Domácnost

Jak od sebe odtrhnout psy? Noste u sebe pepřový sprej, hodit se bude i vám

Co dělat, když cizí a ještě k tomu silnější pes napadne vašeho psa? Dá se napadený pes „vysvobodit“ ze zubů agresivního útočníka, nebo vám nezbývá než se bezmocně dívat, jak ho cupuje na kousíčky?

dog

Kousek od pražského Karláku je travnatý plácek, kam lidé chodí se svými psy. Běžně je pouští proběhnout bez vodítka. Bohužel stejně tak udělali i mladí majitelé staforda. Ten den jsem tudy šla i já se svým psem. K autu na parkovišti, kam se chodí přes plácek.

Sotva jejich svalnatý miláček spatřil mého psa, bylo mi jasné, že je zle. Pes nereagoval na volání a okamžitě se hnal se přímo na nás. Chňapl mého psa za krk a začal jím zběsile lomcovat. Pes naříkal, já jsem křičela a majitelé staforda byli bezradní. Snažili se psy odtrhnout, ale staford se držel jako klíště. Dokonce i ve chvíli, kdy ho chytili za obojek a zvedli do výšky. Můj pes mu visel v hubě a díval se na mě. Ty zoufalé oči, ve kterých byla prosba o pomoc, si budu pamatovat navždy. Nemohla jsem mu nijak pomoc, a to bylo pro mě to nejhorší. Mohla jsem jen přihlížet, jak cizí pes zabíjí mého Alwínka.

Chyť ho za koule!

Najednou přiběhl úplně cizí muž, který celou událost viděl z protějšího chodníku. „Chyť ho za koule!“ křičel na majitele staforda, který sice dělal, co mohl, ale všechny pokusy psy odtrhnout selhaly. Nakonec „něco“ udělal sám a staford se pustil. Vzal mého psa a podal mi ho do náručí. Alwin se klepal šokem (stejně jako já), ale díky tomuto muži přežil. Patrně musel mít s podobnými psy zkušenosti. Muž moje díky přijal jen mávnutím ruky a pustil se do majitele staforda, proč nemá pes, kterého nezvládá, náhubek a vodítko. Pravda, kdyby měl alespoň jedno, nemuselo to stát.

Ale i pro ně to byl šok a snad i ponaučení. Moc se mi omlouvali a slíbili, že zaplatí jakékoliv výdaje. Naštěstí nebyly potřeba, při důkladném ohledání jsem zjistila, že ho chytil „jen“ za kůži. Nikde žádná krev ani poranění. Být hladkosrstý, dopadl by asi hůř.

Když jsem o této dramatické příhodě vyprávěla sousedce-pejskařce, doporučila mi pepřový sprej. Nosí ho pro jistotu stále u sebe. Pro svoji bezpečnost i pro bezpečnost svého psa.

Jak se zachovat v takové situaci? Na to jsem se zeptala ještě odborníka z kynologické poradny České policie Petra Lindy

Ve zkratce jsem mu vylíčila svůj příběh. Je vůbec možné povolit stisk bojového psa? Máme se vůbec míchat do souboje dvou psů?

„Stafordi a ostatní tzv. bojová plemena nemají agresi vůči člověku v genech, takže pokud se mezi ně vmísíte a on vás kousne, jen to jen náhoda v zápalu boje. Zato má v genech agresivitu vůči ostatním psům a velice silný stisk.

Existuje několik způsobů, jak psy od sebe odtrhnout.

  • Chytnout za zátylek nebo za obojek a vyvěsit. (To majitel dělal a nezabralo to).
  • Nebo hodit psy do kádě s vodou. (Což v parku půjde asi těžko).
  • Nebo použít pepřový sprej. To mi doporučila sousedka.

Muž, který nakonec psy „odtrhl“, použil nějaký zázračný chvat. Za varlata?

  • Ano, i to funguje, stisknout ho za varlata, nebo ve slabinách, což je pro něj hodně bolestivé.

Takže když to tak shrnu, milé ženy-in, majitelky psů, noste s sebou při venčení pepřový sprej. Je to rychlý a účinný pomocník, kterého můžete mít stále u sebe, a zachrání vás i vašeho psa před pokousáním. 

Čtěte také:

Zvládáte svého psa?Ne? Tak si ho nezasloužíte

   
03.05.2012 - Zvířátka - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [49] housenkam [*]

    musím se podělit o svou zkušenost, máme jorkšíra a při jedné z mnoha procházek jsme narazili na agresivního jezevčíka, který zaútočil, nedokázali jsme ho ničím odehnat, proto přitelkyně vytáhla z kabelky pepřák a namířila jej směrem na jezvčíka, na toho to stříklo jen částečně, ale lekl se a utekt... použili jsem značku equalizer, kdyby někoho zajímalo..

    superkarma: 0 09.12.2014, 10:06:47
  2. avatar
    [48] tajnostii [*]

    Taky se bojím,až to jednou přijde,jak to dopadneSml23

    superkarma: 0 12.05.2012, 22:38:49
  3. avatar
    [47] cibulicka [*]

    Bojím se tak,že se do psů radši nemontujuSml80

    superkarma: 0 05.05.2012, 00:28:53
  4. [46] Rikina [*]

    kobližka — #45 viz komentář pajdy. Sml80 Dá se to naučit, jak dostat od sebe psy, aniž by přitom člověk utrpěl úraz sám.

    superkarma: 0 04.05.2012, 07:24:30
  5. avatar
    [45] kobližka [*]

    Rikina — #40 No,tak to seš teda odvaha.Já bych mezi dva psy,co se rvou určitě neskočila

    1. na komentář reaguje Rikina — #46
    superkarma: 0 03.05.2012, 21:42:18
  6. [44] Lydia001 [*]

    Naštěstí se mě ještě nic takového nestalo.

    superkarma: 0 03.05.2012, 18:02:40
  7. avatar
    [43] pajda [*]

    Dana Svobodová — #39 osobně bych pepřák nejprve vyzkoušela na sousedku a až pak bych zkoušela něco na psech. Totiž já mám lidi ráda, ale ty svoje přece jen nejradši. Tolik k uvedeným radám.

    Psi mají nastavenou poněkud jinou stupnici bolesti než sousedka a pepř jim nijak extra nevadí ani v očích - dost pochybuji, že by vaše sousedka byla schopna sežrat záhon extra pálivých chilli papriček. Náš pes ano. Navíc abyste se trefila někam, kde to přece jen zabere, musela byste strčit ruku mezi jejich tlamy a to asi neuděláte. Bylo by výrazně efektivnější zajít si na cvičák a nacvičit si pár hmatů, které na psy fugnují. S nimi je život mnohem jedoduššíSml57Sml57Sml57

    superkarma: 0 03.05.2012, 17:48:41
  8. avatar
    [42] denkas [*]

    Já našeho psa pouštím jen když nikde nikdo.Ale jednou se tam objevili dva psi a pustili se do našeho.Já sem nemohla dělat vůbec nic.Protože to byli tři vořeši ,mrštný .No vůbec sem něměla šanci ani jednoho chytnout.Ten kluk,od těch dvou ,až po jaký době je rozehnal od sebe.Ale nic se ani jednomu nestalo.Sml80

    superkarma: 0 03.05.2012, 17:42:18
  9. avatar
    [41] denkas [*]

    Zrovna dnes sem šla s našim vořechem a proti nám pes ,neznám rasy,připadal mě jak pitbul a hned k nám ,ale byl očividně hodný.Jenže náš pes nemá psy rád a na každýho vyjede.Asi 3 vteřiny se očuchávali a pak ten náš poděs vyjel.Ale naštěstí tomu druhýmu to bylo fuk,chtěl si pořád hrát.No já rvala našeho pryč,sem se bála,že tomu druhýmu,o hodně většímu dojde trpělivost.Jo a ten pes tu byl sám,bez majitele.

    superkarma: 0 03.05.2012, 17:38:05
  10. [40] Rikina [*]

    Dana Svobodová — #38 A co tedy, kromě toho, že jste křičela, což nemělo žádný efekt, a nepřispělo k řešení situace, jste udělala pro obranu svého psa? Sml80 Já bych se taky jenom nedívala a nečekala, až to druhého psa přestane bavit. Pro své psy jsem byla vůdce smečky a od toho se čeká, že tu smečku ochrání. Kdyby jenom pozoroval a čekal, dlouho vůdcem nebude.Sml57 Někdy jde u takových střetnutí opravdu o hodně, ale to jsou spíše výjimečné situace. Znova opakuju, že se tím nijak nezastávám lidí, kteří vědomě dopustí takovou rizikovou situaci a dovolí jejich psu obtěžovat jiné psy a lidi. Dokonec bych byla i pro ten občas mediálně probíraný "řidičák na psa" - tedy výcvik pána společně s jeho psem, aby se dobře poznali a uměli právě takovéto situace předvídat, včas odvracet nebo nedopustit, a když už se stanou, tak vyřešit s co nejmenšími následky. Klidně i pro majitele "nebojových" plemen. Hodně by to pomohlo, dneska má psa každý druhý, ale ne každý druhý je zároveň dostatečně poučeným chovatelem. Sml80 

    1. na komentář reaguje kobližka — #45
    superkarma: 1 03.05.2012, 16:33:45
  11. [39] Dana Haklová [*]

    cilani — #35 Ano, souhlasím s vámi: Pepřový sprej je, myslím si, jen krajní možnost jak zachránit svého psa před cizím a na to jsem reagovala.

    Věřte, že mám ráda všechny psy a žádnému bych nechtěla ublížit, ale toho svého mám přece jenom nejradši 

    1. na komentář reaguje pajda — #43
    superkarma: 0 03.05.2012, 16:18:22
  12. [38] Dana Haklová [*]

    Rikina — #37 Milá Rikino, při vší úctě k vašim zkušenostem se psy, si nejsem jista, zda by se pustil sám. Kromě toho bych asi opravdu neměla nervy se jenom dívat a čekat, až to dominátora přestane bavit. Vy možná ano, jste asi hodně otrlá.

    To že mému psu neprokousl kůži bylo jen díky husté hřívě na krku a obojku

    1. na komentář reaguje Rikina — #40
    superkarma: 1 03.05.2012, 16:15:40
  13. [37] Rikina [*]

    Ve výše popsaném případě mám dojem - jen z toho popisu, nebyla jsem tam - že dotyčnému stafordovi nešlo o to roztrhat nebohého psíka na kusy, což je celkem jasné i z toho, že mu ani neprokousl kožich. Sml80 Spíš jen razantně vyjadřoval dominanci. Možná to ani za tu paniku nestálo, kdyby lidi nedělali takový rozruch a nekřičeli, mohl ho pustit i sám... což samozřejmě nic nemění na věci, že člověk se musí jaksi starat. A když ví, že jeho pes ho neposlechne, tak ho nepustit jen tak na volno kdekoli. Ale pepřák, to je fakt až to poslední a zoufalé řešení.

    1. na komentář reaguje Dana Svobodová — #38
    superkarma: 1 03.05.2012, 15:54:39
  14. [36] Rikina [*]

    25 let jsem měla psy, a zažila jsem i dost konfliktů mezi těmi mými a jinými, ale nikdy jsem neměla zapotřebí pepřáku. Sml68 Sml80

    superkarma: 1 03.05.2012, 15:41:46
  15. [35] cilani [*]

    Dana Svobodová — #33 ono by to chtělo přečíst na co reaguji. Ono totiž použít pepřák na vlastí psy, nepovažuji za rozumné. Stříkat to na kokršpaněkly jen proto, že se rvou mezi sebou mi přijde skutečně hloupé.

    Taky si stojím za tím, že pepřák použiju jen na psy, které od toho mého nejsem schopná odtrhnout (tak jako když mi psa napadl staford, ale to jsem pepřák bohužel neměla) a ihned bych pak se svým psem pelášila na veterinu už jen kvůli vyčištění očí a zkontrolování jak dopadl.

    Fakt nevím, co se vám na tom nelíbí, to že považuji pepřák (i kudlu, kterou jsem jednu dobu nosila) za krajní řešení?..Sml80

    1. na komentář reaguje Dana Svobodová — #39
    superkarma: 1 03.05.2012, 15:01:42
  16. [34] Dana Haklová [*]

    hyenka — #21 Na kokršpaněky domácí bych radji použila kýbl s vodou

    superkarma: 0 03.05.2012, 14:45:21
  17. [33] Dana Haklová [*]

    cilani — #31 Promiňte, ale ve chvíli, kdy nějaký zabiják trhá na kusy mého psa, tak se nebudu zamýšlet, jestli pepřák neublíží jeho sliznici

    1. na komentář reaguje cilani — #35
    superkarma: 0 03.05.2012, 14:43:08
  18. avatar
    [32] kobližka [*]

    Já teda pepřák nosím v kapse pořád,když jdu s pejsem na rocházku.Sice nevím,jestli bych ho použila,bála bych se,že ublížím,ale mám pocit většího klidu.Já nepouštím venku svojí fenečku bez vodítka ani omylem.Náš soused má dva psy - velkého retrívra,který moc neposlouchá,musí mít na něj elektronický obojek a pak voříška.S oběma psy chodí ven zásadně bez vodítka a já se prostě volně pobíhajících velkých psů bojím.Zvlášť,když na vodítku mám malého pejska.Už se mi dvakrát stalo,že se ke mě oba hrnuli,tak jsem řvala jako tur.....ale chodí tak dál.

    superkarma: 0 03.05.2012, 14:22:36
  19. [31] cilani [*]

    hyenka — #29 Nezlob se na mě, ale kokršpaněly od sebe odtrhneš a nemusíš je mlátit ani koštětem. Jeden z můch psů (má cca 15kg) se nesnáší se sousedovým a když jeden z nich zdrhne, vždy vyjede po tom druhém. Nemám větší problém je od sebe odervat a to se jeden druhému snaží doopravdy ublížit. Pepřový sprej je, myslím si, jen krajní možnost jak zachránit svého psa před cizím a myslím, že po jeho použití by měl psa vyšetřit veterinář - kdo ví, co mu to udělá se sliznicema v nose a s očima.

    1. na komentář reaguje Dana Svobodová — #33
    superkarma: 1 03.05.2012, 13:52:40

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] hyenka [*]

    cilani — #24 No, přesně na ty případy, že je od sebe opravdu nedostanu, stalo se mi to zatím asi 3x, a když jsem to konzultovala se známými, co mají taky víc psů, potvrdili, že se jim mazlíci taky občas porvouSml15

    superkarma: 0 03.05.2012, 13:49:01
  2. avatar
    [29] hyenka [*]

    Lukáš Čejka — #25 Porvou se doopravdy tak 2x za rok, je mi jasné, že nejde o pomůcku pro výcvik, ale od sebe je prostě nedostanu, samozřejmě, že to beru jako krajní možnost.  Určitě lepší, než psa třeba mlátit pometlem hlava nehlava.

    1. na komentář reaguje cilani — #31
    superkarma: 0 03.05.2012, 13:45:09
  3. avatar
    [28] zuzana.horova [*]

    Nechápu lidi, kteří mají psa a nechají ho volně pobíhat, když neposlouchá. A nejlepší je, když začne člověka olizovat, obtěžovat a majitel má na to odpověď: "nebojte, je to ještě štěně".

    superkarma: 0 03.05.2012, 13:35:22
  4. avatar
    [27] ekleinovka [*]

    Já vím,za funguje zarvat ruce do slabin,takhle jsem odtrhla stafforda,ktery se mi zakousl do chlupace,nez doběhl majitel,pustil ho

    superkarma: 0 03.05.2012, 13:14:44
  5. avatar
    [26] Jindriska8 [*]

    Sousedi mají psy dva a když přijde přítel za dcerou,má rotvailera,tak pořádně vyvádějí,naštěstí jenomn za plotem,ale nevím,kdyby se do sebe dostali,jak to dopadne.

    superkarma: 0 03.05.2012, 12:54:27
  6. avatar
    [25] Lukáš Čejka [*]

    hyenka — #21 to neni pomucka pro vycvik, radeji se jim venuj a vycvic je aby se nervaly

    1. na komentář reaguje hyenka — #29
    superkarma: 3 03.05.2012, 12:50:35
  7. [24] cilani [*]

    hyenka — #21 určitě bych to svým psům nestříkala jen tak, pokud se vyloženě nervou, že bych je neodtrhla sama. Vzhledem k tomu, že mají smysly vyvinuté mnohem lépe si myslím, že to taky pěkně odnesou. Jako obrana beru, ale bo jsem líná rozehnat své psy, to mi nepřijde rozumné..Sml80 

    1. na komentář reaguje hyenka — #30
    superkarma: 1 03.05.2012, 12:47:53
  8. [23] jithule [*]

    pepřák je dobrý nápad

    superkarma: 0 03.05.2012, 12:43:04
  9. avatar
    [22] arminka [*]

    o pepřáku uvažuji také,nevím jak je to v jiných městech,ale u nás na vodítku chodí lidé co mají malá plemena a ty s velkýma je nechávají běhat na volno...hmm asi ,aby neviděli kde jejich miláček udělá potřebu a nemuseli chodit venčit s lopatou Sml80

    superkarma: 0 03.05.2012, 12:04:08
  10. avatar
    [21] hyenka [*]

    Tak ten pepřák je super nápád! Mně stačí, když se do sebe pustí moje kokršpanělky (kvůli žrádlu), dostat je od sebe je téměř nemožné, takže mažu pro sprej, to budou mít určitě radostSml54

    1. na komentář reaguje cilani — #24
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #25
    3. na komentář reaguje Dana Svobodová — #34
    superkarma: 0 03.05.2012, 11:59:33
  11. avatar
    [20] Lucimo [*]

    My máme psy čtyři, občas se servou a nejúčinnější je u nás chyt za slabiny. Nebo židle. Ale tu si do parku asi moc lidí nenosí. Na obojek bych psovi moc nešahala, protože zrovna tam se zaměřuje ten druhý bojovník a mohlo by dojít k újmě i na lidské straně.Sml30

    superkarma: 0 03.05.2012, 11:35:21
  12. avatar
    [19] hubajda [*]

    o pepri slysim poprve kdyz jsem mela pejska tak se chodilo k vode a do prirody kde moc dalsi pejskove nejsou

    superkarma: 0 03.05.2012, 11:22:29
  13. [18] Trefa [*]

    Trefa:chodim s pejskem na prochazku,voditko nosim sebou,kosik ne.zatim se mi nestalo ze by napadla ciziho psa.radeji chodim k lesu a na louku.kde psi nejsou.o tom pepri slysim prvne.

    superkarma: 1 03.05.2012, 10:53:55
  14. [17] magic11 [*]

    plánuji pepřový sprej do kapsy, jezdím hodně na kole a sama, tak co kdyby. Nejen na psy Sml52

    Nejvíc mě točí paničky s pejskem na špagátě na cyklostezce - panička na jedné straně, čokl na druhé a špagát přes cestu, pak mám "nelibé" komentáře Sml80

    superkarma: 1 03.05.2012, 10:13:37
  15. avatar
    [16] ladouch [*]

    Pořídili jsme si pro tyto případy, takový přístroj, který má ten účinek že se s ním vysílají signály, které psí uši nesnášejí, zatím jsme ho ještě nemuseli použít, ale nosíme ho sebou máme čivavu a ty by se těžko ubránila nějakému většímu plemeni.Sml22Sml22

    superkarma: 0 03.05.2012, 09:56:21
  16. avatar
    [15] delfi.na [*]

    myslím, že si pepřák taky pořídím a nejen kvůli psům. Sml22

    superkarma: 0 03.05.2012, 09:55:55
  17. [14] cilani [*]

    cilani — #13 kde jsem přišla ke kytičce, vždyť já nesoutěžím..Sml80

    superkarma: 0 03.05.2012, 09:45:59
  18. [13] cilani [*]

    Zrovna nedávno, tak 14 dní zpět, si to musel náš kříženec Ben vybojovat. Přítel potkal v parku samotného psa - kříženec něčeho a pitbula. Šel rovnou po Benovi a ten není krotký, takže bylo jasné, že boj bude. Ten náš má naštěstí tak 25 kg, takže byli váhově podobní a přítel si ho všiml včas, takže stihl Bena odepnout z haltiny a vodítka. Byla jsem ráda, že ho Ben moc nepotrhal, jen ho cvakl, takže pesan utekl a snad se vrátil domů a hlavně mu snad Benovi zuby u krku vysvětlili, že si nemá dalších psů všímat. 

    Pes je prostě pes a chyba je vždy jen na straně majitele.

    1. na komentář reaguje cilani — #14
    superkarma: 1 03.05.2012, 09:45:26
  19. [12] Dana Haklová [*]

    FAXÍK — #8 To jste měli obrovské štěstí, protože když psi zaútočí ve smečce, má to většinou napadený spočítané. Toho se bojím nejvíc.

    superkarma: 0 03.05.2012, 09:16:21
  20. [11] lidicka [*]

    Problémy s pejskami nemám - žádného nevlastnímSml52

    superkarma: 0 03.05.2012, 08:48:34
  21. avatar
    [10] OlgaMarie [*]

    Pán z domu odnaproti má bišonka a nemáte představu, co je to za bojového psaSml52! Řítí se s vyceněnými zoubky proti jakémukoliv plemenu. Navíc je to svobodomyslný turista, jakmile může, uteče z domu. Majitele už kdekdo upozornil na to, že ho brzy některý pes zakousne.

    superkarma: 0 03.05.2012, 08:45:43
  22. [9] FAXÍK [*]

    Jingle — #6 souhlasím Sml22, chytnout majitele za varlata

    superkarma: 1 03.05.2012, 08:36:14
  23. [8] FAXÍK [*]

    Já sebou nosím pepřový sprej, protože vím jak někteří pejskaři chodí s psi na volno!

    Jednou nechybělo málo a do našeho psa se zakousli 2 pitbulové, ale pomohli mi hasiči a vím jak dopadl pes před námi, do kterého se pitbulové pustili! Od té doby nosím pepřák Sml57

    1. na komentář reaguje Dana Svobodová — #12
    superkarma: 0 03.05.2012, 08:35:30
  24. [7] Roland [*]

    Psy, kteří jsou nezvladatelní by určitě měli být na vodítku.

    superkarma: 0 03.05.2012, 08:34:59
  25. avatar
    [6] Jingle [*]

    Ono by chtělo chytitit za varlata spíš ty nezodpovědné majitele.Sml31 Bohužel mám takové sousedy, shodou okolností mají také Staforda.

    1. na komentář reaguje FAXÍK — #9
    superkarma: 2 03.05.2012, 08:34:18
  26. [5] murat [*]

    vodítko a koš. ale to nedodržuje snad nikdo. Sml31

    superkarma: 1 03.05.2012, 08:25:18
  27. avatar
    [4] capkova [*]

    Myslím že lepší je vodítko.

    superkarma: 1 03.05.2012, 08:12:01
  28. avatar
    [3] Hanula [*]

    Sml16asi si ho také pořídím

    superkarma: 0 03.05.2012, 08:11:03
  29. avatar
    [2] vmarta [*]

    naštěstí jsem pepřák nepotřebovala, ale mám ho vždy v kapse...pro jistotu

    superkarma: 0 03.05.2012, 07:23:41
  30. avatar
    [1] blesksoft [*]

    nesnáším když má někdo psa bez vodítka my máme vzteklou čivavu a už bylo několik problémů, že velký pes bez vodítka přišel až k ní a ona začala štěkat a pes se po ní ohnal naštěstí se nic nestalo

    superkarma: 0 03.05.2012, 06:48:38

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme