Jednoduchá rada, do které by se dalo shrnout vše, co již bylo kdy řečeno o hubnutí, je pravidelně jíst a pravidelně cvičit. Jenže co z toho je asi důležitější?

Nejdříve si musíte vše spočítat tak, abyste denně více kalorií vydala než přijala. Takže pokud hodně jíte, musíte více cvičit.


Když se tedy snažíte zbavit nadbytečných kilogramů, teoreticky by vám mělo stačit zvýšit svou pohybovou aktivitu a kila by měla jet sama dolů. Jenže tak jednoduché to není.

Samotné cvičení totiž není zdaleka nejefektivnější metodou hubnutí. Dokazují to i americké studie, které zkoumaly dvě skupiny:

Jedna hubla pomocí úpravy jídelníčku a druhá jen cvičila. Muži ze skupiny, která držela dietu, zhubli v průměru o 8,4 kg; ženy ze stejné skupiny ztratily 5,5 kg.

Příslušníci druhé skupiny pětkrát týdně půl hodiny běhali a ženy zhubly 3 kg, zatímco muži průměrně 6 kg. Ženy, které držely dietu, snížily množství svého tělesného tuku z 35 % na 29 %. Zatímco ženy z druhé skupiny snížily množství svého tělesného tuku jen o dvě procenta. Muži z dietní skupiny snížili svůj tělesný tuk o pět procent, kdežto u cvičících mužů k žádné změně v množství tuku nedošlo. 


Většina studií, které byly na toto téma provedeny, došla k závěru, že samotné cvičení pro shazování kilogramů nestačí, že pak jde pouze o krátkodobé výsledky. Ovšem většina z nich také potvrdila, že k tomu, aby člověk zhubl, nemusí dodržovat nijak přísnou dietu. Mnohdy stačí jen odpustit si jedno tučné nebo sladké jídlo denně a omezit alkohol. Stejně tak fungují i menší porce.


Výzkumy ukazují, že kombinací menších porcí a změn stravování není problém snížit denní příjem o přibližně 2000 kJ.


Na druhou stranu, abyste stejnou energii vydali, musíte půl hodiny šlapat velmi intenzivně na rotopedu (nebo hodinu v lehčím tempu).

 

  1. O kolik byste měla snížit denní příjem, abyste hubla?
  2. Co musíte udělat, abyste vydala energii 2000 kJ?
  3. Zhubnete, pokud budete jen cvičit, ale nezměníte jídelníček?

Jak jste na tom se znalostmi? A chcete zhubnout? Podívejte se na http://www.doformy.cz/kviz230
Reklama