Pokud spíte špatně, podepisuje se to nejen na vašem zdraví, psychice a odváděné práci, ale i na vzhledu. Přinášíme vám proto několik rad, co dělat, abyste se budila maximálně odpočatá.

postel

Zbytečně se ničím nerozrušujte

Snad nejhorší chvíle v noci jsou ty, kdy nepřevalujete a nemůžete zabrat. Většinou je to v době, kdy prožíváte stresové období. Máte problémy s partnerem, dětmi nebo se vám v práci blíží deadline. V takových dnech rozhodně své problémy neřešte těsně před spaním. Zabráníte tak nezastavitelnému víření myšlenek. Zkuste si raději v klidu napustit vanu, přečíst si veselou povídku a vypít bylinkový čaj. I taková příjemná intimní chvíle s partnerem vám zaručí spokojené a klidné usínání.

Sportujte

Trpíte-li dlouhodobě tím, že usínáte až v pozdních nočních hodinách, zkuste více sporovat. Zajdete-li si po práci zatancovat, zaběhat nebo zaplavat, unavíte se natolik, že jakmile si lehnete, tak už budete spokojeně oddychovat. Při pohybu si navíc skvěle pročistíte hlavu, nabijete endorfiny a vše se vám bude zdát růžovější.

Nenechte se rušit

Snažte se eliminovat elementy, které by  noci mohly narušovat váš klid. Zbavte se tikajících a blikajících budíků, pořiďte si závěsy nepropouštějící světlo a nedovolte, aby vám do ložnice lezli vaši domácí mazlíčci. Zbytečně vás svým štěkáním, vrněním, lovením palců a olizováním ruší.

Pokud si váš partner potřebuje před spaním číst v době. Kdy vy už chcete spát, tak jej buď poproste, aby šel číst do jiné místnosti nebo si pořiďte klapky na oči.

V posteli už rozhodně nepracujte, nejezte a nesledujte televizi. Vaše ložnice by mělo být pouze místo, kde spíte.

Pořiďte si dobrou postel

Pokud se ráno probouzíte rozlámaná a bolí vás hlava (a není to po náročném večírku), pak vězte, že to mohou špatné rošty, matrace nebo polštář.  Do kvalitní zdravotní matrace má rozhodně smysl investovat. Vaše páteř se vám za takový nákup 100% odvděčí a vy se budete probouzet jako znovuzrozená. Zaručeně lépe se vyspíte, pokud budete mít s partnerem každý svou matraci, rošty i přikrývku.

Reklama