Zdraví

Jak hubnout do plavek II: Krok za krokem s výživovou poradkyní Lucií Tvrdoňovou

V článku Jak hubnout do plavek: Co radí fitness profesionálové jsme si nastínili obecné rady, jak hubnout, ale také jak nehubnout do plavek. Úžasné ženy, které se pohybují ve světě fitness a potažmo hubnutí, přispěly svými názory a snad vnesly trochu světla do temnot, které na nás padnou, když si uvědomíme, že naše postavy nemají „modelkovské“ míry.

Pojďme se nyní podívat, co konkrétně můžeme udělat v následujících několika málo týdnech (tedy doslova za pět minut dvanáct) pro to, abychom se v plavkách cítily o trochu lépe. Neslibujeme neskutečných deset kilo za tři týdny, to je holý nesmysl, ale pomoci aspoň tomu dobrému pocitu jistě můžeme.

Stejně jako nabírání kil i hubnutí je dlouhodobá záležitost. Jde o pochopení základů stravování o pravidelný pohyb a celkově o zdravý životní styl. Zajímejte se více o to, co jíte a pokud si nevíte rady, oslovte odborníka, který vám do začátku pomůže. Jedním takovým je Zumba instruktorka a výživová poradkyně Lucie Tvrdoňová, která pomohla ke spokojenosti již nejedné své klientce.

Sama je pak chodící reklamou na zdravý životní styl. A než vyslovíte povzdech, že instruktorce, která celý život cvičí, se to mluví, rychle dodávám, že Lucie je matka dvou dětí a kromě cvičení se stará vzorně nejen o domácnost, ale také svůj internetový obchod.

Lucie Tvrdoňová, www.lucietvrdonova.cz.

Krok č. 1: Zaměřte se na svůj pitný režim

Je to rada až hanebně jednoduchá, ale věřte, že funguje. Už Iva Málková ze společnosti STOB v rozhovoru pro Žena-in.cz zmiňovala, že hlad bývá převlečená žízeň. Začněte každé ráno sklenicí vody a pravidelně doplňujte tekutiny celý den. Pozor ovšem na cukry, které obsahuje řada nápojů ....

„Nepijte ochucené limonády. Zapomeňte také na kupovaná pitíčka pro své ratolesti. Kazí zoubky a dávají (mimo jiné) i mnoho nežádoucích cukrů,“ říká na úvod k pitnému režimu Lucie Tvrdoňová. A pokračuje: „Pátrala jsem po tom, proč mé klientky tak málo pijí přes den. Výmluvy typu nevzpomenu si, nemám žízeň atd. Zjistila jsem, že to ovšem vlastně nejsou výmluvy, ale čistá pravda. Člověk, který není zvyklý pít, nemusí opravdu pociťovat žízeň, pokud nevyvíjí náročnější aktivitu.“

  • Takže rada zní: Pořiďte si svou vlastní oblíbenou lahev, nebo půllitřík a vždy (ať jste doma nebo v práci) jej mějte u sebe plný vody, čaje nebo vody s trochou domácího sirupu či citronem.

Pozor na alkohol

Víme všichni, že kalorie z něj doslova skákají, jen co se přiblížíme nadosah. Ovšem chlazené pivečko v Teplých dnech láká, o vínku za vlahých večerů nemluvě. „Alkoholu se snažte vyhnout opravdu velkým obloukem, nejlépe pořádným obchvatem,“ radí bohužel Lucie. „Pokud jdete posedět s přáteli a není jiná možnost, dejte si 2 dcl bílého suchého vína a vodu. Schválně zde uvedu příklad průměrné ženy, kterou nebudu jmenovat. V případě že si moje nejmenovaná klientka Barča (smích), která má doporučený denní příjem spočítaný na 1500 Kcal, půjde sednout s přáteli na drink a dá si tři míchané nápoje (například vodku s džusem), tak se její denní příjem zvýší o více než 500 Kcal. Pokud si dá Barča místo drinků dvě piva, nebude příjem o moc menší, a to nemluvím o sacharidech! Pokud mne Barča poslechne a dá si 2 dcl bílého suchého vína, které bude doplňovat vodou, zvýší se její denní energetický příjem o něco málo přes 100 Kcal, které snad při posezení s přáteli vytančí. Podívejte se na sklenici s alkoholem jako na sklenici s potvorami kaloriemi, které se horko těžko snažíte dát dolů.“ Ach jo, to bolí, že?

Krok č. 2: Prověřte svůj jídelníček

Osobně mám pocit, že jím zdravě. A to až do chvíle, než se podívám kruté pravdě, resp. svému jídelníčku do očí. Dost často se totiž realita liší od mých plánů. Ještě ráno mám představu zcela ideálního režimu a skutečně snídaní naprosto vzorně začínám. Jak však postupuje den a čas mi protéká mezi prsty na klávesnici, nebo rychlými kroky během pochůzek, hřeším čím dál víc. A co vy?

Tady jsou dost výstižné rady Lucie. Hm, a poznávám se v těch sušenkách, běda, běda. A s tou fotkou, no, to je myslím dobrá finta ...:-)

„Přidejte více ovoce, zeleniny a vlákniny. Rozhodně se vyhněte velmi kalorickým rychlovkám k obědu a radši si udělejte plátek masa s rýží a zeleninovým salátem,“ vypočítává výživová zlepšení Lucie. „Mnoho žen si ke svačině buď nedá nic, nebo si v obchodě koupí jak já říkám ´fofr svačinu´ v podobě sušenek, salátů s majonézou atd. Přitom se dá stejně tak rychle pořídit jablko a jogurt. Myslete na to, že každé vaše jídlo je zodpovědné za každé přebytečné kilo. Uspořádejte si priority. Na jedné straně stojí nějaké výborné nezdravé jídlo a na straně druhé stojí štíhlá postava. A vy nemůžete mít oboje najednou. Co je pro vás důležitější? Jsem si více než jistá, že štíhlá postava vítězí v mysli a častokrát nezdravé jídlo vítězí nad vůlí. Vůle! To je to, co potřebujete. Vůli si nekoupíte, tu v sobě musíte najít. Mám jeden trik, který zabral u nejedné mé klientky. Svlékněte se do spodního prádla, vyfoťte se, fotku si dejte do PC a v plné velikosti se na ni podívejte. Klientky, které mi brečely, že nemají vůli, ji většinou díky takovému pohledu do reality najdou. Je ale potřeba se na fotku čas od času znovu podívat.“

Krok č. 3: Zařaďte pravidelný pohyb

Taková ta klasika, co se uvádí - chůze do schodů a co nejvíce pěšky, to samozřejmě platí. Pokud však na sobě chcete skutečně zamakat, můžete procesu pomoci radikální změnou. A začít chodit pravidelně cvičit.

„Najděte si ve svém okolí lektora skupinových lekcí a svěřte se mu do péče,“ radí Lucie, která nedá dopustit na Zumba fitness. Tato revoluční novinka jí doslova prý převrátila život. „Kvalitní lektor ví, jak správně cvičit, abyste si neublížila a správně spalovala. Pokud to není nic pro vás, tak začněte jezdit do práce na kole či chodit pěšky svižnou chůzí. Procházky s pejskem, partnerem či rodinou také nejsou od věci.“

Lucie Tvrdoňová, www.lucietvrdonova.cz

Krok č. 4: Využijte šikovné triky

S trochou fantazie je možné potlačit nedostatky a zvýraznit přednosti. Výběr plavek a oblečení obecně, nejen střihy, ale také barvy, boty, účes, péče o pokožku, to vše vám může pomoci, aniž byste se drasticky trápila překotným snižováním nadváhy.

„Využijte svých ženských tvarů. Zapomeňte na volné černé hábity. Sáhněte po rovných černých kalhotách z kvalitního materiálu a moderní halence či barevné košili,,“ prozrazuje Lucie, která by se mohla živit klidně jako modelka. „Halenka by měla být vždy delší než do pasu. Vyhrajte si s doplňky a upoutejte pozornost právě na ně. Moderní šátek či šperk ve výrazné barvě je to pravé. Pokud nemáte velikost XS, S, nezoufejte. Vaše ženské křivky vyniknou v pouzdrových šatech či sukni. Starejte se o své vlasy a pleť. Někde jsem četla článek, jaké účesy by měly nosit plnoštíhlé a jaké by měly nosit štíhlé ženy. Zapomeňte na pravidla. Moje úžasná kadeřnice a kamarádka Vendula Jeřábková říká, že každému sedne něco jiného, a dobrá kadeřnice vám poradí, co bude slušet právě vám. Důležité je, abyste se cítila dobře, ne abyste měla na hlavě trend letošního jara!“

Takže co teď? Běžte si vypít sklenici vody, zkuste najít v lednici jogurt (nebo si dojděte koupit), mrkněte na net, kam začnete chodit cvičit, a usmějte se na sebe i na svět. Se změnou nečekejte do zítra. Začněte hned.

Lucie Tvrdoňová sestavuje jídelníčky a vede lekce cvičení. Více na www.lucietvrdonova.cz.

Autorka článku provozuje specializovaný server www.aerobic.cz s databází instruktorů v celé ČR.

   
23.05.2013 - Hubněte - autor: Marcela Macáková

Komentáře:

  1. avatar
    [24] Vetinari [*]

    Tak alkoholu se vzdát nedokážu. Naštěstí mám asi fakt dobré spalování, protože i přes ty občasné večery s přítelem u dobrého vína a k tomu buď 1/4 kg steak nebo sýry a šunka, tak hubnu jako divá. Každý den cvičím Jillian a od základu jsem změnila jídelníček. Je fakt, že dřív jsem si myslela, kdovíjak dobře a zdravě nejím. Hm, a když jsem si to zadala na kalorické tabulky, tak jsem nestačila zírat. Takže teď k snídani ovesná kaše, svačiny ovoce nebo shaky, hodně zeleniny. A teď po třech měsících mám lepší postavičku než na střední - i když jsem byla štíhlá, vždycky jsem měla pneu na břiše "mám to genetické, s tím se nedá nic udělat" ... pche - a jak jednoduše Sml57

    superkarma: 0 01.06.2013, 16:12:39
  2. [23] SiminkaS [*]

    Bože to jsou komentáře...každej je hrozně chytrej, všechno vím, všechno znám, nepotřebuju výživovou poradkyni bla bla bla... to jsem si taky myslela! K Lucce chodím na zumbu už rok a výživovou poradkyni mi dělá od ledna. Jedla jsem sice poměrně zdravě, ale člověk neví, kolik bílkovin/sacharidů/tuků ve stravě má za celý den. Proč je unavený, pořád uzobává, v práci zívá a ma chut na čokoládu atd. S ní jsem se těhle zlozvyků zbavila a navíc i kil, které mě přetýkaly přes oblečení. Teď už jen slýchám, jak mi to sluší, jak vypadám dobře a spokojeně a hlavně, jsem spokojená já sama. A i nějakou tu sladkůstku si občas dopřeju Sml59

    Ovšem když se nechce a není vůle, není rady ani pomoci - raději lidi hnijou u televize s chipsama v ruce.... Sml80

    superkarma: 0 24.05.2013, 07:04:46
  3. [22] martasko [*]

    málem jsem upadla, když jsem viděla článek od Lucky zde na ŽI - chodím na její lekce zumby již 2 roky a je to neskutečné - energie je téměř hmatatelná Sml22. Ségra má od Lucky jídelníček a shodila za měsíc asi 8 kg - ale popravdě - kdybych jedla to co mám (a vím, že mám) jíst a ne furt vínko a stejček večer na grilu, tak bych zhubla určitě i bez plánu. To je to, že nevím, zda je dlouhodobě udržitelné, pokud chci ještě někdy normálně jíst a ne se pořád jen cpát zeleninou, pohankou, rýží atd :) Ale maso se fakt může též i palačinky!Sml24

    superkarma: 0 23.05.2013, 22:18:13
  4. avatar
    [21] lama.zoo [*]

    chodím pěšky, skoro denně do práce na kole - celkem 10km, ale výsledky nikde...předloni jsem vyhodila peníze za výživovou poradkyni, její jídelníček byl jen seznamem potravin s počtem kalorií, tak se v tom plácám dál....ne že bych neměla vůli, ale když nevidím výsledky, snaha se vytrácí...Sml80

    superkarma: 0 23.05.2013, 19:58:18
  5. avatar
    [20] daska59 [*]

    Já bych se hlavně potřebovala naučit pít. Tedy samozřejmě vodu.

    superkarma: 0 23.05.2013, 19:43:36
  6. [19] Karpinka [*]

    Lucka je fakt dobrá ve všem co dělá. Je to takové sluníčko. I díky ní jsem zumbe zcela propadla. Tolik endorfinů při jiném sportu nevyplavíte :-)

    superkarma: 0 23.05.2013, 18:09:37
  7. avatar
    [18] bonda [*]

    Poradce jeden jak druhý...stejně to potřebuje jen velký bič a malý dvůr...

    superkarma: 0 23.05.2013, 17:48:03
  8. avatar
    [17] peetrax [*]

    Pentlička — #16 nejlepší je dietní sestra - to je navíc nějak na pojišťovnu, aspoň já jsem nic neplatila. Rozebrala se mnou hlavně cukry a vysvětlila, že když budu jíst a hlavně snídat celozrnné pečivo, nebudu mít výkyvy cukru a nebudu mít tolik chuť na sladký. Jela podle STOBu a taky jejich "talířků". Dodržovala jsem jen to celozrnné (kdeže já a pohyb) a dodnes nechápu jak to, zhubla jsem během šesti týdnů deset kilo a i když je to už rok, nenebrala jsem to zpátky. Pak jsem se na to nějak vykašlala a jedu postaru, ale věřím, že řídit se doporučeními STOBu, tak hubnu dál.

    superkarma: 0 23.05.2013, 17:20:09
  9. avatar
    [16] Pentlička [*]

    Hanula — #11 Před pár lety jsem taky byla u poradkyně. Ani 4000, které jsem za ni vyhodila, mě nedonutily změnit jídelníček tak, abych fakt hubla. Sice jsem se dala přemluvit a začala chodit do jednoho dámského fitka, vydržela jsem to 3x týdně čtvrt roku, ale kvůli tomu jídlu (čokoládu jsem vydržela nejíst týden) jsem zhubla asi jen o kilo. Nemělo to pro mě smysl, já na to prostě nemám vůli.

    1. na komentář reaguje peetrax — #17
    superkarma: 0 23.05.2013, 16:29:25
  10. [15] Maria28 [*]

    Já jsem byla v péči Lucky někdy před rokem,no co na to říct. Jídelníček mi sestavila na měsíc, zvážila mě, změřila. Ale bylo to v létě, doba grilování a různých oslav, takže jsem si jídelníček ještě jednou zopakovala a úbytek nic moc. A měla jsem hlad. Byla to spíš moje chyba, nebyla jsem důsledná a taky mi vadilo vařit speciální jídla jen pro mě, neumím vařit pro jednoho a patlat se v malých kastrůlkách. Dnes se všechno najde na netu, jen mít čas. Jedinou výhodu vidím v tom, že Vám ta poradkyně jídelníček sestaví sama, ušetříte čas, ale nikoliv peníze. Ale je dobré, že je štíhlá, sluší jí to, že máte vlastně takový vzor.

    superkarma: 0 23.05.2013, 15:19:42
  11. avatar
    [14] tajnostii [*]

    mám pohybu dostSml30

    superkarma: 0 23.05.2013, 14:01:21
  12. [13] FAXÍK [*]

    zhubnout potřebuji určitě, břicho mi roste závratnou rychlostí

    superkarma: 0 23.05.2013, 13:28:16
  13. avatar
    [12] marde [*]

    Chodím pěškySml22Na Zumbu bych šla, ale chce to finanční podporuSml30

    superkarma: 0 23.05.2013, 13:02:42
  14. avatar
    [11] Hanula [*]

    Pentlička — #10 Sml16 jak Ti rozumím - ale už jsme také pod "bičem" výživoé terapeutky - v pátek si jdu projídelniček.

    Já holt nad sebou potřebuji ten bič.... jsem zvědavá, zda už si to v tom mozku srovnámSml22

    1. na komentář reaguje Pentlička — #16
    superkarma: 0 23.05.2013, 11:22:55
  15. avatar
    [10] Pentlička [*]

    Tohle všechno umím nazpaměť, ale potřebovala bych silnou vůli, abych to dodržovala. Miluju čokoládu, nedovedou si představit, že bych ji dlouhodobě vynechala, mám ráda normální česká jídla, chleba se salámem, sýrem, s máslem a medem, miluju palačinky, nudle s mákem, pečené kuřecí stehno, pečené vepřové. Zeleninu jím jen jako doplněk k masu nebo chlebu s něčím a ovoce nejím téměř vůbec. Piju jen když mám žízeň, sladké limošky sice ne, ale mám ráda pivo a víno, to mám skoro každý den a taky kafe, sice bez cukru, ale zato aspoň 5x denně. Cvičit mě nebaví, nenávidím pocit, když se zpotím, fujtajbl! občas si jdu zaplavat a na procházku, ale normálním tempem, kochám se krajinou a přírodou, ne abych hltala kilometry. nejradši ze všeho ležím na gauči a čtu si, to miluju! Takže nikdy nebudu štíhlá, ale za to snad budu spokojená. Změnit celý svůj život, to bych prostě nedokázala!

    1. na komentář reaguje Hanula — #11
    superkarma: 2 23.05.2013, 10:41:26
  16. [9] magic11 [*]

    chce to holt pevnou vůli Sml80

    superkarma: 0 23.05.2013, 10:37:36
  17. avatar
    [8] xx-b [*]

    jj, tak tady se vším plně souhlasím Sml22Sml16

    superkarma: 0 23.05.2013, 09:52:21
  18. [7] Nadule [*]

    Ono se to dobře řekne, ale hůře realizujeSml24

    superkarma: 0 23.05.2013, 08:53:49
  19. avatar
    [6] Jindriska8 [*]

    Jdu cvičit,Sml16

    s váhou prroblém nemámSml23,ale mám neustále pohyb.

    superkarma: 0 23.05.2013, 08:52:11
  20. avatar
    [5] Claire [*]

    Hubnout opravdu nepotřebuji,stačí trocha stresu při učení.Běhám, posiluju, plavu,hýbám se.

    superkarma: 0 23.05.2013, 08:09:49
  21. [4] cilani [*]

    Piju pivo, i když jsem po něm přibrala, mám taky konečně prsa. Jím co mi chutná.. jen se prostě hýbu, cvičím a netloustnu, spíš se mi postava tvaruje. Každopádně takové hopsavé cvičení mi nevyhovuje. Raději posiluji..

    superkarma: 0 23.05.2013, 08:04:30
  22. [3] Evuš [*]

    Dobré rady, od února jsem se pustila do hubnutí, využila jsem rady výživové poradkyně, pět kilo je dole, naučila jsem se pravidelně a zdravě jíst, chodit, trošku cvičit. Ale chce to nevzdávat.

    superkarma: 0 23.05.2013, 07:56:53
  23. [2] lidicka [*]

    K těmto radám opravdu výživovou poradkyni nepotřebuji. Sml23Sml30

    superkarma: 0 23.05.2013, 07:34:20
  24. [1] DCOlga [*]

    Zhubnout bych potřebovala, ale jsem líná cvičit.

    superkarma: 0 23.05.2013, 07:27:57

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme