Bulvár

Jak si „snad“ sehnat práci

 

 

Začněme tím, že máme jasno, v jakém oboru se chceme uplatnit a také, co můžeme svému budoucímu zaměstnavateli nabídnout, aniž by nás musel zaškolovat…

Nepřeceňujme se, nabízejte jen ty svoje schopnosti, které umíte v praxi použít.

Naše plus je, pokud přesně víme, čeho chceme v práci dosáhnout.

Zvažte dvě důležitá kritéria – jak daleko jste ochotni za prací dojíždět a kolik si chcete vydělat.

Máte jasno ?

Super, jdeme na životopis.

Ten je dobré napsat na stroji nebo na počítači, samozřejmě bez pravopisných chyb. Předkládejte vždy originál, někdy píšeme i průvodní dopis, na kterém formulujeme svoji žádost (Na základě inzerátu tam a tam jsem se dozvěděla, že hledáte…)

Životopis by měl zhruba obsahovat:

-         jméno a příjmení

-         bydliště, adresa, jejíž součástí je i PSČ (málokomu se chce při písemné odpovědi hledat PSČ v katalogu a až mě překvapilo, kolik lidí si myslí, že úředníci mají v hlavě PSČ celé republiky…)

-         datum narození

-         rodinný stav

-         vzdělání (začínáme nejvyšším dosaženým) a případné jiné znalosti a dovednosti, jazykové znalosti

-         bývalá zaměstnání, dobu jejich trvání, své pracovní zařazení a náplň činnosti

-         datum a podpis

Někteří zaměstnavatelé vyžadují hned k přijímacímu pohovoru i vysvědčení nebo výpis z rejstříku trestů.

 

Vyšlo to? Vypadá to na přijímací pohovor? Pak žádný strach…

 

Snažte se vypadat upraveně a vezměte si s sebou dobrou náladu – nikoliv však rozřehtanou…

Dostavte se včas a vše nechce na zaměstnavateli – počkejte, až vám nabídne židli. Dívejte se do očí a odpovídejte přímo a k věci. Zapomeňte na negativní poznámky o svých bývalých zaměstnavatelích, osobní problémy a vyzdvihněte svoje přednosti  - například ochotu se nadále vzdělávat podle požadavků zaměstnavatele, zkušenosti v oboru, ochotu dojíždět…

 

Připravte se na různé otázky, i takové, které jsou svým způsobem diskriminační. Nikdy nezapomenu na chlupatého, kudrnatého a upoceného majitele firmičky s okny, který se mě zeptal, zda bych byla jeho milenkou… Nemít v ruce doporučenku (červená krevní sůl)z úřadu práce, tak zdrhám klidně i oknem…

Popravdě, milé dámy, zaměstnavateli je šumák do toho, kolik chcete mít dětí, zda máte přítele a jestli se chcete brzo vdávat… Nakonec ani otázka, zda máte někoho na hlídání nemocných dětí, není z těch, na které byste musely odpovídat..

 

O platu by měl začít mluvit nejdříve zaměstnavatel. Pokud se tak nestane, slušně se zeptejte, jaký plat má člověk na tomto místě… Mějte sami připravenou určitou představu, častokrát se zaměstnavatel ptá účastníků konkurzů na jejich představu.

 

A kde vůbec slušnou práci hledat? Na úřadech práce je šance na opravdu dobré místo malá, zkuste internet, inzeráty nebo se sama nabízet tam, kde cítíte byť minimální šanci.

Nejjistější jsou ale dobří známí, co si budeme povídat.

Přesto tady pořád platí, že pokud jste neústupní a tvrdohlavě jdete za svým cílem, pak se úspěch určitě dostaví.

   
07.03.2006 - Společnost - autor: Renata Petříčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [72] narciska [*]

    Mmmhhh...kdyby stacilo se ridit temi doporucenimi a clovek by sehnal praci, to by se zilo. Ja hledam uz par mesicu a nic. Kdybyste znaly firmu, ktera shani nekoho s italstinou, napiste

    superkarma: 0 08.03.2006, 16:07:16
  2. [71] a.... [*]

    Kuře: no jo, to jsou ty konce dej si ale pozor, ať si tatínek doma nepřipadá jak pátý kolo u vozu a že je tam vlastně nadbytečnej...my jsme to nezvládli a už nejsme pár let spolu

    superkarma: 0 07.03.2006, 14:39:32
  3. avatar
    [70] Kuře [*]

    a....: U nás je to stejný, malá poslouchá jenom mě. I když je u prarodičů, tak prý jim klidně oznámí, že to nebo ono dělat nebude, prtože by se to mamince nelíbilo. A naopak, máma jí to dovoluje, tak je to dovolený všude. A manžu to děsně čílí, když ho péruje:"Tati, proč jsi nevytřel umyvadlo, maminka nemá ráda, když je na něm pasta"

    superkarma: 0 07.03.2006, 14:35:39
  4. avatar
    [69] Mylady [*]

    a....: já mám dva kluky. Možná holky víc tíhnou k mámě. Kluci jsou fain, jenže mě berou jako mámu, postará se, potěší je. Ale potřebují i otce, toho, kdo je ráznější. Ale nestěžuji si.

    superkarma: 0 07.03.2006, 14:29:00
  5. [68] a.... [*]

    Mylady: vidíš, to zas moje dcera poslouchá jen mě nikoho jinýho,to záleží na tom jak si to zařídíš

    superkarma: 0 07.03.2006, 14:24:44
  6. [67] gobi [*]

    AHOJ PRACUJÍCÍ maminy! Chtěla jsem se zeptat, jestli je tu z vás některá, která dojíždí denně (+ -) 50 km do práce a má malé dítě (4 roky) a zastává manažerskou pozici. Jak řešíte hlídání, výchovu? Jakou máte pracovní dobu? Klidně mi pošlete i vzkaz.

    superkarma: 0 07.03.2006, 14:22:42
  7. avatar
    [66] Mylady [*]

    Kuře: máš pravdu, jednoduchý to není. Ikdyž pro mě by byly určitě důležitější potřeby dcery (tu nemám), takže snachy než moje. Ale to je věc názoru a přístupu. A co se týče otců, fakt bych si nedovedla představit vychovávat je sama, bez manžela. Každá taková žena má opravdu můj obdiv! Přiznávám se, že bych to zvládla fyzicky - poklidit, uvařit a nevím co ještě. Ale psychicky to je záhul.Mám dva kluky, teď už jsou větší, ale i tak pořád potřebují mít tu autoritu doma. A tohle asi může jenom otec. Ten se na ně podívá a věc je vyřízená. Já se kolikrát narozčilovala a nic. A teď, když manžel občas musí na služebky na 3 dny, tak se těším, až přijede a trochu kluky zas zpacifikuje. Takže opravdu smekám, před každou mámou, která je na to sama!

    superkarma: 0 07.03.2006, 14:21:25
  8. [65] a.... [*]

    Kuře: ..JO JO TO ZNÁM ,taky jsem doma chcípala se čtyřicítkou horečkou a musela se k tomu postarat o dvouletý dítě.. no a když jsem šla do své první práce po mateřský domlouvat si pracovní podmínky, tak jsem měla dceru s sebou.Pamatuju si, že mě můj milý manžílek tenkrát řekl, že jsem trapná, že kdyby za ním přišla ženská s dítětem, tak jí vyhodí.
    No ale po těch letech jsem zas velmi samostatná, máloco mě rozhodí a vyvede z míry všechno zlé je pro něco dobré.

    superkarma: 0 07.03.2006, 14:21:08
  9. avatar
    [64] Kuře [*]

    Mylady: Ono nejde pořád využívat pomoc jiných. Jistě, mám domluvené, že si babička bere občas malého na celý den. Tudíž mám den, kdy se můžu bez obav skočit třeba na gyndu. Ovšem to skončí s příchodem jara, kdy obě babičky sbalí kufry a odjedou na chaloupky. Mají svůj vlastní život a je třeba to respektovat. Třeba v době, kdy jsem byla nemocná, tak byli obojí prarodiče na dovolené. Mohla jsem jim zavolat, aby přerušili svoji zaplacenou dovolenou? Mohla, ale bylo mě to tak moc proti srsti, že jsem zatla zuby a vydržela. Mohla jsem jim volat, když jsem byl as malou v nemocnici? Mohla, ale než by dědečci (jeden, nebo druhý, bábičky neřídí) přijeli, tak bych byla strachy bez sebe, že se cestou vybourají.
    A kamarádky? Jistě, vodíme si vzájemně děti ze školky, pohlídáme, pomůžeme.
    Ale tátu to dětem nenahradí. Problém maminek, které mají chlapa "v háji" je, že většina lidí tiše předpokládá, že to přece není tak hrozný. Když je matka-samoživitelka, tak se ví, že tatínek nepomůže. Když tatínek dojíždí za prací, tak nikoho nenapadne, že on jaksi do tý školky zajít nemůže, páč by to nestihl...

    superkarma: 0 07.03.2006, 14:12:29
  10. avatar
    [63] Mylady [*]

    Kuře: to je síla. A to není nemůžou pomoct třeba rodiče, nebo kamarádka?

    superkarma: 0 07.03.2006, 13:56:10
  11. [61] a.... [*]

    gobi: ..jsem si uvědomila, že jsem v tom popise zapletla svého bývalého manžela a současného přítele nějak dohromady ..no bude to tím, že oba mají podobný životní styl.Jen bych k tomu chtěla říct, že též v obou případech nejde až tak o prachy, ale o seberealizaci...a to, že vydělává na rodinu...to je velmi zavádějící. Manžílek-sobec, co si vydělat, to si utratil... a jsem vždycky jela za svý.
    gerda: no na dceři se to teda nijak zvlášť neodrazilo, teda jen v tom, že je možná víc samostatnější než jiné děti v jejím věku a má problém s autoritami. Vadí to spíš tatínkovi, neb už o něj nemá vůbec zájem a nechce s ním nikam chodit...no byla to jeho volba...

    superkarma: 0 07.03.2006, 13:13:59
  12. avatar
    [60] gerda [*]

    Kuře: a nejhorší je, že se mu to bude líbit čím dál víc. Rodině odvykne, děti k němu nebudou chtít jít, zatím jsou malé, ale až trošku povyrostou, pevná mužská ruka doma chybět bude. No, ale třeba to není všude tak, jak to bylo u nás

    superkarma: 0 07.03.2006, 12:55:57
  13. avatar
    [59] korytar [*]

    linde: Naprosto s tebou suhlasím,nemluvně o tom jak mají placenou práci chlapi a jak ženy.Nikdo totiž neuzná, že ženská v potravinách se nadře stejně jako chlap na stavbě.Mluvím ze zkušenosti! Dělala jsem v Tescu

    superkarma: 0 07.03.2006, 12:54:26
  14. [58] čičinda [*]

    Přestěhovat se za prací, pokud máte ve svém regionu rodinu není vůbec jednoduché, protože to taky stojí spoustu peněz, které nezaměstnaní nemají - sehnat bydlení, a mít našetřeno dost peněz do začátku na přežití než si najdu práci a dostanu první výplatu je celkem nereálné, zvláště, když rodina žije na hranici životního minima nebo dokonce pod ní. A i kdyby člověk rodinu nechal doma a vydal se "do světa" sám, tak to taky nevyjde o nic levněji, penízky našetřené s sebou mít musí a zase musí mít i na cestu domů. Jsem taky ze "slabého regionu", ze severní Moravy, práci jsem hledala dost dlouho, podotýkám, že mám vzdělání, praxi, jsem mladá, bez závazků, nebráním se dojíždění, přesčasů... - ale to nikoho nezajímalo, moje praxe se jim nezdála dostatečně dlouhá (jasně, je mi 22 a desetiletou praxi tudíž mít nemůžu ), věk byl také překážkou (brzy se vdám, budu mít rodinu ) a to, že s nadšením budu denně dojíždět 30 km do krajského města? Taky to nebyla výhoda, jelikož oni si přece můžou zaměstnat někoho přímo z toho města, někoho, koho budou mít vždy po ruce, třeba i o půlnoci a nebudou muset čekat, než já za půlhodinku dorazím. Nakonec jsem si práci našla, ale nikomu bych to hledání nepřála, proto je mi upřímně líto všech, kteří práci nemají a marně jí hledají

    superkarma: 0 07.03.2006, 12:50:12
  15. avatar
    [57] Kuře [*]

    gerda: Jo tak to máš pravdu, to mě taky štve. Ale já mám trochu výhodu v tom, že pokud nepřijede večer domů, tak volá a nemusí myslet na délku hovoru. Takže si trochu popovídáme takhle.
    Ale není to ono, to přiznávám, jenže v současné době není vůle to měnit. Bohužel z jeho strany...

    superkarma: 0 07.03.2006, 12:49:56
  16. avatar
    [56] Linde [*]

    korytar: jo, po škole mně nikdo nechtěl zaměstnat, protože jsem neměla praxi. Pak jsem se vdala, nikdo mně nechtěl,že po svatbě přijdou děti. Dítě mám proto že dlouhodobě nebyla práce. Nyní mně nikdo nechce, že mám dítě, které může být nemocné.Není lepší být chlapem? Toho se nikdo neptá, co je zač.....
    Teď mám díkybohu skvělou práci, ale bojím se do budoucna jít na mateřskou, protože bych o to místo logicky přišla....
    Být zaměstnanou ženou je pořád o diskriminaci...

    superkarma: 0 07.03.2006, 12:47:23
  17. avatar
    [55] gerda [*]

    Kuře: víš, nejde o nějaké Zážitky, ale třebas jenom o to, že se vypadne z rytmu všedního dne. Že neví, jak se ti včera připálil oběd, jak tě naštvala sousedka, nemůžeš mu říct, že ses lekla toho chlapa, který šmíroval za rohem. O fyzickou pomoc ani trochu nejde, ale mně hrozně vadilo, že se mnou nic nesdílel.

    superkarma: 0 07.03.2006, 12:36:26
  18. avatar
    [54] korytar [*]

    Nejen ženy s dětmi to mají těžké,hledat si práci...Také studenty, co výjdou ze školy,nikdo nezahrnuje prací.Mluvím z vlastní zkušenosti.Když jsem vyšla ze školy,nikdo mě nechtěl zaměstnat.Z důvodu toho, že nemám praxi.3 měsíce jsem se starala sama.Denodenně posílala přes internet svůj životopis na různé inzeráty,četla noviny a hledala práci ap.Bylo to těžké a nikde nebrali a tak jsem s technickou školou začala žádat o práci v obchodě s potravinami či zlatnictvím a nebo zverimex!Pak přišla řada na to jít na pracák.Opět 3 měsíce jsem tam trčela,ale tentokrát se dostavil výsledek.Světe div se, pracák mi našel práci!Sice je pravda, že na mě dostává šéf příspěvěk z pracáku a tak je to určitě jeden z důvodů proč mě vzali,ale místo mám.Výplata není nijak slavná,ale snas se to zlepší.Takže držím všem palce

    superkarma: 0 07.03.2006, 12:32:36
  19. avatar
    [53] Kuře [*]

    gerda: v tom máš pravdu, já už jsem si zvykla . Nic jinýho mi totiž nezbylo . A máš pravdu v tom, že mě docela zaskočí, když se příležitostně zaplete do organizace běžného dne a není to podle našeho normálu. Ale hůř to nese malá, bývají pak hádky o to, že maminka to dělá takhle a ona to bude dělat podle maminky, tatínek se urazí a práská do stolu, že on to chce jinak
    A k těm společným zážitkům - ono je jich během "obyčejného" dne tolik? Jak to pozoruju v okolí, tak chlap přijde o pěti z práce, přečte si noviny, zbaští večeři, pohraje si s děckama a zážitky? Těch moc není. My si alespoň užíváme ten víkend, pokaždé jsou nějaké "lumpárny" na programu.

    superkarma: 0 07.03.2006, 12:29:52
  20. avatar
    [52] gerda [*]

    Kuře: víš, nechci tě strašit, ale zvykneš si na to, že všecko sama rozhoduješ a nakonec ti bude manžel překážet ve svobodném rozhodování. Dálka lidi dost odcizuje, je potřeba mít společné zážitky. Neteoretizuju, znám to z vlastní praxe

    superkarma: 0 07.03.2006, 12:15:56
  21. avatar
    [51] arjev [*]

    mirrea: nemohu,ale otevírá se mi kudla v kapse,když si vzpomenu na ty idioty.

    superkarma: 0 07.03.2006, 12:00:24
  22. [50] gobi [*]

    Kuře, a..., a ostatní čekanky na ty, kdo vydělávají pro rodinu -Děvčata, teda nezávidím vám ani trochu. Máte můj obdiv.

    superkarma: 0 07.03.2006, 11:44:02
  23. avatar
    [48] Kuře [*]

    gobi: holka, ten můj dojíždí sice jenom 190Km denně (většinou, tak 2x týdně je to víc, nebo nepřijede domů vůbec). Odjezd - 6:00, příjezd 20:00-22:00. Děti ho znají jenom o víkendu. V sobotu dopoledne spí, po obědě se jede ven. Večer velký nákup. V neděli dopoledne jde s děckama sám ven, nebo jedeme mimo město. Odpoledne chodíme na procházku, případně se řeší nejnutnější opravy v bytě. A je večer a ráno tatínek mizí do práce....
    Malé je teď pět let a tenhle kolotoč trvá už čtyři roky. Teď jsem znova na mateřské s , ale v září jdu na poloviční úvazek. Manželova firma je totiž finančně nestabilní, plat má sice bezva, ale není jistota, že bude i příští měsíc. Občas prostě není a tak se ten malý, ale pravidelný příjem hodí.
    Můžu ti říct, že je to hnusný, být na všechno sama, spoléhat jenom na sebe a na to, že v nejhorším pomůžou sousedi. Nejde o tu spoustu práce, to jde zvládnout. Jde o to, že VŠECHNO musíš rozhodnout a řešit sama.
    A nejvíc se bojím toho, když onemocním já. Už jsem i ležela na zemi se čtyřicítkou a zánětem pohrudnice, kolem lezlo mimi a malá mi nosila šťávu. A čekali jsme, až dojede tatínek z Hamburku... Nebo jsem (těhotná) nosila tříletou, omdlívající a zvracející Jáju po nemocnici, protože nebyl čas čekat, až tatínek dojede z práce, aby mi pomohl...
    Není to ideální stav a vím, že manžel se zase cítí vytržený z reality, dětem mnohdy nerozumí, doma nemůže najít věci, které nepoužívá denně, bývá unavený a nervní. I když má doma sesrvis, tak to i pro něj je moc těžké.

    superkarma: 0 07.03.2006, 11:38:47
  24. avatar
    [44] svetluszka [*]

    a....: co tu popisuješ jsem si taky prožola... ...do dvou let dcery manžel jezdil s kamiónem... ..bylo to v letech těsně po revoluci a tehdy si vydělal dobrejch 30tisíc měsíčně..... ...jenže holka ho cvůbec neznala, když jednou za týden přijel na noc nomů, styděla se před ním a vůbec....stálo to za .
    To jsou podle mě ty prioriry...změnil místo a já musela do práce..... ...prostě něco za něco..

    superkarma: 0 07.03.2006, 11:24:59
  25. [43] gobi [*]

    a...: Hluboký obdiv - je náročné vést manželství na takovou dálku. Podle mého ženská musí zastoupit partnera i v "jeho" povinnostech. Ale myslíš, že je to řešení na dlouho? Jak dlouho se to tak dá vydržet? Na druhou stranu pokud vás živí a potřebujete takový jeho plat, chápu to. Fakt napiš, jak dlouho to trvá, zajímá mě to.

    superkarma: 0 07.03.2006, 11:18:57
  26. avatar
    [42] gerda [*]

    MarKri: no, já myslím na taky ty, co jim nebylo tolik naděleno co se intelektu týče, jsou jen vyučení, jazyky neznají a na vyšší vzdělání prostě nemají buňky. I takoví tady žijí a nechtějí být bez práce a bydlení

    superkarma: 0 07.03.2006, 11:15:40
  27. [41] a.... [*]

    karlik: to je 200 dohromady .. a nebydlí tam, protože chce bydlet se mnou

    superkarma: 0 07.03.2006, 11:12:48

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [40] gobi [*]

    Damanka: pravda pravdoucí. Manžel nás a naše nároky (i když nejsou nijak přemrštěné) jednoduše neuživí. Ale já do práce chci. Děvčata nezoufejte, hledejte!!!
    Mně se podařilo sehnat několik přivýdělků, prací, které jdou vykonávat při mateřské - nijak oslnivě odměňovaných, ale pomohlo nám to. Po úporném a systematickém shánění jsem si našla jedinou, kterou považuji za dobře placenou. Je pravda, že pokaždé musím překonávat samu sebe, protože zrovna tahle práce není moje doména, ale postupně (po roce a půl) si začínám zvykat.

    superkarma: 0 07.03.2006, 11:12:25
  2. [38] a.... [*]

    gobi: však jo..tohle je zrovna aktuální důvod toho, proč jsem dnes pěkně vytočená...moje milá maminka mi právě včera takovým "nenásilným" způsobem připomněla, jak je můj ex úspěšný a jakou udělal skvělou karieru..chtělo se mi jí říct, že kdybych nevychovávala celý ty roky dceru..sama, bez jakékoli pomoci..mohla jsem být taky dnes někde jinde...ale zas na druhou stranu..utopit se kvůli tomu nepůjdu

    superkarma: 0 07.03.2006, 11:10:12
  3. avatar
    [37] svetluszka [*]

    a....: 30: ..no, možná ...i když jsou , ale v jiné "rovině"...

    superkarma: 0 07.03.2006, 11:08:47
  4. avatar
    [36] karlik [*]

    a....:To má přítel plat na soukromou helikopteru a nebo v místě pracoviště jsou tak drahé hotely a těžko sehnatelné podnájmy?
    200 tam 200 zpátky = 400x5litrů/100kmx28Kč/l = 560 Kč + 5 hodin času, no nazdar.

    superkarma: 0 07.03.2006, 11:06:55
  5. avatar
    [34] svetluszka [*]

    a....: ale maj pravdu, že když není žádná motivace, tak ani tem elán a radost se jaksi nedostaví.... .
    Když už dopředu víš, že s tebou budou "zametat" , je v eli i veškerý sebevědomí a je to jen horší...

    Já byla na pracáku před dvěma lety...na měsíc...něž jsem nastoupila do novýho, co jsem si už předem našla a vlastně jsem tam utekla. Na ÚP jsem se hlásit musela, a bylo to hrozný... ...Dělaj tam z lidí blbce. Nej je fakt si hledat něco sám, ale opravdu ne každej na to má sílu...

    superkarma: 0 07.03.2006, 11:04:38
  6. [32] gobi [*]

    a....: A ještě dodatek - to není o neochotě, jedná se především o priority. Pokud jsem si pořídila děti, musím se je především snažit vychovávat co nejlépe. Ono ukázat dítěti fotku maminky a říct: "Vidíš, to je tvoje maminka, ale ještě ji nějakou dobu neuvidíš, protože je v práci, to aby vydělala peníze..." to asi taky není ta správná cesta.

    superkarma: 0 07.03.2006, 11:03:05
  7. [31] gobi [*]

    a..... : pro slušnou práci udělám maximum. Dokonce si můžu dovolit slevit z platu (pokud vyděláváme oba), půjdu rozhodně níž než jsem vydělávala před mateřskou, protože nyní bydlím ve "slabém" regionu. Jenže za prací díky malým dětem nebudu moci dojíždět moc daleko. Pokud pro mě bude práce atraktivní, budu pravděpodobně první v okolí 40 km, kdo i najme chůvu.

    superkarma: 0 07.03.2006, 10:58:21
  8. [30] a.... [*]

    svetluszka: uznávám, že jsem trochu neobjektivní..holt mám tu VŠ a stýkám se s lidmi podobnými sobě.. a ti tak nějak nemaj problém...

    superkarma: 0 07.03.2006, 10:57:42
  9. [29] a.... [*]

    svetluszka: jasně, že se výkon odvíjí od příjmu ... ale já tady v těch komentářích opravdu nevidím tu nejmenší snahu...cizí jazyky..to ne..dojíždět..to taky ne.. tak to jsou potom možnosti hodně zúžený

    superkarma: 0 07.03.2006, 10:56:03
  10. avatar
    [28] svetluszka [*]

    ..podotýkám, že ne všichni máme vystudovanou VŠ a někdo se holt rukama živit musí...

    superkarma: 0 07.03.2006, 10:53:28
  11. avatar
    [27] svetluszka [*]

    a....: to máš pravdu, ale uznej, že ne každý zaměstnání si tohle může dovolit.... .....Ten, kdo je dlouho nezaměstnanej tak rozhodně nehledá práci nadstardartně placenou........
    Prodavačky třeba je potřeba pořád...ale proč..?....Páč se všude dělá od 6 do 10do noci....za minimální plat....Za toto je škoda dojíždět i 20km.
    PS: Po zkušební době tě stejně vyhoděj...bez udání důvodu.....

    superkarma: 0 07.03.2006, 10:51:46
  12. avatar
    [25] svetluszka [*]

    MarKri: ...ano, to možná...... Takže až se v 18 odstěhuješ za prací 300km, po 10letech tam založíš rodinu a ve 40ti tě z toho úžasnýho zaměstnání vyhoděj....tak mužeš začít znovu, zase o 300km dál.... ...hodně štěstí...

    superkarma: 0 07.03.2006, 10:45:44
  13. [24] a.... [*]

    no vidím tady samé stížnosti..ale nevidím, co třeba vy konkrétně jste ochotné pro slušnou práci udělat.. ono mít nadstandartní příjmy si žádá taky nadstandartní výkony a výdej energie. Můj přítel např. dojíždí denně přes 200 km, tak to opravdu nevím, kolik lidí by třeba do tohohle šlo...

    superkarma: 0 07.03.2006, 10:38:04
  14. [23] gobi [*]

    Na tohle všechno jsem připravená. Taky budu v dohledné době hledat zaměstnání. Dvě malé děti, školka funguje od 6.45 do 16.00, manžel pracuje na směny, takže děti vodit nemůže, bydlím v horní - dolní, velká nezaměstnanost. Navíc i když umím - nerada (nebo spíš vůbec nechci) hovořit cizími jazyky. A dva vysokoškolské tituly mi v tomto případě moc nepomůžou. Ale budu se poctivě snažit a hledat

    superkarma: 0 07.03.2006, 10:22:14
  15. avatar
    [22] gerda [*]

    MarKri: tak to se hluboce mýlíš. Startovní podmínky nemáme stejné ani v 18

    superkarma: 0 07.03.2006, 09:55:26
  16. avatar
    [21] gerda [*]

    MarKri: lidé by se možná i stěhovali, ale představ si, že si za své peníze pořídíš bydlení, postavíš dům, v místě máš celou rodinu a kde seženeš podobné podmínky? Za cenu domku někde v pohraničí v Praze nekoupíš ani jedopokojový byt. A v Praze přece všichni pracovat nemůžeme?

    superkarma: 0 07.03.2006, 09:49:55
  17. avatar
    [17] mirrea [*]

    arjev: no to byli vskutku unikátní debilové - odrostlé děti v 35???a k tomu 15 let praxe??? šílenci? a mladistvý vzhled..no to je snad do 35 normální,ne? NEUVĚŘITELNÉ Neprozradíš aspoň město?

    superkarma: 0 07.03.2006, 09:00:05
  18. avatar
    [16] evita_ij [*]

    evita_ij: naneštěstí krachuje i firma,kde pracují oba mí rodiče, a v 50 hledat nové zaměstnání (oni ani jinde ještě nepracovali!!!!) bude asi nad člověčí sílu.......

    superkarma: 0 07.03.2006, 08:59:41
  19. avatar
    [15] evita_ij [*]

    Severní Morava je opravdu kraj nezaměstnaných....
    I já jsem teď ve firmě,který krachuje.Do konce roku 2005 jsem měla dobrou práci,sice za slabé peníze,v nepřetržitém provozu,ale se stálým příjmem. Od nového roku jsem si "polepšila",sice jsem povýšily,i peníze jsem měla mít o 1/3 vyšší,ale co čert nechtěl,firma má finan.problémy a jde do krachu.Ješte jsem neviděla výplatu za leden,blíží se výpl.termín za únor a ani ten nebude dodržen.Jsem svobodná,bezdětná a stejně mám obavu,jestli najdu jinou práci.....

    superkarma: 0 07.03.2006, 08:57:48
  20. avatar
    [13] RenataP [*]

    no ono ani ve východních Čechách to není žádná sláva... Článek je jen o tom, co je ideální a mě se nechtělo stěžovat si na to, jak je to doopravdy
    Ochota dojíždět ? Tu nemám, právě z těch důvodů,co píše linde. Zažila jsem to a je to teror. Za 5 tácků čistýho Domů se chodítě prakticky jen vyspat.
    Před MD se mi poštěstila práce, kam jsem chodila 15 min. pěšky - super
    Po MD už budu muset dojíždět,do toho jakási školka - no ještě budu vzpomínat,jak jsem si kráááásně žila....

    superkarma: 0 07.03.2006, 08:44:14
  21. avatar
    [12] arjev [*]

    Při pohovoru po výběrovém řízení mi bylo řečeno,že hledají schopnou ženu do 35let(přehlédli můj datum narození,jinak jsem uspěla na jedničku s*),odrostlé děti,praxe 15let a ještě něco mladistvého vzhledu .Tak jsem jim doporučila vědeckofantastický román .Místo je volné,plat královský,ale pracovat s debily to není moje parketa.
    Po konkretním vyjádření nemohu udat adresu.Pracovní doba je 24hodin denně a to

    superkarma: 0 07.03.2006, 08:37:16
  22. avatar
    [11] gerda [*]

    Lucik007: to nezavání, to JE diskriminace. Ale je ti houby platné, že to víš. Jestli máš na to povahu, lze to žalovat...

    superkarma: 0 07.03.2006, 08:34:06
  23. avatar
    [9] Žížala [*]

    To je opravdu jak motivační leták personální agentury nebo z Cosmopolitanu a ne rady do normálního života

    superkarma: 0 07.03.2006, 07:37:31
  24. avatar
    [8] gerda [*]

    čičinda: Jižní Morava je na tom taky bídně

    superkarma: 0 07.03.2006, 07:34:34
  25. avatar
    [6] svetluszka [*]

    linde: ..a nedejbože, když máš v práci k něčemu připomínku nebo dvakrát do roka nemocný dítě.....je ti oznámeno, že můžeš jít...venku stojí dalších 100zájemců...

    superkarma: 0 07.03.2006, 07:21:06
  26. [5] čičinda [*]

    souhlasím, ten kdo není ze severní Moravy, neví co je to hledat práci

    superkarma: 0 07.03.2006, 07:21:02
  27. avatar
    [4] Linde [*]

    svetluszka : ....si myslím.
    Víš, jak mně vždy prudí články v časopisech pro ženský, když tam napíšou, ať si z nabídek vždy přesně vybereme po zralé uvaze jen tu, která nám přesně vyhovuje? Tady v mém okolí se bere nabídka, která je a je na ni 200 uchazečů.

    superkarma: 0 07.03.2006, 07:13:23
  28. avatar
    [3] svetluszka [*]

    linde: ..přesný a bohužel pravdivý...

    superkarma: 0 07.03.2006, 07:03:45
  29. avatar
    [2] Linde [*]

    hóódně optimistický článek :)
    Řekla bych, že redakce nesídlí na severní Moravě, protože by článek zněl asi takto : našli jste inzerát? Zvažte, zda neprojezdíte na tu vzdálenost více peněz, než vyděláte. V žádném případě do životopisu nepište rodinný stav, protože pokud napíšete, že jste vdaná, tak máte 100% jistotu neúspěchu-vdané budou mít, nebo mají děti, které jsou nemocné. Vyzdvihněte ochotu dojíždět - není problém sednout ráno v 5.15 do vlaku, na 8.00 být v práci a večer se vrátit na Večerníček k hladovým dětem. Pro práci za 6.500 čistého cokoliv...
    A že nemusím odpovídat na otázky, zda jsem vdaná, či mám děti? A to se mám jako tvářit, že jsem přeslechla otázku, nebo zatloukat, zatloukat, zatloukat?
    Pokud mně přijme, sepíšeme pracovní smlouvu, tam ty údaje stejně musím vyklopit mzdovce a zaměstnavatel má 3 měsíce na to, aby mně vyhodil...
    Hodně štěstí při hledání práce :)

    superkarma: 0 07.03.2006, 06:53:30
  30. avatar
    [1] Blueberry [*]

    Ja jsem sehnala nejlepsi praci sveho zivota pred 18 lety tim, ze jsem obchazela firmy - kazdy den v jine oblasti - lezla jsem z jednech dveri do druhych a ptala se, jestli NAHODOU nepotrebuji ucetni, no a behem 10 dnu mi jedna majitelka zavolala a rekla, ze jsem ji usetrila namahu s davanim inzeratu a naslednymi pohovory.

    superkarma: 0 07.03.2006, 01:12:39

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme