Zdraví

Jak správně připravit přílohy? Poradí vám video!

Přílohy jsou důležitým zdrojem sacharidů a tedy energie, kterou naše tělo bezpodmínečně potřebuje ke svému fungování. Jaké jsou správné velikosti porcí jednotlivých příloh a jak je vhodně připravit? To všechno vám řeknou odborníci na výživu Petr Havlíček a Karolína Hlavatá ve video seriálu Vím, co jím.

Pojďme se podívat na nejčastější přílohy a pár rychlých tipů, jak je správně připravit.

Zeleninový salát jako příloha nestačí

Ideální přílohou je směs zeleniny a luštěnin nebo obilovin. Zeleninu jako přílohu je vhodné upravovat v páře nebo jen nechat lehce podusit, není nutné přidávat tuk. Pokud jste zvyklí přílohu úplně vynechat a místo ní si dát v zájmu zachování štíhlé linie jen zeleninový salát, není to úplně dobře. „Když si vezmete jako přílohu pouze zeleninový salát, je vhodné přidat i klasickou přílohu, v opačném případě chybí sacharidy. Ani v rámci redukčních diet není vhodné zcela vynechávat přílohy, protože nízký příjem sacharidů může zavinit následný jo-jo efekt po skončení diety, navíc díky příloze se lépe zasytíte,“ uvádí dietoložka Karolína Hlavatá.

Brambory – důležitý zdroj vitamínu C

U brambor je nejdůležitější zvolit správný způsob přípravy. Brambory jsou důležitým zdrojem vitaminu C. K největším ztrátám tohoto vitaminu však dochází při jeho nejběžnějším způsobu přípravy - při vaření oloupaných brambor v osolené vodě. Ztráty přesahují až 50 %! V zájmu zachování co nejvyššího obsahu vitamínu C se proto doporučuje vařit brambory ve slupce a v páře.

přílohy

Rýže zlepšuje trávení a dobře sytí

Rýže je lehce stravitelná, pomáhá proti průjmům a je vhodná i pro ty, co trpí nesnášenlivostí k lepku. Neobsahuje totiž žádný. Na vlákninu, minerální látky a vitaminy je nejbohatší rýže neloupaná. Natural hnědá rýže obsahuje vysoké množství vitaminů B1, B2, B6, E, hořčíku, fosforu a vápníku.

Těstoviny al dente

„Při tepelné úpravě dávejte přednost těstovinám vařeným „al dente“. Mají nižší glykemický index, který je spojen s delším pocitem nasycení a menšími pocity hladu,“ jmenuje doktorka Hlavatá základní poznatky k těstovinám. Skvělým doplňkem k těstovinám je zelenina - tradičně rajčata, papriky, lilek, cukety, houby, naopak pozor na smetanové omáčky a tučné sýry.

   
10.09.2013 - Zdraví - autor: Komerční článek

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme