolik trápit, páč ty následky vůbec nestojí zato!!!Je to debata jako každá jiná, univerzální recept ti stejně nikdo nedá, ale aspoň si něco srovná v hlavě. Snad

    superkarma: 0 03.08.2004, 15:30:27
  11. avatar
    [110] Žábina [*]

    gerda: taky mě baví nakupovat v lepších sekáčích, mám tam odtud modely, že nikdo nepozná, že nejsou nové ....

    superkarma: 0 03.08.2004, 14:59:50
  12. avatar
    [101] Vivian [*]

    Pavluska: ba. Pokud to nepřekročí fyziologickou mez, je to detail

    petruška: no jo, jasně že to každej vidí jinak. A vo vo vo tom to právě je Život není peříčko

    superkarma: 0 03.08.2004, 14:10:58
  13. avatar
    [92] Vivian [*]

    Pavluska: chjo, radši to neřeš abychom se neuhnuly od tématu k řešení nesmyslnejch detailů.

    superkarma: 0 03.08.2004, 13:38:05
  14. avatar
    [90] Solei [*]

    S těmi zdravotními problémy souhlasím. Znám jednu dívku, je to moje kolegyně sice nejsme denně spolu ale díky mým aktivitám ji potkávám často. Je bývalou anorektičkou, naštěstí má manžela, který ji doslova nosí na rukou a s anorexií bojuje hlavně kvůli němu (jednoduše se namích a prohlásil že se mu takhle hubená nelíbí). To, že má křehké zuby a velice nepěknou kůži a řídké vlasy to by se ještě dalo zvládnout. Anorektické tělo je také chlupatější i to se dá pominout. Ale neustále si stěžuje na žaludek, je schopná do sebe dostáva jeden krajíc chleba klidně hodinu. Nehledě na to jaký druh potravin vyhledává, má rozhozené šťávy takže si v klidu dá chleba se spoustou kečupu. S manželem je už deset let a děti nemají, neví ani jestli někdy budou.....

    superkarma: 0 03.08.2004, 13:37:00
  15. avatar
    [89] Žábina [*]

    holky, mějte se rády takové, jaké jste...pokud nejste extrémně tlusté, ale jen trochu oplácanější...kvůli tomu se přece svět nezboří ....
    a taky hodně záleží na věku, nemůžeme vážit stejně ve 30 jako v 15...

    superkarma: 0 03.08.2004, 13:36:43
  16. avatar
    [86] Vivian [*]

    petruška: hmotnostní normy nedělám já, na to jsou lékařské tabulky Jakože pro danou výšku je normální hmotnost od-do... pod pojmem "normálně štíhlá dívka" jsem měla na mysli zkrátka ani tlustou, ani hubenou .

    superkarma: 0 03.08.2004, 13:32:31
  17. avatar
    [83] Vivian [*]

    Petruš: chlapi slintají možná tak nad ženskýma v "pánských" časácích, ale tam rozhodně nefotí žádné anorektičky

    superkarma: 0 03.08.2004, 13:21:11
  18. avatar
    [81] Vivian [*]

    petruška: já jsem teda nikdy neviděla chlapa slintat nad podvyživenou holčičkou chlapeckých tvarů Není to jen tvoje doměnka? Nebo znáš nějakého ujetého pedofila?
    Slyším prvně, že by chlap "slintal" nad dívenkami, které se procházejí po přehlídkových molech nebo fotí pro módní magazíny . Četla jsem kdesi, že velká část módních návrhářů jsou homosexuálové a modelky si vybírají podle toho (hubené chlapecké postavy neženských tvarů) Možná máš smůlu na partnery...

    superkarma: 0 03.08.2004, 13:19:50
  19. avatar
    [78] Vivian [*]

    petruška: myslím, že většině (což není statistický údaj, jen moje domněnka ) mužů se líbí normálně štíhlé holky (tj. normální váha, ani pod ani nad), méně mužům už extrémně štíhlé holky nebo naopak plnoštíhlé, a malé procento chlapů pak má rádo špekáčky (soudě například dle nabídky pornoprůmyslu ).

    Ale můj názor je, že existuje podstatný rozdíl mezi tím, co se skutečně líbí mužům a tím, co je dnes prezentováno v módních a ženských časopisech (tj. patologická podvýživa plynoucí z poruchy příjmu potravy).
    Naštěstí podle mého pozorování takových kostřiček na stránkách časopisů ubývá a nahrazují je normální holky.

    superkarma: 0 03.08.2004, 13:15:35
  20. avatar
    [76] Petique [*]

    gerda: ano, bez boků. Teď se nosí tzv:chlapecká postava, žádné boky, rovná postava. Kam se podělo slovanské tělo.

    superkarma: 0 03.08.2004, 13:12:45
  21. avatar
    [75] Petique [*]

    Vivian: vyser se na statistiky a čísla, tohle je realita a je to fakt. Jak máš něco větší než je ideál, jsi v podstatě odepsaná.

    superkarma: 0 03.08.2004, 13:11:03
  22. avatar
    [72] Vivian [*]

    Lenkalara: já bych to tak nezlehčovala. To, že ty nepotkáváš žádné anorektičky, vůbec neznamená, že mezi námi žádné nejsou Já sice takové holky taky nepotkávám (spíš ty špekáčky), ale jak je vidno, je jich pořád hodně. Myslím, že v případě dcery pana Václava nejde o pouhé sledování kalorií a zájem o zdravé stravování (když si přečteš, jak se jeho dcera stravuje, je jasný, že to se zdravou stravou nic společného nemá ).

    superkarma: 0 03.08.2004, 12:54:24
  23. avatar
    [70] Gabi [*]

    Kristyn: není to možná tak, že je to o sebevědomí. Určitě tě bude víc přitahovat chlap, který bude sršet energií (ať už v jakékoliv formě), než uťápnutej chudinka. A se vzhledem to asi nemá nic společnýho . Myslím, že "hubená" / "tlustá" řešíme mnohem víc mi ženský a pár zamindrákovanejch chlápků.

    superkarma: 0 03.08.2004, 12:53:09
  24. avatar
    [69] Vivian [*]

    petruška: ježíši, odkud zase máš tu svou statistiku? Že 95% chlapům se líbí vychrtliny? Mě z tebe klepne... Mohla bys, prosím, úvést zdroj, z něhož pochází tento údaj?

    superkarma: 0 03.08.2004, 12:48:14
  25. [66] renicka [*]

    Kristyn: Je fakt, že každý normální ženský se líbí zájem chlapů. A jak řekla jedna moje hubená kamarádka "když už se mi nedívají do výstřihu, tak ať se mi dívají alespoň na nohy." A schválně nosila ultrakrátké sukně.

    superkarma: 0 03.08.2004, 12:35:43
  26. [64] renicka [*]

    petruška: mimochodem, taky by se mi líbilo mít větší prsa.

    superkarma: 0 03.08.2004, 12:27:18
  27. [61] renicka [*]

    adiska: píšeš, že chlap, kterému se líbí hubené holky není normální. Ale co když je někdo hubený od přírody? Já měřím 167, vážím 50 kg, můžu sníst, co chci a nepřiberu (tedy ani nechci. A to mi je 32 a mám dvě děti. Myslím, že (naštěstí) se každému chlapovi líbí jiný typ žen.

    superkarma: 0 03.08.2004, 12:10:41
  28. [58] Peťu [*]

    Souhlasím s Vivian, sama jsem si tím také prošla, když jsem v 15 letech vážila při výšce 172cm 56kg, tak se mi to zdálo strašné, tak jsem začala vynechávat večeře, pak jsem začala kromě večeří vynechávat i obědy a nakonec jsem skončila i jednoho jablka - naštěstí mám rodiče lékaře, takže po vynechání první mentruace mne ihned taťka vzal na vyšetření a promluvil se mnou...ukázala mi testy, kde jsem byla hluboce pod čarou se všemi vitamíny - oni si uvědomili, že bude lepší, když bude jíst rodina pohromadě, takže od té doby zavedli večeře, obědy i snídaně pohromadě a hlídali mě, jestli vše sním...dneska jsem jim vděčná a ráda si dám cokoliv až si někdy připadám jako , ale můj manžel ze mě má radost, protože když vidí ty fotky z mých 15ti let, takže je rád, že vypadám, tak jak bypadám-jsem holka krev a mlíko a tlustá nejsem i když se ráda najím - všecho dělají ty časopisy, které nám do hlavy vtloukají, že máme být štíhlé a krásné,ale štíhlost je pro ně vychtrlost...
    Takže, pane Václave, přeji Vám hodně štěstí a hlavně o tom s dcerou mluvte, je moc fajn, že o ni máte strach, to je nejlepší způsob, jak s ní v klidu komunikovat a vysvětlit jí, že krásná je taková, jaká je od přírody a ne jaká bude po müsli tyčinkách...mimochodem mně nejvíce kdysi vystrašilo, když mi taťka řekl, že mi vypadají vlasy a nemusela bych mít děti...myslím, že to dost zabírá - tak hodně štěstí

    superkarma: 0 03.08.2004, 11:52:09
  29. avatar
    [57] Mickey Mouse [*]

    sparkling: to jak vypadají modelky skutečně je hrůza, ale zbytek národa skutečně patří na tu 2.příčku v EU. Stačí se podívat kolem sebe, dokonce i mnoho dětí je obézních. Ideál krásy mnoho lidí vůbec nezajímá.

    superkarma: 0 03.08.2004, 11:38:22
  30. avatar
    [55] Solei [*]

    souhlasim jdem demonstrovat ,merim 162 vazim 55 nejsem vychrtla ani tlustoch nesezenu na sebe ani vhodne velikosti ani slusne barvy, vsechno pro bud infantilni nebo usedle pripadne tzv. rebelske ale co neco mladeho a elegantniho? nikde nic, u nas zname eleganci akorat ve strizich a vzorech vhodnych tak na damy nad 40

    superkarma: 0 03.08.2004, 11:24:28

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme