Domácnost

Jak nás vykradli

V domečku bydlíme už skoro rok a mě už od začátku trápila jedna úporná noční můra. Měla jsem panickou hrůzu, že se nám v noci někdo dostane dovnitř a vykrade nás. Když jsem nad tím přemýšlela, vůbec by mi nevadilo, že by něco ukradl (vlastně u nás dohromady není co ukrást). Vadil by mi ten pocit, že měl někdo tu drzost a byl tak hnusný, že se nám bez našeho vědomí procházel po našem vlastním domě. Takže jsem se v noci mnohokrát probudila a poslouchala zvuky zvenčí i z přízemí domu a přemýšlela jsem, co bych dělala, kdybych někoho opravdu uslyšela.

Teď už se nebojím. Pořídili jsme si elektronické zabezpečení a každou noc se spolehlivě "zakódujeme". Bohužel, ne všichni své bezpečí takto vyřešili a jedna moje známá zažila mou noční můru ve svém vlastním domě. A já jsem Marii poprosila, aby nám řekla, co se u nich vlastně stalo.

"Bydlíme v menším městě, ve čtvrti rodinných domků. Náš domek není nijak veliký, nijak honosný. Prostě obyčejný, jako téměř všechny v naší čtvrti. Všichni máme poměrně malé zahrádky, domy jsou blízko u sebe, celou noc svítí pouliční osvětlení. Nikdy by mě nenapadlo, že by nás mohl někdo vykrást. Ani ve dne, natož v noci, kdy jsme všichni doma.

A když jsem občas slyšela o lidech, kterým vykradli dům v noci, když všichni spali, myslela jsem si, že obývají domy, které k vykradení lákají, a navíc někde na samotě!

Ten večer, kdy se k nám vloupal zloděj, probíhal jako každý jiný. Bylo zrovna docela hezky, teplo, takže jsme dlouho seděli na dvoře a popíjeli jsme s manželem víno. Užívali jsme si klidu, protože jsme naše dvě děti nechali na pár dní u babičky. Pár minut před půlnocí jsme už byli unavení, takže jsme odešli do domu.

Manžel, jako každý den, zkontroloval jestli jsou zamčeny vchodové dveře a dveře, které vedou na dvorek. Vysprchovali jsme se a šli jsme spát. Opravdu nic nenasvědčovalo tomu, co ještě v noci zažijeme.

Asi ve dvě hodiny jsem se najednou probudila. Měla jsem pocit, že mě vzbudil konkrétní zvuk, ale nedovedla jsem ho identifikovat. Manžel spokojeně oddechoval vedle mě. A když jsem se znova chystala usnout, zarazil mě podivný zvuk, který jakoby vycházel z přízemí domu. První mě napadlo, že se asi některé s dětí šlo napít nebo na záchod. Ale hned potom mi došlo, že děti přece nejsou doma.

Co nejtišeji jsem se připlížila ke dveřím a zase jsem se zaposlouchala do zvuků z přízemí. Teď už jsem si byla jistá. Někdo tam byl! Snažila jsem se zachovat klid, ale určitě je vám jasné, že to prostě nešlo. Celá jsem se klepala a hned jsem vzbudila manžela. Naštěstí jsme měli v ložnici můj mobil, a tak manžel neváhal a telefonoval na policii. Ti nás varovali, ať zůstaneme nahoře v ložnici a že jsou za chvíli u domu.

Manželovi ale čekání připadalo příliš dlouhé, a tak se rozhodnul, že bude za hrdinu. Vyšel z ložnice a sešel asi do poloviny schodů, než si ho náš noční návštěvník všimnul. Můj muž na něj, rádoby neohroženým hlasem, zavolal, že má smůlu, ale že policie je na cestě.

Milý zloděj neváhal ani chvíli, hodil si batoh s lupem na záda a vyskočil z okna, kterým k nám také vlezl. Manžel se hned pustil dveřmi za ním, ale naštěstí jej nemusel pronásledovat daleko, protože právě dorazilo auto s policejní hlídkou.

Naše noční dobrodružství skončilo naštěstí dobře. Uloupený fotoaparát, mobil, hodinky, peníze a nějaké šperky se nám vrátily a zloděj, který měl na svědomí už hodně nočních vloupaček, byl dopaden.

A já teď raději nepřemýšlím nad tím, že všechno mohlo dopadnout hůř, kdyby to nebyl zloděj-zbabělec, ale spíše nějaký agresivní chlápek. Nebo kdyby se mu do cesty připletly děti, které naštěstí nebyly doma."

Radim Hrubý, policista, který zasahoval u mé kamarádky Marie k tomu ještě dodává: "Rodina paní Marie měla štěstí, že zloděje slyšela. Jinak by samozřejmě s ukradenými věcmi utekl, stejně jako mnohokrát předtím. Loupil po celé republice a vždycky v noci. Naštěstí tento pachatel nebyl nijak agresívní, takže před manželem paní Marie raději utekl. Nikomu ovšem nedoporučujeme jeho příklad opakovat. Stane-li se vám to, co paní Marii, raději přivolejte policii a zloději se vůbec neukazujte.

Mnohem lepší je ale zabezpečit si svůj dům před vykradením. Bezpečnostní zámek na dveřích by měl být samozřejmostí a velice vhodné je elektronické zabezpečovací zařízení. Můžete si po domě rozmístit elektronická čidla, u domu můžete mít kameru nebo magnetické detektory na okna i dveře. Ty po otevření čekají na váš kód, který zadáte na klávesnici u dveří. Pokud se tak nestane, spustí se alarm. Do místosti, kde máte okna, lze umístit také akustický detektor rozbití skla, které reagují právě pouze na tento zvuk. Nejlepší je poradit se o zabezpečení objektu s firmou, která se tímto zabývá."  

                         
   
27.08.2004 - Dům a byt - autor: elly

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [39] Gwendylon [*]

    Myslím si, že jsme udělali dost. Plastová zabezpečená okna, na dvoře tři čuvači a doma malá, "uřvaná" pudlice...

    superkarma: 0 02.09.2004, 00:16:17

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [38] Gwendylon [*]

    Myslím si, že jsme udělali dost. Plastová zabezpečená okna, na dvoře tři čuvači a doma malá, "uřvaná" pudlice...

    superkarma: 0 02.09.2004, 00:16:06
  2. avatar
    [37] Aprilka1 [*]

    Nás pro změnu vykradli během bílého dne :o( byli jsme v práci a ve škole. Skoro bysme ani snad nic nepoznali, protože zmizela jenom elektronika. ale všude byly otevřené dveře......
    Policie nás obvinila, že jsme si byt vykradli sami. Až po když zjistili že nemáme žádnou pojistku uvěřili !!! Otisky ani nic podobného neproběhlo. Všechno co nám ukradli je už bez tak prodané, bylo nám řečeno, takže........máme pojistku a hlanvě zabezpečení.
    Aprilie.

    superkarma: 0 31.08.2004, 07:39:11
  3. avatar
    [36] sunnynka [*]

    znou: nemyslím, že profi bandy se soustřeďují na obyčejné baráky. Do obyčejných baráků lezou obyčejní zlodějíčci, které houkající siréna určitě zastaví. My máme třeba pro případ že nejsme doma napojený alarm tak, že po vniknutí někoho okamžitě volá na mobil jak nám, tak našim, kteří bydlí kousek a taky sousedům.

    moula: no jo, ale to je jiná věc Pokud už vrazím hrůzu peněz do zabezpečení, tak jej taky průběžně zkouším a udržuju Kdo to nedělá, jeho problém....

    superkarma: 0 29.08.2004, 11:01:25
  4. avatar
    [35] moula [*]

    Ze zabezpecovaci zarizeni se daji prekonat je vseobecne znamo. Montujeme je komercne a hlavni problem je v tom, ze si je zakaznici neudrzuji. Pokud se dlouho nic nestane, nikdo nema tuseni, jestli ta skatulka jeste funguje spravne a hlavne si lidi zvyknou a zapomenou znmacknout knoflik, zapomenou preprogramovat v pocitaci, ze vyhozenej zamestnanec uz nema mit pristup, elektrikari neco delaji a odpoji drat, kterej jim je v ceste, nebo sekretarka rekne po roce, ze ta kamera asi nefunguje, ale nevi od kdy, ona nema cas na to koukat. Nebo zakaznik chce to nejlacinejsi na trhu a pak se nastve, ze ma poplachy pri akzdej bource a prestane veci zapinat atd atd. zlodeji tohle vsechno vi. Ale souhlasim s dobrou pojistkou, ikdyz nenahradi naramek po babicce a souhlasim s co nejvetsim poctem "prekazek". zlodeji to chteji rychle, tise a bezproblemove.

    superkarma: 0 28.08.2004, 14:59:56
  5. avatar
    [34] zn0uz4 [*]

    sunnynka: svyho casu jsem ty EZS ustredny programoval. vazne si myslis, ze profi bandy tuto zastavi? ze se nic neda proklemovat, ze se ty cidla nedaji obelstit? a k cemu budou cidla a jecici sirena u baraku na samote? kdyztak uz s napojenim na PCO, jenze to taky neco stoji. Zadna lepsi pojistovna stejne na vyssi castky takovou nemovitost nepojisti bez prislusnyho zabezpeceni (tak, aby tam nebyla spoluucast)

    Tapina: ja nezastavam strategii, ze mi to pojistovna zaplati. ja jen rikam, ze dobry pojisteni je zaklad. brecet nad tema vecma budu vzdycky, ale jen jednou i s holou prdeli.

    superkarma: 0 28.08.2004, 14:50:28
  6. avatar
    [33] Eva_CZ [*]

    Ťapina: presne tak. A kazdy mame ve svem srdicku nejakou vec, ke ktere se nam vaze vzpominka, nebo je to pamatka na nekoho - a co s prachama od pojistovny?

    Ja mam dum plny cidel a ve sve posteli si pripadam jako bych sla loupit banku, prevracim se a ono to na me cervene blika...
    Bezp. system nemam zapojeny ( na firmu ), proste tady v dome byl, ale nepouzivame ho... Ze nezamykame, kdyz opoustime dum, atd., jsem uz psala... Tady se proste cti majetek druheho, no.

    superkarma: 0 28.08.2004, 13:36:03
  7. avatar
    [30] Suzanne [*]

    sunnynka: zn0uz4 snídal ruský vejce - proto je tak chytrej vždycky, když ho čtu, je takhle chytrej

    superkarma: 0 28.08.2004, 11:27:28
  8. avatar
    [29] sunnynka [*]

    znou a chtěla bych vidět, jak překonáváš pohybové čidla

    superkarma: 0 28.08.2004, 10:07:10
  9. avatar
    [28] sunnynka [*]

    Ťapina:

    superkarma: 0 28.08.2004, 10:05:09
  10. avatar
    [27] Ťapina [*]

    zn0uz4: Víš, ono kolikrát to nejcenější, co se ti ztratí, ti nenahradí ani osm pojišťoven najednou. Fotky ve foťáku, telefonní čísla v mobilu, řetízek od babičky, která už nežije. Strategie "jen pojďte a vemte si, pojišťovna mi to zaplatí" silně pokulhává.

    superkarma: 0 28.08.2004, 09:57:50
  11. avatar
    [26] sunnynka [*]

    takže podtrženo sečteno. tvé první dvě věty jsou TOTÁLNÍ BLBOST!!!

    superkarma: 0 28.08.2004, 07:12:52
  12. avatar
    [25] sunnynka [*]

    znouzi ty jsi chytrost sama. sebelepší pojištění domácnosti ti nepomůže, když už ti do baráku někdo vleze. Za to co ukradne ti dohromady žádná pojišťovna nedá tolik peněz, aby sis to komplet mohl pořídit nové. A navíc, nejde ani o ty věci, ale o ten POCIT, že ti někdo cizí lozil po domě. To asi nepochopíš co? Pokud máš dům zabezpečený mnoha způsoby, a to včetně třeba mříží, psa a kdečeho jiného, tak má zloděj tolik překážek, že si to raději rozmyslí.

    Proč máš vždycky pocit, že jsi nejchytřejší????

    superkarma: 0 28.08.2004, 07:12:10
  13. avatar
    [24] zn0uz4 [*]

    kolipa z vas ma dobre pojisteni domacnosti? to je zaklad. neexistuje 100% zabezpeceni. vsechno se da prekonat, vcetne mrizi, bezpecnostnich folii, zamku, dveri...

    zenu takhle chteli vykrast, kdyz byla mala - zlodej splhal po hromosvodu, do druhyho patra.. nastesti spadnul, neb mu pomohli. ja bych se s nim asi taky moc neparal, kdyz ho zabijete, nikdo vam nemuze rict ani popel.

    zvlastni, ze v Emiratech vsechno funguje, nechte si tam na ulici fotak... a nikdo vam ho neukradne ani kdyz tam bude lezet celej den. volne se tam prodava i zlato, v poulicnich stancich, jako u nas tingtongove prodavaji kazetaky...

    superkarma: 0 27.08.2004, 22:57:14
  14. avatar
    [23] sunnynka [*]

    jaska: souhlasím

    superkarma: 0 27.08.2004, 20:35:06
  15. avatar
    [22] Exupery [*]

    Ťapina: když ona začala akorát včera, před tím jí to bylo fuk, tak si to asi chtěla užít No budem ji teda okřikovat, ono to ani jinak nejde, bysme se nevyspali.

    superkarma: 0 27.08.2004, 17:44:46
  16. avatar
    [21] Ťapina [*]

    Exupery: Já bych okřikovala. Teď jak jsem párkrát s pejsanama spala v tom domku, tak tam byly slyšet zvuky, které v paneláku v pátém patře slyšet nejsou a to bych se nevyspala. Štěkot na každou veverku, na každého člověka na chodníku, na každé spadlé jablko. Takhle se teda nehlídá

    superkarma: 0 27.08.2004, 17:35:59
  17. avatar
    [20] Exupery [*]

    Ťapina: Betynka se včera rozhodla začít štěkat - hlídat a pořádně se do toho pustila. Bylo 23 h. a ji furt okřikával, a já na to, ať ji nechá, že hlídá. Bydlíme v přízemí, takže se tam furt někdo courala asi bysme se moc nevyspali, tak jsme ji nakonec utišili. Říkáš, že ji máme okřikovat, jo? Já někde četla, že když pes štěká, má se vždycky zjistit důvod a ne okřikovat. Ale vlastně my jsme důvod znali, takže už jsme okřikovali oprávněně, ne?

    superkarma: 0 27.08.2004, 17:20:21
  18. avatar
    [19] Pala [*]

    Ťapina: U nás to bylo před dvěma lety taky tak, ale teď už nemám přehled. Každej týden potkám jiný lidi. Ještě dva byty jsou pronajatý a bydlí tam lidi co pracují na turnusy. Týden ten, týden jinej. Naštěstí máme štěkálka. Ale odnaučit ho štěkat se nám asi nikdy nepovede. Jak jsi to zvládla?

    superkarma: 0 27.08.2004, 16:53:29
  19. avatar
    [18] Ťapina [*]

    Pala: No jak kde, my se v paneláku známe a kdyby se měl někdo stěhovat, tak by se to asi vědělo.

    superkarma: 0 27.08.2004, 16:37:42
  20. avatar
    [17] Pala [*]

    Ťapina: Naši známí v paneláku byli v práci a přišli a doma nic jen holý stěny. Přijeli stěhováci a VŠECHNO odvezli. A sousedi si mysleli, že se zase někdo stěhuje. V domku aspoň sousedi ví, kdo tam bydlí, jestli se má stěhovat, ale v paneláku ne. U nás ve vchodě je 14 partají, pořád se to střídá a já polovinu z nich neznám.

    superkarma: 0 27.08.2004, 16:34:00
  21. avatar
    [16] Jabpet [*]

    Kamaráce takhle vlezl zloděj do domu, kde v přízemí spí ona a rodiče a nahoře babička, vyšel až do prvního patra - nikdo nic neslyšel až babička se probudila a nad ní stál chlap s obyčejnou zapálenou svíčkou , začal utíkat a svíčku zahodil na schodech. Druhý den našli vedle v domečku, kde ještě nejsou nastěhovaní na záchodě nespláchnutý "pozdrav"!

    superkarma: 0 27.08.2004, 14:29:34
  22. avatar
    [15] Exupery [*]

    Ťapina: No nás vykradli před 14 dny v nepřítomnosti, ale jak jsem to vyprávěla venku při venčení, tak mi jedna paní (já jí říkám paní Mufová, páč její pes je Muf, takhle říkám všem páníčkům ) řekla, že ji vykradli dva dny před námi v noci, když byla doma. V bytě a má psa

    superkarma: 0 27.08.2004, 12:24:10
  23. avatar
    [10] Ťapina [*]

    Vivian: Myslím, že na vloupání do domku, když jsou obyvatelé doma, je potřeba mnohem míň drzosti než do paneláku. V domku obvykle je ložnice někde nahoře a dole si zloději vesele řádí. Přece jenom byty se vykrádají hlavně v době nepřítomnosti.

    superkarma: 0 27.08.2004, 10:29:19
  24. avatar
    [9] Vivian [*]

    Ťapina: myslíš, že v paneláku tě vykrást nemůžou?

    superkarma: 0 27.08.2004, 10:24:38
  25. avatar
    [8] Ťapina [*]

    To je důvod, proč bydlím ráda v paneláku a netoužím po domečku, bohužel domeček mě čeká, alespoň coby pracovní bydliště. Tak mám aspoň ty štěkálky a jelikož je učím, že správné je neštěkat, tak už se blížíme k vysněnému cíli, kdy fakt budou štěkat jenom v případě reálného ohrožení a já to nebudu ignorovat. Čímž apeluju na všechny, kdo chtějí mít nebo mají hlídacího psa - pes, který štěká na každého kolemjdoucího a na každou veverku je vám na nic. Uslyšíte to v noci a řeknete si "někdo jde kolem" - a mezitím už vás někdo vybírá. Když povedete psa k tichosti, tak si nemyslete, že přejde tichem přítomnost zloděje, takové sebeovládání nemá žádný pes.

    superkarma: 0 27.08.2004, 09:56:45
  26. avatar
    [5] Hannah01 [*]

    jankucharo: Máme zámek, do kterého se sirky nacpat nedají - je fakt, že stál něco kolem 3.000,-, ale do budoucna se to určitě vplatí.

    superkarma: 0 27.08.2004, 09:41:59
  27. avatar
    [4] Žábina [*]

    máme bezpečnostní zámek a zabezpečení futer proti vysazení....
    ale napíšu vám jednu příhodu, která se nám stala, když jsme byli v létě u manželových rodičů na chatě...spíme všichni nahoře, kde je i balkon....v noci slyším nějaký hluk a pak hlas manžela, který spal vedle v místnosti - co tady chcete? běžím se podívat a tam normálně stojí cizí chlap a zírá...byl tam ještě manželovo tatínek, volám na něj - tatí pojď sem rychle, je tady nějakej chlap - a on tak rozespale...tak ho vyhoďtě ...no nebudu vás napínat, bylo to nakonec tak, že chlapec lezl za svou lásku do chaty, ale spletl si jí a vlezl do naší.... ....

    superkarma: 0 27.08.2004, 09:03:46
  28. [3] Hanule [*]

    jankucharo: s tím poskozením zámku má stejné zkušenosti. U nás se snažil otevřít zřejmě tak, že tam rýpal kapesním nožíkem (ulomenou špičku jsme našli u prahu) a poté jsme se těžce dostávali dovnitř.

    superkarma: 0 27.08.2004, 08:36:21
  29. avatar
    [2] jankucharo [*]

    Elektronické zabezpečovací zařízení i bezpečnostní dveře jsou Vám na nic, když se Vám potenciální zloděj odmění za neproniknutelnost na Vaše území jednou maličkostí-zápalkou ve fabce.
    Tohle jsem si zažila sama, přijela jsem z dovolené, nemohla se dostat do bytu (bezpečností dveře se všemi prvky bratra za dvacet tisíc, klasický panelák). Policie nezmohla nic, Hasiči tepr, nouzové otvírání bytu trvalo 3/4 hodiny. Po martýrii trvajícím přes dvě hodiny jsme se dočkali otevření bytu. Tahle legrace mě stála něco přes dva tisíce. Policie celou událost hodnotí jako přestupek. Pojišťovna jako vandalství, kdy musí pro výplatu odškodnění znát pachatele. Chacha...nedostanu ani korunu..Takže se do budoucna mohu těšit, že to nějaký grázlík zkusí znovu...

    superkarma: 0 27.08.2004, 07:57:00
  30. avatar
    [1] elfos [*]

    Občas se mi o tom zdají živé sny.. probudilo mě, že někdo vešel otevřeným balkónem, a já se v tom snu snažím ani nepohnout a JAKO pravidelně oddechovat, aby nepoznal, že nespím, protože VÍM, že by mě zabil. A cítím, jak stojí ve tmě nade mnou, a kouká, jestli opravdu spím....
    Od té doby, co jsem párkrát viděla, jak je snadné vylézt (nezajištěný) po balkónech odspoda až do kteréhokoliv patra, nejsem ani o chlup klidnější - ale, při zavřeném balkóně se spát nedá.

    superkarma: 0 27.08.2004, 07:11:27

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme