Na jaře se cítím těžká, líná, nemotorná a brzy se unavím. Nemáte náhodou stejný pocit? Pak vás možná bude zajímat, co dělat, abychom se zase dostali do formy. Na to jsem se zeptala odborníků na výživu.

Proč jsme na jaře unavení, místo abychom sršeli energií?

Nástup jarních dní představuje pro organismus zvýšenou zátěž. Čas, kdy je naše tělo nuceno setrvat v aktivním režimu, se prodlužuje, metabolické funkce se zrychlují, hladina hormonů se zvyšuje. O slovo se hlásí také toxiny a škodlivé látky, které se v průběhu zimy v těle nahromadily. Sečteno, podtrženo - ideální „podhoubí“ pro rozpoutání jarní únavy, která bývá doprovázená snížením fyzické i psychické kondice. Dopřejte si očistný plán na jaro, díky němuž je možné se těchto nežádoucích efektů zbavit.

Není takový očistný plán moc složitý? Můžu ho „nastartovat“ sama třeba už zítra?

Detoxikační program se skládá ze tří základních zásad

1. Odlehčení jídelníčku

Základem jarní očisty je změna stravovacích návyků. Jejím cílem je jednak doplnění vitaminů, minerálních látek a vlákniny a zároveň podpoření trávení a s tím spojené odplavování nežádoucích látek. Zakažte si vše, co je těžce stravitelné. Hlavně příliš mastná a tučná jídla, která sice mohou chutnat, ale v podstatě nemají téměř žádnou výživovou hodnotu. Do jídelníčku nově zařaďte hlavně zeleninu a ovoce.

Zaměřte se na očistné potraviny. Z ovoce vám prokážou největší službu kiwi, jablko, hruška, pomeranč, limetka, citron, broskev, meloun, hroznové víno a borůvky. Ze zeleniny potom řapíkatý celer, brokolice, hlávkové zelí, květák, česnek, petržel, klíčky, pastinák, artyčok, okurka, zelené fazolky, chřest, pórek, lilek, cuketa, brambory ve slupce. Připravit si je můžete na mnoho způsobů dle vlastní fantazie. Ideální jsou také v podobě pyré.

2. Pitný režim

Velmi důležitou úlohu hraje i dostatečný pitný režim. Ideální denní přísun tekutin by neměl být pod hranicí dvou a půl litru. Vhodné je vynechat slazené a sycené nápoje, ale i tekutiny, které odvodňují, jako je černý čaj nebo káva. Doporučuje se naopak zvýšený příjem čerstvých ovocných a zeleninových šťáv.

Vyzkoušejte speciální čajové nálevy (například Zelený čaj Infunat Te Verde nebo Červený čaj Infunat Te Rojo), které podporují detoxikaci, zrychlují metabolismus, podporují trávení a funkci jater.

3. Pohyb

Po zimě častokrát ukazuje ručička na váze v průměru o dvě až tři kila více. Těch se lehce zbavíte už dodržováním výše uvedeného. Rychlejší a trvalejší výsledek se ale dostaví, pokud zapojíte do plánu i pohybové aktivity. Zapomeňte na fitness centra. Jarní dny přímo vyzývají k aktivitám na čerstvém vzduchu. Nejpřirozenějším pohybem je pro člověka chůze. Stačí si proto dopřát procházky přírodou. Sluneční paprsky vám dodají také potřebný vitamin D.

Tak to zase nevypadá tak složitě, co myslíte, milé ženy-in? Když proberu jednotlivé body, tak se na ten detox docela těším. Na jaře mám stejně větší chuť na saláty než salámy. S pitným režimem to bude horší. Nevím, jestli jsem schopná do sebe „nalít“ dva a půl litru vody. A pohyb? S tím mi udělali vyloženě radost. Do fitka by mě stejně nikdo nedostal, ale chodím ráda. Takže prodloužím procházky se psem a zabiju tak dvě mouchy jednou ranou. Jemu udělám radost a prospěju své linii.

Jdete to toho také?

Zdroj: Naturhouse


Komerční tip:

ŠaraticaŠaratica - pomocník při jarním detoxu
V poslední době se stále více a více pacientů snaží léčit zácpu bez pomoci léků, a tím roste obliba přírodních projímadel a minerálek. Jednou z nejoblíbenějších je Šaratica, sírano-sodno-hořečnatá minerální voda. Je doporučována k léčbě při chronických zácpách a dalších zažívacích potížích. Ani při dlouhodobém užívání nevzniká návyk organismu na Šaratici a její účinky jsou stále stejné.
Nejen, že pozitivně působí na vyprazdňování, ale také tělu dodává potřebné minerály a neodvodňuje jako umělá projímadla. Oproti umělým projímadlům zde nehrozí riziko vzniku závislosti a díky svému přírodnímu složení je Šaratica vhodná i pro těhotné ženy.
K dostání je především v lékárnách v lahvích o objemu 0,5 l. Nejznámější je přírodní Šaratica, která má dlouholetou tradici nejen v České republice, ale i v zahraničí.

Nejrizikovější skupinou jsou (jak dokládá následující video) mladé ženy se sedavým zaměstnáním...

Reklama