Bulvár

Jak jsem stará, tak jsem blbá aneb moje opilecké extempore

Na naší nedávné dovolené jsem vypila tolik litrů piva, co jsem nevypila snad za celý dosavadní život. Dávám totiž jinak přednost vínu, ale tropické počasí a neustálé tvrzení mého manžela, že na žízeň je nejlepší pivo, způsobilo, že ještě nyní se mi dělá při pohledu na pivní pěnu špatně.

drunk

Ale to pivo za to nemůže, můžu za to já. Pokud se pivo pije v rozumné míře, neublíží, ale to je to - „pokud se pije v rozumné míře“, což jsem nikdy neodhadla a dopadla jsem, jak jsem dopadla. Pivní extempore mě provázelo téměř celou dovolenou. Prostě byla ta vedra a pivo je na žízeň nejlepší. :)

No, jak jsem stará, tak jsem blbá. Dobře mi tak. Měla jsem dát na kamarádku, která pila decentně vinné střiky a nic jí nebylo, ale na druhou stranu jsem mohla také dopadnout ještě hůře, a to jako druhá kamarádka, která nepohrdne tvrdým alkoholem, a s obhajobou sobě vlastní: „v zimě hřeje, v létě chladí,“ si však nedopřávala pouze onoho moravského léku – slivovičky, ale v nápojích zabrousila také do zemí skotských, mexických, a nebo jen sem k nám, k myslivcům. O její kocovině snad ani mluvit nemusím.

Abyste si však nemyslely, že mám nějaké kamarádky z mokré čtvrti, to ne, byla tam i jedna abstinentka, ale upřímně, ta nám všem lezla pěkně na nervy. :)

A co si budeme povídat, tou „mokrou čtvrtí“ jsme si prošly, zejména pak v období dospívání, snad všechny. S přibývajícím věkem už jen mnohem víc selektujeme výběr nápojů. Ale s přibývajícím věkem i ten úzký výběr, co zůstal, tak nějak hůře snášíme. Kocoviny jsou delší a bolestivější.

Klárka vám v minulém týdnu po poradě napsala, že vám dám recept na kocovinu. Nedám, žádný totiž nemám. U mě platí jedině mokrý hadr na hlavu a spát a spát a spát.

Ale pokud máte nějaký zaručený recept vy, sem s ním. Může se hodit.

Téma dnešního dne 5. září 2011 zní: Opilecké historky

Dejte nám nahlédnout i do svého soukromí. Nestyďte se za své prohřešky mládí, a nebo prohřešky zcela nedávné. Vždyť jsme jen lidi.

  • Napište nám, při jaké příležitosti jste se naposledy opily
  • Napijete se spíš ze vzteku, nebo pro radost?
  • Při splínu, nebo při přátelském setkání?
  • Máte radši pivo, víno nebo tvrdý alkohol?
  • Jak snášíte kocovinu?
  • Jste abstinentka?
  • Pokud ano, proč?
  • A pokud ne, kde si nejčastěji něco dáte?
  • Doma? Ve společnosti? S kamarádkou?
  • Věříte, že ve víně je pravda?

Při sklence vína nebo půllitru piva pište na redakční e-mail: redakce@zena-in.cz.

Na vaše „opilecké historky“ se moc těším a jednu z vás odměním „špiritusem“, který si objednávali i samotní Světáci... Takže - CAMPARI, bitte?

campari

Na zdraví!

 

 

 

 

   
05.09.2011 - Společnost - autor: Alexandra Stušková

Komentáře:

  1. avatar
    [30] wich [*]

    Eva_Fl — #29 Samozřejmě, pokud někdo nezná svoji míru, řeší si tím svoje problémy, zanedbává rodinu trávením času v hospodě atd., je alkohol škodlivý, ale tímto tématem se primárně nebavíme o alkoholismu. Většina žen-in tady nějakou historkou o tom, jak to kdysi přehnala nepřiznává problém s alkoholem, ale spíše je na tom podobně jako tvoji synové. Proto TADY jde tvá striktní prevence mimo cílovku (ačkoli jinak s rozumnou prevencí v každé sféře souhlasím). Ale je fakt, že pro vyléčené závislé je lepší aktivně bojovat a striktně odmítat, než do toho znovu spadnout Sml22

    superkarma: 1 07.09.2011, 10:04:08
  2. avatar
    [29] Eva_CZ [*]

    wich — #28 Sml28 ja nepoucuju o skodlivosti alkoholu. Jen bych byla rada, kdyby si lidi uvedomili, s cim si hraji. Tady se se mnou bude vzdycky nekdo prit, kdyz napisu, ze alkohol je tvrda droga. Ale on je.  Ukaz mi jednoho jedineho, komu alkohol prinesl neco dobreho. Ja ti jich ukazu miliony, se zkazenymi zivoty, na dne, mrtvy.... U nas doma nebyl zadnej alkohol roky. Ted si kluci obcas koupi pivo, nebo lahev neceho, co jim chutna. Ale daji si sklenicku, tretinku. A bacha. Syn se opil jednou a dodnes to ma na pameti. VON vi, kde je jeho hranice. Protoze i on to v minulosti s pitim prehanel. Neprehani. Nikdy jsem ho nevidela opileho. Ty mi sem porad cpes bulimicky a anorekticky - ty nejsou na droze!  Ja ti rozumim, mluvis o zastupnem problemu, o dusledku. V tom je ta podoba. Ale neni tam droga.

    1. na komentář reaguje wich — #30
    superkarma: 0 06.09.2011, 20:06:28
  3. avatar
    [28] wich [*]

    Eva_Fl — #27 Je to užitečnější zábava, než číst dokolečka poučování o škodlivosti alkoholu tam, kde to nepadá na správnou půdu Sml80

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #29
    superkarma: 0 06.09.2011, 13:38:35
  4. avatar
    [27] Eva_CZ [*]

    wich — #26 bez si zabehat. Sml79 Diskuze se stepperem pro tebe bude zjevne jednodussi.

    1. na komentář reaguje wich — #28
    superkarma: 0 06.09.2011, 13:32:20
  5. avatar
    [26] wich [*]

    Eva_Fl — #25 Sml80 Jak tu pozoruji diskuzi, tak jen slovíčkaříš a snažíš se varovat před tím ošklivým a zhoubným alkoholem... jenomže ty čtenáře, kteří nemají s alkoholem a alkoholismem problém Sml80 Takže tvá snaha o prevenci je pěkná, ale na špatném místě (Nehledě na to, že alkohol je pouze zástupný problém, stejně jako jídlo u obézních, automaty u gemblerů... je to jen projev). A taková diskuze je plýtvání slovy Sml14 Jdu si radši zaběhat na steperu Sml53

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #27
    superkarma: 1 06.09.2011, 13:20:00
  6. avatar
    [25] Eva_CZ [*]

    wich — #24 dle meho skromneho nazoru - pokud ty budes skakat do jamy, kde si zlomis nohu, protoze na dne je skrytej sutr a uvidis tam skakat jine, mozna budes skodolibe cekat, az si nekdo jinej tu nohu taky zlomi. Ale mozna jim reknes : bacha, je tam sutr. Zlomila jsem si na nem nohu.

    Sml80

    K cemu ze je urcen alkohol? Sml14

    1. na komentář reaguje wich — #26
    superkarma: 0 06.09.2011, 13:08:23
  7. avatar
    [24] wich [*]

    Eva_Fl — #19 A je taky spousta těch, s jejichž životy, rodinami atd. alkohol nic neudělal, protože alkohol užívají k tomu, k čemu je určen - ne k ožírání a útěku od problému Sml80 Stejně, jako je tomu u bulimiček, anorektiček a obézních lidí - jídlo je zástupný problém. Takže říkat "alkohol je špatný áááno" lidem, kteří jsou občasní konzumenti a s alkoholismem nemají nic společného, je dle mého skromného názoru na hlavu.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #25
    superkarma: 1 06.09.2011, 11:18:27
  8. avatar
    [23] Alenka0010 [*]

    Eva_Fl — #22 Na druhou stranu existují studie o tom, že trocha alkoholu je zdraví prospěšná...například jedno pivko denně na dobrou funkci střev, decka vína na dobré trávení, každé ráno v zimě štamprlátko slivovice jako prevence proti nachlazení Sml16.

    superkarma: 1 06.09.2011, 08:27:46
  9. avatar
    [22] Eva_CZ [*]

    Alkohol JE tvrdá droga

    Ze statistik vyplývá, že Češi mají třetí nejvyšší spotřebu alkoholu na světě. Abstinentů je u nás mnohem méně než alkoholiků. Celý milion Čechů má problém s nadměrnou spotřebou alkoholu. A kvůli přehnanému pití umírá mnohem víc lidí než v důsledku užívání ilegálních drog. 

    Málokdo si uvědomuje, že ačkoli se u nás alkohol toleruje, je to tvrdá droga. Proto si nenalhávejte, že když váš přítel pije, vlastně se nic hrozného neděje. Alkohol zatěžuje srdce, cévy, játra a další orgány. Navíc snižuje plodnost - je dokázáno, že spermie alkoholiků jsou pomalejší než spermie mužů, kteří nepijí

    1. na komentář reaguje Alenka0010 — #23
    superkarma: 1 06.09.2011, 01:16:16
  10. avatar
    [21] Eva_CZ [*]

    mia.m — #20 tak to mi taky vysvetli - co je na abstinenci obdivuhodneho? Sml14 A proc jsou abstinenti fajn? To jako ze je nekdo fajn jen proto, ze nepije?

    superkarma: 0 06.09.2011, 01:03:32
  11. [20] mia.m [*]

    Mokrá čtvrťSml52 Abstinenti jsou fajn, je to obdivuhodné, ale taky nemám ráda, když přehnaně moralizujíSml23

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #21
    superkarma: 0 05.09.2011, 23:19:16
  12. avatar
    [19] Eva_CZ [*]

    Altamora — #15 mne je jedno, k cemu to prirovnavas ty, protoze alkohol JE tvrda droga.

    wich - mozna to bude tim, ze ti lidi VI. Vi, co to udelalo s nimi, s jejich rodinami, se zivotem. A jak kurna tezky je se z toho dostat.

    Jinak NIKDE! jsem nepsala o tom, ze alkohol by se mel zakazat. Ja bych to naopak povolila vsechno. Kdo chce kam... Sml80

    1. na komentář reaguje wich — #24
    superkarma: 0 05.09.2011, 22:51:21
  13. avatar
    [18] peetrax [*]

    Většinou nepiju. Táta je vinař, takže občas "koštujeme" v našem sklepě, případně u někoho jiného. Tam ale nejde o pití jako takové jako spíš o odborné znalosti a rady. V sezóně se účastním hodnocení (coby ta, která hodnotí - odborně) a následných výstav vín. Jinak si dám občas malé pivo, ale spíš na žizeň, když je vedro.

    superkarma: 0 05.09.2011, 18:55:07
  14. [17] Karo Líná [*]

    Altamora — #15 Naprostý souhlas Sml67 Nevím, proč dělat z alkoholu zakázanou drogu kvůli těm, kteří to nezvládli. Dokud mi alkohol nedělá problémy v životě, nevím, proč bych si ho měla odpírat Sml80 Za volant sedám střízlivá, do práce chodím taky střízlivá a ani se nemotám po večerech po ulicích s tím, že si nepamatuju, kde bydlím.

    Zrovna teď si dávám sklenku vynikajícího tramínu po večeři a dokud to bude jen trochu možný, zdraví a finance mi budou dovolovat, dávat si ji budu Sml76 Na zdraví.

    /Ostatně, to bychom mohli udělat drogu i z jiných věcí, např. ze sladkostí. Jsou lidi, kteří jsou na tom krutě závislí a díky tomu váží třeba 200 kg, mají hustý zdravotní potíže a vůbec nezvládají svůj život. Mělo by se to snad taky zakázat? Blbost, že jo./

    superkarma: 1 05.09.2011, 18:45:23
  15. avatar
    [16] wich [*]

    Rikina — #13 Sml67Sml22 To jsou ty výplachy sudů. Tehdy radši piju tvrdé nebo úplně nealko ať můžu řídit - taxíky jsou zbytečně drahé Sml57

    Altamora — #15 Do puntíku souhlasím Sml67 Je známo, že často nejvíc klejí na alkohol vyléčení alkoholici Sml80

    superkarma: 2 05.09.2011, 17:09:48
  16. avatar
    [15] Altamora [*]

    Eva_Fl — #14 Alkoholismus bych přirovnala spíš k nikotinismu než k závislosti na tvrdých drogách. Pokud si někdo dá dvě tři cigarety denně a v takovém místě, aby tím neobtěžoval ty, kteří o kouř nestojí, tak mu to přece nebudeme vyčítat. Stejně tak mi připadá přijatelné, pokud někdo pije tolik, kolik jeho organismus snese a v situacích, ve kterých to nikoho a nic neohrožuje. Když ale někdo není schopen bez cigarety fungovat déle než půl hodiny, tak své okolí ohrožuje stejně jako ten, kdo opilý sedl za volant, protože jeho myšlenky se upínají k jedinému cíli - co nejdřív si zapálit. Podle statistik je prý nejvíc dopravních nehod pod vlivem alkoholu v Belgii, ne u nás. Alkoholismus ničí lidi, o tom není sporu, ale hráčská vášeň taky. Přesto jsem si občas ráda s dětmi karty zahrála a neublížilo nám to.

    Souhlasím s citelným postihem lidí, kteří dávají alkohol nezletilým. Na druhou stranu ale mám tu zkušenost, že když děti vidí, že je možné občas něco vypít, ale neopít se, tak je to pro ně lepší, než když se před nimi alkohol démonizuje. Pak se jim totiž hůř hledá míra. Každý ale má vnímavost k nestřídmosti jinou, těžko jedno řešení označit za nejlepší. Prohibice se neosvědčila.

    1. na komentář reaguje wich — #16
    2. na komentář reaguje Karo Líná — #17
    3. na komentář reaguje Eva_Fl — #19
    superkarma: 2 05.09.2011, 16:22:31
  17. avatar
    [14] Eva_CZ [*]

    Altamora — #12 vis, pivo + jine alko napoje jsou droga. Kdo s ni umi zachazet.... OK. Ale mrkni nekdy na ceskou statistiku spotreby piva. Jsme na 1.miste. A nebudu tady psat elaborat o alkoholismu a jeho nasledcich, neboj. Ale kdyby ten clanek byl o tom, jak si na dovce pichali heroin, asi by reakce znely jinak. Jenze droga jako droga. Alkohol je v Cesku velmi tolerovan a velmi zneuzivan a velmi oblibenej. A ty dopady jsou pak velice smutny.Sml15

    1. na komentář reaguje Altamora — #15
    superkarma: 0 05.09.2011, 15:54:56
  18. [13] Rikina [*]

    Pivo je na žízeň dobré, při sportu, na výletě, na kole... ale člověk musí jaksi vyhodnotit, jaké pivo, kdy a kolik. Když je 35°C ve stínu, není rozumné vypít tři vícestupňové ležáky a myslet si, že ještě ujdu 10 km. Sml57 Například. Ono vůbec ta speciální piva potřebují svoji příležitost a vychutnat si to. Pít pivo jak vodu, fůru litrů za večer, tomu moc nefandím, a k osamělému popíjení v pohodlí domova vůbec volím radši vína. Na dámských sedáncích podle okolností, a nabídky podniku, kde se sedí. Někde je lepší nepokoušet štěstí a když vidím na nápojovém lístku dva druhy vína - rozlévané červené a bílé - radši si dám to pivo. Sml24

    1. na komentář reaguje wich — #16
    superkarma: 0 05.09.2011, 15:07:06
  19. avatar
    [12] Altamora [*]

    Pivo možná není na zahnání žízně nejlepší, ale pro mě je lepší než kterákoliv sladká nealkoholická tekutina. Kromě toho potřebuji proti pocitu žízně tu hořkou chuť. Jenže jich nevypiju deset, ale jedno, dvě. A k tomu pár litrů čisté vody. Když pominu jeden alkoholický exces před dvaatřiceti lety, tak jsem vlastně opilá nebyla a nejsem po alkoholu o nic nepříjemnější než střízlivá. Možná jsem dokonce ještě opatrnější, abych snad náhodou nebyla příliš odvázaná.

    Alkoholici a nestřídmí pijáci mi vadí, ale vadí mi i prudící mentorující abstinenti, kterým nechutná (nebo už nemohou), a tak do každého ryjí, aby toho nechal. Já taky neotravuji kuřáky, se kterými jsem šla posedět, i když kouření je mi odporné a měla bych je raději a seděla s nimi častěji, kdyby nečadili.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #14
    superkarma: 0 05.09.2011, 13:16:02
  20. avatar
    [11] wich [*]

    Miluju víno Sml29 Nejraději mám červené - hlavně Merlot, chilská a argentinská červená vína..., ale hrozně barví zuby, takže si vychutnávám bílé - Chardonay, Muscat, Sauvignon. Piju víno k večeři, večernímu filmu, v létě při práci na zahradě atd. Opiju se málokdy - piju na chuť, ne pro opití, zahnání vzteku, radost a ty příležitosti, co jsou v otázkách u článku. Opilost nesnáším. A přítel prozměnu nepije vůbec.

    superkarma: 0 05.09.2011, 12:21:30
  21. avatar
    [10] Alenka0010 [*]

    Alexandra Stušková — #7 No jo, já mám takové zkušenosti přímo v rodině Sml80...s mamčou, která už je v důchodu, chodíme hodně na túry a když ji kontroluji, kolik má s sebou vody, tak mi řekne, že půl litru a v nejbližší hospodě si dá pivo Sml30.

    superkarma: 0 05.09.2011, 11:55:21
  22. avatar
    [9] Lukáš Čejka [*]

    hmm Sml26

    superkarma: 0 05.09.2011, 11:14:17
  23. avatar
    [8] ToraToraTora [*]

    To je omyl, na žízeň je nejlepší Campari Sml54 Ááá, máme  tady vítěze jedné flaštičky za anální alpinismus.....moment napětí.....Toráááá Sml54

    Ad pivo, během dne se nenalejvám, ale horký den chodíme spláchnout naproti do hospůdky též pivkem. Nevím, jak na žízeň, ale miluji, jak ta jeho hořká chuť dokáže krásně oškrábat ten lepivý povlak z vypečeného dne z mého jazyka.

    superkarma: 0 05.09.2011, 10:01:43
  24. [7] Alexandra Stušková [*]

    Alenka0010 — #5 Jééé, to je dobré, to dám přečíst manželovi. Když už bude nazván českým důchodcem, tak třeba s tím tvrzením přestane Sml30Sml30

    Díky za komentář

    1. na komentář reaguje Alenka0010 — #10
    superkarma: 0 05.09.2011, 08:24:29
  25. [6] Alexandra Stušková [*]

    átéčko — #4 Já proti abstinentům samozřejmě nic nemám (zeptejte se našeho Kuby Sml30), ale v tomto případě to byla právě ona abstinentka,která do nás už od začátku neustále šila a byla jedovatá Sml15

    Eva_Fl — #1 Tak abstinentka už byla vysvětlena a teď to pivo... Když ho pijete, tak v tu chvíli žizeň zažene, jinak je jasné, že odvodňuje (hlavně po ránuSml30), každý alkohol odvodňuje, jenže s tímto tvrzením u chlapů, tedy v tomto případě u mého manžela, rozhodně neuspějete - pro něj bude stále platit.: že pivo je na žízeň Sml30

    enka1 — #3 A Vy byste pak chtěla číst ty komentáře Sml30Sml30

    Mějte se všechny fajn .... a jdeme na příspěvky Sml16

    superkarma: 0 05.09.2011, 08:22:02
  26. avatar
    [5] Alenka0010 [*]

    Eva_Fl — #1 Že je pivo na žízeň nejlepší, je docela dost rozšířený blud hlavně mezi českými důchodci, pak se diví, že ve vedrech kolabují. 

    1. na komentář reaguje Alexandra Stušková — #7
    superkarma: 0 05.09.2011, 08:15:55
  27. avatar
    [4] átéčko [*]

    Eva_Fl — #1 Můžu se přidat ke straně abstinentů,kterou pijící většina neustále pobízí,ale nepochodí a pak jsou jedovatí...

    1. na komentář reaguje Alexandra Stušková — #6
    superkarma: 0 05.09.2011, 08:01:49
  28. avatar
    [3] enka1 [*]

    Já čekala nějakou řáckou ostuduSml15

    1. na komentář reaguje Alexandra Stušková — #6
    superkarma: 0 05.09.2011, 07:36:20
  29. [2] Anime Otaku [*]

    Eva_Fl — #1 protože abstinentům zase lezou na nervy ti věčně opilí. Znám to, jsem na straně abstinentů a dokud má v sobě společnost do 5 piv (bavím se nejčastěji s muži, moje kamarádky taky moc nepijí) tak to jde, ale pak jim už nerozumím, protože pivo i jiný alkohol udělá z myšlenek guláš, ketrý se musí přecedit zase přes chlast aby mu bylo rozumět Sml30

    superkarma: 0 05.09.2011, 07:33:51
  30. avatar
    [1] Eva_CZ [*]

    Sml14 pivo je na zizen nejlepsi? Kdyz odvodnuje? Na zizen je nejlepsi voda. Taky by me zajimalo, proc vam abstinentka lezla na nervy.

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #2
    2. na komentář reaguje átéčko — #4
    3. na komentář reaguje Alenka0010 — #5
    4. na komentář reaguje Alexandra Stušková — #6
    superkarma: 0 05.09.2011, 01:32:09

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme