Móda
Jak vnímat haute couture? Jako umělecké dílo
Nevěříte vlastním očím, když vidíte ukázky ze světových módních přehlídek?Nejste si jisté, jestli si z vás někdo nevystřelil? Buďte nad věcí. Dívejte se na Haute Couture jako na obrazy v galerii. Umělci včetně návrhářů totiž mluví jinou řečí a záleží jen na naší vnímavosti, jestli ji pochopíme.
Když jsem vám „předložila“ pár ukázek ze světových přehlídek, byla jsem překvapená vašimi reakcemi. Vesměs negativními. Byly jste rozhořčené a rozčarované těmi „nenositelnými“ šílenostmi i modelkami, které je předváděly. A to je dobře. I negativní emoce jsou lepší než lhostejnost. Rozbouřit diskuzi, vyprovokovat, vzbudit pozornost, to od vás očekávají umělci - tedy i módní tvůrci.
Všechno... jen ne zívání a nudu!
Mnozí z nich používají módu jako výrazový prostředek k vyjádření svého názoru na svět. Ať už se to týká náboženství, ekologie nebo válečného konfliktu. Jak s oblibou činil dnes už (bohužel) zesnulý Alexander McQueen

Jiní nám svými kreacemi přibližují historii jako nezaměnitelná Vivienne Westwoodová, která je pověstná téměř teatrálními modely inspirovanými barokem či rokokem. Tady s příměsí punku

Gareth Pugh se rád inspiruje středověkem a v předimenzované formě je přetavuje do novodobé vize.

Buďme tedy nad věcí a nesedejme jim na lep tím, že se budeme čílit nad nenositelností nebo nad modelkami. Modelky nepředstavují ženu z masa a kostí, modelky jsou jako plátno, které nese obraz.
Snažte se na přehlídky haute couture nedívat očima „běžné spotřebitelky“, ale očima vnímavé ženy, která si zašla třeba na výstavu nebo do divadla.
Uvidíte, že vás to nakonec bude bavit.
Příště se můžete těšit na inspiraci krajkou z přehlídky Lanvin.
Foto: InStyle
Zpět na přehlídky Houte Couture
Další příspěvky
Komentáře:
Další příspěvky
Z předchozí stránky:
- [90] arminka [*]

mohu být nad věcí a dívat se na modelku jako na ženu co nese obraz, ale stejně by mne tato výstava neoslovila, škoda látky na takové obrazy a pěněz taky
karma: 1
12.09.2012, 15:28:08
- [89] Dana Haklová [*]
Dimsy — #82 O tom nepochybujte, že i tohle, co vidíte na fotkách, je vysoká krejčovina.
Papír snese všechno, vím o čem mluvím, ale pak je na švadleně, střihačce, aby to uměla přečíst dát tomu život, a to je opravdový kumšt, to vám potvrdí každý, kdo se módou trochu zabývá.
Já vím, že pod pojmem vysoká krejčovina si představíte dokonale propracovaný kostýmek, kabát, nebo šaty, jak je známe třeba z první republiky, i taková dneska určitě je. Ale nepleťte si pojmy haute couture s modelovou konfekcí I tito slavní návrháři "dělají" šaty, které se běžně prodávají a dají se nosit.
- na komentář reaguje Dimsy — #96
- na komentář reaguje OlgaMarie — #98
karma: 0
12.09.2012, 15:02:10
- [88] magic11 [*]
no tě pic
karma: 0
12.09.2012, 14:05:45
- [87] Enya [*]

Mně se líbí haute couture od Blanky Matragi

karma: 0
12.09.2012, 13:37:08
- [86] Lukáš Čejka [*]

ToraToraTora — #80 to ja jsem hlava horka, to by si nikdo netroufl
karma: 0
12.09.2012, 13:04:57
- [85] ToraToraTora [*]

OlgaMarie — #84 Tak to ano, na tyto případy jsem uplně zapomněla. To je potom bez diskuze.
karma: 0
12.09.2012, 12:58:28
- [84] OlgaMarie [*]

ToraToraTora — #81 Kdysi si paní V.W. přilepila na bílé triko fotoportrét královny Alžběty a propíchla její rty zavíracím špendlíkem. V tištěné podobě se triko stalo symbolem mládeže a prodávalo se ve statisícových provedeních. Westwoodová si nestěžuje: "Co na tom, že na mých nápadech vydělávají jiní. Nemám-li dost prostředků sama, nemohu tomu zabránit." Ono nikde na světě není jednoduché, dát si něco patentovat.
Krádeží v tomto oboru je to, když z připravované nové kolekce někdo vynese návrhy ke konkurenci. O tom jsou i filmy i detektivky.
- na komentář reaguje ToraToraTora — #85
karma: 0
12.09.2012, 12:47:50
- [83] cilani [*]
nugyna — #78 konečně jsem, díky tobě, pochopila v čem tohle může být inspirativní...
karma: 0
12.09.2012, 12:41:31
- [82] Dimsy [*]

A já blázen jsem si až doposud myslela, že vysoká krejčovina je něco nádherného, oku lahodícího po čem na první pohled zatouží každá žena od pěti do sta let. Ona je to přitom hrůza nevěšená na smrtky. Jestliže na to kouknu očima vnímavé ženy, vyvolá to ve mě akorát zmar a deprese. A jestli tímto návrháři vyjadřují své názory a pocity, pak je opravdu lituju.
- na komentář reaguje Dana Haklová — #89
karma: 2
12.09.2012, 12:40:38
- [81] ToraToraTora [*]

Dana Haklová — #74 Měřítkem úspěšnosti je právě to, že se krade, souhlasím s Vámi. Mě jenom zajímalo jestli je ta hranice tenká nebo vůbec žádná. Asi tedy žádná a odměnou je dobrý pocit, že dotyčný návrhář rozhýbal pro ten či onen rok soukolí průmyslu. Tož lepší než drátem do oka, že.
- na komentář reaguje OlgaMarie — #84
karma: 0
12.09.2012, 12:24:01
- [80] ToraToraTora [*]

Lukáš Čejka — #79 Myslíš, že haute couture je natolik inspirativní, že silou své můzy by pozvedla i čtvrtou cenovou?
Za zkoušku to stojí. Pokud si štmagasti začnou do róby tvé slečny stavět kola nebo odklepávat, změň návrháře a vytrvej. Obrozenče
- na komentář reaguje Lukáš Čejka — #86
karma: 0
12.09.2012, 12:21:58
- [79] Lukáš Čejka [*]

ToraToraTora — #69 no ja ne, to je zensky sat, ale kdybych slecnu v nem oblecenou vzal k nam Na ruzek, to bys videla to pozdvizeni mezi stamgasty - uz zadne monterky, faracky na nohach a seprany satek na hlavne jerebnice Anny

- na komentář reaguje ToraToraTora — #80
karma: 1
12.09.2012, 12:12:36
- [78] nugyna [*]

nahodou výborné kostýmy do star treku, střihorukého Edwarda, nebo i na poslední fotce vidím i predátora. Takhlen asi začínají kostyméři ve filmech.A věřím, že mají pěkné výplaty
.Na první fotce, která se l íbí Lukášovi vidím například novodobou Gejšu
- na komentář reaguje cilani — #83
- na komentář reaguje jerenika — #113
karma: 0
12.09.2012, 12:05:48
- [77] Suzanne [*]

Yannize — #73 Já třeba diskuse čtu, ale spousta lidí si dojde na článek, napíše svůj pohled a do diskuse nenahlíží
karma: 0
12.09.2012, 11:55:12
- [76] Suzanne [*]

ToraToraTora — #72 To je dobrá otázka, taky by mě to zajímalo čistě z principu. Jak se to dělá s inspirací. I v hudbě jsou parafráze, variace na téma apod., jako krádež se to nebere. Jednou lidovou písní se pak může inspirovat hodně autorů. Myslím, že ten "šutrákový" návrhář ale nebyl první, kdo našil šutry na textil. Sama mám šaty s kamínky, tričko s většími kamínky, jde jen o pojetí a velikost. Blanka Matragi taky užívá našité kameny, existují šaty se Swarovskeho kameny... Ale jak je to s tím, když se obchodní řetězce hromadně inspirují trendy určenými přehlídkou?
karma: 0
12.09.2012, 11:54:20
- [75] Introvertka [*]

