V článku Jak hubnout do plavek: Co radí fitness profesionálové jsme si nastínili obecné rady, jak hubnout, ale také jak nehubnout do plavek. Úžasné ženy, které se pohybují ve světě fitness a potažmo hubnutí, přispěly svými názory a snad vnesly trochu světla do temnot, které na nás padnou, když si uvědomíme, že naše postavy nemají „modelkovské“ míry.

Pojďme se nyní podívat, co konkrétně můžeme udělat v následujících několika málo týdnech (tedy doslova za pět minut dvanáct) pro to, abychom se v plavkách cítily o trochu lépe. Neslibujeme neskutečných deset kilo za tři týdny, to je holý nesmysl, ale pomoci aspoň tomu dobrému pocitu jistě můžeme.

Stejně jako nabírání kil i hubnutí je dlouhodobá záležitost. Jde o pochopení základů stravování o pravidelný pohyb a celkově o zdravý životní styl. Zajímejte se více o to, co jíte a pokud si nevíte rady, oslovte odborníka, který vám do začátku pomůže. Jedním takovým je Zumba instruktorka a výživová poradkyně Lucie Tvrdoňová, která pomohla ke spokojenosti již nejedné své klientce.

Sama je pak chodící reklamou na zdravý životní styl. A než vyslovíte povzdech, že instruktorce, která celý život cvičí, se to mluví, rychle dodávám, že Lucie je matka dvou dětí a kromě cvičení se stará vzorně nejen o domácnost, ale také svůj internetový obchod.

Lucie Tvrdoňová, www.lucietvrdonova.cz.

Krok č. 1: Zaměřte se na svůj pitný režim

Je to rada až hanebně jednoduchá, ale věřte, že funguje. Už Iva Málková ze společnosti STOB v rozhovoru pro Žena-in.cz zmiňovala, že hlad bývá převlečená žízeň. Začněte každé ráno sklenicí vody a pravidelně doplňujte tekutiny celý den. Pozor ovšem na cukry, které obsahuje řada nápojů ....

„Nepijte ochucené limonády. Zapomeňte také na kupovaná pitíčka pro své ratolesti. Kazí zoubky a dávají (mimo jiné) i mnoho nežádoucích cukrů,“ říká na úvod k pitnému režimu Lucie Tvrdoňová. A pokračuje: „Pátrala jsem po tom, proč mé klientky tak málo pijí přes den. Výmluvy typu nevzpomenu si, nemám žízeň atd. Zjistila jsem, že to ovšem vlastně nejsou výmluvy, ale čistá pravda. Člověk, který není zvyklý pít, nemusí opravdu pociťovat žízeň, pokud nevyvíjí náročnější aktivitu.“

  • Takže rada zní: Pořiďte si svou vlastní oblíbenou lahev, nebo půllitřík a vždy (ať jste doma nebo v práci) jej mějte u sebe plný vody, čaje nebo vody s trochou domácího sirupu či citronem.

Pozor na alkohol

Víme všichni, že kalorie z něj doslova skákají, jen co se přiblížíme nadosah. Ovšem chlazené pivečko v Teplých dnech láká, o vínku za vlahých večerů nemluvě. „Alkoholu se snažte vyhnout opravdu velkým obloukem, nejlépe pořádným obchvatem,“ radí bohužel Lucie. „Pokud jdete posedět s přáteli a není jiná možnost, dejte si 2 dcl bílého suchého vína a vodu. Schválně zde uvedu příklad průměrné ženy, kterou nebudu jmenovat. V případě že si moje nejmenovaná klientka Barča (smích), která má doporučený denní příjem spočítaný na 1500 Kcal, půjde sednout s přáteli na drink a dá si tři míchané nápoje (například vodku s džusem), tak se její denní příjem zvýší o více než 500 Kcal. Pokud si dá Barča místo drinků dvě piva, nebude příjem o moc menší, a to nemluvím o sacharidech! Pokud mne Barča poslechne a dá si 2 dcl bílého suchého vína, které bude doplňovat vodou, zvýší se její denní energetický příjem o něco málo přes 100 Kcal, které snad při posezení s přáteli vytančí. Podívejte se na sklenici s alkoholem jako na sklenici s potvorami kaloriemi, které se horko těžko snažíte dát dolů.“ Ach jo, to bolí, že?

Krok č. 2: Prověřte svůj jídelníček

Osobně mám pocit, že jím zdravě. A to až do chvíle, než se podívám kruté pravdě, resp. svému jídelníčku do očí. Dost často se totiž realita liší od mých plánů. Ještě ráno mám představu zcela ideálního režimu a skutečně snídaní naprosto vzorně začínám. Jak však postupuje den a čas mi protéká mezi prsty na klávesnici, nebo rychlými kroky během pochůzek, hřeším čím dál víc. A co vy?

Tady jsou dost výstižné rady Lucie. Hm, a poznávám se v těch sušenkách, běda, běda. A s tou fotkou, no, to je myslím dobrá finta ...:-)

„Přidejte více ovoce, zeleniny a vlákniny. Rozhodně se vyhněte velmi kalorickým rychlovkám k obědu a radši si udělejte plátek masa s rýží a zeleninovým salátem,“ vypočítává výživová zlepšení Lucie. „Mnoho žen si ke svačině buď nedá nic, nebo si v obchodě koupí jak já říkám ´fofr svačinu´ v podobě sušenek, salátů s majonézou atd. Přitom se dá stejně tak rychle pořídit jablko a jogurt. Myslete na to, že každé vaše jídlo je zodpovědné za každé přebytečné kilo. Uspořádejte si priority. Na jedné straně stojí nějaké výborné nezdravé jídlo a na straně druhé stojí štíhlá postava. A vy nemůžete mít oboje najednou. Co je pro vás důležitější? Jsem si více než jistá, že štíhlá postava vítězí v mysli a častokrát nezdravé jídlo vítězí nad vůlí. Vůle! To je to, co potřebujete. Vůli si nekoupíte, tu v sobě musíte najít. Mám jeden trik, který zabral u nejedné mé klientky. Svlékněte se do spodního prádla, vyfoťte se, fotku si dejte do PC a v plné velikosti se na ni podívejte. Klientky, které mi brečely, že nemají vůli, ji většinou díky takovému pohledu do reality najdou. Je ale potřeba se na fotku čas od času znovu podívat.“

Krok č. 3: Zařaďte pravidelný pohyb

Taková ta klasika, co se uvádí - chůze do schodů a co nejvíce pěšky, to samozřejmě platí. Pokud však na sobě chcete skutečně zamakat, můžete procesu pomoci radikální změnou. A začít chodit pravidelně cvičit.

„Najděte si ve svém okolí lektora skupinových lekcí a svěřte se mu do péče,“ radí Lucie, která nedá dopustit na Zumba fitness. Tato revoluční novinka jí doslova prý převrátila život. „Kvalitní lektor ví, jak správně cvičit, abyste si neublížila a správně spalovala. Pokud to není nic pro vás, tak začněte jezdit do práce na kole či chodit pěšky svižnou chůzí. Procházky s pejskem, partnerem či rodinou také nejsou od věci.“

Lucie Tvrdoňová, www.lucietvrdonova.cz

Krok č. 4: Využijte šikovné triky

S trochou fantazie je možné potlačit nedostatky a zvýraznit přednosti. Výběr plavek a oblečení obecně, nejen střihy, ale také barvy, boty, účes, péče o pokožku, to vše vám může pomoci, aniž byste se drasticky trápila překotným snižováním nadváhy.

„Využijte svých ženských tvarů. Zapomeňte na volné černé hábity. Sáhněte po rovných černých kalhotách z kvalitního materiálu a moderní halence či barevné košili,,“ prozrazuje Lucie, která by se mohla živit klidně jako modelka. „Halenka by měla být vždy delší než do pasu. Vyhrajte si s doplňky a upoutejte pozornost právě na ně. Moderní šátek či šperk ve výrazné barvě je to pravé. Pokud nemáte velikost XS, S, nezoufejte. Vaše ženské křivky vyniknou v pouzdrových šatech či sukni. Starejte se o své vlasy a pleť. Někde jsem četla článek, jaké účesy by měly nosit plnoštíhlé a jaké by měly nosit štíhlé ženy. Zapomeňte na pravidla. Moje úžasná kadeřnice a kamarádka Vendula Jeřábková říká, že každému sedne něco jiného, a dobrá kadeřnice vám poradí, co bude slušet právě vám. Důležité je, abyste se cítila dobře, ne abyste měla na hlavě trend letošního jara!“

Takže co teď? Běžte si vypít sklenici vody, zkuste najít v lednici jogurt (nebo si dojděte koupit), mrkněte na net, kam začnete chodit cvičit, a usmějte se na sebe i na svět. Se změnou nečekejte do zítra. Začněte hned.

Lucie Tvrdoňová sestavuje jídelníčky a vede lekce cvičení. Více na www.lucietvrdonova.cz.

Autorka článku provozuje specializovaný server www.aerobic.cz s databází instruktorů v celé ČR.

Reklama