Potíže s břichem má občas každý. Mezi nejčastější problémy patří zácpa, průjem a předmenstruační syndrom. Za hlavní příčiny těchto stavů může špatná strava, nedostatek cvičení a emoční faktory, včetně stresu.


Před tím, než zajdete k lékaři, si zkuste pomoct sama. Určitě vám pomůže masáž, která utiší bolest a zároveň sníží stres.

Proč nás bolí břicho

Gastroenterologické studie realizované na konci 90. let minulého století prokázaly, že nejčastější příčinou ovlivňující potíže s trávením je stres.
Ten může způsobit bolesti břicha, zácpu nebo průjem, které se často spojují s nepříjemnými důsledky. 

 

Zácpa a průjem

Někteří lidé mají sklon k zácpě a někteří zase naopak k průjmu. U těch, kteří trpí zácpou, se potrava v tračníku pohybuje pomaleji. U druhé skupiny platí opak.


Z reality vím, že tyto problémy se řeší především léky. Jejich užívání se podporuje masivní reklamou, která má takovou sílu, že na konci příběhu stojí člověk závislý na lécích. Člověk-pacient, který bez rozmyšlení svůj každý „malý-velký problém“ řeší léky.

 

I když se masáž proti zácpě doporučovala už v 19. století, tato alternativa pomoci není u nás až tak populární.

 

Možná vás přesvědčím zjištěním, že pravidelné cvičení a 10minutová masáž, které byly prováděny na pacientech se zácpou po dobu 12 týdnů, podstatně snížily její výskyt.

Masáž je skvělá i při průjmech, protože snižuje stres, uvolňuje svalové a emoční napětí a harmonizuje pohyb potravy ve vnitřnostech.

   

Předmenstruační syndrom

Příznaky PMS se u každé ženy liší. Může jít o mírné nadouvání a podrážděnost, ale i o extrémně nepříjemné pocity, bolesti a deprese.

Podle přehledu z roku 1989 ženy tvrdily, že nejúčinnější forma úlevy od bolesti a syndromů PMS je terapie masáži.

 

Během výzkumu z roku 1993 se zjistilo, že ženám, které trpěly syndromem a nechaly se léčit pravidelnou reflexní masáži na chodidlech, se příznaky snížily o 45 %.   

 

Jak si pomoci

 

  • Masáž při zácpě
    konečky prstů dejte na oblast tračníku a aplikujte mírný, vlnitý, krouživý tlak ve směru hodinových ručiček
  • Masáž při problémech s trávením
    zkuste si krouživými pohyby masírovat tvář v oblasti úst a čelisti. Zaměřte se hlavně na oblast konců čelistních kostí, kde se hromadí nejvíc stresu.

    masírujte si žaludek ve směru hodinových ručiček v oblasti tračníku
  • Masáž při PMS
    vyvíjejte mírný tlak na vnější kotníky pod kotníkovou kostí
  • Pro uvolnění napětí v břiše
    za použití obou rukou mírně třete od pupku směrem k hrudi. Pak sklouzněte rukama přes žebra.
  • Pijte hodně tekutin a jezte co možná nejvíce čerstvého ovoce a zeleniny
  • Třikrát až čtyřikrát do týdne si zacvičte

    Zdroj:
    Clare Maxwell-Hudson, Masáže
Reklama