Zdraví

Jak ve cvičení dosáhnete svých cílů? Pomůžeme vám

Po Novém roce začínáme všichni myslet na to, že bychom měli udělat něco pro své zdraví. Svátky a zima se podepsaly na našich postavách a my máme dobrou vůli s tím něco udělat. Možná jste si cvičení i předsevzala! A my vám ve spolupráci s trenérem Ondřejem poradíme, jak vlastně začít.

Mnoho lidí chce cvičit, ale nemá na to čas. Chceme toho tolik stihnout, že nakonec nestíháme nic. To ovšem není nic nového. O čem se zde chceme bavit, je cesta, jak z nabitého dne ukrojit kousek času pro zdravý pohyb. Při promyšlení níže uvedených bodů, by i ten nejzaměstnanější manažer měl najít čas trochu si zatrénovat.

a) Zorganizujte si den.
Vymezte si časový fond v týdnu, který byste chtěli věnovat cvičení. Také si určete, jak daleko jste ochotni za cvičením dojíždět.

b) Berte v potaz vaše biorytmy.
Stanovte si denní dobu na cvičení. Když víte, že se po práci nepřinutíte, tak cvičte jednoduše před ní.

c) Jděte za svými tréninkovými cíli.

Při vaší cestě doporučujeme následující tipy:

1.) Vyberte si pečlivě pohyb, který Vás baví.
Důkladně si analyzujte okolí, jaké aktivity nabízí. Klidně si odzkoušejte ukázkové hodiny, abyste se pak správně rozhodli. Výběr není dobré uspěchat. Buďte trpěliví a pozorní sami k sobě.

2.) Vyberte si tréninkové prostředí.
Na okolí záleží a každý má jiné požadavky. Abyste u cvičení vydrželi, musíte se cítit dobře.

3.) Konzultujte svůj trénink s odborníkem.
Stejně jako nešetřit na zdravých potravinách, byste neměli šetřit na dobrých radách. Začátek bývá nejtěžší, a pokud si nejste jisti, osobní trenér vás může správně nasměrovat.

s_trenerem

4.) Stanovte si reálný cíl v tréninku.
Reálný cíl znamená, že jej budete schopni dosáhnout. Tedy berte v potaz Vaše genetické dispozice a mějte je rádi. Zbavit se jich přirozeně úplně nedá.

5.) Určete si postupné cíle.
Postupné cíle vedou k cíli hlavnímu. Měli by být jasně měřitelné, abyste měli objektivní kontrolu nad tréninkovými výsledky.

6.) Vytvořte si tréninkový kalendář.
Pravidelně a účelně rozvržená pohybová činnost do celého týdne Vám usnadní rozhodování, jak strávíte volný čas. Co je psáno, to je dáno.

7.) Stanovte si kontrolní období.
Určete si časové rozpětí, po kterém budete provádět objektivní měření. Doporučujeme nejdéle každý měsíc.

8.) Zvolte si měřitelné jednotky
Jen tak budete mít objektivní přehled, zda plníte postupné cíle a jdete tím správným směrem k dosažení cíle hlavního.

9.) Vyberte si správného parťáka.
Když se Vám zrovna moc nechce, ale cvičení už máte domluvené s kolegyní, určitě se nakonec rozhoupete a dobrý pocit ze sebe sama Vás nemine.

10.) Nebojte se přidat.
Ve chvíli, kdy pro Vás bude cvičení jednoduché, přestane Vás bavit. Snažte se zvyšovat obtížnost, abyste cvičení tak tak zvládali.

11.) Nebojte se změny.
Navštěvujete stále stejné místo. Po roce se už zaběhlé stereotypy můžou stát otravné. Nebojte se změnit prostředí. Zjistíte, že máte opět nové podněty a na únavu ze cvičení ani nemyslíte.

12.) Když to nejde, nenuťte se.
Mohli byste si pohyb znechutit. Krátká pauza často prospěje a budete dosahovat lepších výsledků.

Mgr. Ondřej Diviš
osobní trenér fitness
www.fitness-trenink-doma.cz
Specializujeme se na osobní trénování fitness doma a v přírodě.

   
02.01.2012 - Zdraví - autor: (red)

Komentáře:

  1. [13] Martina59 [*]

    Zkuste dětské trampolíny

    superkarma: 0 04.02.2013, 15:06:03
  2. [11] Lydia001 [*]

    Když jsem zrovna chodila na brigádu, která byla fyzicky náročná, tak jsem přestala. Ale hned jakmile brigáda skončí, tak zase začnu, ale tyto pauzy si dávám maximálně jednou za 0,5 roku, jinak cvičím pravidelně.

    superkarma: 0 30.04.2012, 11:43:50
  3. avatar
    [10] pecci91 [*]

    na trenéra nemám :)

    superkarma: 0 13.03.2012, 12:43:40
  4. [9] kathrina17 [*]

    Osobního trenéra jsem nikdy neměla a ani nemám zájem nějakého mít. :) Zacvičím si sama či s někým zasportuju a je to. :))

    superkarma: 0 09.03.2012, 16:27:05
  5. [8] dtcalounictvi [*]

    Tak jo na na fitko nemám

    superkarma: 0 28.02.2012, 14:23:36
  6. [7] Saritka [*]

    Nemusí to být špatnéSml22

    superkarma: 0 27.02.2012, 08:41:55
  7. avatar
    [6] danulikj [*]

    Pár lekcí s trenérem můžu z vlastní zkušenosti jen doporušit

    superkarma: 0 05.02.2012, 14:53:17
  8. avatar
    [5] wich [*]

    lidicka — #1 Ono není špatné si zaplatit ze začátku jen pár lekcí, třeba jen tři, kdy to nevyjde až tak draho, ale člověk od trenéra zjistí, kde jsou jeho slabiny, na co si dávat při cvičení pozor a další vychytávky, které se na hodině pro více lidí nedozví Sml67

    jerenika — #3  Stud absolutně patří stranou. Většina trenérů jsou fajn lidi, kteří tohle mají jako druhou práci k zaměstání a dělají to, protože je to fakt baví a mají o klienta zájem. Ti chlapi jsou mnohdy v mnohem větší pohodě, než cvičitelky aerobiku atd., které, přiznávám, nejsou vždy profi a někdy můžou v slepičím kruhu kamarádek přestřelit Sml22

    superkarma: 0 02.01.2012, 13:06:30
  9. avatar
    [4] wich [*]

    A zlaté pravidlo - přestat to řešit. Nesoustředit se na hubnutí, přestat brát pohyb jako prostředek ke snižování hmotnosti, zahodit váhu a výsledek se pak dostaví.

    superkarma: 0 02.01.2012, 12:53:10
  10. [3] jerenika [*]

    ..osobního trenéra jsem ještě nikdy neměla, a ani nevím zda bych měla tu odvahu za někým jít, asi ne Sml80

    1. na komentář reaguje wich — #5
    superkarma: 0 02.01.2012, 11:13:56
  11. avatar
    [2] Alena 12 [*]

    Sml80

    superkarma: 0 02.01.2012, 08:54:15
  12. [1] lidicka [*]

    No a hlavně mít finance - osobní trenér není určitě levný a už vůbec ne zadaraSml16

    1. na komentář reaguje wich — #5
    superkarma: 0 02.01.2012, 06:47:41

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme