Řízek, salát, husa a cukroví, nebo jogurt s vlákninou, ovoce, dušená šunka?

I přesto, že právě teď nedržíte žádnou dietu, měli byste průběžně dodržovat pravidelný stravovací režim. Rozhodně si také musíte hlídat správné složení jídelníčku.

 

Ovšem pokud právě teď chcete s dietou začít, měli byste si vše dobře rozmyslet. S velkou pravděpodobností se vám to stejně nepodaří.

Spíš než zhubnout byste se měli o Vánocích snažit nepřibrat.

 

Snižování váhy je dlouhodobější záležitost, na kterou se člověk musíte připravit a udělat si plány na dlouhou dobu dopředu.

 

O Vánocích je zbytečné úplně vypouštět klasické sváteční pokrmy. Je také těžké, aby se to vůbec někomu podařilo. Stačí však, když bude váš stravovací režim pravidelný a jídelníček zdravý.

I o Vánocích byste měli mít jídlo rozložené do čtyř až pěti denních dávek. Z toho vyplývá, že se nepočítá se žádným věčným uždibováním čehokoliv, a už vůbec ne cukroví.

Takže nazdobené nachystané tácy dejte raději někam, kde na ně neuvidíte.

 

Klidně si o svátcích vždy večer sedněte a napište si jídelniček na příští den. Stejně s klidem do něj zahrňte i chlebíčky a cukroví. Nejhorší je, když tyto „hříchy“ spucnete mimo svou běžnou stravovací dobu.

Měli byste totiž dbát na to, abyste dodrželi svůj denní energetický limit, který jste měli už před Vánocemi a na který je vaše tělo zvyklé.

To znamená, že pokud sníte více sladkostí, musíte si ubrat porce u večeře nebo u oběda.
Pokud to nedokážete, pak je dobré zvýšit svou denní aktivitu a sportovní činnost.

 

Je povoleno si dopřávat svátečních pochoutek, ale ne tím způsobem, že se přejíte a půjdete si lehnout k televizi.

Odpočívat můžete, ale tělo by mělo vydávat nějakou energii.

Stačí třeba dvacetiminutová procházka. Je třeba hledat různé vám vyhovující způsoby, ale spánek by to být neměl.

 

Bohaté a „chutné“ Vánoce (možná poslední ) „v předvečer světové globální krize“ přeje redakce Ženy-in!

Reklama