Novinky

Jak vnímá umělé oplodnění redakce? Je to byznys?

Na umělé oplodnění jsem se zeptal svých kolegyň v práci. A dostal jsem opravdu zajímavé odpovědi... Je podle nich proti přírodě?

Jestli považují umělé oplodnění za akt proti přírodě, jsem se zeptal i svých kolegyněk.

Nejprve mi odpověděla módní redaktorka Dana Haklová: „Na to se těžko odpovídá. Logicky vzato je proti přírodě, ale na druhou stranu je třeba chápat ženy, které touží po dítěti a nemohou ho mít. Já jsem se v jejich situaci neocitla, takže nemůžu nikoho soudit.“

Podobně přistupuje k problematice Saša Stušková: „Těžko odpovídat, když já jsem se jenom „otřela o trenýrky“ a už jsem byla těhotná. Nedokážu se vžít do situace žen, které nemohou otěhotnět, a tudíž si ani nedovolím soudit, jestli umělé oplodnění je, anebo není proti přírodě.“

Obsáhlejší odpověď jsem dostal od zástupkyně šéfa Klárky Wimmerové: „Nemůžu to takhle postavit, jestli je proti přírodě, nebo není. To je, jako bychom chtěli diskutovat o tom, jestli je proti přírodě, že ženy chodí na plastické operace prsou... a tady je to ještě daleko fatálnější téma, samozřejmě, jde o děti.
Nikdy jsem se do této problematiky nijak neponořila, určitě je mnoho a mnoho žen (a párů), pro které bylo umělé oplodnění jedinou možností, jak založit rodinu. Dítě se narodilo a jim se splnil sen. Na druhou stranu jsem četla zkušenosti jiných žen, které tvrdí, že snaha o dítě touto cestou byla vydlážděná utrpením, depresemi, rozpadly se jejich nejbližší vztahy, došlo k narušení jejich zdravotního i psychického stavu - a dítěte se nedočkaly.
V dnešní době, kdy si pomocí medicíny prodlužujeme život a měníme vzhled, je podle mě tahle otázka, jestli je umělé oplodnění „proti přírodě“, už trochu od věci. Nad čím se naopak zamýšlím daleko více, je otázka, do jaké míry je umělé oplodnění jenom velkým byznysem farmaceutického průmyslu, který nezná hranic a jednotlivec a jeho osud je mu úplně ukradený, a do jaké míry je to zázrak medicíny, který dělá ženy a muže šťastné.“

Jaký máte názor vy?

Téma dne 4. 10. 2013: Umělé oplodnění

  • Jaký máte názor na umělé oplodnění?
  • A máte s ním sama nějakou zkušenost?Zvažovala jste ho? Léčili jste s partnerem neplodnost? Nebo někdo z vaší rodiny?

Podělte se o své zkušenosti a názory s ostatními čtenářkami, třeba jim v jejich cestě k miminku pomůžete. Své příspěvky k tomuto tématu mi zasílejte nejpozději do pátku 4.10.2013 do 15.00 hodin na e-mailovou adresu redakce (viz níže). Pro jednu z přispěvatelek tu mám připravený pěkný dárek: knihu Marci Shimoffové Tajemství lásky z nakladatelství iKAR.

tajemstvi

Anotace knihy

Sedm kroků k životu v bezpodmínečné lásce.
Co kdybyste mohli vést život plný lásky a dokázali druhé milovat bez podmínek? Úspěšná americká autorka navazuje na předchozí bestseller Tajemství štěstí a přináší návod, jak se naučit lásce k druhým, k životnímu partnerovi i k životu jako takovému. Praktická cvičení a návody čtenáře naučí, jak může fungovat ono tajemství v praxi.

   
04.10.2013 - Redakční novinky - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [46] peetrax [*]

    Karo Líná — #45 my s brýlemi vidíme aspoň nějak. Bezdětní nemají "aspoň nějak".

    Díky kamarádce, která prochází už skoro tři roky procesem adopce mám tak trochu představu, ono to fakt nechodí tak, že každý, kdo se přihlásí, dostane odvržené neviňátko. 