úplně jsem se zděsila, ani jeden model podle mě není v běžném životě nositelný
karma: 0
12.09.2012, 11:54:07
- [74] Dana Haklová [*]
ToraToraTora — #72 Všechno už tu jednou bylo. Když v haute couture použijí "šutry", krajku, třásně, plast, nebo cokoliv jiného, neznamená to, že by se už neměly objevit jinde. Ani haute couture není první a návrháři někde čerpali.
A myslím, že s tím se počítá, že konfekce bude trochu kopírovat. Já být návrhářem haute couture, tak je mi potěšením, že mé nápady někdo "krade"
- na komentář reaguje ToraToraTora — #81
karma: 0
12.09.2012, 11:52:58
- [73] Yannize [*]

OlgaMarie — #67 je to jak s hluchejma
, řekne se jim, že to není určený na normální nošení, že to má vyvolat pocity, navodit atmosféru, navnadit a inspirovat k oblečení člověka samotného a odpovědí je "ježiš, to je hnus, to přece nemůže nikdo kromě lady gaga nosit!" 
i mně to baví, stejně jako obrazy, na ty se taky přece jen kouká
- na komentář reaguje Suzanne — #77
karma: 0
12.09.2012, 11:51:11
- [72] ToraToraTora [*]

Dana Haklová — #70 A kde končí ve světě módy inspirace a kde už uačíná krádež nápadu? Bez ironie. nebo je značka Zara nějak propojena s oním šutrákovým návrhářem z Vaší reportáže?
- na komentář reaguje Dana Haklová — #74
- na komentář reaguje Suzanne — #76
karma: 0
12.09.2012, 11:45:19
- [71] Suzanne [*]

karma: 0
12.09.2012, 11:44:44
- [70] Dana Haklová [*]
Klára Wimmerová — #34 Přesně tak, až jsem se podivila, jak jsou v Zaře rychlí. Ty věci byly opravdu moc hezké, a věřím, že by se líbily i vám. Pokusila jsem se tonafotit, ale není to ono, musím tam zajít pro nějaké obrazové materiály, abyste měly srovnání a věřily, že to opravdu tak funguje.
- na komentář reaguje ToraToraTora — #72
karma: 0
12.09.2012, 11:42:03
- [69] ToraToraTora [*]

Lukáš Čejka — #68 A kam bys v něm nejraději šel?
- na komentář reaguje Lukáš Čejka — #79
karma: 0
12.09.2012, 11:38:07
- [68] Lukáš Čejka [*]

Nahodou, treba na te prvni fotce - ten cerny model je uplne paradni

- na komentář reaguje ToraToraTora — #69
karma: 0
12.09.2012, 11:23:50
- [67] OlgaMarie [*]

cilani — #63 A mě to baví. Mám radost, když paní Haklová odněkud vytáhne fotky z aktuálních přehlídek a modely beru jako výtvarná díla současného užitého umění. Vše se mi také nelíbí v prezentované podobě, ale nemám potřebu ten který model zesměšňovat, když hned nepochopím, oč autorovi díla šlo a v čem je právě nový a originální.
- na komentář reaguje Yannize — #73
karma: 0
12.09.2012, 11:17:37
- [66] ToraToraTora [*]

Klára Wimmerová — #65 Nezapomeňte zadržet dech, ono jak to hrkne do plic, člověk to vykašlává ještě hodně dlouho
karma: 0
12.09.2012, 11:06:08
- [65] Klára Wimmerová [*]
ToraToraTora — #60 Zřejmě to ještě nemám tak dobře prozkoumané, pořád narážím na tu žumpu... tak já někdy vyhrnu rukávy a ponořím se níže. :)
- na komentář reaguje ToraToraTora — #66
karma: 0
12.09.2012, 11:04:10
- [64] Klára Wimmerová [*]
Suzanne — #56 Díky, Suzanne, to mi rozsvítilo den - opravdu.
- na komentář reaguje Suzanne — #71
karma: 0
12.09.2012, 11:00:27
- [63] cilani [*]
Yannize — #58 no, řekla bych, že tohle baví hlavně redaktorky, ale čtenářky (dle reakcí) ne..
- na komentář reaguje OlgaMarie — #67
karma: 1
12.09.2012, 10:51:43
- [62] cilani [*]
Pokusy o umění v módě mě zajímavé nepřijdou, proto ty výtvory kladně nehodnotím a ani nebudu. Obraz si člověk může aspoň pověsit na stěnu, ale tohle?
Přijde mi, že čím nenositelnější věci to jsou, čím větší kreaturu z modelky udělají, tím slavnější jsou ti návrháři. Mně by mnohem více potěšila inspirace nositelnými věcmi
karma: 0
12.09.2012, 10:50:05
- [61] ToraToraTora [*]

vykrystalizovat...samozřejmě
karma: 0
12.09.2012, 10:40:43
Profil uživatele
Komerční tipy
Novinky
- V pondělí se budeme bavit o nábytku (17)
- Dárek už se posílá... Komu? (36)
- Co ambulantní porody? (20)
- Porod jako spiritualistický zážitek (9)
- Moje představa, jak rodím v pohodlí domova (39)
- Porod není žádný adrenalinový sport! (15)
- Něco se může pokazit i v porodnici (29)
- V pondělí se budeme bavit o nábytku (7)
- Barbora Špotáková má chlapečka! (44)
- Trocha nepohodlí se dá vydržet (18)
- Koluje ve mně mlíko cizí ženské... (31)
- Muži chtějí být také na rodičovské dovolené (15)
- Zásadně jen domácí porody (37)
- Sestry byly nepříjemné, ale šla bych tam znovu (21)
- Prague Food Festival 2013 (8)
- Komplikace mohou ohrozit život matky i dítěte (13)
- Zkuste odpovědět na dnešní anketní otázku (25)
- Řešení rozhlasové otázky ze čtvrtka - aktualizováno (36)
- Poslední den: Hledejte VANILKU! (43)
- Dobré ráno! Dneska budeme (ne)rodit doma (34)
Dnešní vydání
- Doma bych rodit nechtěla! (40)
- Svatební šaty i kytice by měly být v harmonii (46)
- Helga Čočková: Původně jsem měla hrát v Nemocnici roli vrchní sestry Huňkové (28)
- Nesnáším, když mě manžel pořád poučuje (57)
- Ujíždíte na kabelkách? A máte už vzorovanou? (48)
- Sousede, nečum, nebo ti zastíním okno! (41)
- Filmový festival v Cannes: Hvězdy červeného koberce zblízka (27)
- Chcete většího a milého psa? Briard je správná volba (18)
- Prim. MUDr. Ota Schütz: S jednodenní chirurgií a ambulantní léčbou křečových žil v celém rozsahu choroby jsme začali první v republice (17)
- Ohlédnutí za Špilberk Food Festivalem (25)
- Námořnické novinky pro váš domov (23)
- Anketa: Reforma očima sociálních pracovníků (5)
- Zapojte se do diskuse: jak bojujete s alergiemi? (33)
- Farma místo pláže (19)
- Krůtí kuličky s bramborovou kaší (34)
Komerční tipy
Nové v rubrice
- Svatební šaty i kytice by měly být v harmonii (46)
- Dá se na džísce vymyslet ještě něco nového? (37)
- Šatování s Levi’s® (16)
- Neonky jsou in. Zvláště žlutá a zelená (47)
- Anketa dne: Nosíte minisukně? (36)
- Minisukně. Ještě že jsem jim unikla (33)
- S děravými koleny za dámu. Proč ne? (55)
- Nový katalog oblečení od Petrklíče – LETNÍ HITY 2013 (18)
- Grafické vzory. Pořádní punťové a pruhy (28)
- Vzorované šaty pro plnoštíhlé ženy (76)
Nejčtenější články
Poslední komentáře
- Svatební šaty i kytice by měly být v harmonii 25.05.13 16:47 (46)
- Neonky jsou in. Zvláště žlutá a zelená 25.05.13 13:23 (47)
- Když nás bota tlačí... 25.05.13 13:21 (34)
- Vzorované šaty pro plnoštíhlé ženy 24.05.13 21:53 (76)
- Vylaďte se do červena 24.05.13 21:50 (20)


















8. června ve 12 hodin ze Staroměstského náměstí v Praze, cílem Žluté lázně. Pochodové Tričko koupíte u Avon Ladies nebo na www.zdravaprsa.cz 



To je hrůza.
Tak to je děsivé...
hrůza, vůbec nechápu, co je na tomhle pěkné a kromě toho-nedivím se, že reakce byly takové, jaké byly
Myslím, že se docela vyřádí! A to návrháři, ale i modelky...
nugyna — #78 tak nějak :)
no,to né
Hrozně přeplácané. V jednoduchosti je krása.
všechno to může být pravda a umění to dozajista je. Jen si myslím, že móda - jakákoliv - by měla slušet a nikoliv hyzdit. Třebas u paní Westwoodové jsem na pochybách, jestli má doma zrcadlo.
ruci, kde je upozrnění, že se člověk může leknout
? Málem jsem spadla ze židle, jak jsem se při prvním obrázku lekla
. Ale jinak zajímavé, opravdu neokoukané
. Ještě, že už jsem ten starší ročník
Modely Garetha Pugha mi připomněly Hvězdné války.
No nuda to určitě není!
Takové modely bych si na sebe asi neoblékla.
Na pokoukání mě to fakt baví.
A kdo remcá, jako že "v tomhle bych nikam nešla", by si měl přečíst nejdřív článek.
No, to je hrozné.
Pro mě (a pravděpodobně pro většinu lidí) je to moc extravagantní...
Tak na přehlídku proč ne?
S modou je to jako s kazdym jinym oborem, literaturou, vytvarnym umenim, hudbou, filmy atd. Bud oslovi nebo neoslovi. Navzdory recenzim a snaham ukazat lidem, kde je ten "dobry" vkus a kde nikoliv, si lidi stejne vyberou to sve. Musela jsem se zasmat pripomince "pohledu na modu zvenku". Lidi(bezny dav)na ulicich tu chodi stejne nenapadite jako v CR, mozna jeste hure, protoze se dba hlavne na pohodli, takze i k formalnejsimu odevu si baby dokazi nazout ty obrovske(v mych ocich odporne)bakulate sportovni boty. Je fajn, ze si clovek muze dovolit ten luxus a napsat, ze se mu ten ci onen navrhar proste nelibi(navzdory eventuelni pracnosti a vysoke krejcovine), je jich spousta dalsich, kteri se mu naopak libi a "vo tom to je"
Suzanne — #40 Suzanne — #44 Altamora — #59 souhlas
OlgaMarie — #98 Co mi to udělalo s 2012/2013?
Dana Haklová — #89 Teď jsem si našla na YouTube přehlídku na zimu 2012/20013 Garetha Pugha a tam by si mohla něco vybrat snad každá žena. Já mám tedy raději teplejší, veselejší barvy, ale v hlavě už pářu kabát a kožich a...
Trefa:pujdeme snad na maskarni ples?
Dana Haklová — #89 Ano, někdy bylo velmi těžké z té změti čas vyluštit návrhářovu myšlenku a pak ji ještě zhmotnit tak, aby to opovídalo jeho(její) vizi.
na karneval dobrý
To je ples strašidel?
........ kdysi jsem pracovala na Bulovce na primu ortopedie. Nemeli uz pro me skatulku na administrativni pracovnici, takze jsem pro zmenu byla zamestnana jako zahradnik.





Ja, ktera spolehlive zavrazdim veskere chudaky, kteri se mi dostanou do pece. Mluvim samozrejme o kytkach.
To byla sranda, protoze pak jsem dostala nabidku, ktera se proste neodmita, jenze to uz jsem byla s debilem EXem a ten si nepral, abych se nekde producirovala, nedejboze cestovala atd. Nabidli mi na tu dobu krasny penize a protoze neco jako manekynka ci modelka se neslucovalo s socialismem, mela jsem byt na funkci sicky.
Ja, ktera jsem byla na siti leva jak savle. 




Myslim, ze kladne ohlasy by mela prehlidka z OP Prostejov z roku 1974.
Ja jsem jako studentka predvadela pro jeden krejcovsky salon a par obchodnich domu. Pravda, predvadely se veci, ktere se v zivote nedostaly na pult, rozebrali si je tam zamestnanci. Presto mi casto slza ukapla, ze v ,,v tomhle nejdu". To byly hnusy!



