Bulvár

Jameson multimilionářem

 

Jameson, nejprodávanější irská whiskey světa, poprvé dosáhla hranice dvou milionů prodaných devítilitrových kartonů, tedy 18 milionů litrů. Její prodej se v posledních deseti letech zdvojnásobil. Největší trh ve Spojených státech vzrostl jen za loňský rok o 20 %, výjimečné tempo růstu zaznamenala i Česká republika, Jižní Afrika, Rusko a Brazílie. Whiskey Jameson se díky těmto úspěchům poprvé ve své historii vyšplhala mezi padesát nejprodávanějších značek lihovin na světě, stala se nejrychleji rostoucí mezinárodní whiskey a jedním z nejdynamičtěji rostoucích destilátů vůbec. Čím to?

 

Skvělý marketing je jedna věc (v současnosti probíhá nová mezinárodní marketingová kampaň v celkové hodnotě 40 miliónů eur). Sám o sobě ale nestačí. Rozhodující je kvalita destilátu a silný příběh značky. Jameson má obého nadmíru.

 

Irové, malý ostrovní národ na okraji Evropy, po staletí sužovaný cizí nadvládou, chudobou a masovou emigrací, měl v historii jen málo důvodů k sebevědomí. Jedním z těch nejčastěji zmiňovaných je právě whiskey. Irové ji vynalezli a národní nápoj se stal jejich hýčkanou chloubou a postupně i celosvětovým hitem. John Jameson dal už koncem 18. století své whiskey motto „Sine metu!“, tedy „Beze strachu!“. A vítězné tažení značky nejnáročnějšími světovými trhy dokládá, že následovníci zakladatele nejoblíbenější irské whiskey si tohle motto vzali k srdci.

 

Narozdíl od mnoha bourbonů, které jsou destilovány jednou, a skotských, jež se pálí dvakrát, Jameson prochází trojnásobnou destilací. K výrobě je použit nejkvalitnější ječmen, který se dodnes suší pomalu – v tradičních uzavřených pecích. Jameson pak zraje minimálně sedm let v dubových sudech. Výsledkem je nekonečně jemná, nasládlá whiskey, která je natolik vstřícná i k „netrénovanému“ jazyku, že si velice rychle získá jakéhokoli zákazníka. Jameson si lze vychutnat samotný, on the rocks, s trochou vody, nebo také jako teplý „Hot Irish“.  Pro svou jemnost je ideální bází pro koktejly.

V České republice prodej whiskey Jameson výrazně stoupl poté, co vlastník značky, francouzská skupina Pernod Ricard, koupila společnost Jan Becher – Karlovarská Becherovka, a. s. (JBKB) a využívá k distribuci její obchodní síť. „Stejně jako je tomu v ostatních zemích, i Češi se rychle učí oceňovat jedinečnou chuť whiskey Jameson. Přestože k tomuto zjištění musí řada zákazníků ještě dospět, jsme přesvědčeni, že se tato značka brzy stane jasným lídrem mezi všemi whiskami,“ komentuje úspěchy whiskey Jameson generální ředitel JBKB David Haworth.

 

Více informací  na www.jameson.cz

 

O Jamesona můžete soutěžit ZDE

   
06.11.2006 - Společnost - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. [6] sykorkaxx [*]

    Musím se přiznat, že žádná whiskey mě prozatím nedokázala "uchvátit", ale podle článku a reakcí - po cestě z práce hned pro jednoho Jamesona skočím a uděláme si s manželem hezký večer

    superkarma: 0 07.11.2006, 14:29:21
  2. [5] rozvedená [*]

    Já tedy na Jamesona nedám dopustit:) Moc "tvrdého" nevypiju, jsem z vinného kraje , ale láhev téhle whiskey máme v baru pořád, pro případ, že by přišla návštěva, neholdující vínu... I když se v tom zas tak moc nevyznám, řekla bych, že má opravdu daleko jemnější chuť než ostatní whiskey, které jsem kdy ochutnala...

    superkarma: 0 07.11.2006, 09:00:22
  3. avatar
    [4] Vivian [*]

    Prý "vstřícná k netrénovanému jazyku"... Vím svoje.

    superkarma: 0 06.11.2006, 13:06:25
  4. [3] Rára [*]

    No to je bomba, tyhle kvalitní pití to tedy fakt můžu!

    superkarma: 0 06.11.2006, 10:58:52
  5. avatar
    [2] Mam [*]

    Jameson, to je dobrota

    superkarma: 0 06.11.2006, 08:39:13
  6. avatar
    [1] zn0uz4 [*]

    joo.. jameson a tullamore dew... mnam

    superkarma: 0 06.11.2006, 03:14:04

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme