Domácnost

Jak zkrotit tchyni

Vyvdala jsem tchyni za všechny prachy, to vám tedy povím.

 

Manžel je fajn, máme se rádi a jsme šťastni z našeho ročního dítěte. Nemáme ale svůj byt, a tak jsme při vaření často v kuchyni dvě. Já a moje tchyně.

 

Stačí třeba jen, když připravuju pro malého Sunar.

Už je tam a dohlíží, jestli to odměřuju správně! Okamžitě se mi začnou klepat ruce a hrozně znejistím. To je něco pro ni. Začne žvatlat něco o tom, na co tu lahvičku pořád vyvařuju, že ona to nikdy nedělala a její kluci byli vždy zdraví. Pak když malého krmím, začne usilovně utírat neviditelné kapičky mléka, které neunikly jejímu orlímu zraku. Mastí si to s hadrem pořád kolem mě a stále dokola a okolo kuchyně... Musím pryč.

 

Umím vařit.

Ona umí vařit vše a peče dokonce i prokládané dorty a kynuté zákusky všeho druhu.

Pořád mi nutí, že mne to naučí. Nenápadně třeba začne vykládat, jak je to vlastně snadné. Mává kolem mě svými vlastnoručně napsanými kuchařkami, a mně je z těch jejích omatlaných sešítků zle. Nechci se učit knedlíky a buchty, jsem teprve u omáček!

 

Říkala jsem jí to a pořád s ní vedu diskuze, ve kterých se jí snažím vysvětlit, že si to chci dělat podle svého. Nemůžu ji ale donutit, aby si ty své chytrosti nechala.

 

Dneska jsem třeba smažila řizky a ona zase prý, že je nesmím obracet vidličkou. Když do nich píchnu, tak vyteče šťáva, nebo co.. Ale mně se takhle obracejí nejlíp!

 

Chápete to?

 

Víte, poslední dobou se s manželem kvůli ní začínáme hádat.

Má mě rád, ale proti své mámě nepůjde. Říká mi, ať si od ní nechám poradit, a to mě dohání k zoufalství a někdy i k pláči.

Musím tu situaci řešit než bude pozdě. Bojím se větších problémů mezi mnou a manželem a taky se mi v představách začíná objevovat scéna, ve které tchyni majznu paličkou přes hlavu. To vám je úleva..

 

Nechci se z ní zbláznit, a být zavřená v našem pokoji taky pořád nemůžu. Jsem bezradná, a proto jsem se na vás obrátila.

 

 

Zkušenější ženy, poraďte, jak zkrotit tchyni!

   
01.02.2005 - Dům a byt - autor: Jindřiška Kleknerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [165] Vivian [*]

    Markýza: jenže tady nejde o žádnou rekonstrukci bytu, ale o způsob obracení řízků na pánvi, o přípravu Sunaru a podobné pí*oviny, do kterých nemá tchýně Jarmile co kecat

    superkarma: 0 02.02.2005, 17:49:40
  2. [164] Jarka2 [*]

    Neměla by se třeba ozvat Jarmila? Má tady spoustu názorů, tak by mě zajímala její reakce.

    superkarma: 0 02.02.2005, 10:56:38
  3. avatar
    [163] Markýza [*]

    Kimmy: Nevím proč zrovna já, ale stejnou jakou jsem dala Jarmile - odstěhujte se!!!! MMCH pokud by tchýně vědomě ničila zdraví mého dítěte, tak bych jí asi něco od plic řekla, zvlášť když musí vědět, že má alergii na potraviny. Já si servítky neberu.

    superkarma: 0 02.02.2005, 07:32:23
  4. avatar
    [158] Zuzyk [*]

    Milala: To je přesně ono!!! Milá Jarmilo, ty se trápíš, a co dělá ten tvůj??? Není tak on trošku pohodlný? Já mám asi štěstí, ale můj chlap by nedopustil, abych byla nešťastná. Nevím, proč bydlíte s tchyní, a jestli se to výhledově může zlepšit, ale jediná rada je buď se odstěhovat, nebo se tě musí manžel zastat. Jinak to nejde. Mmch., moje tchýně je od nás cca 300 kiláků

    superkarma: 0 01.02.2005, 21:10:35
  5. avatar
    [157] Kimmy [*]

    Pozeram, ze su tu same moralisticke kecy, radite Jarmile empatiu, ale sami ju voci nej moc nemate.
    Markyza: a aku radu by si davala v pripade, ze manzelia byvaju u rodicov chlapa, PLATIA NAJOM, a napriek tomu ze ich male dieta je alergicke na niektore potraviny, tak tchyne (= stara mama) mu ich nadalej dava aj cez protesty matky? Lebo aj o takom pripade som citala.

    superkarma: 0 01.02.2005, 20:07:15
  6. avatar
    [156] Enya [*]

    catcat:

    superkarma: 0 01.02.2005, 19:56:09
  7. avatar
    [155] Markýza [*]

    Vivian 119: jistě - přece mi nechceš říct, že děláš změny a opravy a rekonstrukce v bytě bez souhlasu majitele - to bys teda pěkně rychle letěla.
    Navíc - Jarmila bydlí v bytě své tchýně a tak by měla pochopit, že tchýně chce mít ve svém bytě pořádek a věci tak jak je zvyklá, prot držet hubu a krok, nebo se v klidu domluvit a přijmout pravidla, ne si stěžovat a nadávat. Ale to by se jí musel zastat manžel, podle všeho chce mít svůj klid a ne řešit hádky.

    superkarma: 0 01.02.2005, 19:37:35
  8. [154] Rikina [*]

    Mám syny dva, a od určitého věku jim tu a tam zopakuju, aby to uvízlo v hlavince, že v mé domácnosti nepočítám s přítomností snach a vnoučat - právě v zájmu předejití takových konfliktů, o kterých se tu píše. Protože by mi to taky vadilo, že se mi motá v kuchyni někdo, kdo dělá všechno jinak než já, neříkám, že špatně, ale prostě jinak... Při vší snaze bych asi měla připomínky, a nemyslela bych to zle, jenže to by nebylo rozhodující. Moje tchýně, teď už bývalá, je ale zlatá, nikdy nic neřekla, i když vím, že se jí taky leccos nelíbilo, když přišla na návštěvu. To spíš moje matka se občas opatrně zmínila, jestli by se to či ono náááhodou nemohlo zkusit udělat jinak :-))) Ale vždycky hrozně nenápadně - a často měla i pravdu. Bydlet zvlášť, to je podle mně jediné řešení. Jinak ty dohady budou vždycky.

    superkarma: 0 01.02.2005, 16:10:09

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [153] gira [*]

    Jarmilo, taky bych to videla na odstehovani, i kdyby jen do garsonky (ale asi ten tvuj o tom nechce slyset, takhle mu prece nic nechybi, ze). Druha moznost je, jak radi Pajda, rozdelit si kuchyni na smeny a snazit se o dusledne dodrzovani. Ale to muze byt tak trochu sci-fi... Rady, ze se mas podridit a drzet hubu a krok, povazuju tak trochu za vysmech. Ja sice s tchyni nebydlim (nikdy bych to nedopustila - i kdyz vim, ze ona by vsecko myslela DOBRE - ale jak jiste mnohe vedi, i cesta do pekel je casto dlazdena dobrymi umysly). I ja mam mamanka a jedinacka, co by se me nezastal proti mamince. Takhle mi staci jeji obcasne navstevy (zhorseni pochopitelne po narozeni syna - vsechno vi lip...). To se clovek jeste udrzi. Jinak radim, kdyby ses prilis uzirala, nestyd se vyhledat odbornou pomoc - dobra psycholozka by ti jiste poradila, jak se s tim aspon lip vyrovnat sama pro sebe. Driv, nez se Ti to vrazi do zdravi... Drzim palce.

    superkarma: 0 01.02.2005, 16:07:19
  2. avatar
    [152] Milala [*]

    Manžel se mně taky zastal před tchýní v začátcích našeho manželství,když k nám přišla a prstem nám přejela obrazovku televize,aby dokázala,že jsem zase neutřela prach.V té době byla po operaci,já se starala o dvě malé děti, o ni a o její prase a slepice!Tak ji ten můj chlap tak sjel,že dnes, i kdybychom měli uprostřed pokoje kolečka s hnojem,tak je překročí a mlčí.Jo a docela jsme teď kamarádky Takže,Jarmilko,manžel by se měl tebe zastat...

    superkarma: 0 01.02.2005, 15:20:07
  3. avatar
    [145] Vivian [*]

    catcat: držet hubu a krok? To je vtip? Jarmila snad není vězněm ani otrokem své tchyně, nebo jo? Je to svobodný člověk s plným právem na sebeurčení, i když nebydlí ve vlastním. Měli by snad lidé, kteří bydlí v podnájmu, poslušně plnit příkazy člověka, v jehož bytě bydlí?

    superkarma: 0 01.02.2005, 14:40:57
  4. avatar
    [144] catcat [*]

    No, já bych se neslesla ani s vlastní mamkou na delší dobu v její domácnosti, natož s tchyní. Ale, Jarmilko, spousta předchozích má pravdu - dokud nebudeš ve vlastním, musíš držet hubu a krok. A trošku rozvaž, zda je to opravdu takové příkoří, co se Ti děje. A nebreč, zbytečně se užíráš

    superkarma: 0 01.02.2005, 14:31:54
  5. avatar
    [141] rystupije [*]

    Jarmilo,zkus si koupit knížku Jak se bránit hloupým řečem.Napsala Barbara Barckhanová,stojí asi 129 Kč.Když mi tečou nervy,tak ji prolistuji a trochu se mi uleví.

    superkarma: 0 01.02.2005, 14:09:38
  6. avatar
    [131] Vivian [*]

    Manx: tak to má ten tvůj velký plus

    Já třeba toho svýho za některý věci doma 'jebu', ale když přijedeme k nim a jeho maminka ho začne jebat za ty samý věci, tak se ho zastávám. Možná je to blbost, ale já mám pocit, že je to správný.

    superkarma: 0 01.02.2005, 13:55:58
  7. avatar
    [127] Vivian [*]

    Přečetla jsem si prvních pár reakcí a koukám, že docela dost vás radí tchýniny rady přijmout, sklopit uši a učit se od zkušené...

    No nevím... Já bych na Jarmilině místě především asi vypadla z toho bytu (třeba do pronájmu), jinak se věčných rad a doporučení nikdy nezbaví. A v tomhle Jarmilu úplně chápu. Vnucovat někomu svoje rady tímhle stylem, to se mezi slušnými lidmi prostě nedělá . Jarmila je dospělá a svéprávná a snad si umí říct, když potřebuje radu nebo pomoc. A proč by se měla učit zrovna vařit knedlíky jen proto, že si to přeje manželova maminka?? Chce se učit sama, svým tempem, a to, co sama chce... kdyby potřebovala s něčím poradit, má snad pusu a řekla by si, ne? Mám pocit, že tchýně se asi trochu nudí . Nebo má, jako spousta lidí v tomhle věku, pocit, že je hrozně důležitá a že ví všechno nejlíp, a že musí předávat svoje zkušenosti.

    Ale zkušenosti jsou prostě nesdělitelné. Nejlíp se člověk něco naučí, když si to sám vyzkouší, sám zažije. Pokud Jarmila zjistí, že když do řízků píchne vidličkou, vyteče z nich šťáva (??), přestane to dělat a bude přesně vědět proč. Je logické, že to nechce přestat dělat jen proto, že jí to doporučila tchýně vševědka.

    superkarma: 0 01.02.2005, 13:27:49
  8. avatar
    [126] gerda [*]

    a teď mi napadlo: je vlastně jedno, jestli ta osoba nahlížející přes rameno při práci v kuchyni je tchyně, tetička, babička, prastrýc...každý bude tu mladomanželku znervozňovat, obzvlášť, když bude stále udílet nevyžádané rady mladé paní, která už je na ně předem alergická. Takže dělat saň z té paní jen proto, že je tchyně... Je to velký problém. Asi bych to vážně řešila směnami v kuchyni, pokud bych se byla schopna s druhou stranou na tom dohodnout. A zkusit najít tchyni nějakého koníčka, aby nebyla pořád jen doma se mnou:))) - jak může mít nemožná ženská tak skvělého chlapa, kterého mám za manžela? To přece nejde.

    superkarma: 0 01.02.2005, 13:25:45
  9. avatar
    [125] Vivian [*]

    Myslím, že manžel, který se nedokáže (nebo nechce) zastat své ženy, je na pytel... V soukromí by své ženě klidně mohl říct, co si myslí, ale před lidmi by měl stát při své ženě.
    Jarmila v něm bohužel ale moc zastání nemá, a je jasné, že takováhle situace je neúnosná? Nemohli by jít do podnájmu? Sice by je to asi stálo víc peněz, ale snad by to stálo za klid a soukromí, které by získali, ne?
    Pokud se manžel bude stavět na zadní a bude chtít zůstat u maminky, bude ovšem Jarmila nahraná, protože coby mamina na mateřské asi podnájem neutáhne a s ročním klukem do práce nepůjde...

    superkarma: 0 01.02.2005, 13:13:11
  10. avatar
    [124] gerda [*]

    Markýza: tak to bacha! Hlíva ústřičná je výborná, já ji dělala ale v jiné úpravě, k tomu má jakési výrazné dobré účinky na zdraví...ale zaboha si nevzpomenu, na co to má působit. No, i kdyby na dobrou náladu

    superkarma: 0 01.02.2005, 13:12:16
  11. avatar
    [123] gerda [*]

    manntra: díky díky, tak dnes do toho jdu!!! Už se moc těším, brambůrky, řízeček - vegetariánský:) - a k tomu udělám nějaký salát, třebas celerový. Ňam. A pivečko...

    superkarma: 0 01.02.2005, 13:10:32
  12. [118] johanka [*]

    Pokud jí na rovinu neřekneš, co si myslíš, pak budeš chudák jako já. Jsem vdaná 25 let, manžel se mě před svou matkou nikdy nezastal, ikdyž v soukromí mi dá zapravdu. Nepomůže se ani odstěhovat, jak Ti radí v jiných mejlech. Bydlíme 200 km daleko a když tchýně přijede, je u nás i celý měsíc, přestože její dcera bydlí ve vedlejsím městě.Nic dohromady neumí, jen vařit, nikdy nebyla na dovolené a žila jen pro svoje děti a manžela. Totéž by chtěla ode mně. Jenže já nejsem mateřský typ a to , co jí trvá celý den mám hotové za chvíli.Možná, že v tom je kámen úrazu. Prostě ji nesnáším, ale manžel ji bezmezně miluje - asi se neměl ženit, vždyť u maminky je nejlépe.

    superkarma: 0 01.02.2005, 13:02:13
  13. avatar
    [117] Wiki [*]

    ehm...no...a nechces si nechat poradit?
    a pokud ne, odstehuj se

    superkarma: 0 01.02.2005, 12:46:59
  14. avatar
    [116] Markýza [*]

    gerda: může být, že je to dobré - ale je to smažené!!!!!!! No kdybych už náhodou chtěla hřešit a jíst smažené, tak si radši dám maso, než nějakou houbu, s pochybným názvem a divným vzhledem.

    superkarma: 0 01.02.2005, 12:44:06
  15. avatar
    [115] alifie [*]

    Chudak Jarmila, radu nemam, ale uvedomuji si, jak to musi byt tezke. Mam svou tchyni moc rada - vidim ji vsak jen 2x za mesic.
    Zpocatku byl docela "souboj" s manzelem - chtel abychom bydleli po svatbe u tchyne (a muj byt jsme mohli prodat, ze ano, a jeste bychom usetrili, ...). Jen diky svemu docela vysokem sebevedomi spojenemu s tim, ze vic peniz nepotrebuji, jsem nepovolila.

    Jediny argument, ktery na meho milacka zabral byl ten, ze JA mam psychicke zabrany bydlet u nich, protoze se mi nelibilo, jak moje babicka jednala s moji tetou. ("Chci... Nechci ... a Nelibi se mi" neni pro chlapa dostatecny argument. Ale to, ze ma mazelka "psychickou" zabranu jeste z detstvi je zcela pochopitelne a omluvitelne. )

    superkarma: 0 01.02.2005, 12:29:48
  16. avatar
    [114] gerda [*]

    Markýza: nemám to vyzkoušené, ale náš zelinář tvrdí, že když se hlíva ústřičná obalí jako řízek, je to prý k nerozeznání od kuřete. tož nevím, měla bych na to chuť, ale kilo kuřete mám za cca 40, kdežto ta hlíva je za 120 a ještě mám strach, aby to nebylo tuhé. Děláte to někdo??

    superkarma: 0 01.02.2005, 12:17:16
  17. avatar
    [113] Markýza [*]

    furt řízky , já tady dietím a tečou mi do toho šgryndy nad řízkama - já chci řííííízek - a je mi jedno jestli píchnutej nebo nepíchnutej

    superkarma: 0 01.02.2005, 12:13:42
  18. avatar
    [112] gerda [*]

    já teda nevím, co je pořád za problém s těma vidličkama:))) Já, když smažím, tak do toho taky nebodám, ale obracím to dvěma vidličkama, jednou nadzvednu a podívám se na barvu a druhou to pomůžu obrátit. Jo, jenomže... o co by se pak mladá paní hádala??

    superkarma: 0 01.02.2005, 11:59:19
  19. avatar
    [111] medved [*]

    mmch...ja taky nevim, ze se do rizku nesmi pichat...ja picham...ale opatrne, abych si neposkrabala panev...jiny duvod jsem nikdy netusila asi ze delam rizky tak jednou do roka

    superkarma: 0 01.02.2005, 11:58:40
  20. avatar
    [110] Toniniella [*]

    Markýza: To by se vidělo, kdyby se to zkusilo S těma vidlicema to myslím zcela vážně ALe dík. Ovšem opravdu je doma nechci ani o minutu dýl, než bude třeba, i kdybych se měla odstěhovat do charity

    superkarma: 0 01.02.2005, 11:48:01
  21. avatar
    [109] Toniniella [*]

    Wúdú: Chápu, říkám, že jsou to životní role a každý je prostě nezvládá. Já sem taky mohla dělat cokoliv a celkem sem pořád byla ta nejhorší. Moje matka je velmi nesnášenlivá, zaplaťbůh je samotářka a do ničeho se neplete. V případě, že má tchyně tajné klíče, nech tajně vyměnit zámek.
    marta-b: Znám jednoho střelce a to je memínek nejmamínkovatější, v životě uměl akorát někomu sedět za krkem a nikdy nehnal za ničím kromě vlastního prospěchu na cizí účet Tím to asi nebude.
    Ale teď jsem třeba měla na mysli případy, jako je tady velde mě, mladá holka je trošku jednodušší, dělá uklízečku a za živý prase nikde nebude vydělávat víc, na dojíždění opravdu nemá. Je to trošku extrém, ale jsou i jiné případy - péče o nemocné rodiče nebo i třeba nečekané těhotenství. Opravdu se takováhle situace může stát a tady se hovoří především o tom, jak z téhle situace ven, jak ji řešit, když už nastala. Samozřejmě by si měli najít jiné bydlení, ale než to bude, chápu obě dvě a vidím to prostě opravdu na kompromisní smír, asertivitu, nestresovat se.

    superkarma: 0 01.02.2005, 11:46:53
  22. avatar
    [108] Markýza [*]

    Toniniella 83: dáš jim vzdělání a to rozhodně není málo, mám pocit, že jsou oba na vysoké a ty si na ně sama, ne! Tak takové tchýně bych si dost cenila

    superkarma: 0 01.02.2005, 11:43:40
  23. avatar
    [104] marta-b [*]

    Toniniella: věřim, že na tom jsou některý maldý lidi hůř, ale já jsem od rodičů taky nic nedostala a do práce dojíždim kvůli větším výdělkům sakra daleko, takže si vážně myslim, že člověk musí jen chtít ... jsem taky obyčejná holka ze středních poměrů, ale prostě se nesmířim s tim, že něco nejde jenom proto, že by to pro mě bylo moc složitý nebo nepohodlný Možná je to tim, že jsem Střelec a potřebuju pořád zdolávat nějaký cíle, jinak se hrozně nudim, ale nejsem žádná ctižádostivá mrcha

    superkarma: 0 01.02.2005, 11:31:39
  24. avatar
    [100] mam-ča [*]

    Suzanne: 65. Jo, máš pravdu. Spousta mladých začínala v 1+k.k. a byli v pohodě. Jenže o téhle možnosti se tady Jarmilka nezmiňuje.
    Užívá se svou rodinou byt tchýně, které se snaží vnutit svůj model soužití. Také jsem nezaznamenala ani zmínku o tom, jestli té "příšerné osobě" nějak finančně přispívají na bydlení. Pokud si aspoň přispívají na bydlení v poměru 1 : 3, tak má určité právo reptat, je-li narušováno její soukromí. Pokud ne, musí mlčet a šoupat nohama.
    Ale stejně si myslím, že lepší jakýkoli mini-byt samostatně, než "zlatá klec" společně s kýmkoli.
    Také si všech věcí, které si pořídí mladí za své, budou víc vážit.

    superkarma: 0 01.02.2005, 11:28:27
  25. avatar
    [99] Toniniella [*]

    marta-b: Chápu Tě a chválím Ti to, ale věř mi, jsou lidi, kteří jsou mladí, ale vydělávají tak žalostně málo, že si na bydlení hned tak nenašetří a kterým rodiče prostě nemůžou nic dát. A takových případů opravdu není málo. Nakonec ani já svým synům kromě vzdělání nic nedám. A ne každý člověk má takový potenciál, aby mohl studovat a posléze třeba hodně vydělávat. Jsou i obyčejní lidé, nebo lidé mírně postižení a pod. Ale to není důležité.

    superkarma: 0 01.02.2005, 11:26:22
  26. avatar
    [98] marta-b [*]

    Taky bych do soužití s tchyní nešla ani za nic , protože ta moje (i když ještě na pár měsíců jen skoro-tchýně) je až moc starostlivá a cokoliv udělám, tak po mně třeba opravuje nebo to celý předělává No, někdy se jí na radu taky zeptám, ale vadí mi, když mě nechá něco udělat a pak to za mýma zádama třeba přešije. To je pak na Takže, Jarmilo, pokud to jde, zbalte se a odstěhujte se, to je o nervy a nestojí to za to.

    Toniniella: dítě bych neporodila do podnájmu ani do domu rodičů nebo tchánovců, je mi 23 a vloni jsme si se vzali úvěr ze stavebního spoření na byt 3+1, takže není pravda, že člověk dokáže sehnat bydlení až ve třiceti. Kdo se dneska trochu snaží,může bydlet mnohem dřív A teď už si mimčo knlidně pořídíme, když máme kde složit hlavu.

    superkarma: 0 01.02.2005, 11:18:29
  27. avatar
    [96] Toniniella [*]

    gerda: Naopak já to kolem sebe někdy vidím tak, že všechny tchyně sou zaujatý proti snachám. Pravda je někde uprostřed. Vždycky je to o lidech. Když mamulinka je přesvědčená, že její Peťulínek, Budulínek, Mimináček ubožáček trpí pod knutou nějakej cizej holky, je to špatně. Když holka za každou cenu chce manželovu matku vytěsnit ze života, je to taky špatně. Matka jednoho z manželů a posléze babička je životní role. Jedna z mnoha! Být snachou zrovna tak.
    Tchyně v tomto případě má svůj byt a právo na své soukromí, snacha má právo do jisté míry spravovat svou rodinu po svém. Nevíme spoustu věcí o tomto případě a těžko soudit, jestli je tchyně opravdu nesnesitelná megera nebo snacha nesnášenlivej spratek. Ale Jarmila nás požádala o radu a zde se opravdu dá říct pouze to, že je důležité zbytečně nevyskakovat, nestresovat, ale v klidu si buď promluvit nebo asertivně naznačovat, že zkrátka pomoc nechce. Věčně snad spolu žít nebudou, jednou se i tato situace změní. Rozhodně by si neměly vzájemně založit na dlouhodobou válku.

    superkarma: 0 01.02.2005, 11:14:00
  28. avatar
    [95] Markýza [*]

    Gabi: no jo, už jsem nabrousila bejzbolku a koupila jsem si boxovací rukavice a začínám trénovat - to aby náhodou "drobečci" nevyhodili mě .

    superkarma: 0 01.02.2005, 11:11:07
  29. avatar
    [94] petul [*]

    gerda: Plně souhlasím A to se na to dívám z pozice snachy, do věku tchýně mám daleko

    superkarma: 0 01.02.2005, 11:09:32
  30. avatar
    [93] pajda [*]

    hele, a zkusily jste najet na "oddělený program"? Já to vyzkoušené nemám (raději jsem byla s malým děckem na chalupě v malé vesničce a bez "moderní civilizace" než u tchyýně), ale u kamarádky to fuhgovalo - prostě hodiny od do tehdy bude v kuchyni jedna a tehdy druhá..stějně tak koupelna a obývák...jenom se musela kuchyň předat 100% uklizená - kamarádce se vyplatilo tam být jako druhá, protože pak měla večer na úklid víc času a tchyně zase uklízela koupelnu...a hádky řešila jednoduše: kdo porušil časový harmonogram, ten jednozněčně nedodržel dohodu...

    superkarma: 0 01.02.2005, 11:08:40

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme