Zdraví

Jak vypadá vaše stravování v práci? Máme pro vás deset rad od PhDr. Ivy Málkové

Mnoho lidí ví, že snídaně je základem dne, tělo potřebuje pravidelný přísun potravin, malé porce a pravidelné, ale jaká je realita všedního dne? Daří se vám udržovat si štíhlou linii, jíst zdravě, pravidelně, myslet na to, že si potřebujete dát svačinu a celý den dostatečně pít? Jak jste na tom?

Připravili jsme pro vás deset zásadních rad pro zdravé stravování od PhDr. Ivy Málkové.

jídlo

Chcete žít zdravěji, aktivněji, kvalitněji – ŠŤASTNĚJI?

Naše zdraví je totiž z velké části závislé na tom, co a jak jíme, jestli se hýbeme, jestli dokážeme kvalitně odpočívat a zda jsme (se sebou) spokojení a optimisticky naladění.

Nesnídáte, protože si radši pospíte? Vůbec nepřemýšlíte nad tím, co budete druhý den jíst? Stěží vypijete džbán vody, který si ráno položíte na stůl? Nesportujete, protože „prostě nemáte čas“, a jako naschvál vám tramvaj staví přímo u domu? Sedíte každý den nečinně několik hodin?  Právě teď je ta vhodná příležitost začít dělat něco lépe – nenechte, aby vám špatný životní styl způsoboval potíže.

Sedavé zaměstnání nám může zkrátit život až o deset let. Nečinné sezení v práci totiž způsobuje hromadu komplikací – od problémů se zády, přes obezitu až po zvýšení rizika vzniku dalších zdravotních komplikací.  Jak ale zvládat náročné zaměstnání a péči sám o sebe? Doporučujeme se protáhnout, sedět vzpřímeně, naplánovat si schůzky ve vyšších patrech, ale nejezdit na ně výtahem. Nebo pozvat kolegu z vedlejší kanceláře na oběd v restauraci za rohem, procházka na čerstvém vzduchu přijde vám oběma vhod.

cereálie

Okuste dobrý pocit nejenom na dovolené, ale i po návratu v kanceláři – a to právě na vlastní kůži a vlastním tělu. :)

Desatero PhDr. Ivy Málkové, zakladatelky společnosti STOB (STop OBezitě), vám v tom pomůže! 

  • Vraťte se po dovolené co nejdříve do svého režimu

Pokuste se po dovolené co nejdříve vrátit do svého zaběhnutého režimu. Pokud váš režim před dovolenou nebyl úplně ideální, je právě teď nejlepší čas pustit se do změny, začít aplikovat vhodnější návyky a svůj režim postupně zlepšovat. Dejte tělu jen to nejlepší i po dovolené!

  • Snídejte každý den

Na dovolené většina z vás snídá, tak proč by tomu mělo být jinak i v běžném pracovním režimu? Udělejte si na snídani čas, ideálně posnídejte v klidu doma s rodinou či partnerem. Pokud snídani doma z nějakého důvodu nestihnete, nasnídejte se alespoň po příchodu do práce. Ale i v práci jezte v klidu a ne nad klávesnicí a s telefonem u ucha.

  • Nezapomeňte si vzít do práce svačinku

Vezměte si svačinu z domova, případně si rozmyslete, na co máte chuť a kupte si vhodnou svačinu po cestě do práce (ovoce, jogurt, zeleninový salát..). Budete připraveni a vyvarujete se toho, že si ke svačině dáte nevhodné produkty, které kupujete jen v časové tísni a které konzumujete ne z hladu, ale ze stresu, nebo jen ze zvyku, popřípadě jen díky tomu, že je vidíte.

  • Udělejte si chvilku a připravte si oběd do krabičky

Pokud víte, že nabídka restaurací v okolí vašeho pracoviště není úplně to pravé, připravte si raději oběd sami. Příprava některých jídel zabere opravdu jen pár minut, osvědčenou rychlovkou je například kuskus s tuňákem a zeleninou, ale rychlých jídel je celá řada. Vhodným řešením je také uvařit k večeři porci navíc a tu si vzít následující den do práce. Můžete se též střídat při přípravě oběda s kolegyní.

  • Železná zásoba v kanceláři

Přineste si do kanceláře trvanlivé potraviny, které poslouží jako vhodná svačinka, když si ji zapomenete přinést z domova. Může to být například cereální tyčinka, celozrnné cereálie, knäckebrot nebo například sušené maso. Pokud z nějakého důvodu nestihnete teplý oběd, dobře může posloužit například tuňák v konzervě nebo sýr, kousek pečiva a zelenina.

  • Naplánujte si, co budete jíst

Plánování jídelníčku vám pomůže předejít tomu, že si koupíte po obědě dortík, jenom protože jdete okolo cukrárny. Pokud jste milovníkem sladkého, určitě si občas i ten zákusek můžete dopřát, ale naplánujte si to a uzpůsobte tomu jídelníček v průběhu dne, například tak, že si dáte menší porci oběda. Vhodným řešením je také jít méně vhodnou potravinu po práci vysportovat. Nejezte bezmyšlenkovitě, co vám nabídnou kolegové nebo jen tak z nudy.

  • Nezapomínejte na pitný režim

Pít je vhodné průběžně během celého dne. Když večer zjistíte, že jste celý den nepili a budete se snažit vše dohnat vypitím velké lahve vody naráz, tak už je pozdě. Pokud během práce na pití zapomínáte, postavte si lahev či džbán s vodou na stůl, ať ji máte stále na očích. Zda dodržujete správný pitný režim, poznáte podle světlé barvy moči.

  • Odchodem z práce to nekončí

Dbejte na správný režim i po příchodu domů. Pokud bude váš jídelníček v průběhu dne vyvážený, nemělo by se vám stát, že z práce přijdete hladoví a sníte vše, co vám přijde pod ruku. Připravte si vhodnou večeři - například zeleninový salát s kouskem masa nebo sýru a pečiva nebo jiné přílohy. Dejte si také pozor na večerní mlsání, večerů se sklenkou vína společně s nějakou tou dobrotou jste si určitě na dovolené užili dost. Pokuste se to doma omezit a nezažijte si návyk, že každý večer automaticky sednete k televizi s pytlíkem chipsů

  • Zařaďte sport do svého života

Na dovolené jste se pravděpodobně věnovali i nějaké pohybové aktivitě, pokračujte v tom i po návratu domů. Každý si určitě volnou půlhodinku na sport několikrát do týdne najde. Zkuste se pohybu věnovat pravidelně a uvidíte, že si na něj po určité době tak zvyknete, že už bez něj nebude moct žít.

  • Nezapomínejte ani na rutinní pohyb

Pod pojmem pohyb si nemusíte hned nutně představit jen běh, kolo nebo hodinu strávenou v tělocvičně. Každý pohyb se počítá, proto se snažte co nejvíce zařazovat i pohyb rutinní - pokud máte vhodnou obuv, jděte do práce pěšky, místo výtahu použijte nahoru schody a při telefonování se procházejte. Pokud máte zaměstnání, kdy celý den sedíte u počítače, zkuste se alespoň několikrát za den protáhnout. Inspiraci na krátká cvičení v kanceláři můžete najít na internetu na www.stobklub.cz

Náš tip: Základem pro začátek dne je vyvážená snídaně. Chceme vás seznámit se snídaňovými cereáliemi, které nyní testují naše čtenářky.

Čtěte náš článek:

Nová receptura Nestlé FITNESS® – o 30% méně cukru, stejně skvělá chuť.

Snídaňové cereálie Nestlé FITNESS® Natural vyrobené z celozrnné mouky přichází s novou recepturou, díky které obsahují o 30% méně cukru při zachování stejné chuti. Cereálie Nestlé tak splňují celosvětový závazek zlepšovat výživové hodnoty svých výrobků, díky čemuž je správné snídání jednodušší, a to bez jakýchkoliv chuťových kompromisů.

Fitness

Nastartujte svůj den s cereáliemi Nestlé FITNESS®, které vám k němu pomohou. Nové Nestlé FITNESS® Natural díky své vylepšené receptuře zredukovaly cukr na 11,8 gramů na 100 gramů cereálií a chutnají stále stejně skvěle! Cukry byly nahrazeny především navýšením obsahu celozrnné složky z 53% na 57% a rýžové mouky z 34.5% na 36.9%.

Kromě toho, že Nestlé FITNESS® Natural nyní přichází se svou nejlepší recepturou v historii, navíc obsahují i 5 vitamínů, minerální látky a celozrnné cereálie. Právě celozrnná mouka má v sobě oproti bílé mouce všechny tři části obilného zrna, v nichž je ukryto tolik tělu prospěšné bohatství – vláknina, vitamín B, minerální látky a bílkoviny. Výrazně byl snížen cukr i u variant Nestlé FITNESS® s příchutí – a to Fitness s ovocem, Fitness čokoláda a Fitness jogurt.

Více informací najdete na těchto stránkách:

   
18.08.2015 - Zdraví - autor: (red)

Komentáře:

  1. avatar
    [12] Jandywoman [*]

    Eva_Fl — #11 Už nikdy nic jiného Sml67Sml16

    superkarma: 0 19.08.2015, 09:21:40
  2. avatar
    [11] Eva_CZ [*]

    Jandywoman — #10Sml30Sml30Sml30Sml30 taky jsem skoncila u jogy. Sml54 Ta je uzasna, vid?

    1. na komentář reaguje Jandywoman — #12
    superkarma: 0 18.08.2015, 21:16:32
  3. avatar
    [10] Jandywoman [*]

    Eva_Fl — #9 Sml22 Jj, abych byla spravedlivá, taky jsem si odnesla do života z obou kursů něco pozitivního. Rozhodně radost z pohybu, (aerobik mi pomohl zmenšit konf. velikost o dvě čísla) a pak, používat mozek při nakupování potravin. Dneska už aerobik cvičit nemůžu, ale přes kalanetiku jsem pomalu ale jistě zakotvila alespoň u jogy, která mému bolavému tělu dělá moc dobře. Sml16

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #11
    superkarma: 0 18.08.2015, 20:10:19
  4. avatar
    [9] Eva_CZ [*]

    Jandywoman — #7 mne od nich chutnaly jen ty ,,jako pernicky". Jinak to byl hnus hnusu. Ale vis, co? Byla jsem po mnoha operacich a kdyz uz vubec nic, aspon jsem se naucila zakladni kroky aerobiku, na ktery jsem pak leta chodila k Olze Sipkove. To byl velkej klad. Sml22

    1. na komentář reaguje Jandywoman — #10
    superkarma: 0 18.08.2015, 18:19:47
  5. avatar
    [8] Eva_CZ [*]

    Jandywoman — #7 I ja jsem absolvovala a pak jsem ty kurzy i vedla. V USA jsem byla ve Weight Watchers - nebe a dudy a NIC nam necpali, dokonalej system vc. aplikaci do telefonu, no uzasny! Sml67 Bodovej system, kdyz jsi nasla v obchode potravinu, telefon te hned informoval, kolik ma bodu a tak, navic je tady moznost koupit jejich jidla s uvedenymi body. Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 18.08.2015, 18:17:55
  6. avatar
    [7] Jandywoman [*]

    Eva_Fl — #5V hubnoucím programu u doktor Málkové jsem byla 2x. Sice jsem vždycky něco shodila, ale vytáčelo mě, jak nám pořád lektorka hubnoucího kursu "nenásilně" cpala předražené "zaručené" produkty, resp. výrobky zdravé výživy, ze kterých měl tutově někdo v pozadí tučný profit. Když jsem pak najela po kursu na normální kupované potraviny, kila šla zpět.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #8
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #9
    superkarma: 0 18.08.2015, 17:25:31
  7. avatar
    [6] Eva_CZ [*]

    ..... a nevim o tom, ze by po prichodu do prace mel nekdo narok na ,,snidanovou prestavku". Sml23

    superkarma: 0 18.08.2015, 16:22:33
  8. avatar
    [5] Eva_CZ [*]

    Reklama na Malkovou, ktera uz je davno za zenitem, a na nejaky blby cerealie. Sml28

    1. na komentář reaguje Jandywoman — #7
    superkarma: 0 18.08.2015, 16:21:34
  9. avatar
    [4] RenataMor [*]

    Sml67

    superkarma: 0 18.08.2015, 12:10:12
  10. [3] Bébina [*]

    Musím se pochválit. Sportuju pravidelně od února a je to znát. Před pár dny jsem narazila na koupališti na akci měření tuku, svalů, vody, BMI atd. a podle výsledků je prý vidět, že něco dělám. Svalů lehce nad limitem, tuků lehce pod. A protože kuchaře v naší jídelně by měli zavřít pro obecné ohrožení, nosím si už několik týdnů oběd i svačinu do práce v krabičce. Takže dnes mám zas pohanku a nějakou směl luštěnin se zeleninou a k svačince ovocný salát. A zjistila jsem, že začínám mít k nezdravému jídlu odpor. Třeba u dortíku který mi vždycky chutnal, si řeknu, jestli je vážně tak dobrý, že má cenu do sebe cpát spolu s dortíkem i palmový olej, který dnes výrobci cpou do všeho. A radši si upeču bublaninu, u které vím, co jsem do ní dala.

    superkarma: 0 18.08.2015, 12:00:24
  11. [2] bobani [*]

    naštěstí už stravování v práci řešit nemusím

    superkarma: 0 18.08.2015, 10:13:02
  12. avatar
    [1] risina [*]

    Tak já mám rezervy vlastně jen v tom předposledním bodu - sport nemám ráda a i když si občas slibuju, že se překonám a do svého denního programu nějaký zařadím, nikdy to nedodržím Sml80.

    Ale hlavně (a naštěstí) nemám ono v úvodu zmiňované sedavé zaměstnání a "nečinné sezení v práci" fakt neznám Sml23.

    superkarma: 0 18.08.2015, 09:05:50

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme