Vztahy

Jak docílit vyhynutí druhu(?)

Poslední dobou se to všude (i na Ženě-in) jenom hemží články o roztomilých miminkách, sladkých dětičkách, šťastných maminkách nebo těhulkách.

Všechno tohle šílení se mě dotýká. Ale z jiného důvodu, než se dotýká jiných osob ženského pohlaví. Jsem zkrátka z těch, které miminka vůbec nelákají. Což má za důsledek to, že si připadám nenormální a pomalu se modlím, aby mě to jednou chytlo... Přitom jsem se svou bezdětností spokojená a představa těhotenství mi mrazí krev v žilách. Aby nedošlo k omylu - mám děti moc ráda, uznávám, že od jisté chvíle s nimi bývá ohromná zábava a jsou inspirativní až fascinující a dospěláci by se od nich měli pořád co učit. Zkrátka považuju děti za skvělé bytosti - jen nesmí být moje.

Proto jsem se rozhodla sepsat sumář všech nevýhod, které těhotenství a následně mateřství přináší. Abych tím dokázala, že pro člověka, který přemýšlí striktně logicky a realisticky, je mateřství čiré šílenství a masochismus.

Takže:

za prvé - při těhotenství je nám obvykle špatně, zvracíváme, vyrazí se nám hemeroidy, křečové žíly a všemožné neduhy, o jejichž existenci jsme dříve pouze četly v letácích farmaceutických firem (pravda, některým jedincům se toto trápení třeba vyhne - ale pravděpodobnost těchto lahůdek je vysoká)

za druhé - rychle nakyneme, naroste nám šílený břich, ze kterého nás bolí záda a kvůli kterému nelze spát na břiše, připadáme si k ničemu, chytá nás deprese z akutní neatraktivnosti, přestože nám všichni tvrdí, jak nám to sluší. Kila, která v těhotenství nabereme jdou obvykle dolů spíš hůř než líp.

za třetí - čím rychleji se blíží termín porodu, tím více se ho obáváme, nakonec, když na něj dojde, je stejně padesátkrát horší, než jsme si kdy uměly představit (zde opět můžou nastat výjimky, ale osobně teda žádnou neznám)

za čtvrté - po porodu jsme doslova vyšťavené a zůstává nám místo břicha šílená splasklina, narostou nám prsa a začne z nich vytékat mléko, všichni příbuzní a přátelé za náma lezou do porodnice, aby nás viděli v tomto nezáviděníhodném stavu a zvýšili si tím sebevědomí

za páté - s miminkem je to taky všechno jinak, než jsme si představovaly, pořád kňourá, lezou z něj pro roztomilého tvorečka zcela nepřiměřené páchnoucí tekutiny, je na nás úplně závislé a neustále vyžaduje naši přítomnost. Samo se vyprázdnit jinam než do plín dokáže nejdřív přibližně za dva roky, takže se po tuto dobu plácáme v jeho výkalech.

za šesté - sedíme doma na mateřské, čímž si brzy začneme připadat úplně "mimo mísu" a dobrá tak akorát k plotně, mužíček nám to nijak nevyvrací a v nejednom případě spíše dává najevo, že on nás živí a my neděláme nic (ano, já chápu, že je důležité si správně vybrat; ale mám podezření, že většina chlapů zmagoří, když začne naše mateřská "dovolená"; protože mi není jasné, jak jinak by se mohlo stát, že úplně báječné ženské mají mnohdy doma dobrovolně sobecké ubožáky).

za sedmé - mít dítě je extrémní zodpovědnost, nejenom že jsme povinni se o něj starat, i kdyby tu ta povinnost ze zákona nebyla, každá (normální) matka pořád chtě nechtě musí myslet alespoň v koutku duše na to, že má doma tu drobotinu (která kdovíco zrovna vyvádí, nehraje si se sporákem?, nevyklání se z okna?, kde se asi fláká a s kým?!, nefetuje?), tímto přijdeme o dosavadní svobodu, i kdybychom byly sebevíc emancipované.
Další důležitá zodpovědnost, která mi přichází na mysl je fakt, že lidé, kteří na nás zanechají největší stopy (ať v dobrém nebo ve zlém) jsou naši rodiče. A je těžké předvídat, jak naše chování (i když se chováme "normálně") zapůsobí na dítě a co na něm zanechá. Děsí mě představa, že mé dítě v dospělosti sedí u psychiatra a zjišťuje, že trpí chronickou depresí kvůli vztahu k matce...

za osmé - od chvíle, kdy malý tvoreček přijde na svět se o něj strachujeme, ve dne, v noci. Ač umístěn na konci, ze všech argumentů proti mateřství mě tenhle pálí nejvíc. Jednak - každý v životě zažil trpké chvíle - zklamání nebo zhnusení světem jako takovým, různé kopance a nezdary. Chtěla bych rozhodně všech takových zážitků svého broučka uchránit...ale to je prostě utopie. Možná jsem paranoidní... Ale mám své zkušenosti...dodneška je mi na zvracení, když si vzpomenu, jak mi někdy na prvním stupni základní školy v tramvaji padl zrak na pána, který měl "něco růžového" vytaženo z kalhot... Tenkrát jsem samozřejmě vůbec nevěděla "vo co go", jenom jsem vylítla z tramvaje a hnala se úprkem domů. Dneska už vím, že se mi mohlo taky stát něco daleko horšího. A taky vím, že úchyláků jistojistě neubývá. Narodit se mi holčička, určitě vidím úchylu za každým rohem, a to by určitě nebylo dobré ani pro mě, ani pro ni.

Nemluvě o pubertě, co jsem se já navyváděla! Co všechno se mi mohlo stát...vsadím se, že v případě, že bych měla dítě, vybaví se mi mé šílené psí kusy jako živé.

A nakonec představa, že přežiju svého potomka. Co může být horšího? NIC.

Protože sama něco jako mateřský pud zatím necítím, představuju si ho jako hlad nebo žízeň. Prostě člověk ví, že musí a že to potřebuje k životu. Předpokládám taky, že nejspíš když se ozve tento hlásek uvnitř, člověk přestane přemýšlet a jde do toho hlava nehlava. Zkrátka je to živočišná potřeba, kterou ze sebe nelze dostat nějakým rozumem.

Na žádnou z vás, která cítí mateřství jako potřebu, moje argumenty určitě nezapůsobily tak, že by se své touhy po miminku vzdala.

Stejně tak mě asi nikdo nepřesvědčí o tom, že existují rozumem podložené důvody, proč děti mít.

Ale každopádně to můžete zkusit. :)  

   
22.05.2003 - Láska a vztahy - autor: Jaska

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [154] Ťapina [*]

    Na někoho touha po miminku třeba nepřijde, je to zvláštní, ale není to chyba toho člověka. Ale u Jasky si myslím, že je ještě čas

    superkarma: 0 02.12.2003, 23:46:00
  2. avatar
    [141] Irena1 [*]

    Holky, přestaňte do sebe rýt a přebíjet se argumenty: prostě někdo má rád děti, někdo cestování, ať si každý vybere, co se mu líbí - neberte mu to a nekažte radost!

    superkarma: 0 26.05.2003, 09:03:12
  3. avatar
    [140] Libča [*]

    Jasko je mi lito ja tento clanek proste jinak pochopila mozna se fakt obcas clovek rici citem pokud je to pro pobaveni tak se teda usmivam...... a doufam ze nam tu brzo napises jak krasne je mit kupu deti....

    superkarma: 0 24.05.2003, 14:23:13
  4. avatar
    [139] Libča [*]

    CBJ :
    no jezdi si kam chces.... nemej si deti..ale az budes stara osoupana oschla babice lezet nekde v domove douchodcu a pak si teda holt vemes roztresenou rukou tve albumy a budes se jimi kochat..tak ti preji hodne pobaveni .....
    oproti tomu bodou nektere babicky se radovat z uplne jinych vecech... a ver mi ze ja bych za druhe dite dala vse a okolni svet je mi ukradeny.. jezdit po svete nemusim ja jsem rada tam kde jsem ehm ne tam kde nejsem a kde by jsem moc rada byla a tam jsem pak moc rada... a howg....#
    mimochodem sobeckost ma v tvem slova smyslu dost jednotvarny vyraz a kdo tu sobec je a neni .. zamysli se ...... tvuj muz ne.. a my taky ne......
    ja si ted s chuti vemu do rukou MOJE ALBUM a budu se divat na ty krasne fotky meho synacka...jak se koupe, jak se na mne smeje a ver mi ze to mne potesi vic nez album s fotkami z Dominikanske Republiky kde jsem byla pred jeho narozenim...

    superkarma: 0 24.05.2003, 14:20:56
  5. avatar
    [138] elfos [*]

    :-) ... a pro to všechno, cos napsala, a pro nespočetně dalších drobnůstek je nádherné mít dítě, Jasko


    Tak, a teď si jdu ještě přečíst to moře ohlasů

    superkarma: 0 24.05.2003, 08:02:54
  6. avatar
    [135] Jeremi [*]

    CBJ: Hele - tos chtěla říct, že by nás s dítětem nepustili do New Yorku, Keni nebo Singapuru? Nejspíš mi něco uniká, ale nevšimla jsem si, že by v těhle místech byly maminky s dětmi považovány za malomocné, které je třeba izolovat. I tam lidé chtějí a mají děti.
    Věř nebo ne, ale destinace typu Keni nebo Singapuru mě nikdy nelákaly (malárii nebo SARS zrovna nemusím). Fotky odtamtud bych možná ráda viděla, ale za nic na světě bych je nevyměnila za fotky svého dítěte ve všech vývojových fázích, kterými dosud prošlo. I s ním jsem totiž zažila spoustu věcí, za kterými se s chutí ohlédnu, když se zrovna cítím jako utahaná mamina.
    Mám dojem, že pokud lidé svým způsobem života neubližují druhým, můžou si ho prožít podle svých představ. Není jediný správný model jak s životem naložit. Není to ani ten Tvůj a ani ten můj.

    superkarma: 0 23.05.2003, 17:12:40
  7. avatar
    [115] Irena1 [*]

    Holky, myslím, že to tu moc rozpitváváte - Jaska napsala hezky vtipně svůj momentální názor a já bych se pod něj klidně podepsala. Ovšem s dovětkem, že mít prima přítele, tak se ve mě pudy okamžitě zblázní a jdu do toho hlava nehlava a přesně jak tu zaznělo: časem to "bolavé" zapomenete a zůstane jen to hezké...
    Ali jinak, Jasko

    superkarma: 0 23.05.2003, 09:35:16
  8. avatar
    [108] Lucylle [*]

    bobatko: Ja si chci uzivat,co je na tom spatnyho?Dokud nemam deti tak si chci uzit bezstarostnyho zivota,cestovat ,flamovat

    superkarma: 0 23.05.2003, 00:05:54
  9. avatar
    [107] koule [*]

    Jaska trosku si em pobavila. V nakych bodech mas pravdu, ale opovrhuji bodem cislo 6. Neb ja mam dve docela maly deti a nemuzu rict, ze bych byla uvazana k plotne. Kazdy vikend jsme s nima nekde pryc. Pres tyden s nima chodim na plavani do ZOO, schazime se s maminkama, co maji stejne stary deti, probereme vsechno. Proste si clovek musi ten cas uzivat. Dokonce s nima chodime do restaurace, zadnym drivejsim aktivitam se nevyhybame

    superkarma: 0 22.05.2003, 21:52:21
  10. avatar
    [105] Jeremi [*]

    Jasně, ty "logické" důvody vidím taky. Ale o to víc vychutnávám ten zázrak, že nás příroda nakonec většinu stejně dožene a popadne nás obsedantní touha po dětech.

    A jen pro Medvídě - dítě Ti nezabere v srdíčku místo, které dosud patřilo . Láska se nedělí, ale násobí (máš snad třeba svoje rodiče míň ráda od té doby, co znáš manžela? ). A z vlastní zkušenosti - i ten úžas nad tím, jaké dítě jsme spolu dokázali zplodit, posiluje vztah mezi mnou a .

    superkarma: 0 22.05.2003, 20:35:08
  11. avatar
    [103] Lotka [*]

    Jaska
    Úplně jsi to vystihla

    Nebo to snad nebylo pro pobavení?

    superkarma: 0 22.05.2003, 19:03:31
  12. avatar
    [101] Libča [*]

    Meryl Lethe super skutecne tak krasne to tu uklidit a vycistit hihi

    superkarma: 0 22.05.2003, 17:26:59
  13. avatar
    [97] Léthé [*]

    Juli:momentálně nemám ten kulomet.Jak je velkej? Nešel by umlátit lopatou?

    superkarma: 0 22.05.2003, 16:31:07
  14. avatar
    [93] Léthé [*]

    Meryl:jestli tvoje Baruška nekaká pod našim oknem,tak jí ušetřím. Ať jí odpráskne někdo jinej

    superkarma: 0 22.05.2003, 16:15:31
  15. avatar
    [88] Léthé [*]

    Jasko,nic si z toho nedělej že netoužíš po kindrparchatech.Já zase jsem nikdy neměla ráda psi.A v součastné době je přímo nesnáším.Když vidím to podělané sídliště,mám chuť vzít kulomet a trošku je pokropit i z páničkama.

    superkarma: 0 22.05.2003, 16:02:02
  16. avatar
    [86] bobatko [*]

    No, koukám, že nepochopeno, nemluvím o těch, co nemají pudy, ale o těch, co si radši budou "užívat" apod.

    superkarma: 0 22.05.2003, 15:44:58
  17. avatar
    [82] Ladia [*]

    Meryl: přesně tak
    Dopadlo to tady úplně stejně jak na rodina.cz, kde se na tohle téma taky původně debatovalo

    superkarma: 0 22.05.2003, 15:35:22

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [79] Libča [*]

    emma je mi lito ale ja to brala vseobecne a myslim ze ty se jmenujes emma a ne jaska a nebo je to jinak?? oprav mne pokud delam chybu ja to brala jako vseobecne... ne konkretne jako jaska pise o jejim nazoru k onomu problemu a to je jak jsem uz jednou psala jeji nazor jako muj nazor je ten ktery tu pisi ja a jako jine nazory jsou ty nazory ostatnich lidicek na zene-in................dekuji za pochopeni .

    superkarma: 0 22.05.2003, 15:18:10
  2. avatar
    [75] emma [*]

    Libča: Jaska nikdy nenapsala, že kočky, psi, kariera atd. jsou jí přednější než děti. jen je prostě teď nechce. to je snad zodpovědnější rozhodnutí než si říct, a sakra mám na to věk honem rychle udělat dítě! pro někoho prostě a není dlouho smyslem života. ale rozhodně si nemyslim, že ba Jaska byla nějaká povrchní cynická kariéristka. Možná jsi to měla dočíst do konce. Tam by ses dozvěděla o něco o její zodpovědnosti.

    superkarma: 0 22.05.2003, 15:05:22
  3. avatar
    [74] bobatko [*]

    co mně zaráží nejvíc, že víceméně jediná vaše starost (těch co nechtějí mít děti) je ta, že si zničí svou figuru jste přízemní a to bez debat

    superkarma: 0 22.05.2003, 15:01:47
  4. avatar
    [72] Libča [*]

    jaska a pomyslej na to ze nam neni dvacet ci tricet cely zivot prijde stari a pak??????????? je pravda ty co maj deti tak ty deti take muzou na ne kaslat ale to zalezi na tom jaky byl vztah mezi detmi a rodicemi ale znam hodne starsich lidi co nemeli deti a ver mi ze to ke staru kdyz byli sami strasne moc litovali....... mohla bych tu o tom psat srdcervoucne pribehy....samota je to nejhorsi co muze cloveka potkat ale proto si samozrejme deti neporizuji....... ja jsem me dite chtela silene moc, je pravda kdyz se narodil tak moje hormony se zblaznili a ja malem taky... jenze jsem se brzo zastavila pred propasti, obcas taky zavaham nad tim vsim co delam ale jak to pise Merly jsme jen lide....a i pres to ze mne dokaze muj syn tak silene vytocit ze se ptam proc ??? tak staci jen vytocit tel. c. mych rodicu a pak si poslechnout pribeh o jedne male Libce a pa kse podivat na me dite a vim ze za to nemuze, dedicnost je dedicnost......
    to jsem jeste chtela dodat....

    superkarma: 0 22.05.2003, 14:49:54
  5. avatar
    [70] Libča [*]

    Jaska teda holka pan Schröder by ti za tento"krasny" clanek dal medaily mozna by z Tebe udelal ministra financi a socialnich veci...... protoze fakt.....byt bezdetna tak by jsem se zatvrdla jak citron.
    Jen mne moc zajima co teda bude nase lidstvo delat kdyz se nebude rozmnozovat?????? je pravda je nas tu na te planete vic nez dost ale kdyz my se rozmnozovat nebudeme tak kdo teda???
    Ja nevim je to vec kazdeho ale ja se priznam ze jsem tenhle clanek necetla do konce, dost mi zvedl zluci.... protoze ona negativa maji sva pozitiva, je pravda ze mne to trvalo dlouho nez jsem sama na to prisla..ale to pozitivum je prave to male kvicici, kadici prdici cucajici stvorenicko...ktere ti v Tvem zivota muze dat vic nez kariera, partneri , kocicky, pejsci, dovolena a vi Buh co jeste..... dite dokaze cloveka naucit veci o kterych sam nikdy nesnil............ nevim.... jednim slovem s tim clankem nesouhlasim ale kazdy ma pravo na svuj nazor....

    superkarma: 0 22.05.2003, 14:41:43
  6. avatar
    [68] Lucimo [*]

    Jasko, delej, jak ti veli srdicko...Kdyz zatim mimco nechces, tak ho nemej, vzdyt je to tvoje rozhodnuti a tvuj zivot... Mej se hezky!

    superkarma: 0 22.05.2003, 14:21:15
  7. avatar
    [67] Kocicka [*]

    téměr uplně ve všem souhlasím.....taky si připadám nenormální že netoužim po dítěti a aby mi manžel vyčítal , že mě živí...poslat někam... A Hlavně mě dobíjí takový ti takhle urvaní známý s touto pořád stejnou větou:"A kdy vy si pořídíte miminko?" Můj přitel už k těmto lidem ze zásady odmítá dále chodit...:-) A pak se kvůli tomu doma vedou sáhodlouhé debaty.

    superkarma: 0 22.05.2003, 14:17:33
  8. avatar
    [62] Luka [*]

    Kdysi jsem v rádiu slyšela rozhovor dvou žen, z nichž jedna zůstala sama se dvěma dětmi a ta druhá jí říkala:"Jak to všechno můžete s těmi dětmi zvládat? Vždyť to musí být hrozně těžké!"
    A ta osamělá:"Ne, o ty děti to mám lehčí!"
    Zdánlivě nesmyslné, ale jsem ve stejné situaci a cítím to NAPROSTO STEJNĚ! Rozhodnutí je ale na každém a rozhodně neodsuzuji opačný názor. Vím jen, že mě děti obohatily!

    superkarma: 0 22.05.2003, 13:29:27
  9. avatar
    [60] pajda [*]

    jaska: ber to s nadhledem - život je jediná veliká sázka a ty si buď vsadíš, nebo ne...koneckonců i vyjít na ulici je sázka do loterie a mít děti je taky takové - až na to, že zatímco na ulici většinou vyjít musíš, tak tady si můžeš vybírat. Jako dobrodružství je to docela príma

    superkarma: 0 22.05.2003, 13:05:09
  10. avatar
    [58] Olka [*]

    Mám 2 děti, na obě jsem se moc těšila (mateřský pud mám), takže na nevýhody č. 1-5 si "vůbec nepamatuju", na těhotenství vzpomínám jako na velmi příjemné období, moje břicho bylo středem zájmu, mohla jsem sedět v metru, jedla jsem na co jsem měla chuť a kolik jsem chtěla, při sexu jsem se nemusela bát že otěhotním, tchýně mi přinesla čokoládové bonbóny . Společenské ohodnocení žen na mateřské je obecně velmi nízké, to mi opravdu vadilo, ale viditelné výsledky mé "práce" (mám na mysli péči o dítě) mě uspokojovaly. Netrávila jsem čas na pískovišti (chodí tam psi), ale vyplnila jsem den dostatkem aktivit, že jsem se rozhodně nenudila. Snad patřím ke šťastným výjimkám, ale můj muž mi nikdy ani nenaznačil, že bych měla taky vydělávat, na druhou stranu mě ani nezrazoval od návratu do práce, takže bod 6 u nás taky neplatil. Horší jsou body 7 a 8, to uznávám, že zodpovědnost a strach o děti mám neustále. O to hezčí je pak pocit, když vidím, že mé úsilí není marné a na své děti můžu být (občas) pyšná. Nikoho nemůžu mít nikdy tak ráda jako své děti, které jsou částí mě samé, i když už žijí svůj vlastní život.

    superkarma: 0 22.05.2003, 12:51:55
  11. avatar
    [57] Smajlinka [*]

    Pod článek bych zase já mohla podepsat svého přítele (vyjma těch vyloženě ženských problémů s postavou, porodem a tak...) On sám už dvě děti má a říká mi stále, jaká je to veliká zodpovědnost mít děti... Milovat je za všech okolností...

    V tomhle se mám ještě stále co učit.

    Navíc jsem nedávno četla, že čím je lidský tvor inteligentnější, tím méně má potřebu se množit... Myslím, že dnešní doba tomu naprosto odpovídá...

    superkarma: 0 22.05.2003, 12:51:07
  12. avatar
    [52] Mersi [*]

    Juli: pôrordu som sa aj ja strašne bála. Mala som hrozne bolesti pri MS. Teraz sa už nebojím, neviem prečo, ale pôjdem asi rodiť epidurálom.
    Ináč čo som robila prieskum, tak tie čo mali bolestivé MS, tak to prirovnali práve k tej bolesti, niektoré mali dokonca aj menšiu.
    Zhodli sme sa na tom, že ženy čo nezažili bolesti pri MS, tak keď zažijú pôrodné, tak si myslia koniec sveta.

    superkarma: 0 22.05.2003, 11:49:32
  13. avatar
    [50] Mersi [*]

    Ja šte neviem povedať o výhodách, ale čo zatial je:
    pleť sa mi nádherne zlepšila aj vlasy sú hustejši vôbec sa nemastnejú, pripadám si viac sexi, nosím kľudne bedrovky s kátkym trikom, alebo veci na telo.
    Môžem jesť viac, zrýchlil sa metabolizmus, ale sa neprejedám. som nejako kľudnejšia, netápia ma už tie blbosti v práci.
    A keď teraz kopká v brušku, nedala by som ho za nič.

    Kámoška sa ma nedávno opýtala, že je to skvele. A ty si sa mi čudovala. Spomenula som si ako som na ňu s nedôverou pozerala a stále sa jej vypytovala a neverila, že čo je skvelé na tom

    superkarma: 0 22.05.2003, 11:43:54
  14. avatar
    [48] Mersi [*]

    Ja som tiež tak uvažoval ako ty. Stalo sa to prišlo to na mňa a som šťastná, ale nepatrím ani teraz k tým pojašeným budúcim mamičkám, kľudne chodím cvičiť, proste som nad vecou.
    Zistila som, že vôbec nemusia byť len negatíva v tehotenstve, nemám žiadné strie, žiadné krčové žily, nevracala som, nie je zo mňa guľa, spím dobre, niekedy mám pocit, že ani nie som tehotná a to som už v 27.t.
    Mám kopec známich čo majú deti, vôbec sa nevzdali koníčkov berú deti všade aj do posilovne.

    Ja verím, že budeš skvelá matka pretože si rozumná

    superkarma: 0 22.05.2003, 11:37:54
  15. avatar
    [44] Lucylle [*]

    Jaska popsala NEVYHODY,ktere tehotenstvi a nasledne materstvi prinasi.Nikoho tim urcite vystrasit nechtela
    Tak at tady nektera z maminek uvede vyhody
    Ja se na mimi moc tesim,ale zatim si pockam,jeste se proste necitim byt matkou

    superkarma: 0 22.05.2003, 11:29:48
  16. avatar
    [34] emma [*]

    Markéta: zapadla, ježiš to je výraz!!

    superkarma: 0 22.05.2003, 11:08:48
  17. avatar
    [29] medved [*]

    hezky napsane
    vidim to v podstate stejne akorat tehotenstvi a porod nevidim jako takovou hruzu...me spis desi ta spolecenska odtrzenost na matersky (ale zase kdyz budu mit pristup na web, tak je to myslim OK ) a hlavne ta hrozna zodpovednost a staly strach
    a jeste bych pridala jednu vec...ja osobne se bojim, ze se hodne zmeni muj vztah s ...nekdo mozna rekne, ze k lepsimu...ale co ja vim ? rozhodne na sebe budeme mit min casu, energie a misto v srdicku zabere

    superkarma: 0 22.05.2003, 10:38:51
  18. avatar
    [25] Landriel [*]

    Nevím, proč by měla být nenormální ženská, která děti nechce. Každá má přece právo se rozhodnout, jestli je chce nebo ne. A stejně tak má právo změnit pak názor, teda pokud děti dřív nechtěla (když už je má, jde to dost těžko) . Já taky dlouho děti nechtěla, vlastně jsem se ani nechtěla vdávat. No a dneska jsem vdaná a mojí berušce je 20 měsíců.

    superkarma: 0 22.05.2003, 10:32:02
  19. avatar
    [22] Lucylle [*]

    Kamila: Citim to podobne

    superkarma: 0 22.05.2003, 10:10:00
  20. avatar
    [19] emma [*]

    nevím, proč tady Jasku tak napadáte (Maky, K. atd). nic negativistickýho v jejím pohledu nevidím, konstatuje realitu, kterou vám potvrdí KAŽDÁ těhotná a čerstvě porodící žena. a rozhodně z článku nikde netrčí "nenávidím děti a ty svoje případné zavřu ve sklepě a nedám jim najíst a nikdy je nepomazlím!"

    superkarma: 0 22.05.2003, 09:57:35
  21. avatar
    [18] jankucharo [*]

    Děti jsou někdy vážně zlatíčka Zrovna včera mi sděloval učitel s napjatým výrazem ve tváři, jak můj téměř 16letý syn na jeho adresu pronesl: vyliž si pr..... Rubín jako barva na vlasy mi mohl konkurovat, jak jsem zrudla.....
    Někdy jsou ta naše zlatíčka na zabití Tak jsem mladému dávala (proboha za těch 9 let na ZŠ už snad posté) půlhodinové kázání o úctě k dospělým, k pedagogům apod. Nejhorší je, že si stejně o svém synovi iluze nedělám...bohužel

    superkarma: 0 22.05.2003, 09:47:51
  22. avatar
    [12] Veruška [*]

    petmic: držím!!!

    superkarma: 0 22.05.2003, 09:22:09
  23. avatar
    [11] Lubar [*]

    Tak nějak mi připadá, že jednou to dítě mít budeš a moc ráda ... Nepřipadáš mi, jako ženská, která by děti nechtěla pro svý pohodlí (tyhle argumenty jsem totiž po přečtení názvu článku čekala), ale jako až příliš zodpovědná a přemýšlivá... Moc dobře tohleto znám, ono se k tomu pak ještě může přidat i argument ohledně práce, financí, bydlení, svobody, a najednou člověk zjistí, že mít dítě je naprostý nesmysl.
    Takže jsem to udělala přesně naopak ... naprosto rozumově jsem se rozhodla, že nad tím vším prostě přemýšlet nebudu, a řekla jsem si, že když tohle všechno zvládli mí rodiče a zvládá to i spousta rodičů dneska, a navíc si to docela chválí, takže to zvládnu taky... Vždycky jsem měla děti ráda a nikdy jsem moc nepřemýšlela, že bych je někdy mít neměla, ale taky jsem vždycky plánovala, kdy je mít budu ... A tak se teď snažíme a uvidíme, jak to všechno dopadne ...
    Ono je totiž třeba racionálno v nás potlačit, resp. přetlouct ještě silnějším racionálnem ... Ať už je to pro, nebo proti ...
    A jestli je fakt nikdy mít nebudeš? No a co, myslím, že z tebe pro některé z nich bude alespoň báječná teta a ty jsou taky důležitý

    superkarma: 0 22.05.2003, 09:16:36
  24. avatar
    [10] emma [*]

    mě to teda vážně pobavilo! . Jasko, myslim, že ty vlastně budeš nakonec ta nejlepší máma (kdyby k tomu došlo), protože jsi nad věcí a to je mnohem lepší, než bejt z nich hotová a pořád ťuťu ňuňu až do osmnácti, to by teda bylo na toho psychiatra.
    Já teda děti chci, přesto se k tomu stavim podobně jako ty, a to neznamená, že jsme nějaký necity. vždyť vlastně v bodě 7. a 8. to píšeš - STRAŠNĚ by ses o ně bála.
    takže Vivian: to neni o negativismu ani o nesnášenlivosti. to je jen nadhled a humor. vždyť každá máma na MD ať chtěla dítě jak chtěla, stejně si posteskne nad nekončícími plínami a blinkáním, povislým břichem a nechápavým manželem.

    superkarma: 0 22.05.2003, 09:15:07
  25. avatar
    [9] Gedžitka [*]

    Jasko: můj manžel má úplně stejný názor jako ty, bohužel, protože já už mimčo chci a to je potom problém, když máte na věc každej jinej názor. Podotýkám, že před svatbou tak negativní nebyl a počítal s tím, že děti budou i když je zrovna nemusí, ale když přišlo na věc, je to jinak. No ale stejně nakonec bude muset ustoupit, protože příroda volá a na mě lezou ty mateřský pudy a už se moc těším i když ty negativa slyším každej den.

    superkarma: 0 22.05.2003, 08:45:46
  26. avatar
    [8] Petraoz [*]

    Ach jo, já mám ten samý problém.

    superkarma: 0 22.05.2003, 08:31:24
  27. avatar
    [6] Kájina [*]

    je fakt ze zalezi na cloveku,a kdyz se proste clovek rozhodne ze deti nechce,tak ho nesmime hned odsuzovat,je to kazdeho vec...mozna to cloveku,ktery nema deti dojde ve stari kdy bude "sam"nebo v duchodu a nebudou se mu doma prohanet mala vnoucata..... fakt zalezi na cloveku,a ja patrim mezi ty,ktere se na uz moc tesi,ale jeste si musim chvilku pockat tak hodne stesti vsem co si preji,a hodne zdaru tem co ho nechteji

    superkarma: 0 22.05.2003, 07:59:29
  28. avatar
    [5] Agátka [*]

    Souhlasim s nevýhodama,ale dá se to přezít.Dítě kouzelné,prekvapuje mě skoro každý den.Nejhorší je,ale ten strach,že by se mu opravdu mohlo stát.

    superkarma: 0 22.05.2003, 07:54:11
  29. avatar
    [2] kosmokosmo [*]

    Hezky napsane........sem tam az mrazive pravdive /NIC/ - sem tam roztomile mimo.........to asi zavisi co chces, ja jeste v sedmaadvaceti deti k nicemu nepotrebovala / jeste jsem nevidela tolik mist, neprozila tolik veci, neprecetla tolik knih/...
    mela bys me videt ted.......vemte mi co chcete, ale deti mi nechte..nebo ne...pridejte mi nejake dalsi

    superkarma: 0 22.05.2003, 06:43:04
  30. avatar
    [1] Vivian [*]

    No, nikdo Vám to vyvracet nebude, pokud chcete vidět jen negativa. Ale víte, že i mateřství s sebou přináší mnoho pozitiv? Asi ano, ale vědět o nich raději nechtějte, ještě byste, nedejbože, mohla zatoužit po dítěti... Myslím, že tak zapřísáhlí negativisté jako vy nemají moc pozitivní život. Vždyť na něm ani nic krásného nemohou vidět.

    superkarma: 0 22.05.2003, 04:18:30

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme