Už je to zase tady. Každoročně si před Vánoci řeknete, že se letos už určitě dokážete ve svátečním pojídání čehokoli a v jakémkoli množství krotit, ale začne to hned u přípravy vánočního cukroví… Vaše ruka hned startuje k mávnutí ve smyslu „No a co, vždyť je to jednou v roce, to se snad svět ani můj žaludek nezblázní…“ Po ochutnávání několika druhů chuťově nedostižných drobných vánočních koláčků, štědré nadílce bramborového salátu a smažených kapřích podkov až do vyčerpání zásob ale zjistíte, že se vaše zažívání proti těmto hodům bouří.

 

Abyste po nezřízeném vánočním hodování neměli klasické lednové deprese z přibraných kil, nebo dokonce i nějaké ty zdravotní problémy, zkuste se řídit těmito radami:

 

1)       Nedávejte si nesplnitelné předsevzetí typu „Po vánocích nebudu jíst nic kalorického a tučného“. Už jenom pocit, že si nemůžete dát třeba své oblíbené vanilkové věnečky (nebo jinou sladkou pochoutku), by vás zbytečně stresoval.

2)       Zkuste si sepsat, co běžně jíte, a to, co není zrovna v souladu s udržováním štíhlé linie a zdravého zažívání, prostě vyměňte za něco podobného, ale s nižším obsahem tuku a vyšším obsahem vlákniny. Například croissant za pufovaný rýžový chlebíček, tučný jogurt za nízkotučný, atd.

3)       Trocha sebekontroly v jídle zabrání tomu, abyste museli měnit šatník o dvě čísla nahoru. Pamatujte na starý dobrý výrok: „Jez do polosyta…“

4)       Nenechávejte jídlo (železné zásoby cukroví, oříšky, chipsy) na očích. Sejde z očí, sejde z mysli…

5)       Jezte pravidelně a minimálně pětkrát denně malé porce.

6)       Nezapomínejte na pohybovou aktivitu. Nemusíte jít zrovna do fitcentra, stačí si vyjít s celou rodinou na delší procházku. Pokud letos konečně přijde zima, můžete jít třeba sáňkovat nebo bruslit.

7)       Na návštěvy, večírky a oslavy nechoďte hladoví. Z nabízených jídel si vybírejte lehčí a zdravější pokrmy. Určitě si nedávejte arašídy nebo chipsy, které můžete mít každý den. Ochutnejte raději něco netradičního.

8)       Dejte si vlákninu! Vláknina je pro správnou funkci organismu a trávení velmi důležitá, i když trochu opomíjená. Lidé předpokládají, že když tělu nepřináší ani energii, ani stavební látky, tak je  nepodstatná. Bez ní se však mnohem hůře tráví a postupně se může objevit i celá řada dalších obtíží.  Například 100 % přírodní vláknina Benefibra je skvělý způsob, jak udržet trávicí systém zatěžovaný nepravidelnou a nevyváženou stravou či stresem v rovnováze. Benefibra je čirá, nehoustnoucí a bez příchuti, proto si ji můžete bez obav přidat do svých oblíbených jídel či nápojů. K dostání je v lékárnách.

Do nového roku 2007 přejeme příjemné objevování nových dimenzí ve vašem stravování a také v dalších aspektech vašeho života!


 

Se Ženou-in.cz právě probíhá soutěž! Více se dozvíte na www.benefibra.cz

Reklama