    Mohly bychom se bavit o podmínkách osvojení a adopcí v tomto státě a jak malé procento nakonec dítě dostane, občas kvůli pěkným triviálnostem. Podle mě zkrátka adoptovat není srovnatelné s nákupem brýlí nebo čoček. Už jen proto, že kdo si jde do obchodu pro brýle nebo čočky, vždy odejde s pořízenou. Nad tvým srovnáním se nejde snad ani trpce pousmát. No comment.

    superkarma: 0 05.10.2013, 18:43:09
  2. [45] Karo Líná [*]

    peetrax — #43 A co se týká kompenzačních pomůcek, tak cosi na ten způsob nedobrovolně bezdětní taky mají (a mnozí využívají). Jsou to adopce a osvojení. Těch odvržených nechtěňátek je všude pořád dost..... Sice to taky není úplně stoprocentně ono (jako dívání se skrz brýle), ale aspoň něco Sml58

    1. na komentář reaguje peetrax — #46
    superkarma: 0 05.10.2013, 17:05:46
  3. [44] Karo Líná [*]

    peetrax — #43 Taková představa nejspíš nekoluje, nikdy jsem se s ní nesetkala. Zato vím, že s brýlemi člověk nikdy neuvidí tak, jako vidí lidi bez dioptrií. (Nosím je 35 let.)

    superkarma: 0 05.10.2013, 16:43:00
  4. avatar
    [43] peetrax [*]

    Karo Líná — #42 coby osoba, která nosí přes dvacet let brýle, bych řekla, že kdo plete jabka s hruškami jsi především ty sama. Máme kompenzační pomůcky, brýle a čočky a pokud je máme nasazené a mají správný počet dioptrií, tak nejen, že bychom chtěli vidět, my i vidíme.

    Nevím, jestli ve společnosti koluje představa, že i s brýlemi jsme slepejši a máme je pro parádu. Tímto tedy toto případné klišé vyvracím. Sml24

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #44
    2. na komentář reaguje Karo Líná — #45
    superkarma: 0 05.10.2013, 15:42:24
  5. [42] Karo Líná [*]

    Jsem na straně těch, co si myslí, že by si to měly ty páry hradit samy v plné výši Sml67 Srovnávat to s péčí o alkoholiky atd. je srovnávání jablek s hruškami. Srovnala bych to s něčím jiným, co je podobnější, protože je to taky o chtění - jsou například ženy, co jim příroda nenadělila žádná prsa. Ty ženy mají mindrák a moc by si přály ta prsa mít..... Zaplatí jim někdo operaci? Nikdo, musí si ji uhradit samy. Nebo jsou lidi, co jsou škaredí. Mají obrovské křivé nosy, ošklivou tvář, jsou tlustí a diety nezabírají...... veškeré zásahy, aby vypadali tak jak chtějí, si musí taky zaplatit, nikdo se s nimi nepáře Sml80

    Nebo možná bude lepší srovnání s lidmi, co špatně vidí, mají hodně dioptrií a musí se otravovat s brýlemi nebo čočkami. Ti lidé by chtěli vidět. Můžou, existuje operace, ale tu si taky hradí v plné výši, dokonce ani na takovou vážnou věc jako je lepší zrak jim stát nepřispěje ani korunu.....

    Všechny tyhle záležitosti mají jedno společné - dá se žít i bez těch lékařských zásahů. Ten život sice nebude tak kvalitní jako s hezkýma prsama, pohlednou tváří nebo ostřížím zrakem, ale neumře se na to. A stejné je to s rozmnožením. Když člověk nemá dítě, nezabije ho to. Jenom holt nebude mít všechno to, co si vysnil. A když to opravdu tak moc chce, tak ať si to zaplatí. Je přece samo o sobě skvělé, že ta možnost vůbec existuje, no ne? Sml16

    A buďme realisti - z hlediska světové populace je úplně jedno, že to určité procento párů, co se jim spolu (záměrně píšu spolu, protože v mnoha případech se to podaří s někým jiným) nedaří počít, nebude mít potomstvo.

    1. na komentář reaguje peetrax — #43
    superkarma: 0 05.10.2013, 12:35:25
  6. [41] Klára Křížová [*]

    Klára Wimmerová — #28 Nic jim neradím... Sml80

    superkarma: 0 05.10.2013, 11:04:57
  7. avatar
    [40] peetrax [*]

    PBD — #30 to jsi asi nepochopila, já to taky nikomu nevysvětluju a myslím, že ani Klára, jen se pozastavujeme nad tím, že do toho nikomu nic není, kdo a proč má nebo nemá kolik dětí. Prostě se tady mezi sebou jen tak bavíme a předáváme si zkušenosti. Sml80 A speciálně pro tebe, to "podezřelá" bylo myšleno s velkou nadsázkou.

    superkarma: 0 04.10.2013, 15:52:19
  8. avatar
    [39] Mickey Mouse [*]

    PBD — #38 Možná je to tím, že o všem hodně přemýšlím, takže mám pro své názory hodně důvodů. Zatímco jednoduché vykřikování, jak se stát má postrat a co má všechno dělat, mi prostě přijde naivní.

    superkarma: 0 04.10.2013, 15:47:48
  9. avatar
    [38] PBD [*]

    Mickey Mouse — #33Nezlob se na mě,ale mě Ti přijde,že o všem víš vše nejlépe a na vše máš ten správný názor..Teda přijde mi,že si to myslíš..

    App - je mi třicet a nemám dítě - budu lynčována či zatracena?:D

    Hezký víkend:)

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #39
    superkarma: 1 04.10.2013, 15:29:44
  10. avatar
    [37] PBD [*]

    Holky,mějte se fajn:)

    superkarma: 0 04.10.2013, 15:28:04
  11. avatar
    [36] PBD [*]

    peetrax — #10 peetrax — #10A argemnt,že nebyla žádná doba nakloněna dětem mě fakt nezajímá,protože my žijeme v této době..a vidíme jak je to teď.. a jak na to tak koukám,tak brzo vymřeme..teda ta "rasistická"(prozatím) většina..

    superkarma: 0 04.10.2013, 15:26:38
  12. avatar
    [35] PBD [*]

    Mickey Mouse — #27z dovolením,a Ty jsi stát,že víš? 

    jasně,státu nejde o pomoc fetákum,alkáčum..státum nejde o pomoc rodinám..státum jde jen o to,aby měli politici kde brát na své nehorázné platy a Ti zas aby se měli s kým za uplatu kamaradíčkovat... Státu ale neochází,že pokud bude dělat vše proto,aby rodinám stěžoval život..že dětí bude neustále ubývat a tím páýdem i lidí,co na ta prasata u koryt budou dělat..

    superkarma: 0 04.10.2013, 15:24:59
  13. avatar
    [34] PBD [*]

    Mickey Mouse — #21A to že se někdo dal na chlast či drogy - to důvod platit z veřejných peněz je..

    superkarma: 0 04.10.2013, 15:22:28
  14. avatar
    [33] Mickey Mouse [*]

    Klára Wimmerová — #28 Těžko radit. Pokud skutečně chtějí asistované oplodnění, pak si spočítat vlastní finance a možná hledat pomoc u nějaké nadace.

    Já bych ale asi napřed poradil, aby si uvědomili, že po 30. roku je sice možnost otěhotnět a porodit. Ale už je to horší s časem a energií na to, vychovávat dítě. Jednoznačně souhlasím s porodníky a pediatry, že nejvhodnější je pro dítě, když si je pořídí pár do 30ti let. Nemají sice našetřeno, ale mají větší ochotu se dítěti věnovat a také mu lépe rozumí. Lidé od 40ti let výše už si pořizují dítě více jako hračku - nakonec dítě víc zahrnují penězi než péčí.

    1. na komentář reaguje PBD — #38
    superkarma: 1 04.10.2013, 15:19:46
  15. avatar
    [32] PBD [*]

    Dása — #13Přesně tak..ono na něco je a na něco není..a opravdu mi hlava nebere to,co stát podporuje/platí a za co inkasuje...

    superkarma: 1 04.10.2013, 15:19:24
  16. avatar
    [31] PBD [*]

    Mickey Mouse — #20Nevím,jak moc je umělé oplodnění nákladné..ale vím,že jsou státem hrazeny(či hojně dotovány) náklady na léčbu lidí,co si za svůj stav mohou sami..Zdravotní pojištění platí každý,aby bylo na nákladnou léčbu nejen pro nás,ale i pro ostatní..A stokrát raději budu dotovat pár který nemuže mít miminko,než nějakého člověka,co si přivodil například fetováním AIDS apod...

    superkarma: 0 04.10.2013, 15:17:47

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] PBD [*]

    peetrax — #10 Klára Wimmerová — #16

    Já se to vlastně ani nikomu vysvětlovat nechci snažit...Každý ať si o tom myslí své.A že je mi 30 a nemám dítě?A co jako? Do toho nikomu nic není a už vůbec do toho proč tomu tak není...

    Na mě ani moc nikdy blbé kecy nemá..občas nějaká ta "dobrá duše" sousedská duchodvého věku strká rypáček kam nemá - ale to člověk odpálkuje velmi rychle..

    A jestli se cítím podezřele když nejsem matkou? Ne,necítím:) Jsme tvor spokojený a ať si říkaj co chtěj:)

    1. na komentář reaguje peetrax — #40
    superkarma: 0 04.10.2013, 15:15:04
  2. avatar
    [29] Dása [*]

    Mickey Mouse — #27 je to o úhlu pohleduSml80

    superkarma: 0 04.10.2013, 14:53:00
  3. avatar
    [28] Klára Wimmerová [*]

    Klára Křížová — #25 Chápu. Navíc ve čtyřiceti, i kdyby ženy našly někoho, kdo s nimi půjde do IVF, se tato metoda teprve stává opravdu finančně náročnou. Těžko radit. Co jim radíš ty?

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #33
    2. na komentář reaguje Klára Křížová — #41
    superkarma: 0 04.10.2013, 14:51:32
  4. avatar
    [27] Mickey Mouse [*]

    doginka — #24 Dása — #26 Stát feťákům a alkoholikům nepomáhá... Státu jde o ochranu spořádaných občanů před feťáky nebo alkoholiky. U feťáků a alkoholiků stát jen zachraňuje jejich život, zbývající prostředky jdou na to, aby feťáci a alkoholici nepřekáželi a neohrožovali "ostatní" občany. O vyléčení feťáků nebo alkoholiků státu vůbec nejde, ani o to, aby jim plnil nějaká "přání".

    1. na komentář reaguje Dása — #29
    2. na komentář reaguje PBD — #35
    superkarma: 3 04.10.2013, 14:50:22
  5. avatar
    [26] Dása [*]

    Mickey Mouse — #21 nevadí mi ta úhrada jako taková, ale srovnání...feťákům a alkáčům zadarmo, když začli chlastat a fetovat sami a děti za tvrdý prachy, když za to ty lidi nemůžou

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #27
    superkarma: 1 04.10.2013, 14:39:53
  6. [25] Klára Křížová [*]

    Klára Wimmerová — #16 Klaro, jenžev případě oplodnění ženy co jí je skoro 40 a ještě jí to nejde snadno to není o tom, že máš nějakého chlapíka na 1 noc.... a když to nejde vůbec, tak letmou známost co je jen na sex nedotáhneš do oplodňovacího domu na odběr semene.... a oni maj taky někteří chlapi v tomhle radary a děti už nechtějí nebo je nechtějí vůbec. to není prostě snadná situace někoho "ulovit na dítě"

    1. na komentář reaguje Klára Wimmerová — #28
    superkarma: 0 04.10.2013, 14:39:13
  7. [24] doginka [*]

    Mickey Mouse — #21 A proč stát pomáhá feťákům Sml80

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #27
    superkarma: 2 04.10.2013, 14:35:18
  8. avatar
    [23] peetrax [*]

    Klára Wimmerová — #22 moc hezky napsáno. Sml67 Sml16 Případně "kdy budete mít druhý do párečku" nebo "třeba to druhý bude konečně kluk, když tohle je jen holka" apod. Sml32

    superkarma: 0 04.10.2013, 14:30:39
  9. avatar
    [22] Klára Wimmerová [*]

    peetrax — #18 Tak je fakt, že jsme asi poslední z naší bývalé třídy z gymnázia (jsme spolužačky), které dítě nemají. Kdo ví, co se o nás povídá. Sml30

    Co mě fascinuje, je neutuchající zvědavost (rovná se nehoráznost) různých „dobraček“ napříč generacemi: Tak co ty, kdy už to bude v bříšku, blablablaaa... Vždycky si vzpomenu na scénku z Vesničky mé střediskové, kdy přijde Otík k řediteli a potřese mu mohutně rukou, což on komentuje: To potřásání rukou je hrozný (zlo)zvyk, na západě už od toho dávno upustili... bylo by fajn, kdybychom u nás už konečně upustili od těch hloupých dotazů "kdy už se budeš vdávat" a "co děti"...

    1. na komentář reaguje peetrax — #23
    superkarma: 0 04.10.2013, 14:27:26
  10. avatar
    [21] Mickey Mouse [*]

    Dása — #17 Raději to napíšu na plnou hubu: nemyslím si, že se má pomáhat každému, který je natom hůř než ostatní! Pomáhat je správné jen při záchraně života nebo záchraně zdraví. To, že nějaký pár "chce" děti, není důvod pro pomoc z veřejných peněz.

    1. na komentář reaguje doginka — #24
    2. na komentář reaguje Dása — #26
    3. na komentář reaguje PBD — #34
    superkarma: 2 04.10.2013, 14:22:17
  11. avatar
    [20] Mickey Mouse [*]

    Dása — #12 PBD — #8  Umělé oplodnění JE především neskutečně náročné a proto velmi nákladné. Tu cenu někdo musí zaplatit. Litovat ty postižené mohu, ale zaplatit si to mají sami.

    Kdybychom se takhle chtěli postarat o všechny, kterých je nám líto, nestačily by na to peníze nikdy. A když někomu pomůžeme, začne nám být líto někoho jiného. Dřív se pomáhalo jen před smrtí hladem, dnes se pomáhá těm, kteří nemají na 3+1 a dovolenou na Havaji!

    1. na komentář reaguje PBD — #31
    superkarma: 1 04.10.2013, 14:18:56
  12. avatar
    [19] ToraToraTora [*]

    Zabřezla jsem ve správném věku se správným mužem , takže kdyby mne chtěl někdo hodit do nějakého pytle, nech sa páčí. A protože se nám zadařilo třikrát, tak si myslím, že je uplně jedno, jak se to seběhlo, protože v poměru k tomu, co rodičovství znamená a obnáší vím, že jde především o to, jestli nás to nepoloží a ne, kde jsme ležely, když se to peklo.Sml24

    superkarma: 0 04.10.2013, 14:10:36
  13. avatar
    [18] peetrax [*]

    Klára Wimmerová — #16 ale věří. Sml57 Já jsem v širokém okolí jediná bezdětná a netěhotná, tudíž automaticky podezřelá. Vy se máte, že jste na to čtyři. Sml54

    1. na komentář reaguje Klára Wimmerová — #22
    superkarma: 0 04.10.2013, 14:06:42
  14. avatar
    [17] Dása [*]

    Klára Křížová — #15 přijde mi, že to s tím souvisí, proč na jinou debatu? A ty "hrazené" pokusy ZD nejsou zas až tak hrazené, jak si všichni myslí, bohuželSml24 jsou takové páry, které řeknou, že si musí nechat zajít chuť, že na ten "hrazený" pokus nemají peníze, bohužel

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #21
    superkarma: 1 04.10.2013, 13:54:36
  15. avatar
    [16] Klára Wimmerová [*]

    Klára Křížová — #11 Kdyby jim šlo opravdu jen o to "semeno", tak to by snad neměl být problém, ne? Takových ochotných "pouze oplodňovačů" je všude dvanáct do tuctu.

    peetrax — #10 Jsem stejně "stará" jako vy, mám čtyři kamarádky, všechny jsme bezdětné a často přemýšlíme, jakou že to děláme "kariéru", že jsme jí "daly přednost před dětmi". Tohle klišé je tak mimo, že už mu snad nevěří ani ti, co ho ještě říkají.

    K "chytrým řečem" Matek se stavím stejně jako vy, nemá cenu diskutovat ani vysvětlovat. Sml16

    1. na komentář reaguje peetrax — #18
    2. na komentář reaguje Klára Křížová — #25
    3. na komentář reaguje PBD — #30
    superkarma: 0 04.10.2013, 13:54:18
  16. [15] Klára Křížová [*]

    Dása — #12 To je na jinou debatu. Myslím, že je dobře, že taková možnost dneska je a neplodné páry mohou díky klinikám či odborným pracovištím otěhotnět. Opravdu teď nevím, za jakých podmínek platí proces oplodění ze zkumavky zd pojišťovna a kdy ne. To by nám asi osvětli Jakub, který se dnešnímu tématu věnuje a je ve spojení s jedním takovým pracovištěm.

    1. na komentář reaguje Dása — #17
    superkarma: 0 04.10.2013, 13:50:15
  17. avatar
    [14] dasena [*]

    Klára Křížová — #1 Plně souhlasímSml22

    superkarma: 0 04.10.2013, 13:50:09
  18. avatar
    [13] Dása [*]

    PBD — #8 naprostý souhlas! A netrápilo mě to nikdy tak, než jsem se dozvěděla, že léčení závislosti stojí pouze regulační poplatekSml24 takhle ten stát podporuje rodinu...

    1. na komentář reaguje PBD — #32
    superkarma: 1 04.10.2013, 13:38:21
  19. avatar
    [12] Dása [*]

    Klára Křížová — #4 umělé oplodnění vidíte jako nadstandard, když se neplodné páry do té situace dostanou né vlastní vinnou a musí si ho zaplatit. A co je podle vás léčba jakékoliv závislosti, za kterou si může každý sám a ta je hrazená komplet státem?

    1. na komentář reaguje Klára Křížová — #15
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #20
    superkarma: 2 04.10.2013, 13:32:26
  20. [11] Klára Křížová [*]

    peetrax — #6 Ale já jsem jen skonstatovala, jak to je.

    Bohužel mám kolem sebe pár takových, kterým je skoro 40 a chodvají se tak jak píšete - jako spermobanku by použily jakéhokoliv přítulného a trochu ucházejícího muže. Najedou ty původní nároky na inženýry mizí... a na prvním místě je to, že chtějí konečně dítě.

    1. na komentář reaguje Klára Wimmerová — #16
    superkarma: 0 04.10.2013, 13:31:30
  21. avatar
    [10] peetrax [*]

    PBD — #9 nevysvětlíš... Na to ti každý odpoví, že nikdy nebyla doba nakloněná dětem. To nebyla. Ale mám stejný názor jako ty, možná proto, že v určitém věku to člověk už vidí jinak než třeba v osmnácti. Tohle opravdu nepochopí ten, kdo to nezažil a jsem ráda, že se svým názorem nejsem sama.

    Momentálně jsem nezaměstnaná a ne, nedovedu si představit, že bych porodila a vychovávala v těchto podmínkách dítě. Podle těch, co mají hned jasno a vědí, co by ve kterém věku mělo být jak správně, jsem však kariéristka, která by si měla nechat zmrazit vajíčka, protože ve 32 letech nemám dítě, tudíž jsem určitě neschopná donosit plod - i to už jsem o sobě slyšela. Výhradně od Matek. Sml24

    1. na komentář reaguje Klára Wimmerová — #16
    2. na komentář reaguje PBD — #30
    3. na komentář reaguje PBD — #36
    superkarma: 1 04.10.2013, 13:30:39
  22. avatar
    [9] PBD [*]

    Dása — #3V dnešní době není odkládání těhotenství jen o tom,že není správný partner či kvůli kariéře..Ale podle mě to je i o tom,že není za pět peněz mít pro malého cvrčka vybudované zázemí a mít na to mu dopřát vše co je třeba..

    Ano,ženy mohou mít děti třeba v 18...ale mají na to? ted nemyslím psychiku,ale peníze..

    Možná je drsné to takhle napsat,ale zodpovědnost rodiču je i tom,že mají pro malého zázemí a vědí,že budou zvládat i další naklady až se mimi narodí..A v dnešní době jsou pary,které dítě ještě nechtějí,protože prostě nechtějí..či ženy,co budují prvně kariéru..nebo ženy,co nemají muže se kterým by chtěli mimčo..ale jsou také páry,které si prostě mrňouska nemohou dovolit a nechtějí ho přivést na svět,když vědí,že by nemělo malé to,co potřebuje.. že nemají dostatečné zázemí.

    1. na komentář reaguje peetrax — #10
    superkarma: 0 04.10.2013, 13:25:09
  23. avatar
    [8] PBD [*]

    Klára Křížová — #4 Ano,připlatit si..ale takové horentní sumy? Copak si ten pár vybral,že mu nepůjde otěhotnět přirozeně? Nevybral...tak proč ho navrch ještě trápit horentníma sumama za naději?

    Naprosto chápu si platit za nadstadart,kde je možnost volby..kde si člověk muže vybrat levnější či dražší apod.

    Ale vydělávat na lidské bezmoci? Nelíbí se mi to.. A je sice pravda,že mít děti je větší a větší luxus( stát dělá vše proto,aby to rodinám notně vyučtoval a stížil) ale napsat,že pro páry co mají problém s otěhotněním je pomoc lékařu

    s početím

    nadstandart ,to se mi nelíbí...

    1. na komentář reaguje Dása — #13
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #20
    superkarma: 1 04.10.2013, 13:19:40
  24. avatar
    [7] samecka [*]

    peetrax — #6 Dása — #3 můj kamarád s partnerkou děti neodkládali. Chodili spolu na vysoké a hned pak se vzali a chtěli miminko. Do umělého oplodnění je hnaly faktory - nepohyblivé spermie, nemožnost donošení, málo průchodné vaječníky. Umělé oplodnění absolvovali mnohokrát. Ve 33 letech si adoptovali chlapečka a do tří let počali přirozenou cestou a mají druhého.Příroda Sml22

    superkarma: 0 04.10.2013, 13:14:06
  25. avatar
    [6] peetrax [*]

    Klára Křížová — #4 to je sice pravda, ale když se člověku blíží třicítka a ví, že by v životě chtěl mít dítě, má se nechat oplodnit prvním, kdo má penis a spermie? Sml14 To je jen reakce na to, že se děti "nemají odkládat". Sml80

    1. na komentář reaguje samecka — #7
    2. na komentář reaguje Klára Křížová — #11
    superkarma: 1 04.10.2013, 13:03:44
  26. avatar
    [5] peetrax [*]

    Dása — #3 to už jsem tady taky psala víckrát, někdy v tom nejvhodnějším věku prostě není s kým anebo to nějak kiksne, tak jak se to stalo mně. Těžko se to vysvětluje těm, které otěhotněly ve "vhodném" věku a tohle vůbec řešit nemusely. Takže už jsem vysvětlování vzdala a myslím si svoje. Sml80

    superkarma: 3 04.10.2013, 13:02:06
  27. [4] Klára Křížová [*]

    PBD — #2 Mě nevadí, že je to byznys. Před nedávnem to nešlo vůbec. Buďme rádi, že to jde i za cenu, která je vysoká. Aspoň já to tak beru. Je to nadstandart, který si proste zaplatíme.

    Dása — #3 na to ale neumím odpovědět. je prokázané, že po 30 už to jde hůř a zvyšováním věku to riziko rapidně roste. To je fakt, se kterým nic neuděláme. Sice všichni vypadáme stále mladě i když je nám 40,50, ale uvnitř to tělo mladý není.

    1. na komentář reaguje peetrax — #6
    2. na komentář reaguje PBD — #8
    3. na komentář reaguje Dása — #12
    superkarma: 1 04.10.2013, 13:00:19
  28. avatar
    [3] Dása [*]

    Klára Křížová — #1 stále se mluví o odkládání otěhotnení po 30 roku, ale co když žena nemá vhodného partnera a nemá navybranou?Sml80 Trochu se mi nelíbí, že všechny ženy snažící se otěhotnět později se hážou do jednoho pytleSml80

    1. na komentář reaguje Klára Křížová — #4
    2. na komentář reaguje peetrax — #5
    3. na komentář reaguje samecka — #7
    4. na komentář reaguje PBD — #9
    superkarma: 3 04.10.2013, 12:50:54
  29. avatar
    [2] PBD [*]

    Proti přírodě to podle mě není- protože pokud by jsem tohle brala za krok proti přírodě,tak bych tak musela brát veškeré zdravotnictví a vlastně nejen to...

    A jestli je to byznys? Je,a sakra velký a sakra podlý a sakra výnosný..ostatně jako zdravotnictví celkově,řekla bych.

    1. na komentář reaguje Klára Křížová — #4
    superkarma: 1 04.10.2013, 12:46:39
  30. [1] Klára Křížová [*]

    Já mám takový názor, že se děti nemají odkládat - když chcete otěhotnět po 30, 35, je to pak prostě riziko a problém, že to nepůjde. O 40 ani nemluvím...

    1. na komentář reaguje Dása — #3
    2. na komentář reaguje dasena — #14
    superkarma: 2 04.10.2013, 12:44:07

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme