Začít podnikat není v dnešní době nijak složitou záležitostí. Oblast módy je ale vysoce konkurenční trh a business udržet a posouvat ho neustále kupředu není nic pro slabé hráče. Spoluzakladatelé Snapbacks.cz začínali v Česku v roce 2011 prodejem kšiltovek a business úspěšně rozšiřují o další módní kousky a unikátní značky. Co je podle nich základem úspěchu? Kromě zajímavé nabídky kvalitních produktů je dobré se řídit i následujícími body.

Dělejte něco, co nikdo jiný nedělá a specializujte se

Jde o základní pravidlo dobrého marketingu, přesto se na něj občas trochu zapomíná. Úspěch tkví v originalitě a odlišení se. Když v roce 2011 eshop Snapbacks.cz začínal, zaměřil se zejména na prodej kšiltovek tzv. snapbacks, které v té době u nás nebyly téměř k dostání. Snapbacks.cz je zpřístupnil českému zákazníkovi, a ten si je již nemusel složitě objednávat ze zahraničí. Postupem času se eshop Snapbacks.cz stal místem s největším výběrem kšiltovek, které nejsou jinde na českém trhu k dostání. „Já sám jsem se zajímal hodně dlouho o tenisky i čepice, sledoval jsem, co letí v zahraničí, brouzdal jsem po eshopech a občas jsem pomáhal známým s nákupem. První kšiltovky, které jsme objednali pro Snapbacks.cz, byly kultovní značky Mitchell & Ness, Bylo jich asi dvacet a na tom, abychom je k nám dostali, jsme se dost nadřeli. Myslím, že od té doby jsme ušli pěkný kus cesty,“ říká Robert Glos, idea keeper a produktový manažer Snapbacks.cz

Zajímejte se o svého zákazníka

„Náš zákazník, náš pán,“ je heslo známé již z dob Tomáše Bati, který bezpochyby věděl, jak na fashion business. Rozhodně to platí i dnes a úspěšné značky tomu rozumí. Cílem je si se zákazníkem vybudovat vztah, na základě kterého se k nám bude rád vracet. Je důležité se zákazníkem správně komunikovat, pomoci mu s výběrem správného produktu a k oboustranné spokojenosti vyřešit všechny případné problémy či reklamace. „Na zákaznické podpoře si zakládáme. Zákazník nás může kontaktovat nonstop mailem, telefonem, na webu nebo i na sociálních sítích a my zpravidla odpovídáme během chvilky. Právě nezvykle krátkou reakční dobu si hodně zákazníků cení. Prioritou je pro nás jim zajistit zážitek z nakupování. Personál je školen tak, aby uměl co nejlépe pomoci a konkrétnímu zákazníkovi doporučit vždy ten nejvhodnější produkt,“ vysvětluje Petr Gürth.

Přibližte se rychlosti světla

V dnešní době jsou lidé zvyklí mít vše hned, ať už je to odpověď na otázku ohledně dostupnosti zboží, doby dodání či informace o produktech samotných. Objednanou pizzu můžete mít doma do hodiny, tak proč byste měli na kus oblečení čekat týden? Neprodáváte-li módu šitou namíru či jinak přizpůsobenou konkrétnímu zákazníkovi, není důvod proces zbytečně zdržovat. „Pokud u nás zákazník nakoupí ve správný čas, jsme schopni mu jeho zboží doručit již druhý den. Při nákupu také zákazník vždy vidí datum doručení, díky čemuž se vyhne netrpělivému a nejistému vyčkávání,“ popisuje Petr Gürth.

Mějte osobitý styl

Díky osobitému stylu si zákazník značku lépe zapamatuje. Samozřejmě by měl jít ruku v ruce s cílovou skupinou. „U nás jde z velké míry o komunikaci na sociálních sítích, zejména na Facebooku a Instagramu. Chceme zákazníkům a fanouškům ukazovat naše zboží, ale také chceme, aby se při tom bavili. Používáme emotikony, meme a snažíme se reagovat na aktuální témata. Jsme tak trochu punkoví, mluvíme jazykem naší cílové skupiny, baví nás to a vyplácí se to,“ zakončuje Petr Gürth.

Reklama