Zdraví

Jak přes zimu efektivně cvičit a nepřibrat?

  • Ilona Csáková se vrací po porodu do formy v trenažéru chůze VacuShape
  • Chůze je nám přirozená, využijte ji tedy pro efektivní formování postavy, i když venku prší, sněží nebo mrzne...

Že v zimě mnoho z nás přibude nějaké to kilo, je pravda. Následkem delší tmy totiž produkuje náš organismus více hormonu melatoninu, který se mimo jiné stará o kvalitní spánek. Je tedy logické, že se cítíme ospalejší a k cvičení se musíme nutit více, než v teplých částech roku. Také jsme hladovější, protože máme geneticky už po staletí zakódováno, že v zimě nedává příroda tolik jídla a jedinou možností tedy je uložit si co nejvíce energie do zásoby v tuku. Co s tím?

vacushape

„Nedejme se,“ radí Jitka Dlouhá, trenérka ze společnosti Wellness profi, a dodává: „I v zimních měsících je možností jak cvičit celá řada. Vybírat bychom si však měli především takový pohyb, díky němuž udržíme na uzdě tzv. depotní tuk. Právě ten totiž slouží jako zásobárna energie pro horší časy a ukládá se především na zadečku, bocích, bříšku a stehnech. K jeho likvidaci je nejprve třeba problémové partie dobře prokrvit. To lze nejúčinněji na trenažéru chůze VacuShape (viz příloha), který kombinuje aerobní pohyb s řízeným podtlakem.“ Při chůzi na běžeckém pásu jsme od pasu dolů uzavřeni v podtlakové kabině, kde se řízeně střídá nízký a běžný atmosférický tlak. Díky tomu jsou problémové partie perfektně masírovány a tukovou tkání protéká více krve. To podporuje metabolismus tuků a také zlepšuje funkčnost lymfatického systému. Míza, která proudí naším tělem, dokáže přepravit lépe tuk do krevního oběhu a odtud pak do svalů. „Energii si tedy tělo neschovává do tukových polštářků, ale využívá ji,“ vysvětluje Jitka Dlouhá.

vacushapeSilné prokrvení pokožky i lepší zásobování svalů kyslíkem, vitamíny, minerálními látkami a enzymy navíc působí pozitivně proti celulitidě. Celkově je pleť hladší, jemnější a přitom pevnější. Celulitida už dávno není kosmetický problém, jde o druh endokrinologického onemocnění. Mohou za ni totiž genetické dispozice kombinované se špatným životním stylem a stresem. Vzniká jako důsledek špatné funkce lymfatického systému a nedostatečného metabolismu tuků. Nejčastěji je patrná právě na bocích, zadečku a dolních končetinách. „Trenažér chůze VacuShape je v této situaci skvělým pomocníkem,“ konstatoval prof. MUDr. Karel Martiník, DrSc., z Institutu zdraví v Hradci Králové

„Dva roky jsem tváří aerobního trenažéru VacuShape a nemůžu si jej vynachválit! Když jsem v něm před těhotenstvím cvičila, viděla jsem výsledky na své postavě už po několika málo týdnech. A to především na břichu a bocích, kde se u mne tuk většinou drží nejvíce,“ tvrdí zpěvačka Ilona Csáková. „A proto se k němu teď chci vrátit. Věřím, že efekt bude stejný. A co víc, po cvičení ve VacuShapu nejsem zničená a nic mě nebolí,“ doplnila s tím, že s cvičením po porodu druhého syna Dominka už pomalu opět začíná. „Podpora správného fungování metabolismu pohybovými aktivitami je po porodu mnohem důležitější než dieta,“ potvrdil prof. MUDr. Karel Martiník. Jakmile si tedy maminka odbude šestinedělí a gynekolog jí to schválí, měla by začít budovat pohybový systém vedoucí ke zlepšení látkové výměny a odbourávání tuků v problematických partiích.

Během cvičení bychom rovněž měli dbát na pitný režim. Optimální jsou tři litry tekutin. Díky nim totiž zajistíme lepší odvod metabolických zplodin ven z těla. I strava je důležitá. Jezme větší množství zeleniny a mořských ryb, jako jsou například losos, tuňák, makrela. Co nejvíce omezme sladké, kávu a také alkohol. Rozhodně nepodlehněme zimní lenosti a cvičme. Před cvičením jezme uhlovodany, které obsahuje třeba rýže, brambory, nudle či müsli, abyste získali energii. Po něm zase potraviny bohaté na bílkoviny, jako například ryby, drůbež či tofu. Pomůžeme tak svému tělu v utváření svalstva. Brambůrky u televize nahraďme je krájenou paprikou, salátovou okurkou nebo kedlubnou.

vacushape

Vše, co potřebujete vědět o aerobním trenažéru VacuShape

Změna postavy je viditelná zpravidla už po desáté aplikaci, přičemž cvičit byste měli alespoň třikrát týdně půl hodiny. Tento čas nikdy nepřekračuje. Důležitý i výběr podtlaku. Proto byste nikdy neměli trvat na tom, aby byl „co vydržíte“. Nechte ho plně na vyškolené obsluze. Ta dokáže nejen nejlépe posoudit vaši kondici, ale také počasí a vaše subjektivní pocity, na které by se vás měla před začátkem cvičení ptát. Je-li venku velké teplo, váš cévní systém je vinou termoregulace rozšířen. V takovém případě je lepší volit nižší podtlak.
Důležitý je i výběr studia, ve kterém budete cvičit. A to nezávisle na tom, zda si zvolíte k formování postavy trenažér chůze VacuShape. Dobrý trenér by vám měl umět sestavit cvičební plán s ohledem na vaše skutečné možnosti, probrat s vámi jídelníček a zjistí-li v něm vážné nedostatky, předat vás nutričnímu terapeutovi nebo certifikovanému výživovému poradci ke konzultaci. Měl by vás motivovat, vést, vzdělávat a zajímat se také o vaše pocity při cvičení. A jak si vybrat nejlépe studio? Každý z nás je jiný, někdo preferuje velká neosobní fitka, jiný by se bez individuální péče neobešel. Najděte si zkrátka to, kde je vám dobře, tam pravděpodobně vydržíte a budete se tam rádi vracet.

Pokud si k formování postavy vyberete trenažér chůze VacuShape, měli byste vědět, že:

  • přístroj není vhodný pro lidi, kteří se léčí s onkologickými onemocněními, trombózou, poruchami srdečního rytmu, mají cévní potíže včetně křečových žil,
  • neoprenová sukně podtlakové kabiny musí těsnit, nikoli však škrtit a omezovat vás v dýchání. Právě to je totiž důležité pro okysličování a následně spalování tuků.
  • pro maximální spalování tuků je důležitá tepová frekvence, její správnou hodnotu vám sdělí obsluha v závislosti na vašem věku a kondici. Při prvním cvičení hraje roli nervozita a nesprávné dýchání, proto bývá často nemožné udržet tep ve správné hodnotě. I přesto jděte svižně - tak, abyste neměli pocit, že za sebou taháte těžké nohy.
  • maximální rychlost pásu v podtlaku je u zdatných jedinců 6 km/hod, začátečníkům bude stačit rychlost 3,5 - 4,5 km/ hod.
  • pro cvičení v trenažéru VacuShape, ale i pro jiné druhy aerobního sportu, byste si měly vybrat i vhodné oblečení. Měl by být „na tělo“, avšak vzdušné, prodyšné s dobrým odvodem vlhkosti.
   
28.11.2012 - Efektivní hubnutí - autor: Klára Křížová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [48] kapkamore [*]

    Bohužel, nic pro mne..

    superkarma: 0 29.11.2012, 18:49:25
  2. avatar
    [47] Introvertka [*]

    arminka — #46 já bych cvičila, ale mám zakázaný sport, měla jsem zhroucenou češku, chodila na injekce a teď nohu musím šetřit

    superkarma: 0 29.11.2012, 00:24:32
  3. avatar
    [46] arminka [*]

    Sml80 pořád si říkám cvič a pak tu stejně sedím a necvičím Sml57

    1. na komentář reaguje Introvertka — #47
    superkarma: 0 28.11.2012, 23:04:55
  4. [45] anina4 [*]

    Jitullinka — #35 hhm není nad pohyb venku,ale občas zajdu i do té tělocvičny, ovšem nepravidelně

    superkarma: 0 28.11.2012, 22:19:10
  5. [44] DCOlga [*]

    Kdyby jste chodily po kopcích s 10 kg postřikovačem v rámci práce, tak nepotřebujete žádný trenažér.

    superkarma: 0 28.11.2012, 21:59:33
  6. [43] step1 [*]

    reditelka — #38 To jsi dobrá.

    superkarma: 0 28.11.2012, 20:55:43
  7. [42] V19 [*]

    Trefa — #16 aj ja niekedySml16

    superkarma: 0 28.11.2012, 20:39:36
  8. [41] rendac [*]

    tak hlavně že jí to pomohlo

    superkarma: 0 28.11.2012, 20:30:27
  9. [40] free [*]

    nic pro měSml24

    superkarma: 0 28.11.2012, 19:14:38
  10. avatar
    [39] daska59 [*]

    Na takové zbytečnosti nemám čas ani peníze Sml80

    superkarma: 0 28.11.2012, 17:08:05
  11. avatar
    [38] reditelka [*]

    Mám ráda kolo v terénu, běžky v zimní krajině, nebo 40 pětdvacítkových bazénů.

    1. na komentář reaguje step1 — #43
    superkarma: 0 28.11.2012, 17:05:29
  12. [37] Violeta [*]

    Sml69Necvičím, raději se projdu a téměř vše oběhám po svých vlastních nohách. Pohybu mám až moc.

    superkarma: 0 28.11.2012, 16:28:07
  13. avatar
    [36] ala 312 [*]

    není pro mě, mám cévní potížeSml15

    superkarma: 0 28.11.2012, 15:59:06
  14. avatar
    [35] Jitullinka [*]

    Já jsem pro přirozený pohyb - chůzi v přírodě na čerstvém vzduchu Sml22Sml58

    pobyt v nějaké tělocvičně je mi úplně proti srsti

    1. na komentář reaguje anina4 — #45
    superkarma: 0 28.11.2012, 15:50:19
  15. avatar
    [34] JITA72 [*]

    no spíš se nepřežírat a váhu si člověk udrží

    superkarma: 0 28.11.2012, 15:20:20
  16. avatar
    [33] denkas [*]

    Zase tento prapodivný přístrojSml80

    superkarma: 0 28.11.2012, 15:15:34
  17. avatar
    [32] dasena [*]

    V zimě mám zimní spánekSml30cvičit se nepřinutím, no po Vánocích to bude tragédieSml80

    superkarma: 0 28.11.2012, 15:07:40
  18. [31] FAXÍK [*]

    kdo by si nepřál přes zimu nepřibrat kila navíc, já bych to chtěla každopádně

    superkarma: 0 28.11.2012, 14:27:29

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] dadma [*]

    Já se cvičit na přístrojích nepřinutím.

    superkarma: 0 28.11.2012, 13:19:32
  2. avatar
    [29] Hanyna [*]

    Ráda chodím na čerstvém vzduchuSml36. Tohle mě moc neláká...Sml80

    superkarma: 0 28.11.2012, 13:02:30
  3. avatar
    [28] rusalka2008 [*]

    já toto plánuji ke konci zimy...

    superkarma: 0 28.11.2012, 12:49:15
  4. [27] Lydia001 [*]

    Já přes zimu vyměním pohyb na čerstvém vzduchu za fitko a jsem spokojená.

    superkarma: 0 28.11.2012, 12:23:30
  5. avatar
    [26] Hanula [*]

    ladouch — #25 Sml16já také ne - zkusila jsem to a hrozně mě v noci bolely nohy - asi skryté křečovky....

    superkarma: 0 28.11.2012, 11:38:21
  6. avatar
    [25] ladouch [*]

    Tak tento přístroj bych ze zdravotních důvodů nemohla používat.Sml23

    1. na komentář reaguje Hanula — #26
    superkarma: 0 28.11.2012, 10:41:33
  7. [24] jerenika [*]

    ekleinovka — #19 já ho sice smontovaný doma měla, ale poslední dobou byl spíš jako věšák na prádlo Sml30

    ..Ale jak čtu, tak tento přístroj by stejně pro mě vhodný nebyl... :(

    superkarma: 0 28.11.2012, 10:31:22
  8. avatar
    [23] delfi.na [*]

    zkusila jsem, ale mě z toho bolí bedra Sml80

    superkarma: 0 28.11.2012, 10:30:52
  9. avatar
    [22] lenig [*]

    nejíst, to je nejlepší Sml30Sml30Sml30

    ne, myslím jako nepřejídat se, chodit, případně cvičit...dá se aspon udržet váhaSml67

    superkarma: 0 28.11.2012, 09:45:54
  10. [21] doginka [*]

    Já zatím nepotřebujiSml16

    superkarma: 0 28.11.2012, 09:39:52
  11. avatar
    [20] Judo [*]

    Tak trenažer VacuShape bych chtěla zkusitSml22

    superkarma: 0 28.11.2012, 09:25:12
  12. avatar
    [19] ekleinovka [*]

    Rotoped na mně smurně kouká ve sklepě, jen ho smontovatSml32

    1. na komentář reaguje jerenika — #24
    superkarma: 0 28.11.2012, 09:11:38
  13. [18] Evuš [*]

    Taky potřebuji poradit, jak nepřibrat přes zimu, mě se podařilo přibrat i v létě. Musím na sobě zapracovat.

    superkarma: 0 28.11.2012, 09:03:28
  14. [17] Roland [*]

    step1 — #11 Já také - les mám moc ráda.

    superkarma: 0 28.11.2012, 08:55:51
  15. [16] Trefa [*]

    Trefa:uz mam v pokoji svuj rotoped,protoze kdyz je osklive pocasi,tak usedam na rotoped.

    1. na komentář reaguje V19 — #42
    superkarma: 0 28.11.2012, 08:29:22
  16. avatar
    [15] danap [*]

    Žofie — #7 taky bych chtěla ten zázrak vyzkoušet....

    superkarma: 0 28.11.2012, 08:17:34
  17. avatar
    [14] danap [*]

    margot — #9 Sml30Sml30Sml30

    superkarma: 0 28.11.2012, 08:17:03
  18. avatar
    [13] Kytinkak [*]

    já tomu nevěřímSml23

    superkarma: 0 28.11.2012, 08:10:38
  19. avatar
    [12] Věrulinka [*]

    step1 — #11 Sml67 přesně tak Sml22Sml30

    superkarma: 0 28.11.2012, 07:46:03
  20. [11] step1 [*]

    Raději se projdu po lese než na trenažéru.

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #12
    2. na komentář reaguje Roland — #17
    superkarma: 0 28.11.2012, 07:02:57
  21. [10] magic11 [*]

    Žofie — #7 obralo by tě to o peníze Sml30Sml30

    superkarma: 0 28.11.2012, 07:02:22
  22. avatar
    [9] margot [*]

    myslím, že Halinu propagující hubnoucí nápoj nic nepřekonáSml57

    1. na komentář reaguje danap — #14
    superkarma: 0 28.11.2012, 07:01:08
  23. avatar
    [8] tajnostii [*]

    Nic pro mě

    superkarma: 0 28.11.2012, 07:01:03
  24. avatar
    [7] Žofie [*]

    Mám ráda procházky a kolo, doma se občas přinutím k rotopedu. Ale tohle bych vyzkoušet docela chtěla, zajímalo by mě, jestli by to se mnou něco udělalo Sml80

    1. na komentář reaguje magic11 — #10
    2. na komentář reaguje danap — #15
    superkarma: 0 28.11.2012, 06:43:27
  25. avatar
    [6] LudPa [*]

    Zrovna ona svou váhu často neuhlídá.

    superkarma: 0 28.11.2012, 06:42:38
  26. avatar
    [5] zsuzsika [*]

    Jindriska8 — #1 já taky,nejraději všude pěšobusemSml52

    superkarma: 0 28.11.2012, 06:30:48
  27. [4] lidicka [*]

    Zajímavé, všechny VIP osobnosti, které propagují nějaké cvičení na hubnutí nebo dietum sami přibývají na váze....Sml30Sml23, ale hlavně, že to vynášíSml52Sml52Sml52

    superkarma: 0 28.11.2012, 05:46:35
  28. avatar
    [3] saruz [*]

    raději svižnou procházku v přírodě a zadarmo Sml16

    superkarma: 0 28.11.2012, 00:24:55
  29. avatar
    [2] hubajda [*]

    nic pro me mam krecove zily

    superkarma: 0 28.11.2012, 00:14:57
  30. avatar
    [1] Jindriska8 [*]

    Jsem chodec a ráda chodím,ale na čerstvém vzduchu a za každého počasí.Sml22

    1. na komentář reaguje zsuzsika — #5
    superkarma: 0 28.11.2012, 00:10:21

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme