• Ilona Csáková se vrací po porodu do formy v trenažéru chůze VacuShape
  • Chůze je nám přirozená, využijte ji tedy pro efektivní formování postavy, i když venku prší, sněží nebo mrzne...

Že v zimě mnoho z nás přibude nějaké to kilo, je pravda. Následkem delší tmy totiž produkuje náš organismus více hormonu melatoninu, který se mimo jiné stará o kvalitní spánek. Je tedy logické, že se cítíme ospalejší a k cvičení se musíme nutit více, než v teplých částech roku. Také jsme hladovější, protože máme geneticky už po staletí zakódováno, že v zimě nedává příroda tolik jídla a jedinou možností tedy je uložit si co nejvíce energie do zásoby v tuku. Co s tím?

vacushape

„Nedejme se,“ radí Jitka Dlouhá, trenérka ze společnosti Wellness profi, a dodává: „I v zimních měsících je možností jak cvičit celá řada. Vybírat bychom si však měli především takový pohyb, díky němuž udržíme na uzdě tzv. depotní tuk. Právě ten totiž slouží jako zásobárna energie pro horší časy a ukládá se především na zadečku, bocích, bříšku a stehnech. K jeho likvidaci je nejprve třeba problémové partie dobře prokrvit. To lze nejúčinněji na trenažéru chůze VacuShape (viz příloha), který kombinuje aerobní pohyb s řízeným podtlakem.“ Při chůzi na běžeckém pásu jsme od pasu dolů uzavřeni v podtlakové kabině, kde se řízeně střídá nízký a běžný atmosférický tlak. Díky tomu jsou problémové partie perfektně masírovány a tukovou tkání protéká více krve. To podporuje metabolismus tuků a také zlepšuje funkčnost lymfatického systému. Míza, která proudí naším tělem, dokáže přepravit lépe tuk do krevního oběhu a odtud pak do svalů. „Energii si tedy tělo neschovává do tukových polštářků, ale využívá ji,“ vysvětluje Jitka Dlouhá.

vacushapeSilné prokrvení pokožky i lepší zásobování svalů kyslíkem, vitamíny, minerálními látkami a enzymy navíc působí pozitivně proti celulitidě. Celkově je pleť hladší, jemnější a přitom pevnější. Celulitida už dávno není kosmetický problém, jde o druh endokrinologického onemocnění. Mohou za ni totiž genetické dispozice kombinované se špatným životním stylem a stresem. Vzniká jako důsledek špatné funkce lymfatického systému a nedostatečného metabolismu tuků. Nejčastěji je patrná právě na bocích, zadečku a dolních končetinách. „Trenažér chůze VacuShape je v této situaci skvělým pomocníkem,“ konstatoval prof. MUDr. Karel Martiník, DrSc., z Institutu zdraví v Hradci Králové

„Dva roky jsem tváří aerobního trenažéru VacuShape a nemůžu si jej vynachválit! Když jsem v něm před těhotenstvím cvičila, viděla jsem výsledky na své postavě už po několika málo týdnech. A to především na břichu a bocích, kde se u mne tuk většinou drží nejvíce,“ tvrdí zpěvačka Ilona Csáková. „A proto se k němu teď chci vrátit. Věřím, že efekt bude stejný. A co víc, po cvičení ve VacuShapu nejsem zničená a nic mě nebolí,“ doplnila s tím, že s cvičením po porodu druhého syna Dominka už pomalu opět začíná. „Podpora správného fungování metabolismu pohybovými aktivitami je po porodu mnohem důležitější než dieta,“ potvrdil prof. MUDr. Karel Martiník. Jakmile si tedy maminka odbude šestinedělí a gynekolog jí to schválí, měla by začít budovat pohybový systém vedoucí ke zlepšení látkové výměny a odbourávání tuků v problematických partiích.

Během cvičení bychom rovněž měli dbát na pitný režim. Optimální jsou tři litry tekutin. Díky nim totiž zajistíme lepší odvod metabolických zplodin ven z těla. I strava je důležitá. Jezme větší množství zeleniny a mořských ryb, jako jsou například losos, tuňák, makrela. Co nejvíce omezme sladké, kávu a také alkohol. Rozhodně nepodlehněme zimní lenosti a cvičme. Před cvičením jezme uhlovodany, které obsahuje třeba rýže, brambory, nudle či müsli, abyste získali energii. Po něm zase potraviny bohaté na bílkoviny, jako například ryby, drůbež či tofu. Pomůžeme tak svému tělu v utváření svalstva. Brambůrky u televize nahraďme je krájenou paprikou, salátovou okurkou nebo kedlubnou.

vacushape

Vše, co potřebujete vědět o aerobním trenažéru VacuShape

Změna postavy je viditelná zpravidla už po desáté aplikaci, přičemž cvičit byste měli alespoň třikrát týdně půl hodiny. Tento čas nikdy nepřekračuje. Důležitý i výběr podtlaku. Proto byste nikdy neměli trvat na tom, aby byl „co vydržíte“. Nechte ho plně na vyškolené obsluze. Ta dokáže nejen nejlépe posoudit vaši kondici, ale také počasí a vaše subjektivní pocity, na které by se vás měla před začátkem cvičení ptát. Je-li venku velké teplo, váš cévní systém je vinou termoregulace rozšířen. V takovém případě je lepší volit nižší podtlak.
Důležitý je i výběr studia, ve kterém budete cvičit. A to nezávisle na tom, zda si zvolíte k formování postavy trenažér chůze VacuShape. Dobrý trenér by vám měl umět sestavit cvičební plán s ohledem na vaše skutečné možnosti, probrat s vámi jídelníček a zjistí-li v něm vážné nedostatky, předat vás nutričnímu terapeutovi nebo certifikovanému výživovému poradci ke konzultaci. Měl by vás motivovat, vést, vzdělávat a zajímat se také o vaše pocity při cvičení. A jak si vybrat nejlépe studio? Každý z nás je jiný, někdo preferuje velká neosobní fitka, jiný by se bez individuální péče neobešel. Najděte si zkrátka to, kde je vám dobře, tam pravděpodobně vydržíte a budete se tam rádi vracet.

Pokud si k formování postavy vyberete trenažér chůze VacuShape, měli byste vědět, že:

  • přístroj není vhodný pro lidi, kteří se léčí s onkologickými onemocněními, trombózou, poruchami srdečního rytmu, mají cévní potíže včetně křečových žil,
  • neoprenová sukně podtlakové kabiny musí těsnit, nikoli však škrtit a omezovat vás v dýchání. Právě to je totiž důležité pro okysličování a následně spalování tuků.
  • pro maximální spalování tuků je důležitá tepová frekvence, její správnou hodnotu vám sdělí obsluha v závislosti na vašem věku a kondici. Při prvním cvičení hraje roli nervozita a nesprávné dýchání, proto bývá často nemožné udržet tep ve správné hodnotě. I přesto jděte svižně - tak, abyste neměli pocit, že za sebou taháte těžké nohy.
  • maximální rychlost pásu v podtlaku je u zdatných jedinců 6 km/hod, začátečníkům bude stačit rychlost 3,5 - 4,5 km/ hod.
  • pro cvičení v trenažéru VacuShape, ale i pro jiné druhy aerobního sportu, byste si měly vybrat i vhodné oblečení. Měl by být „na tělo“, avšak vzdušné, prodyšné s dobrým odvodem vlhkosti.
Reklama