Tělesná aktivita přispívá ke snížení krevního tlaku

Zdraví je to nejdůležitější, co máme, avšak s rostoucím věkem se zvyšuje riziko zdravotních potíží. Stejně tak se zvyšuje krevní tlak. Vysoký krevní tlak patří v dnešní době k onemocněním, které se vyskytuje u stále větší skupiny lidí. Dokonce může vést až náhlé mozkové příhodě či infarktu myokardu. Významnou prevencí těchto závažných onemocnění je tak pravidelné měření tlaku společně s pravidelným pohybem.  

Je prokázáno, že každodenní pohyb významně přispívá ke snížení krevního tlaku a kardiovaskulárního rizika. I zde musíme být ale opatrní a zvolit tu správnou aktivitu. Ideální je chůze, která vychází z našeho nejpřirozenějšího pohybu, je dostupná, osvěží mozek i mysl, rozhýbe všechny skupiny svalů a oddaluje příznaky stárnutí. Zároveň Omrontaké snižuje vysoký krevní tlak, cholesterol a omezuje riziko infarktu. Ten, kdo rád a často chodí, tak významně prospívá svému zdraví.

Lékaři doporučují 10 000 kroků denně pro udržení dlouhodobého zdraví. Že se vám to zdá nemožné? S novými krokoměry od OMRONU budete mít veškerou aktivitu vždy pod kontrolou a přehled o každém svém kroku. V nové limitované edici jsou krokoměry ve společném balení s tlakoměry. Díky tomu si můžete ohlídat jak je vaše tělesná aktivita prospěšná při léčbě vysokého krevního tlaku.

Nová limitovaná edice tlakoměru a krokoměru OMRON M3 Active se brzy stane vaším každodenním společníkem. Klinicky ověřené tonometry OMRON s automatickým měřičem krevního tlaku na paži s jedinečnou technologií Intelliesense zajistí přesné a pohodlné měření jako u lékaře. S tonometry OMRON se nemusíte bát, že byste si tlak změřili nesprávně nebo nepřesně. Jsou vybaveny barevným indikátorem hypertenze pro rychlou a přehlednou orientaci a kontrola utažení manžety vám vždy napoví, máte-li manžetu špatně nebo nepřesně utaženou.

Klinicky ověřené tlakoměry a krokoměry OMRON v jednom balení zakoupíte v lékárnách a zdravotnických potřebách za cenu 1 797 Kč.

ZÁSADY SPRÁVNÉHO MĚŘENÍ TLAKU

  • Před měřením tlaku krve alespoň 5 minut vsedě odpočívejte.
  • Nejméně 30 minut před měřením NEKUŘTE a NEPIJTE ALKOHOL.
  • Tlak si měřte vsedě s opřenými zády a s paží podepřenou o stůl, obě nohy mějte na zemi (nezkřížené). Během měření nemluvte a nehýbejte se.
  • Tlak měřte vždy na stejné paži.
  • Evropská společnost pro hypertenzi zpočátku doporučuje měření po dobu 7 dní, dvakrát ráno a dvakrát večer. Z těchto hodnot následně vypočítat ranní, večerní a celkový průměr (to vše bez prvního dne). Podrobnější informace na www.zaznamtlaku.cz.
  • Vyhrňte si rukáv – nikdy nedávejte manžetu přes oblečení. Na paži si dejte manžetu tonometru, okraj manžety by měl končit zhruba 2 centimetry nad loketní jamkou. Mezi manžetou a paží by měl být prostor maximálně na jeden prst. Předloktí mějte volně opřené o stůl tak, aby manžeta byla v úrovni srdce.

Tip:

Máte problémy s krevním tlakem a chcete se poradit s odborníkem? Zeptejte se lékaře a svůj problém s ním zkonzultujte on-line. Více na www.rady-lekare.cz

Reklama