Bulvár

Jak dlouho nám bude viset na krku?


Když se to narodí, všichni jsou z děťátka paf. V pozdějších letech také, ale z jiných důvodů. Nakonec se rodič těší, až se potomek odstěhuje do vlastního. Jenže to v dnešní době není tak lehké.

 

V ČR už dlouho roste průměrný věk rodiček oproti minulosti. Zatímco v dřívějším Československu na rozdíl od Západu rodily ženy v poměrně mladém věku, už i u nás je v současnosti trend mít dítě až kolem třiceti let. Může za to samozřejmě antikoncepce a změna životního stylu, ale je tady ještě jeden velmi důležitý faktor. Totiž finance.

 

Průměrné tržní ceny bytů v družstevním a osobním vlastnictví při velikosti 68 metrů čtverečních:

Praha - 3.190 000,-

Brno - 2.301 000,-

Ostrava - 1.430 000,-

Plzeň - 1.872 000,-

České Budějovice - 1.481 000,-


Dostáváme se tak k souvislosti, kdy na začátku problému vidíme nástup pozdějšího rodičovství a na konci setrvávání dítěte u rodičů do poměrně vysokého věku, prakticky třeba do doby založení vlastní rodiny. To všechno do jisté míry mění strukturu sociálních vztahů ve společnosti celkově.

 

Do doby dosažení dospělosti je pobyt dětí u rodičů pochopitelný. I poté často zůstávají mladí lidé s rodiči kvůli studiu vysoké školy. V pětadvaceti letech je nicméně člověk dostatečně samostatný, má vlastní názory a představy o životě a nemusí se vždycky shodovat s představami rodičů. Ve společné domácnosti to proto občas vře. Taktéž partnerským vztahům soužití s rodiči příliš nesvědčí. Chtělo by to nový byt, ale kde na něj vzít?

Průměrné tržní nájemné:

Praha - 10.400,-

Brno - 8.200,-

Ostrava - 8.500,-

Plzeň - 7.140,-

České Budějovice - 6.800,-

 

V dnešní době je v módě, aby každý politik dával najevo, jak fandí mladým a zasazuje se o zlepšení jejich příležitostí. Nebudeme posuzovat, zda tomu tak opravdu je, nebo ne. Rozhodně co se týká bytové výstavby pro mladé, mohou dnešní úředníci jen mrkat, jak to pojali komunisté v osmdesátých letech. Škoda jen, že architektonické „skvosty" jako je Jižní Město v Praze nebo Starý Lískovec v Brně moc dlouho nevydržely a postupně se rozpadají.

 

Stejně jako za minulého režimu si také dnes mohou mladí zažádat o přidělení obecního bytu. Místo pěti let (a to jste museli dát pěkně tučný úplatek) si ale počkají deset, když ovšem budou mít štěstí. Takže stačí podat žádost v osmnácti a možná v době narození dítěte kolem třicátého roku se sen splní. Do té doby je třeba viset na krku rodičům, žít v předražených pronájmech nebo si vzít hypotéku, což naopak dříve nebylo možné.

 

V současnosti je nejčastější první varianta, a může vést buďto k utužení rodinných vazeb, a nebo naopak k jejich rozvrácení. Proto je asi nejlepší hned od malička svým dětem založit stavební spoření, utrhovat si od úst a pomalu střádat a čekat na zúročení v tu pravou chvíli. A doufejte, že okamžik, kdy zjistíte, že se svým potomkem v jednom bytě nemůžete vydržet, nepřijde moc brzy. Abyste stačili našetřit dost, ceny bytů rostou a děti jsou pořád línější se o sebe samy postarat...

 

Šest tipů, jak přijít k obecnímu bytu:

1. Žádost do pořadníku - dnes mají šanci invalidé nebo sociálně slabé rodiny, jinak je úspěch mizivý

2. Výběrové řízení - často se rozhoduje v kombinaci s pořadníkem

3. Obálková metoda - byt získá ten, kdo nabídne vyšší sumu za nájemné

4. Losování - je uplatňováno třeba na Praze 10

5. Dědické právo - musíte být přímý příbuzný a v místě prokazatelně žít více než 3 roky

6. Pracujte na radnici - máte tak možnost získat služební byt

 

Kdy jste odešli ze společné domácnosti s rodiči? A odešli jste vůbec? Pokud ne, jak se vám dohromady žije? Je dnešní bytová politika nakloněná mladým? Kdy by se měli osamostatnit?

 

 

 

   
15.04.2008 - Společnost - autor: Michal Chalupa

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [195] SARI [*]

    Lassie: To starání musí být chtěné, já jen chci, aby dcera věděla, že na nic nebude sama tak jako já a že jsem tu pro ni a když mě nebude potřebovat tak nebude, já chci být její jistota, nic víc, nic míň. Ale že bych jí chtěla organizovat život, tak to opravdu neeeee

    superkarma: 0 16.04.2008, 21:46:09
  2. [194] Zdena Hermannová [*]

    a...
    Myslím, že své děti vychovávali a dali jim péče a lásky víc než
    dost, ale bohužel děti mají pocit, že to takhle jde do nekonečna a vůbec
    nevnímají, že už jsou dospělí a měly by se začít a snažit starat
    alepoň samy o sebe. Když to jde tak proč by nevyužíly situace a ti lidé ze samé lásky k dětem se snaží jim urovnat cestičku. Takže to není nedostatek lásky, ale přemíra.

    superkarma: 0 16.04.2008, 20:34:20
  3. [193] hanca20 [*]

    Moje děti mají všechy stavební spoření, říkali jsme si, že jsou za vodou, ale nejsou!Dcera si vzala hypotéku s přítelem na byt za 1 600 000 a budou to splácet 30 roků, 9 a půl tisíce měsíčně.Mimo inkaso, samozřejmě.Co až přijde nemoc, mateřská dovolená apod.?
    Ostatní bydlí zatím doma, ale copak 300 000, které budou mít naspořené, jsou na byt? Nejde o to mít je na krku, taky mně to vadí, ale kde mají vzít na byt? Ty hypotéka jsou moc hrozné, zkoušeli jsme to.Ručit vlastním bytem, mít určitý stálý příjem...

    superkarma: 0 16.04.2008, 19:58:29
  4. avatar
    [192] maat [*]

    kde vzali ty průměrné nájemné?V Budějcích se tržní nájem 6800,- vztahuje na garsonku a často bez energií.tak velký byt, jak se tu píše je na slušném sídlišti kolem 8-9 tis bez energií.Průměrný výdělek je 20 -25 tis na rodinu, jedno kolik dětí.

    superkarma: 0 16.04.2008, 19:30:48
  5. avatar
    [191] Lassie [*]

    SARI: Jen abyste se nestarala moc. Mám "starací" tchýni, rozenou pečovatelku. Synkové jsou mamánci a mně ta její péče téměř zničila rodinu.

    superkarma: 0 16.04.2008, 16:48:58
  6. avatar
    [190] jifa [*]

    tyrkys: no, tak kde jsou nízké ceny bytů, jsou zpravidla i nízké platy...

    superkarma: 0 16.04.2008, 15:25:01
  7. [189] FAXÍK [*]

    tyrkys: jenom a taky více

    superkarma: 0 16.04.2008, 14:43:18
  8. avatar
    [188] tyrkys [*]

    FAXÍK: jenom?

    superkarma: 0 16.04.2008, 12:38:08
  9. [187] FAXÍK [*]

    Je mi 38 let a před 3 roky jsme si koupili vlastní byt a zadlužili se na 20 let. Mám dva syny (19 a 17,5) nevím jak dopadnou z bydlením,když já mám dluh na byt a jim nemůžu koupit byt, když u nás byty 3+1 stojí 1 500000 a více!

    superkarma: 0 16.04.2008, 11:21:47
  10. avatar
    [186] SARI [*]

    jitka2:

    superkarma: 0 16.04.2008, 11:15:18
  11. [185] jitka2 [*]

    Já si myslim, ze je to otazka situace, nazoru, veku rodicu a deti. Spravny rodic by se mel snazit diteti maximalne pomahat dle svych moznosti (at materialnich nebo jinych), nemusi to byt penize na byt nebo neco podobneho, klidne staci pohlidat dite, pomoci doma kdyz je potreba apod.
    co se týče "visení na krku" tak je to podle mě zálezi na veku rodicu a deti, protoze kdyz ma nekdo dite ve 20ti, tak kdyz je diteti 18, tak je rodic jeste docela mladej a chce si uzivat zivota a volnosti a delat si veci po svym, tak preferuje to aby dite odeslo co nejdriv. Kdyz ma nekdo dite treba v 35 tak kdyz dite dostuduje treba vysokou, tak je rodic bud pred duchodem nebo uz v duchodu a v tomhle veku predstava, ze bude sam, zbytecny a neuzitecny je frustrujici, tak se alespon snazi aby ditko bylo doma co nejdyl, nedelaji to pro pohodli ditete, ale pouze proto aby nebyli sami. Jenze tehnle zpusob ublizuje objema stranam, pak prichazeji vycitky typu - to me jen s "duchodem" nechas samotnou...pak si vyberte...
    Fakt je, ze zalezi na penezich. Sama bydlim i kdyz je mi 27 let jeste u rodicu, ale v lete se stehujeme s pritelem do vlastniho (mimo Prahu). Studuju, pracuju a od rodicu krome pece, lasky, dobrych rad a par penez pred lety taky nic nedostanu, naopak veskere svoje uspory budu muset venovat na dostaveni maleho baracku a z výplaty posílat urcitou castku aby vubec vysli, aby nemuseli platit z duchodu trzni najem a bydleli ve svem....

    superkarma: 0 16.04.2008, 10:37:37
  12. avatar
    [184] SARI [*]

    No, tak vás tady trochu taky nadzvednu: budu se snažit, abych mohla svojí dceři pomáhat - ať už s bydlením, se životem, s problémama a vlastně se vším a udělám to právě proto, že na mě se každej vy....l, takže vím, jak je pak život těžkej, když je člověk na všechno sám. Rozhodně nechci a ani nebudu ten typ člověka resp. rodiče, kterej "neví proč by měl děckám něco strkat nebo pořizovat, ať si poradí sami, nám taky nikdo nic nedal a o nic se nestaral" - tak tohle opravdu nee.Jistě, jiná věc je, když by člověk neměl možnosti atd., to se pak holt nedá nic dělat, já jsem ale rozhodně rodič "pomáhací"

    superkarma: 0 16.04.2008, 10:11:44
  13. avatar
    [183] jifa [*]

    Myslím si, že je to hlavně otázka peněz. Odešla jsem ve 25 a bydlím sama - a nebudeme si nahlávat, že to není zrovna jednoduché. Bydlím v podnájmu, takže v podstatě "vyhazuju" peníze k okna, ale do hypotéky se sama jít bojím a chlap zatím v nedohlednu. Kdybych bydlela stále s našima, asi by to občas zaskřípalo, ale určitě bych si ušetřila víc, ikdyž jsem našim na domácnost vždycky přidávala..

    superkarma: 0 16.04.2008, 09:58:26
  14. [182] 7kraska [*]

    Mne neni jasny, proc moji vrstevnici v mladi od rodicu vesmes prchali, co nejdal mohli, i kdyz meli zit treba v tzv. rozdelenem byte s WC na chodbe....a dneska se spousta mladych drzi rodicu jako kliste. Je to treba i tim, ze za meho mladi existovala pracovni povinnost a kdo nepracoval, byl soudne trestan, zatimco dneska je mozny prezivat bez prace v detskem pokojicku a matka se o vsechno postara?

    superkarma: 0 15.04.2008, 21:49:04
  15. [181] a.... [*]

    Zdena Hermannová: A tím chceš říct jako co? Že si lidé v tvém okolí vychovali ze svých dětí parazity, kteří své rodiče využívají a dělají si z nich levnou posluhu bez nároku na to se ozvat, když se jim něco na svých dětech nelíbi? Každý má, co si zaslouží, jestli si ti lidé své děti líp nevychovali, tak si asi nic lepšího nezaslouží.

    superkarma: 0 15.04.2008, 20:17:04
  16. [180] Zdena Hermannová [*]

    Nevím jeslti někoho pohoršuje nadpis viset na krku, tak ať mně vysvětlí jak je možné, že ve svém okolí znám spoustu "dětí" ve věku
    23 - 28 let, kteří v pohodě bydlí u rodičů. Za drobný obnos po společné kasy maji full servis (navařeno, vypráno, vyžehleno,
    uvařeno a plnou lednici) Jen jim nikdo nesmí nic říct protože jsou "dospělí" je to jejich život. Akdyžmá člověk nějaký "kecy" tak je oheň na střeše.Takže visí nebo ne?

    superkarma: 0 15.04.2008, 20:03:29
  17. avatar
    [179] Dášule [*]

    Po SEŠ jsem využila umístěnky a šla z domu. Fakt je ten, že bez rodičů bych to dlouho nevydržela. Po roce jsem odešla na vysokou a to bylo takové období doma ano a ne. Prázdniny kromě brigád, jinak 1 x měsíčně. Po skončení školy jsem se vdala a odešla na trvalo. Měli jsme možnost získat práci blízko bydliště manželových rodičů a bydlet tam, ale raděj jsme se plácali jak se dalo a nelitujeme toho.

    superkarma: 0 15.04.2008, 19:55:10
  18. avatar
    [178] OlgaMarie [*]

    Besinka: Jak to? Vždyť je usilovně vyrábí!

    superkarma: 0 15.04.2008, 19:54:31
  19. [177] Besinka [*]

    Já jsem ze společné domácnosti s rodiči odešla v 18ti letech.Rok jsem bydlela s rodiči manžela,pak jsme dostali byt v bytovce 3+1 za měsíční nájem 460,- kč,ale to bylo před 48 lety.Pobyt u jeho rodičů byl očistec,tchán hodný a tchýně,to se nedá ani popsat.bytová politika pro mladé není vůbec pro ně nakloněná,žádné výhody v podstatě nemají.Vše je drahé,dnes mladým lidem vůbec nezávidím,není co.Co se týče samostatnosti mladých,tak bych řekla že nemají kam chvátat a ani do čeho,vždyť je to v dnešní době pro ně těžké,myslím tím když začínají vlastní život.Naše vláda pro mladé nic nedělá,ta spí

    superkarma: 0 15.04.2008, 19:47:18
  20. [176] Rikina [*]

    tyrkys: z výhry se ostatně úplně první platí daně

    superkarma: 0 15.04.2008, 18:34:30
  21. [175] Rikina [*]

    tyrkys: teď vysvětluju, že výhra ve sportce neznamená pro mě situaci, kdy nebudu vědět, co s penězma, a tak začnu kupovat potomstvu nemovitosti. Mám dluhy, a sama nemám ani psí boudu, čili bych se prvně starala o svý, a až potom, kdyby náhodou něco zbylo, tak o jejich bydlení.

    superkarma: 0 15.04.2008, 18:31:12
  22. avatar
    [174] tyrkys [*]

    Rikina: "Kdybych měla nějaké přebytky, třeba výhru ve sportce, stejně bych jim byt nekoupila."

    Nějak se do toho zamotáváš

    superkarma: 0 15.04.2008, 18:26:58

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [173] Rikina [*]

    tyrkys: nevědět, co s penězi, to se nerovná výhře ve sportce. Nevědět, co s penězi, znamená nemít dluhy, nemít do čeho investovat, a přitom mít nějakou tu hotovost, pro kterou tedy nemám využití. Tak potom můžu kupovat dětem byty. Nebo letadla, nebo něco úplně jiného. Když už fakt nevím, do čeho ty prachy vrazit. Ale to je velice nepravděpodobná situace.

    superkarma: 0 15.04.2008, 18:25:51
  2. avatar
    [172] tyrkys [*]

    Rikina:

    superkarma: 0 15.04.2008, 18:20:52
  3. [171] Rikina [*]

    tyrkys: ne.

    superkarma: 0 15.04.2008, 18:19:29
  4. avatar
    [170] tyrkys [*]

    Rikina: neprotiřečíš si?

    15.4.2008 14:54:49 - Rikina (Odpovědět) (Poslat vzkaz)
    Manx: jsem napsala, že bych jim eventuálně koupila byty za předpokladu, že bych nevěděla, co s penězi a chtěla se současně ratolestí zbavit, aby mi nevisely na krku, jak zní pragmatický nadpis článku. Ne za předpokladu, že jim založím stavební spoření již v kolíbce a pak si budu "utrhovat od úst", jak je rovněž v článku psáno.
    –––––––––––––––––
    15.4.2008 13:58:51 - Rikina (Odpovědět) (Poslat vzkaz)
    Manx: příjemné to je vždycky, když ti někdo jen tak něco dává. Ovšem tak nějak jsem si myslela, že to má fungovat obráceně, že dospělé děti se mají postarat o rodiče, za to, že rodičové jim dali svou lásku a péči, vychování a vzdělání. Ale asi moc čtu knihy. Za sebe říkám, že jsem od rodičů dostala akorát dobré rady do života, jinak nic, natož byt, a sama nemám potomkům z čeho dávat, natož kupovat byty. Kdybych měla nějaké přebytky, třeba výhru ve sportce, stejně bych jim byt nekoupila. Vychování a vzdělání dostali a dobrých rad si beztak neváží, tak co bych do nich ještě investovala víc.

    superkarma: 0 15.04.2008, 18:13:01
  5. avatar
    [169] zonan [*]

    Když bylo synovi asi 10, tak mi sdělil, že bude s náma do 28. Prý, abychom si ho pořádně užili . Teď má 17, tak uvidím . Stavebko sice má, ale ta konečná "závratná" suma bude stačit při současném vývoji cen tak akorát na kliku u dveří. No co, snaha byla, pak se bude muset snažit sám.

    superkarma: 0 15.04.2008, 18:06:55
  6. avatar
    [168] OlgaMarie [*]

    sharka:

    superkarma: 0 15.04.2008, 17:26:09
  7. avatar
    [167] fialinka [*]

    Znám spousty lidí, kterým rodiče či prarodiče výrazně pomohli - ale nějak se moc neozývají :-)... já osobně to z pohledu rodiče považuju za čistě dobrovolnou podporu, ale pokud mi to moje finanční situace dovolí, taky asi lehce v budoucnu vypomůžu, ale kdo ví...

    superkarma: 0 15.04.2008, 17:23:35
  8. [166] a.... [*]

    Jojo...jakmile je řeč o majetcích,tak se lidi titulují, že jednomu oči přecházejí

    superkarma: 0 15.04.2008, 16:56:54
  9. avatar
    [165] Lassie [*]

    Budoucí životní :-D

    superkarma: 0 15.04.2008, 16:49:28
  10. avatar
    [164] Lassie [*]

    Nesouhlasím s tím, že se člověk nemůže osamostatnit, pokud nevlastním byt. Já odešla z domu v 18, bydlela jsem na ubytovně, v podnájmech, v Anglii u rodiny, které jsem se starala o děti. S přítelem jsme si opravili starý dům, je tu pořád spousta práce a máme dost dluhů - ale ani tak bych neměnila. A už vůbec nechápu matky, které si své děti hýčkají do 30 a nechtějí je nechat odejít. Chudáci jejich životní budoucí životní partneři....

    superkarma: 0 15.04.2008, 16:48:49
  11. [161] sharka [*]

    Meander: ó ano, díky za optání

    superkarma: 0 15.04.2008, 16:09:11
  12. [160] Rikina [*]

    OlgaMarie 156: s tím by se dalo souhlasit.

    superkarma: 0 15.04.2008, 16:06:46
  13. avatar
    [159] Meander [*]

    sharka: A jinak doma všichni zdrávi?

    superkarma: 0 15.04.2008, 16:00:41
  14. [158] sharka [*]

    Meander: Milá Meander, dneska mi přijdeš jako úplná "pitcha" ty Někdy ti to myslí, ale dneska se nějak nezadařilo, co? Špatnej den?

    superkarma: 0 15.04.2008, 15:54:28
  15. [157] Rikina [*]

    a....: Zvláštní, říkáš... možná ano. Rozlišuji - dokud byli synové dětmi, byli pro mě vždycky a ve všem první. Napřed muselo být všechno pro ně, a já byla až poslední na řadě. Fůru věcí jsem si musela dlouho odříkat. To je tak v pořádku, to není stížnost, děti prostě potřebují dostat svoje a ošidit se nemůžou. Jenže oni už dávno nejsou dětmi. Jsou to mladí muži, 22 a 25 let, a oba v tuto chvíli mají víc sil, víc energie a víc možností, než já. Jsou zdraví, sebevědomí, a naučila jsem je všechno, co jsem mohla. Už jim nemůžu dát nic víc. Teď se starám především sama o sebe, protože teď si ten luxus mohu po dlouhé době dovolit. Kdybych měla možnost kupovat nemovitosti, jakože nemám, budu řešit své vlastní bydlení, ne jejich, anžto sama nemám byt. Je to tak těžko pochopitelné?

    superkarma: 0 15.04.2008, 15:42:52
  16. avatar
    [156] OlgaMarie [*]

    Rikina: Je to hnusné spojení a článek opravdu podsouvá, že za komoušů bylo líp.Někdo dětem pomůže a rád, někdo, aby se chlubil, že na to má a jiný má děti jen rád a ony vědí, že u nich mají vždy pocit zázemí a jistoty i bez prostředků na drahé bydlení.

    superkarma: 0 15.04.2008, 15:37:20
  17. [155] Rikina [*]

    monacha: a s výchovou k samostatnosti to vůbec nesouvisí. Přece i zcela samostatnému jedinci můžou rodiče koupit byt, když na to mají a uznají to za vhodné.

    superkarma: 0 15.04.2008, 15:28:39
  18. avatar
    [154] monacha [*]

    Rikina: jasne, souhlas, ja jen, ze u nas s tim byl problem, tak jsem chtela slyset jiny nazor z druhe strany

    superkarma: 0 15.04.2008, 15:27:35
  19. [153] Rikina [*]

    OlgaMarie: termín "viset na krku" je použit v článku, tak se ho držím.

    superkarma: 0 15.04.2008, 15:26:25
  20. [152] Rikina [*]

    monacha: synovi je 25 let, jestli něco od někoho dostane a přijme to nebo nepřijme, to je jenom jeho věc a moje zbytečná starost, do toho mu přece nemůžu mluvit.

    superkarma: 0 15.04.2008, 15:25:38
  21. avatar
    [151] OlgaMarie [*]

    Kdo o dětech smýšlí, že mu visí na krku jak šmuk, neměl si je pořizovat. Rodiče s dětmi a děti s rodiči budou beztak svázáni po celý život, ať chtějí nebo nechtějí.

    superkarma: 0 15.04.2008, 15:21:09
  22. avatar
    [150] monacha [*]

    Rikina: a vadilo by ti, kdyby syn a jeho potencialni partnerka dostali neco od jejich rodicu? Myslim, jestli bys to nebrala jako niceni tve vychovy k samostatnosti...

    superkarma: 0 15.04.2008, 15:18:39
  23. avatar
    [149] monacha [*]

    a....: spis si myslim, ze je to v kazde rodine nastaveno jinak, prece nemusi byt hned zklamana

    superkarma: 0 15.04.2008, 15:16:40
  24. [148] a.... [*]

    Kassy: Nad prestiž a na to, co si o nich jejich děti pomyslí, jsou evidentně někteří povzneseni.

    superkarma: 0 15.04.2008, 15:13:50
  25. [147] Rikina [*]

    Kassy: to byla nadsázka, samozřejmě, tedy ty buchty.

    superkarma: 0 15.04.2008, 15:13:39
  26. [146] Rikina [*]

    Manx: jeden syn mi visí na krku, a druhý syn má vlastní účet, o jehož výši mi není nic známo, ani o výši jeho platu, takže nemohu na tuto otázku odpovědět.

    superkarma: 0 15.04.2008, 15:11:41
  27. avatar
    [145] Kassy [*]

    Rikina (110): Tak uzlík buchet se snad vyskytuje jen v pohádkách A ano, v některých obdobích dědil jen nejstarší, ale ti další buď zůstali a pracovali na rodinném hospodářství, které patřilo bratrovi, nebo šli k armádě, či do kláštera, pokud měli rodiče na věno. A holky se vdaly a starat se začal manžel. Rozhodně nebylo normální, aby rodiče dítěti prostě řekli "jsi dospělý, postarej se sám". Zvlášť ve středních a vyšších vrstvách šlo i o prestiž rodu.

    superkarma: 0 15.04.2008, 15:10:46
  28. [144] a.... [*]

    Rikina: Bohužel to z tvého prjevu tak prosakuje, že nelze za tím vidět nic jiného Je velký rozdíl mezi nekoupit a nemít možnost to udělat. Když říkáš, že bys to neudělala ani kdybys měla tu možnost, přijde mi to přinejmenším zvláštní.

    superkarma: 0 15.04.2008, 15:10:01
  29. [143] z.u.z.a [*]

    Trochu mě zaráží přístup "porodila jsem je, vychovala, teď už jsou velký, tak od nich ruce pryč". To si v případě svých rodičů, resp. mámy nějak nedovedu představit a tím nemyslím financování.

    superkarma: 0 15.04.2008, 15:06:07
  30. [142] Rikina [*]

    a....: půl slovem jsem nic takového nezmínila. Jestli by to mělo být proto, že jim nechci koupit byt, tak to by bylo hodně zklamaných rodičů na světě. Rozhodně aspoň v mém okolí je víc těch rodičů, kteří svým ratolestem byty nekupují, než naopak.

    superkarma: 0 15.04.2008, 15:04:51

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme