Zdraví

Jak si uchovat zdravou páteř a klouby?

Asi dnes nenarazíte na člověka, který by nikdy nezažil bolest zad nebo kloubů. Tyhle obtíže jsou velice nepříjemné a dost často dokáží člověka vyřadit z běžného provozu. Přitom poměrně často si za ně můžeme sami. Máme zde pár jednoduchých zásad, jak bolestem kloubů a zad můžete předcházet.

Nepodceňujte obuv
Vysoké podpatky sice vypadají na noze moc hezky, ale přinášejí s sebou také různá úskalí. Díky nim postava získává vadné držení a navíc tak dochází k přetěžování kloubů, svalů, vazů i chodidel. Ani celodenní nošení sportovní obuvi není příliš vhodné. Ideální je střídat boty podle účelu a dávat přednost širokému podpatku zhruba 4 cm vysokému.

Geladrink

Hýbejte se
Není žádnou novinkou, že nadbytečná kila výrazně zatěžují organismus, důsledkem jsou pak bolesti kloubů a páteře. Příliš nízká hmotnost pak způsobuje nedostatečnou tvorbu hormonů a špatný vývoj kostry. Pokud vám sport nebo spíš pohyb do teď nic neříkal, nastává teď ten pravý čas změnit to, ale opatrně. U lidí, kteří mají nedostatek pohybu, totiž postupně dochází k ochabnutí svalstva a zkracování vazů i šlach. Důležitá je také volba vhodného sportu, aby nedocházelo k přetěžování pohybového aparátu, neboť první podněty vzniku osteoartrózy často na první pohled vypadají bezvýznamně až banálně. Jedná se především o zcela běžné záležitosti jako je nevhodně zvolený sport, těžká fyzická práce nebo postupně narůstající váha. Avšak právě činnosti, které každodenně bezmyšlenkovitě a rutinně vykonáváme, se mohou stát tím, co nám v konečném důsledku nejvíce ublíží. Aktivity typu klečení, nejrůznějších dřepů, sedu na nízkých křeslech, prudkých nárazů, dopadů a výskoků, nebo prudkých změn pohybu či dlouhého stání mohou naše klouby nenávratně poškodit. S opatrností je proto třeba přistupovat ke sportům, v nichž se ve zvýšené míře vyskytuje pro klouby nevhodná zátěž či rotační pohyby. Mluvíme např. o squashi, tenisu, běhu na tvrdém podkladu, aerobiku, fotbalu, volejbalu, golfu, úrazech při lyžování nebo hobby ježdění na koni, kde jsou úrazy velmi vážné. Rovněž se vyplácí nepodceňovat zlomeniny kloubů, opakované drobné úrazy při sportu či fyzické práci. Pozor bychom si měli dávat i na stereotypní zátěž kloubů, to se týká především fyzické práce.  Naopak, věnovat se můžeme bez rizika přetížení kloubů strečinku, józe, chůzi, nordic walking, plavání, jízdě na rotopedu nebo kole, pilates nebo cvičení na gymnastickém míči.

Geladrink

Seďte správně
Jelikož většina z nás sezením tráví poměrně velkou část dne, je nesmírně důležité hlídat si, zda sedíme správně. Při správném sezení by měla být kolena ohnutá do pravého úhlu a celá plocha zad opřená o opěradlo židle. Pokud sedíte u počítače, dávejte si pozor na to, aby monitor byl rovně před očima. Každé dvě hodiny je pak vhodná 15 minutová pauza na protáhnutí a cvičení, pokud to jde.

Vyvážená strava
Nesmírně důležité je také dodržování správného jídelníčku s dostatkem všech důležitých vitamínů, minerálů a živin. Důležitý je dostatečný příjem vápníku, hořčíku a dalších minerálních látek, které se podílejí na tvorbě kostního minerálu. Bohatým zdrojem vápníku jsou mléko a mléčné výrobky, ale také třeba brokolice a mák. Výhodné je užívání kolagenu ve formě kolagenních peptidů, neboť podporují tvorbu kostního kolagenu, na který se minerální látky v kostech vážou.  Především tehdy, patříte li do rizikové skupiny, jež má v rodinné anamnéze problémy s kostmi a klouby, a rovněž v počátečním stadiu léčby osteopenie, respektive osteoporózy. V pokročilejších stadiích léčby pohybového aparátu by tyto přípravky měly být součástí komplexní péče, neboť zajišťují správnou výživu poškozených tkání kloubů a páteře. Vhodné je užívání doplňků stravy s kolagenní bílkovinou, přesněji kolagenními peptidy, které přispívají k udržování normálních kostí a podporují tvorbu kloubního kolagenu. Ten je nezbytně důležitý pro pevnost a pružnost chrupavek, meziobratlových plotének a kloubních tkání. K podpoře komplexní výživy pohybového aparátu jsou vhodné například doplňky stravy Calcidrink a Geladrink Forte.

Geladrink

Nezapomínejte pít
Důležité je nezapomínat ani na doplňování tekutin. 70% našich těl tvoří voda, která je nesmírně důležitá pro chrupavky a meziobratlové ploténky. Denně se doporučuje vypít cca 0,03 l vody na 1 kg hmotnosti.

Zdravý spánek
Spánek je třeba si naplno užít, aby duše načerpala ve spánku energii, kterou ve dne vyživuje tělo. Proto je důležitá kvalitní matrace a pod hlavu malý plochý polštářek nebo polštářek pod krk, třeba naplněný pohankovými slupkami. Při spánku je důležité, aby měla páteř oporu i v místě krčního prohnutí.

Co dělat, pokud už záda bolí?
V počátcích není vhodná samoléčba, důležitá je konzultace s lékařem. Vhodná je farmakoterapie, fyzioterapie a rehabilitace k odstranění bloků, vhodné a pravidelné léčebné cvičení, psychoterapie a podpůrná specifická výživa měkkých i tvrdých tkání páteře. Vhodné jsou doplňky stravy vyživující obratle, meziobratlové ploténky a chrupavky a tlumící zánětlivé procesy v kloubech páteře.

Více najdete v doporučené kúře PÁTEŘ na www.orling.cz

   
09.03.2015 - Zdraví - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. [10] Hanulam [*]

    Já si budu kupovat ten www.gelactiv.cz, protože podle stránek mě nejvíc zaujal.

    superkarma: 0 31.08.2016, 03:26:57
  2. [9] Julinkaj [*]

    Mamka byla taky tlustá hodně tlustá. To už ani nebyla nadváha a klouby ji bolely, když chodila tak se kymácela. Potom se rozhodla a zhubla a je to lepší.

    superkarma: 0 31.08.2016, 00:36:34
  3. [8] tatka [*]

    Přesně máme stejný názor julinko. Není potřeba kolena zatěžovat zbytečně moc.

    superkarma: 0 30.08.2016, 01:15:25
  4. [7] Kaciola [*]

    A kolik stojí ten gelactiv nový?

    superkarma: 0 24.08.2016, 22:36:51
  5. [6] Julinkaj [*]

    Jojo nadváha hodně ničí klouby o tom žádná. Myslím nadváhu jako až obezitu, protože klouby tu tíhu nesou, tak je potřeba s tím něco udělat. A pomáhat jim.

    superkarma: 0 23.08.2016, 23:30:37
  6. [5] janculka [*]

    Já věřím jenom kvalitě, dívám se vždy na složení a přepočítávám. Nejlíp mi vychází a hlavně funguje ten nový GelActiv s enzymy. Fakt doporučuju.

    superkarma: 0 22.08.2016, 13:13:35
  7. [4] tatka [*]

    No přípravky na klouby jsou asi dobré. Ale hodně dává kloubům podle mě zabrat tloušťka. Takže nejlepší je koupit si přípravek na hubnutí, dobrý je www.lipoxal.cz

    superkarma: 0 17.08.2016, 00:46:15
  8. [3] hanzaj [*]

    já mám doma pomerančovou příchuť a dá se to vypít Sml22 Sml67

    superkarma: 0 09.03.2015, 18:27:59
  9. [2] Kašparka [*]

    Kámoška si to chválilaSml67

    superkarma: 0 09.03.2015, 14:42:14
  10. avatar
    [1] bonda [*]

    Hnusná chuť, raději budu polykat tablety.

    superkarma: 0 09.03.2015, 09:25:04

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme