Domácnost

Jak odnaučit psa pojídání hovínek?

Odpovědi veterinářky Hanky Žertové v našem magazínu najdete pravidelně každý pátek. Tentokrát na ožehavé téma pojídání hovínek, ale i na další vaše dotazy. A samozřejmě nechybí ani vyjádření k minulému dílu televizní Polepšovny mazlíčků, ve kterém jste viděli fenku Bonie.

Bonie

Bonie

Kde udělali a kde mohou v budoucnu pánečci Bonie udělat největší chybu?
U Bonie nedošlo ke správné socializaci v raném štěněcím věku, to znamená, že nebyla včas seznámena s podněty, které budou souviset s jejím způsobem života: s projíždějícími auty, skupinkami lidí, běžným hlukem města. Také přivykání na samotu nebylo postupné a v prostředí, kde by fenka nenapáchala žádnou škodu. V budoucnu je třeba fenku stále zatěžovat přiměřeně jejím adaptačním schopnostem. Výrazně rušné prostředí (například předvánoční trhy nebo ohňostroj ve městě), stejně jako neúměrně dlouhá samota by mohly její stav výrazně zhoršit.

Je případ Bonie výjimečný?
Jak s nedostatečnou socializací štěňat, tak se strachem ze samoty, u mladých psů spojeným i s nudou a potřebou nějaké činnosti se setkávám velmi často. Lidé by měli věnovat větší péči výběru štěněte a jeho výchově od prvních společných dnů.

Čtenářské otázky

Čtenář Adam: Jak mám odnaučit psa jíst s prominutím hovna? Zkoušel jsem čištění zubů i žvýkačku, nic nepomáhá... Labradorka, 3 roky. Díky!
Labradoři jsou pověstní vysavači takovýchto dobrot. Jediným způsobem, jak takovéto chování usměrnit, je mít psa stále pod kontrolou, naučit jej respektovat zákazový povel a přivolání, nejlépe na pamlsek, který mu vynahradí tu dobrotu, kterou musí opustit.

Čtenářka Marťulinka: Dobrý den, paní doktorko! Máme rok a půl starého kříženečka, je velký docela dost, asi jako vlčak. Jak ho máme odnaučit skákat na návštěvy? Skáče nám i do tašek, když přijdeme z nákupu. Poraďte, prosím...
Držte psa za nějakou zábranou, aby návštěvu viděl, ale nemohl se přiblížit. Až se všichni usadí a pes se uklidní, teprve jej pusťte. Nákupní tašku zkuste dát do umělohmotného kbelíku a tím mávejte kolem sebe, když přicházíte domů. Až když je pes v uctivé vzdálenosti, postavte vše na zem, ale hlídejte si to. Jakmile by se pes chtěl přiblížit, zatočte kbelíkem. Takto vybalte nákup, a až když je pes docela klidný, nechte ho sednout a dejte mu kousek nějaké dobroty z toho, co jste přinesli. Když budete důslední, bude se za pár dnů držet z dosahu kbelíku a trpělivě čekat na odměnu.

Hanka ŽertováHanka Žertová radí

Více o Polepšovně mazlíčků

Každý díl seriálu zachycuje tři týdny života, během nichž zvěrolékařka Hanka Žertová, přední odbornice na problémové chování psů a koček, naučí chovatele porozumět řeči zvířat a pomůže mu disharmonický vztah s jeho mazlíčkem napravit. V Polepšovně mazlíčků se v první řadě polepšují páníčkové. „Největší radost mám, když řeším případy týraných či opuštěných zvířat s deformovaným chováním, kterých se ujali dobří lidé, a společně se nám daří po krůčcích učit je „normálně“ žít, hrát si, vychutnávat si dosud nepoznané pohodlí a vlídné zacházení a oplácet je příchylností a snahou se zavděčit,“ říká doktorka Žertová.

  • Seriál můžete sledovat na TV Nova každou sobotu odpoledne, své otázky paní doktorce nám můžete psát do diskuze pod těmito články, anebo na e-mail: jakub.koci@zena-in.cz.
  • Utekl vám některý díl? Přehrajte si ho na internetových stránkách seriálu: www.mazlicci.nova.cz

Fotografie: Archiv TV Nova

Měli jste někdy u pejska problém s pojídáním hovínek? A se skákáním na návštěvy?

   
13.11.2009 - Zvířátka - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [33] sdrawa [*]

    No já mohu pro tento případ dporučit snad jen kvalitní krmivo pro psy, jinak nevím, co ho to odnaučí

    superkarma: 0 11.08.2013, 03:15:10
  2. avatar
    [32] vodfon, kolie [*]

    Dělají to rády štěňata. V tom  případě náhubek!!!!!!!!Sml23

    superkarma: 0 19.12.2009, 23:12:57
  3. avatar
    [31] wich [*]

    Rikina — #29 Máš do puntíku pravdu Sml22 Bohužel Sml80 A pak se strašně diví, že když náhodou zůstane otevřená branka, Alík pokouše a potrhá prvního psa, který projde kolem - holt pudy a on jen brání své teritorium. Tyhle situace mě děsí a opravdu netuším, jak by taková potyčka dopadla. Snad jen výhodou, že naše mladá to radši vzdává předem a lehne na zem i před bišonkem, který se víc bojí jí. Čili aspoň nebudu muset běhat po celé Slezské a nahánět agresora uhánějícího mého psa.

    superkarma: 0 15.11.2009, 19:43:29

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Danka [*]

    Do tašky hafina neleze, ale ten kočičí záchod, to je mňamka. Venku ji to naštěstí přešlo v raném věku. Teď má 10 měsíců a jelikož bydlím blízko mekáče a lidi jsou čuňata, tak neustále mění hamburgrové papíry za piškot. Bez plné kapsy dobrot bych neměla odvahu vylézt z domu.

    superkarma: 0 15.11.2009, 18:14:09
  2. [29] Rikina [*]

    wich — #27 To jo, jestli ten pořad pomůže v tom smyslu, že si lidi uvědomí, jak jsou výchova a výcvik pro psa potřebné, a že se to nevyplatí zanedbat, pak je to dobře. Sml67 Jen bych si tipla, že zrovna ti, o kterých píšeš, co mají Alíka už 5 let na řetězu u boudy a nikdy s ním žádné problémy nebyly, páč přece pes patří na dvorek a uvázanej, a pak je vše OK - tihle lidi si spíš řeknou "mámo, koukej, to je ale rozežranost, psovi poříděj psychologa, už roupama nevěděj, co by" a Alík zůstane u boudy dál. Sml80 

    1. na komentář reaguje wich — #31
    superkarma: 0 15.11.2009, 09:01:14
  3. [28] libuno [*]

    Nečetla jsem své předchůdkyně, jen moje vyjádření. Měli jsme jezevčíka, nepamatuji si dokdy trvalo období pojídání cizího výkalu, ale bylo to asi normální. Praštili jsme ho vodítkem přes zadek, věděl,že to dělat nemá, přesto přišla situace a udělal to. Ač měl jakoukoliv stravu - granule, vařené maso, měl rád bábovku, strouhanou mrkev a já nevím co ... Dělali jsme mu pomyšlení, myslím, že nestrádal. Po určité době to pominulo. Ale - přijeli jsme na chalupu, on oběhl celou vesnici a tutově se přišel vyválený v ... Nadávali jsme, on to věděl, že se zlobíme. Ale je to jen zvíře, tak jsme to brali. Dnes už je více než rok po smrti, měli jsme ho 15 let a s vděčností na něj vzpomínáme. Takový je život.

    superkarma: 1 14.11.2009, 22:57:55
  4. avatar
    [27] wich [*]

    Co se týče polepšovny mazlíčků, myslím, že se tam dají dobré rady určitě vzít. Řádná výchova a výcvik je stejně hlavně na majiteli plus třeba cvičáku. Beru jako ohromné plus, že se tu někdo začal vůbec v TV problémovými psy zabývat.

    Podle mne nejproblémovější páníčci jsou takoví ti lidé, kteří mají psy u domků jako hlídače - nejistí agresivní psi bez výchovy. Nedejbože, když proklouzne brankou. Procházka těmito lokalitami s vlastním vychovaným psem je jak z horroru.

    1. na komentář reaguje Rikina — #29
    superkarma: 0 14.11.2009, 14:17:30
  5. [26] FAXÍK [*]

    Sml9Sml74Sml73

    superkarma: 0 14.11.2009, 08:12:29
  6. avatar
    [25] jirulinka 55 [*]

    Sml30jasně a ještě hrabe díry jako hrom

    superkarma: 0 13.11.2009, 18:20:55
  7. [24] FAXÍK [*]

    náš pes to taky dělá Sml80 Sml68

    superkarma: 0 13.11.2009, 18:12:47
  8. avatar
    [23] peknaholka [*]

    SOUHLAS NA SPEKTRU JE PANÍ VIKTORIE SENZAČNÍ, MNOHO JEJÍCH RAD JSEM UŽ POUŽILA NA NAŠÍ JOKŠÍRKU!!A FUNGOVALO TO! POLEPŠOVNA JE PODLE MNĚ JEN KOMERČNÍ POŘAD NA NOVĚ...KOPÍROVÁNÍ PRÁVĚ "VIKTORIE".

    superkarma: 0 13.11.2009, 14:28:12
  9. avatar
    [22] átéčko [*]

    Anebo chodit s kbelíkem nakupovatSml24

    Já chodím ráno pro čerstvé pečivo a štěně mi skákalo a chňapalo po igelitce s houskama. Veselé mi to přišlo do chvíle, než pytlík prokouslo. Sbírala jsem housky jen proto, že jsem musela uklidit chodník.

    Okřikla jsem psa tak důrazně NESMÍŠ! , že už to přestal dělat.

    superkarma: 0 13.11.2009, 14:21:52
  10. [21] Rikina [*]

    V televizi to nesleduju, nevím, jak se paní doktorka projevuje tam, ale co píše tady, tak mi taky nepřipadá nijak zvlášť podnětné. Sml80 A mávat kolem sebe kyblíkem s nákupem, to je rada za všechny peníze. Sml57 To by zaručeně skoro každý pes uvítal jako ohromnou legraci a zpestření, a teprve by začal náležitě otravovat u každého návratu z nákupu.

    superkarma: 0 13.11.2009, 14:18:00
  11. avatar
    [20] marenkao [*]

    átéčko — #19 Taky jsem koukala, je tam vidět, že Victorii uznávají i psi. A to je podle mě to o čem to všechno je. Sml79

    superkarma: 0 13.11.2009, 13:22:00
  12. avatar
    [19] átéčko [*]

    marenkao — #13 Já ji také moc nemůžu, ale v odměňování pamlsky má pravdu. Nejde o to, cpát štěně piškotama, to ne, já kupuji pedigree  proužky, ty nastříhám na malé čtverečky a mám odměny. Určitě se toho nenají, to ne. Ale voní to a ví, že to mám v kapse. Sledovala jsem na Spektrum Buď já  nebo pes a tam to nebylo tak obecné. Victoria psy dobře znala. a dokázala poradit a naučit.

    1. na komentář reaguje marenkao — #20
    superkarma: 0 13.11.2009, 13:06:59
  13. avatar
    [18] marenkao [*]

    mindulinka — #17 máš pravdu Sml22, já jen že rady paní doktorky mi přijdou až moc univerzální, vůbec když koukám na polepšovnu Sml80  Třeba když si zadám termín koprofalie tak mi vyjede hromada příčin! A s tím že si možná výcvik ani neuvědomuju je taky pravda, tašku jsem odnaučila přísným "to nesmíš" a zdviženým prstem a stála jsem si za svým, psa bych nebila nikdy!

    superkarma: 0 13.11.2009, 12:40:06
  14. [17] mindulinka [*]

    Ale nemůžeš svádět obezitu na pamlsky - ale na chovatele. Pamlsek má být přiměřený velikosti a váze psa - a hlavně chovatel musí o pamlsky dané přes den - zmenšit dávku krmení. U nás je pamlsek - psí dobrůtka, granulka, piškot - střídáme to, ne aby pes za celý den sežral balík piškotů  - to by večer už nedostal vůbec nic. Tvůj názor, že malý pes nepotřebuje výcvik - pro mě je to špatný názor i malý pes potřebuje poslouchat - sedni, lehni - i ty, i když si to neuvědomuješ, si jim jakýs takýs základní výcvik dala. Poslouchat má každý pes. Dospělej pes se to už učí hůře a musí se zbavit zlozvyků. A bohužel znám spoustu cvičáku - kde základní poslušnost učí trestem - neposlechneš dostaneš. A na pamlsky se vysmívají. Přečti si první dvě věty ve svém příspevku č. 13.

    1. na komentář reaguje marenkao — #18
    superkarma: 0 13.11.2009, 12:11:32
  15. avatar
    [16] marenkao [*]

    Mám psíky dva. Jednoho máme od štěněte a je obézní = pamlsky. Druhého mám z útulku, bez pamlsků jsem jej naučila být stejně hodný, jako je Tobiášek. Proběhnout je taky nechám, ale když řeknu ke mně a neposlechne, tak ho připnu na vodítko a jde na vodítku (příště už přiběhne). Tím srovnáním s dítětem jsem myslela tu nevyváženost stravy. Neskáčou na návštěvy, nežebrají u stolu, nelezou mi do tašek. Spí se mnou v posteli a piškotek dostanou většinou na uvítanou, za to jak čekali doma. Nebiju je, neřvu na ně, jsou kamarádi. Je pravda, že vlčák nebo rotvík se bez výcviku neobejdou, já to brala podle mých mopsíků Sml80

    superkarma: 0 13.11.2009, 12:02:13
  16. [15] mindulinka [*]

    Náš pes měl taky jako štěně snahu jíst exkrementy - dávala jsem mu olomoucké tvarůžky a pod. sýry - naprosto to nezabralo. Pokaždé, když měl snahu se na to vrhnout - odtáhnout a NE NE. A doma na zahradě - včas vše odstranit. Už s tím problém nemáme. Jestli to nežerou, že jsou zvyklý si kosti zahrabávat - to pak zasmrádne a jim to voní. Tak jim voní i ta hovínka. Nevím.

    superkarma: 0 13.11.2009, 11:52:10
  17. [14] mindulinka [*]

    marenkao — #13 Nemůžu s tebou souhlasit - nemůžeš srovnávat, že dítě a pes jedí exkrementy. Pokud psa od štěněte nikdo povel fuj nenaučí - tak se to musí učit v dospělosti přes fígle. Ona napravuje, to co se zanedbalo u štěňat a na to se opravdu musí jinak. Mám vlčáka a základní povely typu: sedni, lehni, k noze, ke mně - jsme ho od štěněte učili pomocí pamlsku - které dostával méně a méně - a v dospělosti už základní povely dělá bez odměny. A rozhodně jeho obezitu neřešíme - je ve výborné kondici. A po přiměřených pamlscích - o které se mu zmenší krmná dávka - určitě žádný pes nestloustne. Pokud pes utíká-  tak přeci není řešení nepoštět ho z vodítka, ale začít ho vychovávat tak, aby se mohl volně proběhnout - i pomocí pamlsků. Tvé názory mě opravdu dostaly.

    superkarma: 0 13.11.2009, 11:49:21
  18. avatar
    [13] marenkao [*]

    Já tu ženskou prostě nemůžu. Když řeknu psovi nesmíš, nebo fuj tak to prostě dělat nebude a nemusím vymýšlet nějaký fígle. Když ho po x letech vyhodím z postele, vyčlením ho ze smečky, tak problémy teprve začnou! Když ho za každou hloupost budu cpát pamlskama, tak za chvíli budu řešit obezitu. Když mi utíká a neposlechne, nepustím ho z vodítka, když baští cokoli, zamyslím se nad tím, jestli mu něco nechybí ve stravě (znám děti co jedly slepičí hovínka=vápník) a takhle můžu pokračovat donekonečna. Prostě pes není idiot a pokud i pán trochu přemýšlí, tak není co řešit Sml22

    1. na komentář reaguje mindulinka — #14
    2. na komentář reaguje átéčko — #19
    superkarma: 0 13.11.2009, 11:38:17
  19. avatar
    [12] Žábina [*]

    Bébina — #8 já vím, že to majitelé koček neradi slyší a vůbec to nemyslím špatně, mám kočky ráda, sama jsem vyrůstala v rodině s kočkou, proto dobře vím, že kočka ti nikdy nemůže dát tolik lásky a věrnosti, jako pes...

    superkarma: 1 13.11.2009, 11:23:10
  20. avatar
    [11] átéčko [*]

    RenataP — #3 Měli jsme s tím problém u štěněte. Pojídalo hovínka hned poté, co se vykakalo.

    Venku našla jakékoliv hovínko a už měla pusu od hovínek.

    Dočetla jsem se, že:

    1. Může jí chybět ve stravě vápník, nebo cokoliv jiného. je třeba změnit granule.

    2. Mohl v ní zůstat návyk od fenky, kterou viděla hovínka štěňat pojídat

    3. Je třeba jí zkusit nabídnout náhradou tvarůžek, nebo jiný vonící sýr

    4. Je důležté důsedně psovi zakázat, hlasitým NESMÍŠ!!

    Už to nedělá.Sml23

    superkarma: 0 13.11.2009, 10:28:53
  21. avatar
    [10] Odemětobě [*]

    RenataP — #3 náš první pes takhle uklízel po morčatech

    superkarma: 0 13.11.2009, 10:26:12
  22. avatar
    [9] Odemětobě [*]

    Náš pes se hrne k nákupu taky, ale na důrazné NE okamžitě přestane. On je hrozné lepidlo, tulí se a vítá, naštěstí poslechne. Výkaly požíral náš předchozí pes a válel se v kdejakém hnoji a rozkopaném kanálu. Vyléčily ho tvarůžky, na radu veterináře. Asi jednou za měsíc sežral balíček a byl spokojený.

    superkarma: 0 13.11.2009, 10:25:03
  23. [8] Bébina [*]

    O kolik je zivot s kockou jednodussi. Sezrat hovenko by ji v zivote nenapadlo, ani se vyvalet v necem smradlavem. Do nakupni tasky leze, az z ni vyndam nakup. Tuhle jeji zalibu ji rada dopreju a tasku schvalne necham nejaky cas na zemi, aby si kocicka vyhrala. Na navstevy neskace, ale jemne se otira o nohy, pripadne se rozvali na zadech, vystrci brisko a pohledem rika jedine - pomazli me. Pokud jeji prani neni vyslyseno, zopakuje ho nahlas a mnoukne. Problem dela akorat kdyz predstira hluchotu ve chvili, kdy potrebuju zavrit nejakou mistnost, ze ktere kocka nehodla odejit. Po tretim zavolani ji tam na chvilicku zavru a kdyz otevru, kocicka stoji za dvermi a poslusne opousti mistnost.

    1. na komentář reaguje Žábina — #12
    superkarma: 0 13.11.2009, 10:23:58
  24. avatar
    [7] wich [*]

    Žábina — #4 To naše mladá čuchá do nákupních tašek, aby si prohlídla obsah a pak věděla, o jaké dobroty si má štěkat Sml30

    Co se týče hoven, občas k nám na pozemek vlezou sousedovy kočky a serou tam, naše fena tao samozřejmě sežere. Naposledy to udělala den po odčervení. Super.

    superkarma: 0 13.11.2009, 10:20:41
  25. avatar
    [6] enka1 [*]

    RenataP — #3 Třeba myslel,že je to Italská směs.

    superkarma: 0 13.11.2009, 10:16:54
  26. avatar
    [5] femme [*]

    fena mé dcery se hrozně ráda hrabe v kočičím záchodě Sml80

    superkarma: 0 13.11.2009, 09:43:00
  27. avatar
    [4] Žábina [*]

    já říkám naší Bornie "fujinky" když mi chce lézt do nákupní tašky, což spolehlivě odvaří návštěvu, která třeba u nás právě je, protože se jedná o 4 letou rotvajlerku Sml30

    ale tento povel na ní funguje, používám to i venku, když je nebezpečí že by se mohla v něčem vyválet nebo něco sežrat a právě jí pak za to že poslechla dám Frolíka

    1. na komentář reaguje wich — #7
    superkarma: 0 13.11.2009, 09:24:52
  28. avatar
    [3] RenataP [*]

    no, ale taky by paní odbornice mohla říct proč jakože to ti psi žerou? Co jim na tom chutná...?

    že se v tom vyválí chápu, překrývají pach,ale sežrat? Jakože překrývají odér z tlamy či co?

    Každopádně v tomhle jsou psi děsný čuňata... pamatuju si na našeho voříška, který děsně rád žral kozí bobky...Sml24

    1. na komentář reaguje enka1 — #6
    2. na komentář reaguje Odemětobě — #10
    3. na komentář reaguje átéčko — #11
    superkarma: 0 13.11.2009, 08:53:51
  29. avatar
    [2] marenkao [*]

    Kyblík? Sml30 Tak to u nás by mělo opačný efekt Sml24 Psi by zjistili že to je ohromná bžunda končící odměnou a dělali by to pořád. Já mám jednodušší recept. Vrhne-li se pes na tašku, zařvu FUJ! Někdy přidám NESMÍŠ. Psi jdou za taškou jako beránci až do kuchyně a tam dostanou kostičku.Sml22 Funguje to.

    superkarma: 0 13.11.2009, 08:29:48
  30. avatar
    [1] enka1 [*]

    ´Jsme super. Přesně tak jsme to naši retrívřici odnaučili.Ta hovínka. U tašky jsme to zvládlibez kyblíku.

    Bráchova čivava do tašek lezla celá. Měla jsem jednu nákupní se zipem, tak tam jednoho dne na pár minut zůstala zapláSml32. Jsem jediná, který do tašky neleze.

    superkarma: 0 13.11.2009, 08:09:48

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme