Novinky

Jak může církev zakazovat něco tak přirozeného jako sex?

Čtenářka PBD se rozhorlila nad omezováním osobní svobody ze stran kohokoliv, včetně církve. A je absolutní zastánkyní práva na osobní volbu!

Zdravím, 

Já osobně jsem pilulkovou antikoncepci nikdy nevyužívala a pokud byla potřeba se chránit,tak jsem volila kondom.A dnes už ani to ne.Dnes si prostě dáváme pozor. 

A jaký mám názor? Nic proti jakékoliv formě antikoncepce nemám,protože je to každého věc,každého volba.Ale nelíbí se mi,pokud je někdo k nějakému způsobu antikoncepce nucen/či mu je nějaký způsob zakazován.Myslím parterem.Pokud nějaký způsob nedoporučí lékař,tak to má své opodstatnění a nejedná se o sobeckost partnera či partnerky.Domnívám se,že každý pár(i ten „úletový“) by se měl na způsobu ochrany dohodnout a shodnout-v žádném případě by neměl být nikdo k ničemu nucen. 

Co se týče postoje k antikoncepci,potratům a sexu  církví který se snaží společnosti vnucovat ? Upřímně bych nejraději napsala ostřejší slůvka,která by můj názor nejlépe vystihla.Ale vyjádřit to jde i slušně. Takže absolutně nechápu,jak si církev může myslet,že má právo někomu zakazovat něco tak přirozeného jako je sex..Jak může mít dojem,že může někomu přikazovat zda se má či nemá chránit..A v neposlední řadě mi přijde přímo na facku postoj církve k potratům.

Ono je to vše intimní věc do kterého firma Církev nemá co kecat a ani by se o to neměla snažit.Pokud někdo chce sexovat-ať to dělá.Pokud se chce/nechce chránit-do toho církvi také není nic.A potraty? Pokud se někdo nechová nezodpovědně a otěhotní i když ví,že se to prostě z jakýchkoliv důvodu nehodí – tak to není v pořádku.Pokud zvolí potrat,protože dítě z jakýchkoliv důvodů nechce/nemůže mít – je to jen jeho volba.A upřímně-pořád lepší potrat než nechtěné dítko..

  • Dítě,pro kterého rodiče nejsou schopni/ochotni zajistit vše co potřebuje..
  • Dítě,pro kterého je život s rodičem peklo..
  • Dítě,které skončí někde v ústavu,kde sice tety dělají co můžou,ale pořád to jsou „jen“ tety.  
  • Každému dítěti na světě přeju šťastný a spokojený život.
  • Každému dítěti přeji,aby mělo své doma-kde je šťastné a v bezpečí… 

Je větší zlo potrat nebo když přijde na svět dítě,které nemá vše, co potřebuje…které nemá milující mámu a tátu  co mu zajistí spokojený a šťastný život?

S pozdravem 

PBD


Děkuji Vám PBD za jasný a srozumitelně formulovaný názor. Jen v některých věcech mám pochybnosti, ačkoliv hlásám podobné myšlenky jako vy. Speciálně u potratů. Od kdy je to „vražda“, a do kdy je to „řešení komplikací“

Dnes máme téma dne ANTIKONCEPCE

Co si myslíte vy?

redakce@zena-in.cz

   
26.09.2013 - Čtenářské příspěvky - autor: Radek Kříž

Komentáře:

  1. [11] Aesinka [*]

    Sex někdo zakazuje? Fakt?! A já myslela, že církev naopak nabádá, aby si sex užívali ti, co k sobě patří, atd. Sml23

    Církev nabádá lidi, aby byli zodpovědnější. Aby se rodily děti. No osobně proti antikoncepci nic nemám, pokud nelikviduje již počatého tvorečka.

    Zabití dítěte nevidím nikdy jako lepší řešení. Prostě dítě se uchytilo, tak má právo na ochránění svého života. Ne aby ho někdo zlikvidoval, když se mu nehodí. Existuje spousta párů, které nemohou mít děti a takové odložené miminko by přijaly s otevřenou náručí. Vždycky existuje lepší řešení, které zachrání dítěti život.

    A je dobře, že existuje někdo, komu není lhostejné, co se kolem děje.

    superkarma: 1 10.10.2013, 13:44:12
  2. [10] mařinka [*]

    PBD — #8 Pro mě těžko pochopitelný názor. Od kdy je lepší smrt než život? Od kdy je zabití dítěte lepším řešením než život v náhradní rodině, která se třeba i roky trápí, že nemá vlastního potomka?

    Tady nejde o to, aby někdo považovat ženu jdoucí na potrat za vraha, ale o fakt, že při potratu umírá lidský tvor, s jedinečnou DNA, dítě. Dát dítě do baby-boxu je dle mého lepší, než ho zabít.

    Také názor, že někdo "vyřvává", ne, tak to není. Ti, kteří nesouhlasí s potraty, ví, co se děje, ví, že ten tvoreček nechce zemřít, že se kyretě vyhýbá, ...

    Kdysi se tvrdilo, že černoši či indiání nejsou osoby, dají se dohledat zákony, které toto říkají. Dnes, kdyby někdo tvrdil, že černoch není osoba, byl by stíhán jako rasista a pro podněcování rasové nenávisti. Později se něco podobného opakovalo s Židy. Dnes mnoho lidí tvrdí, že zabíjet nenarozené děti je v pořádku. Doufám, že se dožiju doby, kdy se i toto přesvědčení změní, stejně jako se změnilo vnímání černochů, ...

    superkarma: 4 26.09.2013, 21:10:37
  3. avatar
    [9] peetrax [*]

    PBD — #8 dítě odložené do babyboxu jde pak hodně brzo do adopce. Proto by si spíš zasloužily "obdiv" ty, co jej do toho babyboxu strčí než by plod potratily. Možná, kdyby se ti jednou nepodařilo otěhotnět, čekala bys na každé babyboxí mimino, zatím zřejmě nemáš na to, abys význam babyboxů pobrala. Jinak je samozřejmě je každého věc, jestli jde na potrat, to je jasné. Jen nechápu to opovrhování babyboxy. Sml80

    superkarma: 3 26.09.2013, 19:18:46
  4. avatar
    [8] PBD [*]

    Napsala jsem svůj nazor-když nesouhlasíte,nevadí:)

    A co se týče potratů - kdo chce,at jde...kdo ne,tak ne...ale poznámky o vrazích atd jsou fakt bokem...já na potratu nebyla..ale pokud bych byla hloupá a vlítla bych do toho když jsem na to finačně či morálně neměla-na potrat bych zřejmě šla a vůbec bych se za to nestyděla..A pokud by mě někdo označil za vraha-prosím...app-většinou ti co nejvíc vyřvávají ,poučují a kecají ostatním do toho,po čem jim nic není-takový mívají to dvědomí všechno jenom ne čisté..

    Myslete si co chcete,pokud se žena rozhodne pro potrat,tak ji za vraha nepovažuju..a považiovat nebudu..a pořád mám k takovéto ženě uctu narozdíl od těch,co dítě hned dají do ustavu,baby boxu či nedejbože do popelnice či ještě něco horšího!!! Ano,jsem pro potrat,když ho žena chce..

    1. na komentář reaguje peetrax — #9
    2. na komentář reaguje mařinka — #10
    superkarma: 0 26.09.2013, 19:02:57
  5. avatar
    [7] Mickey Mouse [*]

    Brixik — #6 Ty "trosky" z nechtěných dětí udělala společnost, která matkám nechtěných dětí nechává "volnou ruku" ve "výchově". Důvodem není to, že se narodily. Dokonce ani to, že jsou nechtěné.

    Příčinou je neschopnost takových matek vyrovnat se výchovou těch dětí. Což je úplně jiná kapitola a týká se nejen dětí nechtěných, ale někdy i těch chtěných.

    Dříve byla výchova dětí více společenský úkol - vychovávala široká rodina a dokonce celá vesnice. Dnes se z dítěte udělal "majetek" ženy, která je porodila. Do výchovy jí nikdo nemůže mluvit. A když nezvládá, tak to nikdo nenapraví.

    superkarma: 4 26.09.2013, 16:03:47
  6. avatar
    [6] Brixik [*]

    Mám za sebou už nějakou zkušenost, stálé čtenářky vědí...

    A při pročítání různých psychologických knih, debat, článků, při setkánín a práci na sobě, jsem se setkala s téměř jednoznačným názorem psychologů - "Raději být dítě nenarozené, než nechtěné a nemilované."

    Takže s autorkou v tomhle souhlasím a i když to asi zní hrozně, tak já viděla na vlastní oči dost "trosek",kterým by asi bylo o dost líp, kdyby se vůbec nenarodily. Ale těžko říct, třeba to tak mělo být.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #7
    superkarma: 1 26.09.2013, 15:50:49
  7. avatar
    [5] Mickey Mouse [*]

    PBD: Takhle je možné se rozčilovat nad spoustou zákazů a příkazů, které prostě jen nechápete. Postoje církví k sexu nebo potratům se formovaly v úplně jiné době, kde z mnoha důvodů byly užitečné. Mimochodem většina církevních zákazů a nařízení představovala ve své době nějaké "minimum" hygieny a zdravého způsobu života. Čili to byl velký pokrok. Stejně odpor k potratům pochází z doby, kdy byla vysoká úmrtnost dětí a úmrtnost žen při potratech byla ještě větší!

    Ano, v dnešní Evropě ty zákazy vypadají hloupě. Ale např. v Africe stále ještě na většině území ty samé zákazy jsou velmi smysluplné - slouží k ochraně zdraví a života.

    superkarma: 2 26.09.2013, 15:17:16
  8. avatar
    [4] peetrax [*]

    RosaGloriaDei — #3 ohledně "zákazu" sexu jsem se taky nechtěla rozepisovat. Ještě by mě PBD zase osočila, že jí beru právo na názor. Mně se zdá, že autorka plete "koše s opálkama", jak u nás říkáme.

    superkarma: 1 26.09.2013, 15:15:50
  9. avatar
    [3] RosaGloriaDei [*]

    Sml52Sml52Sml52 Která církev zakazuje běžným lidem sex? Katolická určitě ne. Dokonce před církevním sňatkem dochází k jistému "školení", docela mě mrzí, že jsem nestihla dopsat příspěvek, který jsem včera večer rozepsala...no, ale zase jsem viděla kamarádku a nasbírala jsem půl koše hub :-)

    1. na komentář reaguje peetrax — #4
    superkarma: 0 26.09.2013, 15:04:12
  10. [2] mařinka [*]

    A upřímně-pořád lepší potrat než nechtěné dítko..

    To je tedy názor. Sml15 Lepší dítě zabít, než ho přivést na svět, to snad není myšleno vážně?! Vždyť jsou organizace, které pomáhají ženám čekajícím nechtěné dítě, máme baby-boxy, možností je spousta, ne jen dítě zabít a hodit do odpadu. Když jde žena na potrat, už se zabíjí dítě, které má ruce, nohy, kterému bije srdíčko, které před kyretou uhýbá (film Němý výkřik), ...

    Jsou lidé, kteří, ač jsou nechtěným dítětem, jsou rádi, že jsou na světě. Např. svědectví mladé ženy, která přežila potrat a je ráda, že žije, i když stále snáší důsledky potratu, který na ní vykonali.

    http://www.youtube.com/watch?v=c1I_ml1j5dE

    superkarma: 2 26.09.2013, 14:57:14
  11. avatar
    [1] peetrax [*]

    Však je na každém, jaký zaujme k "zákazu" sexu postoj. Jehovisté zakazují transfuze. Nečílím se. Proč taky? Mně to žíly nerve, já k nim nepatřím. Jejich přívrženci ať si to praktikují, já jim to neberu, ale následky si ponesou sami. To stejné s nařízeními jiné církve. Prostě pokud má nějaká církev pravidla, se kterými nesouhlasím, tak tam nevstupuju. Očividně katolička nejsi, ale rozčiluješ se, jako by někdo tobě osobně násilím nasadil pás cudnosti. 

    To bychom mohli takhle lamentovat do večera nad všemi dalšími nesmyslnými příkazy dalších církví a sekt, co jich na světě je a netýkají se nás (ty zákazy a příkazy). Sml80 Není lepší řešení "žít a nechat žít" s tím, ať to dodržuje ten, kdo s tím souhlasí? Ubude ti tak spousta zbytečných starostí a rozčilování.

    superkarma: 5 26.09.2013, 14:36:17

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme