Diskuze

Jak zvládat domácnost s dětmi a vše kolem ní?

Ráda bych se podělila o každodenní starosti a strasti ohledně domácnosti. Všechny známe ten stres, kdy nás po práci čeká ještě jedna šichta? Nastoupila jsem po mateřské dovolené opět do práce a ráda bych načerpala nějaké rady od zkušenějších velitelek domácností:-). Podělme se o různé "vychytávky a nápady, jak toto všechno zvládat...

04.07.2011 - Domácnost a vše kolem ní - autor: maja11

Nutná registrace

Pro přispívání do diskuzí je nutná registrace.

Další příspěvky

Příspěvky:

  1. avatar
    [36] kqkkatka [*]

    na domacnost troska kaslem - hlalavne s detmi chodim vonku a pratam v noci - ale nestrielam z tohoSml58Sml58Sml58

    superkarma: 0 01.07.2013, 22:41:59
  2. [35] jithule [*]

    Evuš — #33

    také pomáhám. A bude hůř, protože budeme mít dvojčátka

    superkarma: 0 01.07.2013, 19:26:12
  3. [34] slavuska [*]

    DOmácnost já osobně tolik neřeším, uklidit stačí jen občas, radši ten čas věnuju dětemSml79 i když do práce zatím nechodímSml16

    superkarma: 0 01.07.2013, 19:11:47
  4. [33] Evuš [*]

    Je to náročné, vím, jak se honí dcera, která po mateřské pracuje asi rok. Pomáhám jako babička, ale je nutné se podělit o práce v domácnosti i ve starosti o dítě nebo děti s manželem.

    1. na komentář reaguje jithule — #35
    superkarma: 0 01.07.2013, 14:33:45
  5. avatar
    [32] kosík [*]

    Jedině mít doma hodně el. pomocníků a manžela, který se o domácí práce podělí. Kdo na to má, tak si může pořídit paní do domácnosti Sml16 a nebo pána Sml58

    superkarma: 0 01.07.2013, 12:42:24
  6. [31] akčak [*]

    vychytávky nebudou ,ale snacha má na 2 děti a domácnost 5000kč ,jediné co nemusí platit je nájem ,jinak ,eletriku ,vodu ,plyn ,školku ,obědy ve škole atd.

    superkarma: 0 01.07.2013, 08:47:37

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] charouzka [*]

    Oli.2 — #29  je ale dobré si taky prověřit, když budeš mít nižší cenu za energii, kolik budeš platit za ty pronájmy, někdy je v tom past na zákazníka, pozor na to

    superkarma: 0 28.06.2013, 20:43:33
  2. [29] Oli.2 [*]

    Chtěla bych platit nižší zálohy na energie. Slyšela jsem dobré reference na společnost Global Energy , takže budu nejspíš přecházet k nim, protože nutně potřebuji ušetřit.

    1. na komentář reaguje charouzka — #30
    superkarma: 0 27.06.2013, 21:30:05
  3. [28] sdrawa [*]

    Ideální se obrátit na obchod, který prodává domácí potřeby, které usnadní zvládat každodenní stres a ušetří mnoho času

    superkarma: 0 28.02.2013, 23:21:32
  4. [27] Tým RobZone [*]

    Je dobré zůstat trochu nad věcí a nechat si pomoc. Samozřejmě

    v ideálním případě by měl část povinností zastat manžel či partner, ale

    víme jak to chodí – přes moderní pokrokovou dobu, kdy by měly být role

    vyrovnané, stejně zůstává ten kolotoč povinností většinou na nás :-/ Naštěstí

    máme zase spoustu vymožeností moderní doby – myčku na nádobí, dětské výživy,

    plenky, možnost si jednou za čas nechat udělat velký sezónní úklid

    profesionální firmou, či alespoň úklid podlah přenechat technice –

    naprogramovat nějaký robotický vysavač a než uklidí, tak třeba udělat

    s dětmi úkoly, uvařit, nebo prostě jít do parku a udělat si chvilku pro

    sebe… A když chodí děti do školy nebo do školky, kde mají denně teplý oběd, tak

    je studená večeře párkrát týdně rozhodně na životě neohrozí… :-) Kamila 

    superkarma: 0 21.07.2011, 14:05:52
  5. avatar
    [26] kobližka [*]

    Robot1 — #25 Taky to dělám a chutná nám to.Obměna je taky moc dobrá:chleba potřu hořčicí,dám kolečka cibulky,na to šunku,plátek volského oka a kolečko hermelínu a rychle a krátce zapeču.Pak už jen položím lístek ledového salátu.Jde leccos.....

    superkarma: 0 11.07.2011, 19:54:20
  6. avatar
    [25] Robot1 [*]

    kobližka — #23 tak, tak. Firma je sice zajímavá, ale každá služba něco stojí. Já na to zkrátka nemám. Když již nevím co, vygůlím si nějaký recept. Stejně se pořád střídají brambory, těstoviny, rýže, knedlík. Hodně často vařím luštěniny, zapékám co dům dá a když je nejhůř, udělám topinky ve vajíčku. Zlikviduji starý chleba, do vajíček nastrouhám sýr, v něm chleba obalím. Lze to jíst samotné, nebo to potřu hořticí, nakrájím cibuli, česnek, přikreji salámem nebo šumkou. je to rychlé, chutné a zasytí  Sml67.

    1. na komentář reaguje kobližka — #26
    superkarma: 0 11.07.2011, 19:42:14
  7. [24] maja11 [*]

    MacekCH. — #22 To zní zajímavě. A to jako ty si vymyslíš recepty a oni Ti nakoupí nebo jaký je systém? Je pravda, že některé maminky jsou omezeny finančními možnostmi, ale já někoho za sebe poslat na nákup a napsat mu, přesně co chci, tak aspoň mi nekoupí dalších dvacet věcí okolo, které bych určitě do toho košíku strčila a tím utratila min.1x tolikSml22

    superkarma: 0 11.07.2011, 08:11:35
  8. avatar
    [23] kobližka [*]

    MacekCH. — #22 To je fajn,že si to můžeš dovolit,ovšem ne každá maminka má tuhle možnost a nemyslím jen tu finanční.Já bych do své domácnosti nepustila nikoho,ne že bych byla dokonalá,ale mám ráda,když se můžu spolehnout sama na sebe.A jak říká jedno přísloví,pomocníky hledej na konci své ruky Sml30...takže mám dva.

    1. na komentář reaguje Robot1 — #25
    superkarma: 0 09.07.2011, 21:08:04
  9. [22] MacekCH. [*]

    Zdravim vsechny zeny, ja jsem plne vzdala myslenku na to byt super zena a vsechno zvladat sama, takze vyzuzivam veskere mozne pomoci, pani na uklid, obcasne hlidani deti. Ted jsem objevila super vec firmu, ktera dodava potraviny do domu spolecne s recepty. Nejdriv jsem byla skepticka, ale je to fakt parada, ze nikdo jiny vymysli co mam varit, a jeste mi to dodaji domu a ja zvladam narocnou praci i 2 deti a mam zachvili uvareno. Co vy jake mate pomocniky?

    1. na komentář reaguje kobližka — #23
    2. na komentář reaguje maja11 — #24
    superkarma: 0 09.07.2011, 11:51:56
  10. avatar
    [21] spetulka [*]

    maja11 — #19 taky manžela nemůžu "šulit" na jídle, on nechodí  v práci na obědy, takže holt se vaří denně (nebo třeba obden na dva dny....). A nemůžu si na tohle vynachválit různý pomocníky - domácí pekárnu, pomalý hrnec,...kteří vlastně vaří sami;-)

    superkarma: 0 08.07.2011, 09:24:35
  11. avatar
    [20] Robot1 [*]

    maja11 — #19 správná volba, tchýni jenom na návštěvu, myslím to v dobrém. Určitě to zvládneš, náměty na vaření si najdi na internetu. Přes týden vařit jídla, která nejsou časově náročná, třeba ob den, půjde to, držím ti Sml67.

    superkarma: 0 08.07.2011, 08:55:01
  12. [19] maja11 [*]

    Holky, děkuju za přidání se do diskuze, určitě s vámi se všemi souhlasím. Tady jde taky hlavně o to, aby byl ten chlap maličko soudnej a rozumnej a nepočítal např. s tím, co bylo v době bez dětiček. Já doufám, že ten můj k tomu takový přístup pojmeSml30. Ona je potom i ta žena daleko víc v pohodě, když ví, že na ní nikdo tolik netlačí...Je pravda, že je to nyní s tou pracovní dobou trošičku horší, ale já věřím, že to zvládnu. Úklid komplet 1x týdně se mi zdá jako dobrá varianta, a jak se pak člověku uleví, když to má za sebouSml35. Je ale fakt, že můj chlap nemá přes den čas se ani pořádně najíst, tak bych ho o nějakou tu večeři ošizovat nechtěla. Nejlepší by bylo, kdyby mi ten nákup někdo přivezl, řekl, co mám uvařit a bylo by to hlavně hnedka hotové:-). Ale tchýni si kvůli tomu domů tedy brát rozhodně nebuduSml8...

    1. na komentář reaguje Robot1 — #20
    2. na komentář reaguje spetulka — #21
    superkarma: 0 08.07.2011, 08:12:26
  13. avatar
    [18] spetulka [*]

    kobližka — #15 tak já musím říct, že mám štěstí na poměrně mladé úřednice - na ÚP, kde teď jsem před porodem, mám úřednici právě mladou, má tam všude fotky malé holčičky, takže předpokládám, že její, kolegyně, co je s ní v kanclu je na tom +-podobně, na OSSZ to stejný a na živnostenským úřadě jeden chlap, jedna starší úřednice a jedna taky tak kolem té třicítky-pětatřiceti...takže spíš většina právě v tom věku s menšími dětmi bych řekla...to jen z poslední doby, co si narychlo vybavím...

    superkarma: 0 08.07.2011, 00:18:02
  14. avatar
    [17] Robot1 [*]

    Robot1 — #16 je pravda, že jsem měla pevnou pracovní dobu od 7 do tří hodin. Mít volné odpoledne o dvě hodiny víc je znát.

    superkarma: 0 07.07.2011, 23:02:18
  15. avatar
    [16] Robot1 [*]

    spetulka — #10 do práce jsem šla, když měl nejstarší 3 roky, mladší dva. Po druhé mateřské jsem šla do práce, když nejmladšímu byly 2 roky. Výlety i koupaliště bylo o víkendech.

    1. na komentář reaguje Robot1 — #17
    superkarma: 0 07.07.2011, 22:56:50
  16. avatar
    [15] kobližka [*]

    spetulka — #14 Dneska je zase možnost pružné pracovní doby,mnohé podniky jí umožňují.Musím podotknout,že mnoho úřednic v podobě mladých maminek na úřadech nevidímSml22,ty místa si "drží" ženy středního věku.Je pravda,že dřív se matkám s dětmi hodně vycházelo vstříc.Ale dneska mají zase jiné výhody....

    1. na komentář reaguje spetulka — #18
    superkarma: 0 07.07.2011, 22:19:24
  17. avatar
    [14] spetulka [*]

    kobližka — #13 já si pamatuju z dětství, že naše mamka "jela" ten model č. 1 - právě vždy v pátek odpoledne vlítla na gruntování, uklidila, komplet ten větší úklid a pak sobota - neděle byl čas na výlety atd...protože doma už to bylo hezký:-D. A přes ten týden se to pak nějak "spytlíkovalo" zas do pátku:-D. Taťka moc s výpomocí nehrozil, buď byl normálně v práci, nebo měl služby na pohotovosti/v nemocnici, takže doma už se moc nezapojil, tak to bylo holt na ní...je teda fakt, že tehdy byla výhoda, že byla možnost na zkrácený úvazek pro ty ženský (mamka měla zpočátku) nebo pak - tím, že dělala v riziku (na nukleární medicíně), tak měli zkrácenou pracovní dobu (to už teď nemají a jedou normálně 8,5hodinový pracovní doby...). Myslím, že pokud ženská dělá někde v kanclu a je tam do pěti-šesti odpoledne (např. úřednice v prac. dny), tak je to asi dost zápřah, dřív přeci jen byla spíš ta pracovní doba do těch půltřetí, tří max. a pak vlastně celý odpoledne "volno", to mi přišlo lepší, než být teď v práci třeba do těch pěti, šesti...

    1. na komentář reaguje kobližka — #15
    superkarma: 0 07.07.2011, 22:14:28
  18. avatar
    [13] kobližka [*]

    spetulka — #12 Souhlas,takhle se to dá Sml22

    1. na komentář reaguje spetulka — #14
    superkarma: 0 07.07.2011, 22:09:53
  19. avatar
    [12] spetulka [*]

    kobližka — #11 Jj, určo to zvládne;-). Ono to chce "jen" režim a pevnou vůli ho dodržovat:-D. Já když jsem u malýho ještě na živnosťák dělala překlady, tak jsem to holt taky různě pytlíkovala a šlo to docela dobře...v těch nejvíc vypjatých termínech teda to byly nocovky a domácnost šla v těch termínech hodně někam do nezájmu:-D, ale holt se to nějak udělalo. Je teda fakt, že např. téměř nežehlím, nebaví mě to a nějak v tom postrádám smysl:-). A je docela fajn si stanovit "pevný" řád v té údržbě domácnosti - buď jednorázově jednou týdně (např. v pátek odpoledne) velký úklid celýho domu - koupelna, wc, přelíznout kuchyni, zamést, vytřít, utřít prach, zalít kytky,...a pak mít týden "klid" a řešit jen ten žvanec + nádobí, nebo naopak každý den něco - pondělí koupelna+wc, úterý zamést+vytřít, středa utřít prach, zalít kytky, čtvrtek prát(žehlit,...)...podle toho jak komu vyhovuje...

    1. na komentář reaguje kobližka — #13
    superkarma: 0 07.07.2011, 22:07:24
  20. avatar
    [11] kobližka [*]

    spetulka — #10 Prostě se něco musí ošidit,nemusí být vzorově všude naklizeno a denně navařeno.Však ona to zvládne...

    1. na komentář reaguje spetulka — #12
    superkarma: 0 07.07.2011, 21:57:02
  21. avatar
    [10] spetulka [*]

    Robot1 — #9 jenže to jsi byla celodenně doma s dětmi, ne? Tazatelka tu řeší spíš jak skloubit kolotoč kolem dětí, pokud už nastoupila do zaměstnání, tzn. těžko s nimi bude jezdit v pracovních dnech moc výletovat, celodenně na koupaliště, když musí být v práci atd...;-).

    1. na komentář reaguje kobližka — #11
    2. na komentář reaguje Robot1 — #16
    superkarma: 0 07.07.2011, 21:50:42
  22. avatar
    [9] Robot1 [*]

    kobližka — #8 super souhlas. Sml59Sml59Sml67

    Jezdila jsem s dětma na výlety, např. zoo v Praze. V létě jsem byla s nimi celý den na koupališti. Jsou tam i stromy, aby jsme nebyli celý den na sluníčku. Večer jsem udělala mísu sladkého tvarohu, ovoce a zeleninu jsem si nakrájela, rohlíky se koupili po cestě. Děti byly šťastné a já jsem si mohla drobet vorazit. V zimě se chodilo bruslit, sáňkovat, uklízela jsem až večer. Teď to praktikuji s vnoučaty.

    1. na komentář reaguje spetulka — #10
    superkarma: 0 07.07.2011, 20:04:00
  23. avatar
    [8] kobližka [*]

    Robot1 — #6 Naprostý souhlas!

    Jestli je partner pracovně vytížený,tak se nedá nic dělat.Můj muž v době,kdy jsme měli malou dcerku,stavěl dům a mě by ani ve snu nenapadlo něco po něm chtít v domácnosti.A zdaleka jsme neměly takové pomocníky jako mají maminky dneska.Plenky se máchaly ve čtyřech vodách,poctivě se žehlily,vařilo se extra jídlo pro dítě....nijak nezoufej,zvládneš to taky,jen si nedávej žádné úkoly jako naprosto uklizený byt a podobně.Zvládly to generace ženských,tak to zvládneš i ty.Já jsem šla s dcerkou ze školky a ještě jsme chodily na procházky.Teplá večeře snad není zárukou šťastného soužití.

    1. na komentář reaguje Robot1 — #9
    superkarma: 0 07.07.2011, 19:17:18
  24. avatar
    [7] Robot1 [*]

    kobližka — #4 zdravím tě Sml60

    superkarma: 0 07.07.2011, 17:09:00
  25. avatar
    [6] Robot1 [*]

    maja11 — #5 o zlaté cestě nevím, napíši pouze svoji zkušenost. Byla jsem sama na tři děti v rozmezí šesti let. Manžel byl věčně mimo  domov, automatická pračka byla až později, pemprsky nebyly, skoro vše se muselo žehlit .... a zvládala jsem. Chce si to nastavit režim, vyhodnotit, co se musí udělat hned, co počká do večera a co se může odložit na zítra. Babičky byly daleko, jedna 450 a druhá 600 km. Přežila jsem ve zdraví, Sml80 co dodat.

    1. na komentář reaguje kobližka — #8
    superkarma: 1 07.07.2011, 17:07:55
  26. [5] maja11 [*]

    kobližka — #2 Určitě máš pravdu, partneři by si měli pomáhat, to je bez diskuze. Ale já si nemyslím, že by můj problém spočíval ve věku nebo dokonce v názorech na partnera, co se minulých generací týče. Např. moje matka doma v kuchyni nemusí hnout ani prstem. Možná jsem se špatně vyjádřila, můj partner se kuchyně přímo nestraní, i když je fakt, že když se dostane k vaření, je to katastrofa, která většinou dopadne tak, že naši kuchyň nepoznávámSml32...Tady jde spíš o to, že se mi z práce vrací pozdě, takže školka, nákup, úklid i ty večeře jsou prostě na mě. Takže kde je nějaká zlatá střední cesta?

    1. na komentář reaguje Robot1 — #6
    superkarma: 0 07.07.2011, 05:47:06
  27. avatar
    [4] kobližka [*]

    MacekCH. — #3 Jenom dotaz - s kým souhlasíš?Sml80

    1. na komentář reaguje Robot1 — #7
    superkarma: 0 06.07.2011, 19:55:18
  28. [3] MacekCH. [*]

    Ja s vami musim souhlasit. Teple vecere teda varim taky, protoze to vyzaduji deti, ale manzel nastesti vari taky. Musim rict, ze to je velka uleva, protoze zvladat domacnost a 2 deti sama si neuzim predstavit. Varit kazdy den je teda taky zahul, ale da se to zvladat.

    1. na komentář reaguje kobližka — #4
    superkarma: 0 06.07.2011, 13:44:41
  29. avatar
    [2] kobližka [*]

    maja11 — #1 Předpokládám,že jsi mladá,když píšeš o návratu do práce z mateřské,takže bys mohla mít už jiné názory na partnera a jeho pomoc v domácnosti,než minulá generace.Buď budeš nadále tolerovat zhýčkanost svého přítele a budeš uhoněná a vystresovaná,nebo ho jednoduše zapojíš do chodu domácnosti,jak je to dneska už zcela běžné u mladých párů.Já bych ti doporučila tu druhou variantu Sml59Nechtěj být nepostradatelná,muž zvládne to samé,co ty a pokud ne,tak bych si něco myslela o jeho lenosti....

    1. na komentář reaguje maja11 — #5
    superkarma: 1 05.07.2011, 20:34:00
  30. [1] maja11 [*]

    Bohužel jsem si, když jsem byla na mateřské dovolené, zhýčkala přítele natolik, že je zvyklý na teplé večeře. Nicméně jsem nyní nastoupila do práce a bohužel musím říct, že vážně nestíhám. Nejhorší na tom je, že nejen, že nestíhám vařit, ale jsem ve stresu už z vymýšlení jídel, z nakupování a o úklidu ani nemluvím. Jak jste na tom vy, ženy? Podělte se a poraďte...

    1. na komentář reaguje kobližka — #2
    superkarma: 0 04.07.2011, 22:03:13

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Rubrika: Domácnost

Novinky

Dnešní vydání

Doporučujeme

Nově založené

Nejprohlíženější

Nejdiskutovanější

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme