Bulvár

Jak se chodilo k zubaři tenkrát - socialistický horor


Zase jsem navštívil zubaře a zase tam nechal majlant. Tentokrát jsem to ale měl s docela povedenou připomínkou dětství a všech těch školních prohlídek. Nenechal jsem si dát lokálku, protože jsem pak potřeboval ještě něco dělat – ty pocity z vrtání mě vrátily o dobrých deset patnáct možná i dvacet let zpět… Je zvláštní, co všechno může spustit paměť.

Je libovolný den, kdy se neučíte, protože celá třída jde k závodnímu zubaři na prohlídku. Nevím jak u vás, ale u nás měli všichni závoďáci, a že jsem jich vystřídal, razítka s Disneyho trpaslíky. Socialismus se nezapřel.

Zaměstnanci fabriky byli celí nervózní, protože nemohli stát u ohýbaček plechů, jelikož jejich socialistická drobotina byla na prohlídce. Pochopitelně děcek byla plná čekárna, tak chodili kouřit ven, většinou na mráz. Vážně to skoro vždy bylo v zimě… Že by kvůli krvácení?:)

Nejsem si jistý, jestli šli nejdřív holčičky a pak kluci, vím jen, že později to bylo podle abecedy zcela jistě. Na stěnách byly ty nemožné propagační letáky osmdesátých let a divně to smrdělo. Ven nebylo vidět, protože na oknech byly takové ty bílé pruhy. Nikde jinde je takovou barvou neměli, líbilo se mi to.

Křeslo dělalo vhůůům

Po křiku v čekárně a okřikování soudružky (svého času školkové tety) jsme ve trojici vešli dovnitř. Bílý plášť doktorky a sestra v modrém. Takový divný odznak měla na hrudi a ve vlasech vlásenky. Ty byly asi povinné, míň jak čtyři mít nemohly. Asi aby nepadaly vlasy pacientům do úst. Pak to nejlepší z celé návštěvy. Šlápli tam na černý pogumovaný pedál a vy jste jeli. Skvělý pocit až do chvíle, kdy se vám do očí zařízl ten reflektor. Dnes už to není takové. Tehdy ta křesla dělala takové to vhůůůůům a vy jste se celí otřásali s tou jízdou. Krása.

Kamarádka měla maminku zubařku a jezdila si, jak chtěla. Záviděl jsem jí to. Zuby jí taky moc nevrtali…

Pak hlásili stav našich mlíčňáků, sem tam nám nějaký vytrhli, kdo byl rychlý, dostal ho s sebou do papírového pytlíčku (napsáno na něm bylo „léčiva“ – tmavomodře). Smolaři, kteří spíš brečeli, než aby byli ve střehu, měli smůlu. Zub letěl do toho hnusného plechového šlapacího koše, který byl plný nechutných věcí ze starých lidí, na které jste se nechtěli ani podívat. Pak se brečelo znovu — za zub.

Budou ti vrtat?

A ještě víc se brečelo, když doktor/ka řekl KAZ. „Budou ti vrtat?!“ Zářící oči všech kolem v čekárně, když ruka sestry vystrčila nešťastníka ze dveří a zavřela za ním. Zaražení. Potupa. Budou. Občas to bylo tak, že „zkažené“ děti zůstaly poslední. Třída šla zpět do školky nebo už školy, nešťastníci zůstávali. Všichni si natáhli takové ty bílé čepice se zakroucenými jakoby třásněmi, navlékli se do laciného červeného nebo modrého šusťáku a šli na oběd. Nebo už to byla svačina?

Několik málo nešťastníků přemýšlelo na těch velkých umělých židlích o tom, co s nimi bude. A pak přišla ještě jedna jízda křeslem. Ta byla delší než ta první. Pekelně dlouhá. Cesta k bodavému světlu. A to bylo to nejmenší. Je to taková ta bolest, která sjede nejdřív ke kořeni, pak do celé dásně (tehdy dásničky, ale bolelo to stejně) a pak vám spolu s vibracemi zní celou hlavou. Oči vám trochu lezou z důlku a pusa se sama zavírá. A ten zvuk… Ten proklatý zvuk, který si nikdy nespletete a nikdy ho nezapomenete. Zvuk, při kterém stahujete hlavu mezi ramena, trochu jako zvuk svištící střely; Škodolibá vosa, která se vám zavrtává do zubu, aby v něm nakladla amalgámová vejce.

Vypláchnout!

Časem se naučíte neuronit ani slzu, jen nohy vám zcepení a klouby zbělají. Sestra se tváří komisně, když na zapatlaném sklíčku míchá plombu. Takovou tu hnusnou starou, ze které máte pak plnou pusu nechutných kovových drobků a která vám do dvou let vypadne a vy si na ní ulomíte další kus zubu. Ale to bude až potom. Teď vám celou hlavu plní ten zvuk, jak vám plní zub. To vrzání! Skoro ještě horší než zvuk vrtačky. Tak zlověstně nechroupají princezny ani draci ve vašich nočních můrách. Trnou vám všechny zuby kolem. Celá pusa.

„Vypláchnout!“ řekne hlas bez kouska citu. Vypláchnete a zase držíte, aby se paní soudružka nezlobila a nemusela říct rodičům, že jste nebyli stateční. Plivete kusy plomby velké jako vaše zuby. Co oni s tím dělají? Jak je to možné? Tam dole v tom plivátku, tam je takových kousků spousta. A taky krev. Možná i vaše krev. To plivátko je černé. Jinak všecko bílé, včetně těch pruhů na oknech. Krom ocelových nástrojů, které studí na zubech. S trochou štěstí byl kaz jen jeden.

Cesta na křesle dolů je jako volný pád. Tak je to uvolňující a krásné. Nohy jsou ještě chvíli ztuhlé jako po jízdě na centrifuze, ale lepší se to. Za to všechno dostanete ušmudlaný papír s otisknutým Kejchalem. Vždycky dostanete Kejchala. Doma už jich je sedm. Šmudlu, nebo třeba aspoň Prófu… (víc jich jmény stejně neznáte). Ale to ne. Vždycky to byl Kejchal.

Včera jsem ale nedostal ani toho. Bylo to frustrující. Aspoň že sestřičky se teď víc usmívají. Aby ne, když tam necháváte takové peníze…

Máte podobné vzpomínky? Šel vám při čtení po zádech mráz? Nebo ještě strašnější? Co s vámi dělá zvuk vrtačky? Kolik utratíte u zubaře ročně? Taky jste dostali vždy jenom Kejchala?

blog Šumaře

   
29.05.2006 - Společnost - autor: Richard Klíčník

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [48] Michaela 323 [*]

    Jo, pamatuji velmi dobře. Kromě lepšího vybavení ordinace a značných finančních částek je pro mě návštěva zubaře stále stejně depresivní - studený pot, tachykardie, pocení - celkově na dvě věci...

    superkarma: 0 29.05.2006, 20:59:11
  2. avatar
    [47] Vivian [*]

    Taky jsem za totáče natrefila na samý hnusný, protivný a sadistický zubaře A to jsem bydlela na vsi, kde nebyl výběr a ještě k tomu jsem měla se zubama problémy, takže jsem musela chodit často. Samozřejmě jsem nechodila a o to horší pak bylo ošetření
    A teď, když mám zubařku hodnou, tak zase nemám s čím k ní chodit, protože se zubama už problémy nemám

    superkarma: 0 29.05.2006, 18:07:08
  3. avatar
    [45] Gabi [*]

    jajynka: změň zubaře, hlavně, že je vtipnej

    superkarma: 0 29.05.2006, 14:22:25

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [44] Meander [*]

    Nezapomenu na zubaře Odvárku. Byl velký jako hovado, tlustý jako čuně a běžně jsme jeho odrinaci jako děti opouštěly s krvácející hubou. Doufám, že měl bolestivou smrt.

    superkarma: 0 29.05.2006, 14:07:31
  2. avatar
    [43] Lesana [*]

    habroslava: a čem jiném se vedou diskuze, než o různých názorech?

    superkarma: 0 29.05.2006, 14:06:48
  3. avatar
    [42] jajynka [*]

    ... tak nevím... taky jsem chodila na školní prohlídky za totality u zubaře a nikdy jsem nic podobného neprožila.
    Za to teď, kdy je doba hlubokého komunismu pryč, jsem u svého zubaře prožila šok. Mám opravdu fóbii na zubaře a on i když to věděl, dělal si ze mě legraci - bral do rukou vystavené kovářské kleště s tím, že je na mně vyzkouší. mno - málem jsem mu zkolabovala v křesle ( a kdyby ten zub pekelně nebolel, utekla bych.)
    Jo a syn od něj na trhání dostal injekci, leč výkon byl proveden neodkladně (injekce nestačila začít působit) a tak malýmu ztvrdla pusa a on následněš omdlel až doma ...

    superkarma: 0 29.05.2006, 14:02:39
  4. avatar
    [39] Lesana [*]

    habroslava: ale všichni mají stejné šance Přeci kvůli nezodpovědným rodičům nezhoršíš péči dětem, které mají rodiče zodpovědné Pokud existují rodiče, kteří kašlou na prevenci u dětí, tak přeci není řešením rodiče ze systému prevence vyřadit a děti svěřit institucím, ale naopak je potřeba najít způsob, jak rodiče do té prevence ZAPOJIT. Ať už po dobrém (osvěta), nebo po zlém (šáhnout na sociální dávky, zavést příplatky ve zdravotním pojištění pro ty, co nedbají na prevenci...). Například

    superkarma: 0 29.05.2006, 13:32:06
  5. avatar
    [38] gerda [*]

    tak já jsem ročník hodně starý a chodili jsme 2x ročně na preventivní prohlídky. Kdyby bylo na nás, k zubaři bychom nešli žádný. Nevím proč se tak shazují povinné školní prohlídky a hodně lidí tady píše, jak byly odfláknuté. Na to si ani moc nevzpomínám - samozřejmě se hlavně plombovaly zuby, trhaly vyviklané mlíčňáky, ale taky mi podchytili nerovné zuby a poslali mě na ortodoncii, musela jsem nosit rovnátka. Nemůžu si pomoct - preventivní prohlídky se rušit neměly, dost často čtu statistiku, ve které se praví, jak hodně se chrup školních dětí po jejich zrušení zhoršil. I kvůli špatnému stravování dětí - coly, sladkosti, hamburgery...

    superkarma: 0 29.05.2006, 12:50:59
  6. avatar
    [36] Lesana [*]

    habroslava: mne taky zastihla sametová na střední škole, tu zubní jsme tam měli jenom jednu. Já ti měla ze zubařů takový strach, že jsem se pak dostala k zubaři až jako těhotná, to je po nějaký deseti letech? No, tak nějak. NIcméně to, že jsem celé dětství chodila se školou k zubaři mi vcelku k ničemu nebylo, myslím. To fakt bylo jenom o vrtání, nikoli o prevenci, k té jsem se dostala až později. Nejdřív po revoluci v rámci "samostudia" a zbytek mě doučila moje zubařka, kterou jsem si vyhlídla. Musím zaťukat, za těch deset let bez zubaře jsem měla jenom dva kazy (v dětsví bylo vrtání pravidlem snad každé návštěvy) a poté už zubařka řeší jenom eventuální drobné problémy pod současnými plombami Zkrátka těžká pohoda

    superkarma: 0 29.05.2006, 12:00:20
  7. avatar
    [33] Gabi [*]

    Lesana: škola zdravotní stav dětí dnes neřeší, neboj

    superkarma: 0 29.05.2006, 11:11:34
  8. avatar
    [32] Gabi [*]

    Lesana: já vím, teď jsou nové očkováky , tím jsem chtěla naznačit, že poprvé ve školce je pozdě

    superkarma: 0 29.05.2006, 11:10:33
  9. [31] Bébina [*]

    Ja zubare muzu, zrovna v patek jsem byla. Je mi prijemne, jak se stoura temi kovovymi nastroji v zubech a peje chvalu na muj skvostny chrup, ktery nikdy nepotreboval rovnatka a zubni vrtacku zazil poprve a naposledy pred deseti lety a to to byl tak maly kaz, ze vrtani ani nebolelo. A dalsi hrejivy pocit zazivam ve chvili, kdy po minutce vychazim z ordinace a vidim zavistive pohledy tech nestastniku v cekarne, ktere nejspis nejake to vrtani ceka.

    superkarma: 0 29.05.2006, 11:02:49
  10. avatar
    [30] Lesana [*]

    habroslava: To znám Když nás na střední škole nahnali do ordinace zubařky a já viděla, že bych skončila v ordinaci, ze které se ozývá nejvíc rámusu a nejčastěji sviští vrtačka, tak jsem statečně zalhala, že mám svého zubaře - a protože už mi bylo patnáct, tudíž jsem byla skorodospělá, zubařka si netroufla mi do pusy sáhnout Problém v zubní prohlídce, u které nebudu, může být v tom, že nebudu informovaná. Kupříkladu při poslední prohlídce mi zubařka ukazovala na zubech mé prostřední, která místečka na zubu se začínají poškozovat, tudíž je potřeba je Elmex gelem opravdu napatlat, aby se holce zuby nezkazily a přežily mléčné období bez vrtání. Jak je poznám, kdy se mám ozvat... Já za prevenci nepovažuju vrtaný zub, ten považuju za důsledek špatné prevence. Školní prohlídky vyřazují rodiče z prevence, protože jak jsem tak pochopila z napsaného, rodiče jsou se zubařem v kontaktu teprve ve chvíli, kdy je potřeba zub vrtat.

    Povinné očkování je, to vím. Ale doufám, že škola nedělá problémy a nechává očkování jakož i preventivní prohlídky na rodičích a lékařech dětí. Aspoň u nás na kalmetizaci jsem viděla poučení pro rodiče, ze kterého jsem pochopila, že dvanáctiletí (či jak staré děti mají kontrolu na TBC) se prohlídek účastní individuálně s rodiči

    superkarma: 0 29.05.2006, 10:58:49
  11. avatar
    [27] Deja [*]

    Socialistické hromadné zubní prohlídky jsem zažila. Mám sice fobii z lékařského prostředí, z injekcí apod. ovšem nikdy jsem neměla z těchto prohlídek pocit, jaký je popisován v článku. Milé a usměvavé zubařky i sestřičky. Jen nás někdy musela sestřička usměrnit, když jsme moc hlučeli v čekárně.
    Vůbec mám někdy pocit z článků, které líčí hrůzy z ordinací a ze života za socialismu vůbec, že jsem asi žila v úplně jiném Československu... Tím ovšem nechci říci, že bych, chtěla aby se ty časy vrátily.... to ani náhodou

    superkarma: 0 29.05.2006, 10:36:16
  12. avatar
    [26] Lesana [*]

    Gabi: poprvé před třetím rokem? Jsi zaspala dobu, ne? Já loni v porodnici dostala zubní průkaz, kde jsou porohlídky vyznačené od roka

    superkarma: 0 29.05.2006, 10:25:54
  13. avatar
    [25] Lesana [*]

    habroslava: já mám děti zatím jenom školkový, zatím netuším, jak to chodí na školách Popravdě řečeno mě ani nenapadlo, že by se snad na preventivní prohlídky či očkování dneska chodilo se školou Tak ani s tím nesouhlasím, protože je to MOJE dítě, JÁ jsem za něj zodpovědná, čili JÁ jsem zvyklá si s MUDrou vždycky pokecat, co a jak a nehodlám se nechat z těchto pohovorů vyšachovat Jak říkám - dobrovolné školní prohlídky ať klidně jsou, ale s povinnými nesouhlasím. MMCH o to, zda rodiče své děti vodí či nevodí na prevenci by se snad v první řadě měli starat zdravotní pojišťovny? Je to přeci i jejich zájem, aby děcka - jejich pojištěnci byly zdravé, ony přeci ví, za koho platí a za koho ne, ony by měli tlačit na rodiče

    superkarma: 0 29.05.2006, 10:23:25
  14. avatar
    [24] RenataP [*]

    článek akorát pořád cítím to mravenčení v ramenou, hlava mi zajíždí kamsi mezi ramena...brrrr, fakt sugestivní....

    Měla jsem dlouho pěknou fobii ze zubařů, až jsem našla mladou hezkou, usměvavou a citlivou zubajdu, která vrtání větších kazů umrtvuje. Vždycky hezky popovídá a já tam chodím skoro ráda. Sestřička vypráví vtipy a jelikož chodím fakt pravidelně, tak nemám velký kazy
    Teď tam půjdu i s , tak doufám, že to umí i s dětičkama a nebude ten náš pidičlověk muset zažívat stejný horory jako já

    superkarma: 0 29.05.2006, 10:16:56
  15. avatar
    [23] Gabi [*]

    Tihle školní, fakultní a závodní zubaři byli ta nejhorší sorta Všichni pacienti, co mohli, se stejně snažili vecpat někam na kliniku.
    S návratem povinných prohlídek nesouhlasím, máme přece právo si vybrat lékaře, který nám vyhovuje a ne být k někomu přiděleni. Také si myslím, že rodiče by měli být informováni o stavu chrupu svých dětí, mnohem lépe se tak odhalí různé vady, a také by měli za tento stav cítit zodpovědnost.
    Já byla s matkou u zubaře jednou - ve třech letech s kazem (!) Zubařka byla děsivá čarodejnice, tak jem ji pokousala Z tohoto zážitku jsejm se vzpamatovávala mnoho let.
    Dnes by mělo být samozřejmé, že poprvé jde dítě navštívit zubaře ještě před třetím rokem a pak pravidleně dvakrát ročně, že lékař je na děti zvyklý a milý. Rodiče také musí dohlížet na čištění chrupu dítěte a přečišťovat min. do 8 let.
    Za nás to bylo jablíčko na dobrou noc, čištění před snídaní místo po snídani, nečištění zubů po požití léků ve formě cukrových sirupů, nikdo čištění nekontroloval a nepřečišťoval a tak to také vypadalo

    superkarma: 0 29.05.2006, 10:14:57
  16. avatar
    [21] gerda [*]

    Lesana: ¨víš, ono to není tak jednoduché. Na povinné školní prohlídky tehdy musely chodit všechny děti. Dnes opravdu záleží jen a jen na rodičích a všichni rodiče odpovědní nejsou...

    superkarma: 0 29.05.2006, 10:00:21
  17. avatar
    [19] JanaVi [*]

    K nám do školy zubařka kdysi dávno docházela a nijak traumatizující to nebylo. Děti by mohly chodit se školou taky na povinné prohlídky, ale protože chodí pravidelně k naší skvělé paní zubařce se mnou, tak stačilo vždycky napsat, že si prohlídku od jiného zubaře nepřeji.

    superkarma: 0 29.05.2006, 09:58:46
  18. avatar
    [17] Beruška1 [*]

    Dcera chodila na pravidelné prohlídky nejprve se školkou, pak se školou. Nikdy jim nic nedělali, pokud někomu něco našli, dostal lísteček s termínem a přišel s rodičem. Pokud se to rodičům nehodilo, přeobjednalo se to. Teď je na střední a zubaře si hlídá sama. Jo a můj nejhorší zážitek u zubaře, to bylo ve druhé třídě, já hlavu zvrácenou dozadu, pusu otevřenou na maximum a zubařka na mě řvala, ať ji otevřu ještě víc a ať polykám sliny, aby jí všude netekly. Na druhém stupni a na střední už jsem měla jinou zubařku a ta byla fajn.

    superkarma: 0 29.05.2006, 09:41:09
  19. avatar
    [16] Lesana [*]

    habroslava: popravdě řečeno zájem vlastních dětí zcela sobecky nadřazuju nad zájem cizích dětí a je mi to fuk. Ať si škola klidně organizuje nepovinné prohlídky, koho chtěj rodiče poslat, ať ho pošlou. S povinnými prohlídkami ale nesouhlasím - už proto, že nevěřím, že když má zubařka v čekárně jednu či dvě třídy dětí, které musí v nějakém ne zrovna dlouhém časovém úseku obstarat, že je ošetří stejně kvalitně, jako když nemá kalup. A aby jeden den zubařka koukla do pusy a objednala k ošetření na jiný den, tak to mi připadá jako plýtvání časem a nervama dětí. Když už tam jsou, ať jsou ošetřený komplet Navíc - jak chceš se zubařskou probírat stav chrupu svých dětí? To by v ordinaci bylo v době školní výuky třicet dětí ze třídy a k tomu třicet rodičů, kteří si na ten vzali v práci dovolenou? NEbo v takovém případě rodiče ví prd a děti jenom nosí domů lístečky: "Koupit elmex gel a jedenkrát týdně aplikovat" "naučit se používat mezizubní kartáčky" "šestka v pravo dole je potřeba při čištění věnovat větší pozornost"...?

    superkarma: 0 29.05.2006, 09:36:30
  20. avatar
    [14] Linde [*]

    dneska samý chuťovky na rozladěný žaludek, jeden potrat, jedno vrtání zubů

    superkarma: 0 29.05.2006, 08:55:17
  21. avatar
    [13] paviocko [*]

    brrrrr... to je zase téma. Mě minulá zubařka nikdy nedala injekci a vrtala naživo, i nerv mi trhala naživo. No a ta nynější je fakt milá, píchá mi injekce, říká co mi bude dělat, rentgenuje atd. Ale taky si to nechá zaplatit :o))))

    superkarma: 0 29.05.2006, 08:50:26
  22. [12] Macek123 [*]

    já v 6 letech nechtěla otevřít pusu a dostala jsem facku od zubaře /a stejně jsem ji neotevřela/. o té doby má m panický strach z vrtání. klepu se před vstupem do ordinace a brečela jsem u prohlídky snad i na gymplu.prostě děs a nic horšího neznám. zvuk vrtačky nesnáším ani za dveřmi.okolo 24 let mě známá poslala do nové otevřené soukromé ordinace....od té doby se nebojím. Můj zubař je fajn a vždy chápe, že mám strach a dostávám injekce automaticky. Chodím pravidelně na prohlídky a kromě běžných plomb mi větší zákroky nedělali. Dnes jsem se právě ráno objednala u sestry a ta už mě zná a říkala...už se na vás těšíme a určitě budete v pořádku. Pokud je potřeba tak mi sestra drží hlavu a oba mě ujišťují, že ještě chviličku a už to bude. Se svojí dcerou jsem byla na prohlídce cca 3x a stojí mě to velké úsilí....já se nemůžu bát, aby se pak nebála ona. Je to nepříjemné vyšetření, ale musí se vydržet a dobrá doktor je výhra a já ho mám a je z brna........

    superkarma: 0 29.05.2006, 08:42:00
  23. avatar
    [11] svetluszka [*]

    ..u nás na to myslí škola stále....mladá nahlásí doma, je půl roku fuč a část jejich třídy jde na prohlídku ke "školnímu zubaři" a já teda okamžitě volám to mu našemu... ...
    A možná stojí za znímění, kolik dětí zě třidy k tomu škol. chodí.... ...ze 30-ti přesně 8...což teda vypovídá docela dost...

    superkarma: 0 29.05.2006, 08:38:27
  24. avatar
    [10] Lesana [*]

    habroslava: POVINNÉ školní prohlídky ani omylem. K čemu, když máme svého zubaře? Já bych nikomu cizímu do křesla neusedla, to mi stačilo na základce (propastný rozdíl mezi povinným školním zubařem a mámou vybraným rovnátkovým zubařem), tak proč to chtít po mých dětech?

    superkarma: 0 29.05.2006, 08:34:10
  25. [8] linka [*]

    Já nevím proč socialistický, u zubaře je horor vždycky. A že jsme chodili se školou na hromadné kontroly? Moje děti ještě před dvěma lety byly na kontrole u zubaře se školou. Je pravda, že už to nebylo povinné, mohly jít k jinému zubaři, ale většina šla ke školnímu.
    Technologie jsou lepší, zubaři šikovnější, to je fakt. Ale je to i dobou. Článek se mi nelíbí. Nevím, co tím chtěl autor říct.

    superkarma: 0 29.05.2006, 08:05:41
  26. avatar
    [7] ifka [*]

    Já jsem za zákrok, ještě nikdy nic neplatila

    superkarma: 0 29.05.2006, 07:55:54
  27. [6] Evalota [*]

    Móc hezký článeček

    superkarma: 0 29.05.2006, 07:54:49
  28. avatar
    [5] gerda [*]

    dneska jsou zubaři daleko šikovnější. Někteří si nechají zaplatit zákrok nejen od pojišťovny, ale současně i od pacienta. Konkrétní zkušenost blízké osoby, která to zjistila následně, ale do konfliktu s panem doktorem nepůjde. Kdo by se odvážil, že?

    superkarma: 0 29.05.2006, 07:47:45
  29. avatar
    [4] svetluszka [*]

    zrovna dnes jdu na prohlídku...

    superkarma: 0 29.05.2006, 07:39:22
  30. avatar
    [3] ifka [*]

    Hm, tak si sice můžu říct, že dnešní zubaři už je o něčem jiném. Ale stejně z nich mám děs. A to i přes to, že mám nejlepší zubařku (teda pro mě) na světě. A až přestane ordinovat, tak nevím kam budu chodit asi nikam.
    Já se vždycky objednám a pak se ten den přeobjednávám na jindy. jako že mi do toho něco vlezlo. Samozřejmě že ne. Jen sem posera

    superkarma: 0 29.05.2006, 07:09:22

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme