Aby Iva měla ty nejlepší podmínky k překonávání svého odporu k posilovnám, vybrali jsme výborné wellness center BBC Praha „Oasis“, kde nyní může trénovat a relaxovat měsíc zadarmo. Sešli jsme se tam čtyři – Iva, poradkyně Petra, trenér BBC Ondřej Vaňous a já s fotoaparátem. Ondřej Vaňous, který pro toto centrum již pracuje několik let a současně hraje i profesionálně fotbal, nás tímto centrem provedl, upozornil nás na výhody tohoto centra, kde na rozloze 1 400 m2 najdete jedinečné cardio a moderní posilovací stroje firmy PANATTA Sport, bazén a saunu. A pak už mohl začít trénink.

Jak vypadá Ivin trénink?

„Iva, byť má to nějaké kilo navíc, je obdařena souměrnou postavou. Nesouměrnost je vidět pouze v oblasti boků, stehen a v pase. Tady velkou roli sehrála její dosavadní strava. Kdo se nemůže zbavit tzv. mišelinek, má pěkně zanesené tlusté střevo, a kdo řeší boky a stehna, nedostatečně metabolizuje. Samozřejmě s tím souvisí i celulitida,“ říká cvičitelka Petra.

Díky tomu, že Iva nemá žádné zdravotní problémy, které by ji omezovaly v pohybu, může cvičit naplno. Je pro ni zvolen aerobní styl cvičení, kdy se trénuje bez pauz a s nízkými vahami (například na biceps 3 kg, na záda 15 kilo) a cviky se opakují až 20x po 3-4 sériích. Tento způsob cvičení je dobrý pro snižování váhy a zároveň zkvalitnění svalové hmoty. Druhý způsob cvičení, který Iva nyní nepotřebuje, je silový. Je zaměřen na budování svalové hmoty a cvičí se při něm s maximální vahou a opakují se cvičení 6–7x
Petra Škvorová představuje program: „Zvolila jsem způsob tréninku bez přestávek, aby si Iva udržovala po celou dobu tréninku potřebnou tepovou frekvenci. Cvičí protilehlé svaly, to znamená, že když odcvičí jednu sérii například zad, okamžitě jde na sérii prsních svalů. To opakuje tak 3-4x.

Stejně tak se vzpřimovači (svaly podél páteře) posiluje břicho, při posilování ramen střídavě odcvičí všechny tři delty (ramenní svaly) atd. I když je pravda, že na ramena se budeme muset zaměřit v blízké budoucnosti silově, abychom vyladily souměrnost vůči zadečku. Teď si ale zvyká na činky a prostředí ve fitness.

Má postavené zatím čtyři tréninkové plány – jeden je více zaměřen na prsa, záda, vzpřimovače a břicho, další na nohy a zadeček, třetí na ramena a paže a ten čtvrtý na boky, pas a zadeček.
Důležité je, aby cvičila s nižšími vahami, minimálně 20 opakování, a aby za těch zhruba 50 minut odcvičila celé tělo, pak pokračuje 20 minutami na aerobních trenažerech. Buď na rotopedu, na běhátku jenom rychlou chůzi, na veslovacím trenažeru…

Po shození dalších kil doporučím i stepper, teď bychom zbytečně zatěžovaly kolena. Každý trénink začíná desetiminutovým zahřátím na kole a důkladným protažením celého těla. Důležité je i protahování namáhaných svalových partií během cvičení, nejlépe po každé supersérii a dodržovat pitný režim – pít vodu bez bublinek!!! Iva, díky tomu, že předtím nikdy nesportovala a má sedavé zaměstnání, trpí zkrácením šlach a ochabnutím svalových partií, které způsobují disbalanci těla – např. ohnutá záda. I na to je nutné se při trénování zaměřit.“

Po tréninku si Iva někdy, pokud má čas, dopřeje ve wellness centru i saunu nebo plavání v bazénu, nebo si alespoň nechá namasírovat rozklepané svaly po cvičení ve vířivce. Pro Ivu při jejím současném hubnoucím programu by bylo nejlepší cvičit tak pětkrát týdně, na to ale při její náročné manažerské práci a péči o syna nemá čas. Takže chodí do posilovny 2–3 x týdně. Pokud byste se i vy ostatní nechali inspirovat jejím postupem a zamířili byste poprvé do posilovny, začínejte určitě s dobrým trenérem, který vám sestaví program individuálně pro vás.

Jak sportují ostatní hubnoucí a krásnící soutěžící?

Podívejme se na některé z nich. Některé chodí do posilovny, jako třeba Cindy_: „Dvakrát týdně chodím do fitnesscentra (úterý a čtvrtek), kde hodinku posiluju a pak 20 minut běhám na runneru. A každou středu chodím na hodinku tancovat orientální tanec. Ve fitku si vypnu mozek. Pracuju celý den hlavou a fyzická činnost mi pomáhá vypnout. U orientálního tance si neskutečně odpočinu. Dělá mi dobře, že u tohoto tance vypadají oplácané dámy lépe než ty hubené. Tak přibližně dvakrát do měsíce si zajdu do sauny, což mi dělá moc dobře. A domů jsem si koupila fitbalon, po kterém se po večerech válím a protahuju si záda a celé tělo.“

Palmerka má zajímavé sporty: „Můj „sport“ je velice jednostranný, protože poslední měsíc procvičuji jen prstíky na rukou. Píšu bakalářku a trávím nad datlováním do počítače docela hodně času. V pátek jsem ale zašla na trampolínky. Musím začít víc cvičit. Cítím, že mě trošku z toho psaní už pobolívají záda a navíc se cvičením hodně odreaguji. V sobotu jsme byly s kamarádkou hrát squash hodinku. Zkoušela jsem to úplně poprvé a hodně mě to nadchlo. Už se těším na další lekci.“

Janina si ke spinneru, posilování s činkami a k sklapovačkám přidala ještě jedno cvičení: „Od začátku týdne, tzn. od 4. 2., začínám cvičit po ránu Pět Tibeťanů zatím jen 5 opakování, ale tohle cvičení je úžasné na protažení a hlavně cítím více energie a nemusím si dávat po ránu hned kafe.“

Některé chodí na procházky s kočárky, některé se psy, jiné chodí na aquaaerobic, některé cvičí doma na rotopedu…

Líbí se vám tréninkový program pro Ivu? A jak cvičíte vy?


 

Reklama