Dívky, jejichž tváře vídáme na obálkách časopisů, bývaly nevýraznými šedými myškami. Jak se z takových dívek stávají krásné modelky, jsme zjišťovali v agentuře, jež stojí za objevením mnoha známých tváří, jako je například Karolina Kurková.

modelka

První, co mě při příchodu do kanceláře agentury Bohemia models zaujalo, byly dva stativy s deštníky a světly stojící naproti lehce šedé zdi. Tady se nově příchozí dívky často poprvé dostávají do hledáčku fotografa…

Ve dveřích mě vítá ředitelka agentury Soňa Zoglauerová a zběžně mě seznamuje s chodem agentury. „Den tady v agentuře vypadá různě. Někdy sem přijdou děvčata, která by se chtěla stát modelkou, máme tu castingy nebo různé schůzky s partnery a podobně. Za chvíli tady bude focení nové tváře.“

Dívky, které by se chtěly stát modelkou, přicházejí buď samy, nebo je vyhledává scaut. Scauti pátrají v ulicích i na internetu. Mají mimořádnou schopnost vidět krásu i v šedé myšce. „Velmi často se stává, že novými modelkami se stanou dívky, za kterými se na ulici muž neotočí. Já říkám, že poznat krásu tam, kde na první pohled vidět není, je obrovský dar. Tohle neumí ani spousta profesionálních fotografů, protože pracují už s hotovými modelkami, ale scaut to umět musí,“ vysvětluje Soňa.

Například Báru Uhrovou objevil scaut Roman Holárek v obchodním centru. Jak vypadala, když ji oslovil, a když ji později nafotil, se můžete podívat nyní.

bara

Scauti se zaměřují především na dívky ve věku 13 až 15 let, což ředitelka agentury považuje za ideální věk. Pravděpodobně vám to připadá velmi málo, i já jsem se podivila. „Ono je to opravdu málo, ale ta konkurence je tak veliká, že je třeba odchytávat už takhle mladičké dívky a rok nebo dva s nimi pracovat, než budou na kariéru modelky připravené. Jednou za měsíc až jednou za dva měsíce tu máme i takovou malou školu, kde modelky učíme, jak se oblékat, jak se o sebe starat, jak pózovat a podobně.“

Pokud dívka podepíše s agenturou smlouvu, zbývá už jen sladit modeling s dalšími aktivitami modelky. Škola je totiž stále na prvním místě. „Pokud dívka ještě studuje a nemá ve škole individuální plán, snažíme se všechny akce plánovat v termínech prázdnin, aby její studium neutrpělo. Dívky, které nemají jiné závazky, jsou třeba i celý rok v zahraničí.“

Když přijde nová dívka, absolvuje krátký pohovor, pak následuje focení, aby se ukázalo, zda je fotogenická, jak bude na fotografiích vypadat. Na základě toho lidé v agentuře zhodnotí, zda je vhodný typ na modelku, či nikoli. „Stává se tady to, že přijde velmi sebevědomá slečna, která si myslí, že na to má, a mě napadne, jestli to není vtip. A těm, které na to opravdu mají, je třeba to sebevědomí naopak dodat. Těm, kteří na to nemají, to samozřejmě říkáme s citem. Třeba že není vhodný typ, ale ať zkusí jinou modelingovou agenturu nebo ještě castingovou agenturu, které nemají tak přísná kritéria. Většinou to pochopí, ale ty velmi sebevědomé se chtějí i hádat,“ říká s úsměvem ředitelka agentury. „Ale zažili jsme i opak. Scaut přivedl přenádhernou dívku, jenže když jsme jí vyfotili, zjistili jsme, že není vůbec fotogenická.“

Jednou z nových příchozích tváří byla Lucka. Lucka zrovna dorazila na focení. Nastoupila před světla v plavkách a lodičkách. Už jen tohle považuju za heroický výkon, a tak se nemůžu Lucky nezeptat, zda byla nervózní. „Jenom z těch bot, protože mi byly velké,“ řekla s úsměvem. Lucka stojí teprve na začátku své kariéry, a tak nezbývá než popřát hodně štěstí a pečlivě sledovat obálky luxusních katalogů, zda se na nich neobjeví.

Reklama