Novinky

Jakou zmrzlinu si můžete dovolit, když hubnete do plavek?

Štíhlá postava a letní zmrzlina. Že to nejde dohromady? Ale ano! Pokud se při výběru zmrzliny budete držet několika zásad, můžete si ji dovolit v letním žáru, i přestože si hlídáte štíhlou linii.

Horko letních dní svádí k osvěžení zmrzlinou nebo nanukem. Nabídka je dnes velice široká, ale všeobecně je známé, že štíhlé linii moc neprospívají. I když výjimky se najdou i zde! „Známkou tzv. zdravé zmrzliny, u které se nemusíte bát, že při občasné konzumaci přiberete nadbytečná kila, je tvarohový základ nebo poctivá ovocná dřeň s obsahem ovoce alespoň 60%. Oba typy totiž obsahují minimum tuku a přidaného cukru,“ radí RNDr. Lucie Svobodová, odbornice na výživu a zdravý životní styl a pokračuje: „ Naopak velkým rizikem pro správnou výživu u zmrzlých pochoutek jsou palmové nebo palmojádrové oleje. Pokud toto složení najdete na etiketě vámi vybrané zmrzliny či nanuku, určitě je nekupujte! Jedná se totiž o velmi nezdravé rostlinné tuky, které se do mražených pochoutek přidávají, aby lépe držely tvar. Ale naší postavě a zdraví rozhodně neprospívají.“

b

TIP PRO ŠTÍHLOU LINII
„Tvarohovou zmrzlinu, navíc pokud je domácí, můžete čas od času zařadit i do dietního jídelníčku. Ovšem POZOR! Nepřidávejte ji navíc k stávajícím pěti jídlům, ale dejte si jí raději jako dopolední nebo odpolední svačinku.“ Říká RNDr. Lucie Svobodová, poradenské centrum Lucie – Centrum zdraví

V rámci zmražených pochoutek si dejte pozor i na čokoládové polevy. Vybírejte takové, které neobsahují ztužené, tzv. hydrogenované rostlinné tuky. „Průmyslově ztužené tuky mají prokázaný negativní vliv na naše zdraví, zejména pak na cévy, a proto rozhodně do zdravého jídelníčku nepatří,“ doplňuje Lucie Svobodová.

A jak si stojí točená zmrzlina?
Pokud řešíte štíhlou linii nebo správný přístup ke svému stravování, tak stánek s točenou zmrzlinou obejděte raději širokým obloukem. Vypadá sice lákavě, ale zmrzliny se většinou vyrábí z hotových směsí, takže vy nikdy nevíte, co vše je v ní ukryto.

Ne všechny na trhu dostupné zmrzliny jsou zdraví prospěšné, pokud se ale budete držet našich rad, vašemu zdravému mlsání nestojí nic v cestě. Tak do plavek a hurá k vodě!

RECEPT PRO KAŽDÉHO - Zdravá domácí zmrzlina
(tuto zmrzlinu mohou i děti a osoby, které jsou na bezlepkové dietě nebo nesmějí mléčnou bílkovinu)

Potřebujeme:

·         banány (množství zvolte podle počtu osob)

·         šťáva z citronu

Jak na to:

1.    Banány nakrájejte na kolečka a nechte přes noc zmrznout v mrazáku.

2.    Zmrzlé banány zakápněte citronovou šťávou a umixujete v mixéru. Vznikne tak hotový krémový základ pro jakoukoli zdravou zmrzlinu.

3.    Podle vlastní chuti a fantazie můžete přidat ještě další přísady:

-       čerstvé ovoce, například jahody

-       vanilkový lusk

-       mandlové máslo

-       nadrcené oříšky, aj.

TIP: Fanoušci exotičtějších příchutí mohou vyzkoušet kombinaci čokolády a pomeranče.

Zdroj: tisková zpráva

   
28.07.2014 - Redakční novinky - autor: Markéta Škaldová

Komentáře:

  1. avatar
    [1] bonda [*]

    Nechci nic s palmovým olejem. Například Brumík je obsahuje, tak dětem říkám, že když ho nebudou jíst, zachrání nějakého orangutánka, který by ztratil domov kvůli kácení pralesa a sázení palmových plantáží.

    superkarma: 1 28.07.2014, 12:45:16

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení

Náš tip

Doporučujeme