Čokoládovna Carla si nechala vytvořit průzkum, kde požádala více jak 500 lidí, aby zavzpomínali na své pocity z návštěvy oblíbených mikulášských postaviček. Polovina dotázaných se čertů vážně bojí a odnesli si ze setkáním s ním, určité psychické problémy. Níže se dozvíte, kdo je oblíbenější, jestli Mikuláš nebo anděl a také třeba s jakými problémy se děti po návštěvě s čertem potýkají.

Obliba Mikuláše a jeho „parťáků“ je v Česku veliká. V dětství poctili svou návštěvou téměř každého z nás - což potvrdilo 93 % dotázaných. Protože se jedná pro dítě o poměrně stresující zážitek a u veřejnosti se množí názory o škodlivosti této tradice, výsledky průzkumu čokoládovny CARLA překvapily. Přes útrapy, které tento svátek dětem přináší, je pro zachování tradice většina - 88 % lidí.

carla mikuláš

Strach z čertů je přirozený

Nejoblíbenější postavičkou z trojice Mikuláš, čert a anděl je posledně jmenovaný. Náklonnost k němu vyjádřila větší polovina dotázaných (56 %). Jako druhou nejoblíbenější postavu respondenti zvolili Mikuláše - získal 38 % hlasů. Čerta si oblíbilo pouze 6 % ze všech a není se čemu divit - právě čert se podílí největší měrou na tom, že si ze vzájemného setkání odnáší každé čtvrté dítě negativní zážitek.

O tom, jak silně dokáže taková pohádková návštěva dítě ovlivnit, nejlépe vypovídá to, že více než 40 % respondentů uvedlo, že nemohli následně spát. Téměř 7 % se začalo pomočovat a jiní se začali bát například tmy.

Na stupnici, která vyjadřovala strach z čerta, respondenti uvedli, že v 42 % se báli jen trochu, v 38 % se báli moc a v 13 % se báli strašně moc.

Nejčastěji Mikuláši přednášíme a zpíváme

Obecně se očekává, že každé dítě musí před Mikulášem něco „ukázat“ - dle výsledků průzkumu to je nejčastěji básnička (86 %).  Písničku naopak volí 36 % dětí. Méně často v průzkumu naopak zazněla modlitba nebo taneček.

Protože čokoláda u dětí vede

Odměnu za jejich odvahu, chování a předvedené úsilí ve většině případů představuje sladká nadílka, kterou děti dostávají. Dotázaní uvedli, že se ve 40 % nejvíce těšili na čokoládu a adventní kalendář (25 %). Dále se v pořadí objevily bonbóny (10 %), ovoce (9 %), drobné hračky (9 %) a v nadílce často očekávali také buráky. Právě u čokolády, která v průzkumu zvítězila, by ale lidé měli být obezřetní a pečlivě vybírat. Dřívější průzkumy totiž ukázaly, že například s nekvalitním adventním kalendářem se setkal téměř každý z nás.

Reklama