Rodina

Jak vaše tělo zpracovává kyselinu listovou?


Kyselina listová se přeměňuje se v těle na důležité látky – foláty, avšak organismus téměř 50 procent žen nedokáže přeměnit dostatek kyseliny listové na tyto látky, nezbytné pro prevenci a zdravý vývoj plodu.

 

Femibion® NOVÉ GENERACE přináší moderní koncept péče o ženy plánující těhotenství, těhotné a kojící maminky. Tento svým složením na trhu ojedinělý produkt, nabízí dva kroky pro přirozený průběh mateřství.

 

Prvním krokem je Femibion®800. Nabízí kombinaci kyseliny listové, METAFOLINU®, vitaminů a jódu. Je určen pro ženy plánující těhotenství a těhotné až do dvanáctého týdne těhotenství. 

Kyselina listová je velmi důležitá pro zdravý vývoj těhotenství. Přeměňuje se v těle na důležité látky – foláty, avšak organismus téměř 50 procent žen nedokáže přeměnit dostatek kyseliny listové na tyto látky, nezbytné pro prevenci:

-          spontánních potratů

-          rozštěpů páteře (četnost až dva případy na 1000 těhotenství),

-          vrozených srdečních vad (četnost až sedm případů na 1000 těhotenství).

         

METAFOLIN® je forma důležitého folátu dostupného VŠEM maminkám.

Femibion® 800 obsahuje unikátní kombinaci 400 mikrogramů kyseliny listové a stejné množství METAFOLINU®. Tato kombinace pomáhá zabezpečit dostatečný příjem kyseliny listové, a tím zajišťuje správný vývoj plodu v nejranějším stádiu těhotenství.

Proto se doporučuje užívat Femibion® 800 minimálně čtyři týdny před plánovaným otěhotněním.

 

Druhým krokem je Femibion®400. Nabízí kombinaci DHA, kyseliny listové, METAFOLINU®, vitaminů a jódu. Je určen pro ženy od třináctého týdne těhotenství až do ukončení kojení.

DHA je Omega-3 nenasycená mastná kyselina, kterou si naše tělo nedokáže samo vyrobit. DHA je pro naše tělo nepostradatelná a její spotřeba ve třináctém týdnu těhotenství stoupá. Je nezbytná pro:

-          rozvoj psychických schopností dítěte (správný vývoj mozku),

-          rozvoj schopnosti rozpoznávat, rozumět a učit se novým věcem,

-          rozvoj pohybových schopností,

-          prokazatelně snižuje riziko vývoje astmatu, atopického ekzému a dalších alergických onemocnění.

 

Je nutné si uvědomit, že jediným zdrojem DHA pro vyvíjející se plod jsou mozkové struktury matky.

Nedostatek DHA v těle matky může způsobit poporodní depresi až laktační psychózu, což je závažná poruchy psychiky ženy, která může ohrozit zdraví matky i dítěte.


Femibion® 400 obsahuje unikátní kombinaci DHA, kyseliny listové a METAFOLINU® pro správný vývoj plodu a klidný průběh mateřství i kojení. Proto se doporučuje užívat Femibion® 400 od třináctého týdne těhotenství až do ukončení kojení.

 

Další důležité složky přípravků jsou: jod, vitamin B1, vitamin B2, vitamin B6, vitamin B12, vitamin C, vitamin E, biotin a  kyselina  pantothenová.

 

Femibion® nové generace:

-          neobsahuje vitamin A,

-          je vhodný pro diabetičky a vegetariánky,

-          neobsahuje lepek, kvasnice ani pšenici,

-          je balen v blistrech, čímž je zajištěno hygienické uchovávání,

-          neobsahuje umělá barviva a konzervační látky.

Femibion® nové generace je klinicky testován, sestaven a doporučován odborníky.

 

Femibion® nové generace:

            - zajišťuje duševní a fyzický rozvoj miminka,

            -snižuje rizika vzniku vývojových vad u novorozenců,

            - zajišťuje zdravý a klidný průběh těhotenství a období kojení.

 

Femibion® nové generace je jednoznačná volba, protože:
MODERNÍ MAMINKA VÍ, CO POTŘEBUJE.

   
28.08.2008 - Těhotenství a porod - autor: Komerční článek

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [63] Izzy [*]

    Nemám tu zkušenost, ale mé tělo dobře zpracovává suplementy na podporu růstu svalové hmoty. Začala jsem chodit do fitka, tak chci také nějak vypadat.

    superkarma: 0 16.06.2015, 13:53:09
  2. avatar
    [62] shb [*]

    ježíši co to je zase za článek??
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Kyselina_listov%C3%A1
    nevím jak ostatní ale mně máma učila že když dělám špenát tak mám přidat lžíci mléka....apod. - jednoduše již naše babičky věděly co se má dělat a jak a proč, ale moderní doba všechno zničila, moudra pedávaná z generace na generaci jaksi mizí a některé i ztrácejí na významu... je to škoda

    superkarma: 0 31.08.2008, 00:47:23
  3. avatar
    [61] Vivian [*]

    LídaKo: tak o tom nic nevím, o tom jsem ještě neslyšela, nicméně pokud má plod, resp. embryo, nějakou těžkou malformaci, tak dojde ke spontánnímu potratu i bez listovky. Je-li to defekt neslučitelný se životem, tak zárodek prostě odumře.

    superkarma: 0 29.08.2008, 00:03:16

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Vivian [*]

    LídaKo: teď jsem nemyslela anémii v těhotenství, ale anémii obecně. Jinak opět souhlasím, to už je celkem dlouho známá věc, že změny krevního obrazu v těhotenství jsou fyziologické. Ale doktoři to jaksi pořád nevzali na vědomí.

    superkarma: 0 29.08.2008, 00:01:22
  2. [59] Jasmína [*]

    LídaKo: Stejně musím souhlasit s Vivian. proč by měla být blbost něco, na co si dělají x studií, aby na to naroubovali doplněk s travy???? proč by to mělo být špatně.

    superkarma: 0 29.08.2008, 00:01:15
  3. avatar
    [58] Vivian [*]

    LídaKo: tak s tím magnézkem třeba souhlasím, tedy pokud jde konkrétně o to dávání magnézia na "předčasné stahy"... Ale zase od křečí mi to pomohlo. A taky od zácpy

    superkarma: 0 29.08.2008, 00:00:00
  4. avatar
    [57] LídaKo [*]

    Vivian: Právě že je to prej podle novějších výzkumů tak, že ta listovka na samým začátku podporuje samovolný potracení plodu s deformacema tohohle druhu.
    Ono s anémií v těhotenství je to taky trochu jinak, než je spousta doktorů přesvědčená. Snížená hladina železa je fyziologická, má to svůj význam, a jeho dodávání může i uškodit.

    superkarma: 0 28.08.2008, 23:59:54
  5. avatar
    [56] Vivian [*]

    LídaKo: já jsem Kouckého poradnu kdysi sledovala a vím, že těhotným ženským píše, že nemá smysl brát pilule, a souhlasím s ním, ale myslím, že zrovna suplementaci listovky neodsuzuje... nicméně jistá si nejsem a teď už se mi to nechce hledat.
    Já fakt nepodporuju nějaké neúčelné baštění tabletek, ale zkrátka vím, že bylo potvrzeno zvýšené riziko vzniku NTD u žen s deficitem kyseliny listové, a nevím, proč bych to měla brát jako marketingový trik, když podobných souvislostí existuje řada, například to železo + anémie, to už dnes taky nikdo nezpochybňuje. Reklama je holt reklama, ale nelze paušálně považovat za blbost všechno, co se dočteš v komerčním článku...

    superkarma: 0 28.08.2008, 23:57:07
  6. avatar
    [55] LídaKo [*]

    Jasmína: Jak můžeš tvrdit, že to není multivitamín, když obsahuje vitamínů skoro celou abecedu? Čtyři béčka, céčko, éčko, háčko a PP...

    superkarma: 0 28.08.2008, 23:56:14
  7. avatar
    [54] LídaKo [*]

    Vivian: Konkrétně to magnezium v tabletách, například.
    Mám dojem, že to s tou listovkou tam taky bylo, ale tím si nejsem úplně jistá, jestli to bylo zrovna tam.

    superkarma: 0 28.08.2008, 23:53:40
  8. [53] Jasmína [*]

    Musím souhlasit s Vivian. je slepé odsuzovat a házet do jednoho pytle všechny doplňky stravy, některé prostě fungují. děsím mě ta statistika 50:50 matek, co nemůžou zpracovat KL. Když budu chtít další dítě, rozhodně budu chtít, abych udělala vše proto, aby bylo zdravé. I když mi to bude stát nějakou korunu za přípravek z lékárny. Jak jsem četla, tak tenhle femibion není multivitamín, jen řeší tu KL.

    superkarma: 0 28.08.2008, 23:50:32
  9. avatar
    [52] Vivian [*]

    LídaKo: a co konkrétního máš zrovna teď na mysli?

    superkarma: 0 28.08.2008, 23:48:33
  10. avatar
    [51] LídaKo [*]

    Vivian: Tak si přečti něco od dr. Kouckého, třeba. V jeho poradně to máš furt dokolečka.

    superkarma: 0 28.08.2008, 23:44:21
  11. avatar
    [50] Vivian [*]

    LídaKo: jasně, celá vědecká obec se může jít klouzat, Lída to ví nejlíp
    Hele, a co bys třeba řekla na souvislost deficitu jódu s kretenismem. Nebo souvislost nedostatku železa s anémií. To jsou taky jen marketingové triky?

    superkarma: 0 28.08.2008, 23:13:05
  12. avatar
    [49] LídaKo [*]

    Vivian: A víš, že bych řekla, že ani ne? Prostě se občas stane chyba. Statistika je prostě mrcha.

    superkarma: 0 28.08.2008, 22:18:07
  13. avatar
    [48] LídaKo [*]

    mindulinka: Právě že ten hořčík v tabletách neudrží nic. Fakt záleží jen na tom, jestli ty stahy způsobujou otvírání, nebo ne. Děloha se potřebuje předem trénovat, a taky to trošku funguje jako "signál", že máš trochu zvolnit.

    superkarma: 0 28.08.2008, 22:17:14
  14. [47] mindulinka [*]

    LídaKo: a ne každý má takové štěstí, že mu těhotenství drží, i kdyby na koni skákal. Mě třeba stačí poskočit a mám po mimi - holt potom ráda věřím doktorům a jejich lékům - i kdyby to měl být placebo efekt. Hlavně, že mi udrží těhotenství.

    superkarma: 0 28.08.2008, 20:55:54
  15. [46] mindulinka [*]

    LídaKo: To je taková první pomoc. Při prvním těhotenství jsem se začala otvírat již ve 30 tt. Samozřejmě, že v tom přípradě je nutná hospitalizace a léky (gynipral) pod dozorem. Ale určitě hořčík nějaký efekt má - alespoň si po něm dojdu na záchod - tak to jen nějaký placebo není. A svalový napětí určitě uvoňuje.

    superkarma: 0 28.08.2008, 20:53:12
  16. avatar
    [45] Vivian [*]

    LídaKo: ale kdyby se ti narodilo dítě třeba z rozštěpem páteře, tak by tě nejspíš zajímalo proč...

    superkarma: 0 28.08.2008, 18:37:02
  17. avatar
    [44] LídaKo [*]

    Vivian: Jistěže vývojový vady existovaly, ale dneska se to fakt všechno přehání. Žádný vitamínový doplňky ani listovku jsem nebrala, mám 4 zdravý děti.

    mindulinka: Hořčík v tabletách je v podstatě jen placebo. Koukni se na www.porodnice.cz do poradny dr. Kouckého, tomu bych fakt věřila. A na vitamínový doplňky má obdobnej názor... Pokud se při tvrdnutí břicha neotvíráš, ničemu to nevadí.

    superkarma: 0 28.08.2008, 14:58:09
  18. [43] mindulinka [*]

    Zrovna před 14 dni jsem skončila na neschopence. Ve 24 tt mi začalo tvrdnout břicho. Dostala jsem na to hořčík - že bych to hodila za hlavu s tím, že ho mám v potravě dost? A ještě se mě zkušený gynekolog s praxí (a v našem městě jeden z nejlepších, ne-li nejlepší)- zetpatl: vitamínové doplňky berete, že jo? Pokud by nebyl problém, tak by se mě na to ani nezeptal.

    superkarma: 0 28.08.2008, 14:30:18
  19. [42] mindulinka [*]

    Pokud mi lékař řekne, že zvýšený příjem KL MůŽE snížit riziko potratu a já před tím potratila, tak to určitě za hlavu nehodím. Já nejsem zastáncem cpát do sebe vitamínové pilule. V životě jsem snad kromě období těhotenství - tablety pro těhotné - nic jiného nebrala. Ani jsem si zvlášť nekupovala KL (vždyť je v těch tabletách). V období chřipek si udělám čaj s medem a citronem, ale rozhodně bych hned všechno nezavrhovala.

    superkarma: 0 28.08.2008, 14:27:31
  20. avatar
    [41] Solei [*]

    Vivian: někde ve své hromadě papírů mám australský článek (dr. Cowper, Whiteman) na tohle téma. Zapamatovala jsem si ho protože mně překvapilo, že se pro některé z preparátů získává listovka ze šruchy obecné, což je divné ta kytka už od vzhledu nevypadá zrovna na zásobárnu něčeho takového.
    Ale asi už i naši předkové věděli, že tahle rostlina k něčemu je. Vařila se z ní zelená kaše - dokud ji nevytlačil špenát.

    superkarma: 0 28.08.2008, 14:23:47
  21. avatar
    [40] Vivian [*]

    Solei: a hlavně ty farmaceutické firmy taky musej z něčeho žít, a vo tom to je

    superkarma: 0 28.08.2008, 14:21:19
  22. avatar
    [39] Vivian [*]

    Solei: a máš nějaké bližší informace o etiologii NTD?
    Já zrovna ty foláty nepovažuju za reklamní tahák, protože hodně odborníků uvádí, že jediné, co má v období gravidity skutečně smysl, je suplementace listovky, že jinak není důvod brát nějaké pilule, ale že vliv folátů na výskyt NTD je prokázaný...

    superkarma: 0 28.08.2008, 14:19:30
  23. avatar
    [38] Solei [*]

    Vivian: jsem hrozná, tady hážu moudra a doma kupuje takové věci jako žehličku, pračku, ledničku můj drahý neb tohle jde mimo mně. Nebýt jeho nak nejspíš taky padnu s podvýživou neboť chudinka vaří - kdyby neuvařil byl by o hladu

    superkarma: 0 28.08.2008, 14:18:52
  24. avatar
    [37] Solei [*]

    Vivian: doporučit může jenže já jsu skorodoktor a jako na potvoru je tohle součástí mého doktorátu si s ním pokecám

    superkarma: 0 28.08.2008, 14:16:42
  25. avatar
    [36] Solei [*]

    Vivian: ale neee, nepředpokládám. Taky nejím zeleninu denně (není to maso) ale jde o to, že ta doporučená denní dávka už jen svým názvem zavádí - není přece nutné aby tělo dostalo denně na miligram přesně, než všechno projde trávicím traktem a je zabudováno do tkáně tak to chvíli trvá takže stačí když se jednou za čas napráskám něčeho "zdravějšího" . A ony ty vitaminy a minerály jsou skoro všude a aby se u někoho projevila avitaminóza to je velmi neobvyklé. Takže zatím věřím, že člověk, který tu a tam zobne a zobne si od každého pro sebe dělá dost.

    superkarma: 0 28.08.2008, 14:14:54
  26. avatar
    [35] Vivian [*]

    Solei: doktor ti listovku pravděpodobně doporučí, ale letáčkem se samozřejmě oblbnout nenech a v lékárně řekni, že chceš tu nejlevnější listovku Stojí pár korun a není potřeba k ní jíst spoustu dalších, opravdu nepotřebných věcí...

    superkarma: 0 28.08.2008, 14:13:58
  27. avatar
    [34] *Kotě* [*]

    mindulinka: Hm. Tyhle řeči typu "no tak to nejez, ale máš svoje dítě na svědomí" fakt miluju. Takhle jsem se nechala namanipulovat do spousty zbytečných vyšetření nebo jsem to musela poslouchat, když jsem nějaké vyšetření odmítla... a totéž s přípravky, naštěstí fakt nemůžu téměř žádné brát kvůli tomu jódu, takže tam si nikdo nedovolil do mě hučet. Listovku jsem chvíli brala, ale nepravidelně, a taky se svět nezbořil. Poprvé jsem nebrala listovku preventivně vůbec, protože jsem to nějak netušila, že by se měla brát už půl roku před otěhotněním, a světě div se, mám dítě zdravé jak řípa

    superkarma: 0 28.08.2008, 14:12:14
  28. avatar
    [33] Solei [*]

    Vivian: nezavrhuju šmahem, ale počkám si až mi to doporučí doktor a pak si o tom půjdu něco přečíst. Nenechám se zlákat líbivým letáčkem.

    superkarma: 0 28.08.2008, 14:10:48
  29. avatar
    [32] Vivian [*]

    LídaKo: myslíš, že "před spoustou tisíciletí" neexistovaly vývojové vady?

    Solei: no jo, jenže ty pořád idealisticky předpokládáš, že tady všichni spořádáme denně předpisový počet porcí zeleniny a všechny potřebné živiny do sebe dostaneme přirozeně

    superkarma: 0 28.08.2008, 14:08:59
  30. avatar
    [31] Solei [*]

    mindulinka: jo a mimochodem... všechno má dvě strany - špenát je prima obsahuje velké množství kyseliny listové, která kromě jiného patří mezi kyseliny, které způsobují odvápnění kostí, navíc patří dle nitrátaskorbátového indexu do skupiny rizikových zelenin - tedy zelenin jež mají velké sklony vázat dusičnany. Takže zrovna na špenát si v těhotenství pozor dávat budu, protože odvápňuje a zatímco dospělý organismus si s dusičnaný poradí, pro dítě je to jed. Maximální povolený obsah dusičnanů ve špenátu je 4 500 mg/kg, pro dítě je maximum 200 ADI. Trochu nepoměr ne?

    superkarma: 0 28.08.2008, 14:08:44

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme