Reklama


Vážená redakce magazínu Žena-in,
jsem Vaší stálou čtenářkou, a proto bych se ráda podělila o svou zkušenost s hubnutím. Na mém úspěchu jste se podíleli i vy, píši si svůj deníček hubnutí a čtu si rady, jak cvičit, zhubnout a co papat. A tady Vám posílám můj recept, který mi pomohl:


Pokud chce člověk trvale zhubnout a zpevnit si postavu, musí hlavně chtít, mít pevnou vůli a vydržet. Nejde jen o to, zhubnout nějaké to kilo, nejtěžší úkol je si potom váhu i postavu udržovat v normě.

Existuje spousta dietních kuchařek, které nabízejí velkou škálu dobrých a zdravých jídel. Způsob, jakým jsem se stravovala já, by lidé v dnešní době asi moc nepřekousli, protože jsem jedla opravdu zdravě a naštěstí jsem si na to zvykla. Prostě třeba jíst to, co se doma normálně uvaří, ale ve zdravější podobě (třeba víc zeleniny, nebo jiný druh masa).

Je třeba jíst 4x až 5x denně (a dodržovat interval po 3 hodinách) po menší porcích. Např. ke snídani musli s jogurtem nebo nějaké celozrnné pečivo se sýrem, salátem či jinou zeleninou (může být i lehce potřené medem nebo light džemem).

Na svačinu nějaké to ovoce.

K obědu třeba těstoviny, rýže, brambory (můžou být zapékané a tak) a k tomu nějaká ta zelenina, upravená na pánvičce (1 PL lžíce oleje, grilovací koření a mražená zelenina, je to moc dobré) a nebo nějaká ryba či drůbež.

K odpolední svačině taky ovoce nebo zelenina a k večeři může být to samé jako ke svačině, případně nějaký salát. Strava by měla být vyvážená a barevná.

Je také dobré omezit alkohol a dát si jen jedno pivko, sklenku vína či tvrdého alkoholu.

Není dobré si odpírat všechno tučné, sladké a nezdravé, je fakt dobré na psychiku si dát třeba jednou za dva týdny nebo jednou za týden něco, na co má člověk chuť, ale hlavně se nepřecpat.

Když už potom člověk zhubne, je důležité pokračovat v zdravější stravě. Nejenže si váhu udrží, ale prospěje i svému zdraví, sníží se riziko rakoviny, kardiovaskulárních chorob, nebudou trpět klouby atd. Po čase si člověk zvykne na zdravé jídlo (já během měsíce).

V hubnutí a následnému udržování váhy a zpevnění postavy je pohyb sakra důležitý. Je dobré doma cvičit, nebo v posilovně, alespoň 15 minut denně každý den, tuhle chvilku si člověk vždycky najde.

K cvičení je dobré si přidat nějaký ten sport, který potom usnadňuje hubnutí: běžky, běhání, jízda na kole, aerobik, spinning a tak. Prostě co člověka baví, i rychlá chůze je dobrá.


Tímto způsobem jsem zhubla. Pokud ale nejste schopny to vydržet, tak další osvědčený způsob je prostě jíst to co běžně, ale v menších porcích a fakt jen něco lehkého večer, funguje to sice pomalu, ale jistě, a co je hlavní, stále se hýbat, pěstovat nějaký sport a je to:-)) (jo a vážila jsem 87 kg, a mám 66 kg :-))

No a pak už jen hodně štěstí a pevnou vůli. :-)


S pozdravem

Variel