Chci zhubnout 3 – 5 kilo, je to podle vás snadné?
Může se zdát, že zhubnout pár kilogramů bude snadné. Ze zkušenosti ale musím říct, že zhubnout 3–5 kg je mnohdy mnohem složitější než zhubnout 20 kg. Naše tělo se tak malé nadváhy nechce zbavovat. Hubnutí totiž není pro tělo přirozený stav, a proto je logické, že se bude bránit. To se stává poměrně často. Mnoho žen se stravuje celkem zdravě a správně, má i pravidelný pohyb, a přesto se jim nedaří zhubnout.

Jak toho dosáhnout? Je na místě tvrdá dieta nebo lze zhubnout nějak „pozvolně“? Máte pro nás nějaké rady?
Abychom donutili náš organismus zhubnout takto malou nadváhu, musíme být na sebe mnohem tvrdší než při nadváze velké. Je proto třeba udělat změny radikální.  Z jídelníčku proto vyřaďme všechen cukr. To nejsou jen sladkosti, ale například i ovoce. Ovoce je nutno omezit hlavně ve večerních hodinách. Spoustu žen si myslí, že jí zdravě a dietně, když večeří třeba jen pomeranč nebo hroznové víno. Ale cukr přijatý v ovoci už naše tělo večer nezvládne spálit a ukládá v podobě nechtěného tuku.

Také alkohol představuje obrovskou kalorickou bombu. A přiznejme si, ten pijeme především ve večerních hodinách. Navíc k němu často uzobáváme různé další lahůdky. Často si myslíme, že suché bílé víno neobsahuje žádný cukr nebo že při hubnutí nevadí, tělo ale při konzumaci alkoholu hubnout přestává. Proces hubnutí a proces odbourávání alkoholu současně prostě nefunguje.

Zkuste změnit pohyb. Tělo si po čase na pravidelný stejný druh pohybu zvykne. Proto, chceme-li dosáhnout pozitivních výsledků v hubnutí, je třeba udělat změnu. Mnoho žen pravidelně běhá nebo chodí na aerobik, ale na jejich postavě to není vidět. Je to proto, že cvičí při vysoké tepové frekvenci. Sice budou mít výbornou fyzičku, snadno vyběhnou schody bez zadýchání, ale podkožní tuk nezhubnou. Vzorec pro výpočet tepové frekvence pro spalování tuků je jednoduchý: 220 - věk x 0,6 až 220 - věk x 0,7. Výpočtem získáme rozmezí tepové frekvence, kdy budu spalovat efektivně tuky.

Příklad pro 40letou ženu:

220 – 40 = 180 x 0,6 = 108
220 – 40 = 180 x 0,7 = 126

Takže „spalovací“ tepová frekvence 40leté ženy by se měla pohybovat mezi 108 – 126 tepy za minutu. Sama vím, jak je někdy těžké se v tomto rozmezí udržet. Proto bývá mnohem efektivnější chůze ve svižném tempu než běh.

Pohyb sám o sobě ale nestačí. Pro úspěšné hubnutí je zásadní správně nastavený jídelníček. Obsah bílkovin v jídelníčku žen bývá často podceňován, a přitom hraje velmi důležitou roli ve snaze zhubnout. Svým klientkám proto v boji s pár kilogramy navíc doporučuji nahradit 1–2 jídla za den jídly proteinovými, například z naší nabídky KetoDiet nápojů nebo jídel. Využít je můžete jako rychlou svačinku, která dodá živiny, ale současně má nízký kalorický obsah. Ale pozor, není proteinová tyčinka jako proteinová tyčinka. Tyčinky, které jsou určené pro sportovce, mají obvykle i velké množství sacharidů, proto se vyplatí studovat jejich výživové hodnoty.

Za jak dlouho se dá tato váha zhubnout? 
Tuto otázku dostávám často a velmi nerada na ni odpovídám. Každé tělo je jiné. Nikdy nelze dopředu říct, jak rychle bude hubnout.

Jak si úbytek váhy udržet?
Jestli si chceme novou hmotnost udržet, je důležité smířit se s tím, že se ke svému původnímu jídelníčku již nevrátíme. Pokud totiž jednou vedl k nadbytečným kilogramům, povede k nim i podruhé. Vím, že jsem teď spoustu čtenářek nepotěšila, ale tak to je. Měli bychom své nové stravovací návyky vzít jako nový životní styl a řídit se jimi již napořád. Zázračný návod na to, jak jíst neomezeně vše a nikdy nepřibrat totiž opravdu neexistuje .

 
O Martině Dvořákové
Martinu nadchl zdravý životní styl natolik, že svůj koníček proměnila v roce 2006 v hlavní pracovní náplň. Jako výživová poradkyně vede a motivuje klienty i z řad celebrit k úspěšnému hubnutí. Mohli jste ji vidět také na televizních obrazovkách v pořadech Snídaně s Novou, Sama doma nebo Dobré ráno na České televizi nebo V ránu na gauči na TV Seznam, kde se podělila o své zkušenosti a dietní tipy. Od začátku roku 2015 se stala hlavní výživovou poradkyní KetoDiet, oblíbené české proteinové diety.



Věnuje se také vlastnímu blogu o zdravém vaření pro celou rodinu. Začtete se do jejích článků www.ketomartina.cz nebo ji sledujte na Instagramu @ketomartina.
 
Přečtěte si také:

Reklama