Reklama

Také patříte do skupiny zaměstnanců, kteří veškerý svůj pracovní čas tráví sezením za počítačem a plněním nekonečné řady úkolů? Máte pocit, že povinnosti na vás proudí ze všech stran vaší velké firmy? Neklesejte na mysli. Vše se dá zvládnout, když víte, jak si zorganizovat svůj čas a efektivně při své práci využívat moderní technologie.

Přečtěte si pár dobrých tipů, které jsme posbírali od žen, jež se v té pracovní džungli velké firmy dobře zorientovaly a nepodléhají zbytečně každodennímu stresu.

office

Den si dopředu naplánujte

Nejhorší je chaotické přeskakování od úkolu k úkolu s pocitem, že vlastně nic není hotovo. V takovém rozpoložení člověk dlouho nevydrží a je záhy zralý na antidepresiva.

  • K duševnímu klidu poslouží seznam, ať už v počítači či na papíře, kde si můžete splněné položky odškrtávat.

Nedovolte nečekaným událostem, aby rušily váš původní harmonogram

Málokterá věc je tak akutní, aby se musela řešit hned. Telefonát, návštěva kolegy z jiného oddělení a podobné maličkosti nám berou čas i energii.

  • O události si udělejte poznámku a věnujte se tomu v čase, který máte v seznamu pro tyto příležitosti stanovený (nejlépe až když je vše z naplánovaných věcí v ten den hotovo)

Na emaily neodpovídejte hned

Samostatnou kapitolou, jež se váže k předchozímu bodu, jsou pak emaily, které se na člověka hrnou od rána do večera. Poštu kontrolujte jen po příchodu do práce, pak zhruba kolem poledne a před odchodem z práce. Výjimku mohou tvořit samozřejmě pozice, od kterých se okamžitá reakce na emaily očekává.

  • Buď poštu během dne vypínejte, nebo aspoň nemějte příchozí zprávy doprovázeny zvukovým efektem, který působí neblaze na nervy.

Využívejte moderní technologie a udržujte si v této oblasti dostatečný přehled

Ačkoliv je v módě kritizovat internet, mobily a všechny ty vymoženosti dnešní doby, je třeba si přiznat, že jsou to pomocníci k nezaplacení. Samozřejmě i zde platí ono známé „dobrý sluha, špatný pán“. Stačí se jen v oblasti trochu vzdělávat a nezapomenout používat selský rozum.

  • Ve velkých firmách se velmi vyplatí řešit problémy písemně (emailem) a veškerou komunikaci archivovat. Co je psáno, to je dáno. A nikdo pak nemůže tvrdit, že bylo něco jinak...

Uzavřete každý den ještě v práci

Vyřizování pracovních věcí ještě večer z domova je mor, který si brzy vybere daň na vašem zdraví. Nadšení a bezbřehá loajálnost jsou pěkné vlastnosti, z kterých budou profitovat vaši šéfové, ale málokterý to bohužel dostatečně ocení, zvlášť ve velkých firmách.

  • Stejně tak vysedávání po pozdních večerních hodin nemá hlubší smysl...

Neřešte v práci osobní věci

Surfování po internetu za účelem nalezení nejlevnější dovolené, sledování přátel na Facebooku, vyřizování osobní pošty - to vše jsou činnosti, které do kanceláře prostě nepatří. Ani když nás nikdo nevidí. Nebo ještě jinak - nikdy nemůžete vědět, kdo to právě vidí...

  • Doba je zkrátka taková a poctivost se kupodivu vyplatí. Nedávejte zbytečně záminku k nepříjemným situacím, které by vás mohly poškodit.

Zdroj fotografií: www.shutterstock.com

Přečtěte si také: