Studio pro ženy Magdaleny Mikulandové pečuje o ženy všech věkových kategorií. Poskytuje odborné a specializované služby v porodnictví a gynekologii, dietologii, ale i speciální metodu léčení funkční ženské sterility, kojenecké masáže a metodu míčkování, cvičení rodičů s dětmi, programy redukce podkožního tuku a celulitidy. Pomáhá ženám projevit kouzlo své osobnosti, neboť krása je pojem relativní, ale zdravý rozum a sebevědomí s úsměvem na tváři sluší každé ženě. I v tomto může Magdalena využít své bohaté zkušenosti ze spolupráce s modelingovou agenturou.



Kromě toho je Magdalena Mikulandová autorkou knihy Těhotenství a porod „Průvodce těhotné ženy od početí do šestinedělí" a vydala dvě DVD – Cvičení po porodu a Cvičení pro těhotné.

V souvislosti s vydáním nového DVD jste měli možnost se Magdaleny ptát na vše, co Vás kolem cvičení v těhotenství a po porodu zajímá. Vybíráme několik zajímavých dotazů a upozorňujeme, že pro zájemkyně máme toto DVD připravené v naší soutěž - stačí si přečíst pravidla v závěru článku!

 

Dobrý den, jsem 7 měsíců po císaři a v jizvě mně občas docela cukne (až se musím chytit pod břichem), je to normální? Zatím jsem ještě břicho moc neposilovala, prosím o inspiraci, kterými svaly začít. Váhu už mám, jako jsem měla před porodem, jen to břicho stále povislé. :-( Děkuji a přeji hezký den. Jana.
Magdalena Mikulandová, porodní asistentka(12:11): Pobolívání v jizvě nebo naopak necitlivost v jizvě je po porodu císařským řezem úplně běžné. Je nutné, abyste s jizvou pracovala a snažila se ji rozmasírovat, aby nevznikla tzv. aktivní jizva, která pak dělá potíže celý život. Je nutné, abyste začala cvičit pokud možno co nejdříve po porodu. Existuje soubor cvičení, které se dá cvičit již 12 h.po porodu. Ale pokud jste s tím nezačala tak brzo, nevadí, začněte teď. Doporučuji Vám, pokud to jde, chodit na cvičení organizované k porod. asistence nebo fyzioterapeutce, která dobře ví, co se v takovém stavu cvičí a jak na to. Pokud nemáte možnost, kupte si naši kazetu cvičení po porodu. Magdalena Mikulandová, www.studioprozeny.cz

Dobrý den, za jak dlouho po porodu se stáhnou kyčle, které se roztáhly při porodu? A jaké cviky jsou doporučeny právě pro tyto partie.
Magdalena Mikulandová, porodní asistentka(12:17): Dobrý den. Mírné roztažení kyčlí je při porodu a na konci těhotenství normální, ale není třeba právě na tyto partie cvičit speciální cviky. Kyčle se zase samy dají na původní místo, a pokud máte pocit, že jste přes boky širší, vyčkejte, ono se to ještě zlepší. Existují ženy, u kterých po porodu pánev zůstane širší a cviky na to nepomohou. Doporučuji Vám cvičit cvičení pro ženy po porodu a komplexně tak posílit celé tělo. Tím by se měly i kyčle dostat na původní místo. Magdalena Mikulandová, www.studioprozeny.cz

Maňásek: Jaká jsou prosím zásadní omezení ve cvičení po porodu? Konkrétně asi - jak se liší cvičení v šestinedělí a po něm - pokud se nějak liší. Hezký den a děkuji.
Magdalena Mikulandová, porodní asistentka(12:38): Dobrý den, samozřejmě, že se liší. Cvičení asi do 4. m. po porodu by mělo být především na posílení svalových skupin a vrácení se gyn. orgánů a celého těla do původní kondice. Cvičení po 4.-6. m. je pak běžné cvičení, které splňuje přesně to, co slibuje cvičení, jaké si vyberete. Magdalena Mikulandová, www.studioprozeny.cz

Aprilka1: Dobrý den, jsem 3 měsíc po porodu, dostala jsem se na svou původní váhu poměrně snadno, i když jsem přibrala 16 kg. Nyní bych chtěla začít cvičit, ale stále mě pobolívají kyčle (rodila jsem normálně) je pro mě vhodný spinning? Stále kojím. Děkuji.
Magdalena Mikulandová, porodní asistentka(12:45): Dobrý den, 3. m. po porodu je ještě krátká doba a kyčle mohou opravdu bolet. Být Vámi, ještě bych to s těmi extrémně zátěžovými sporty nepřeháněla. Pokud by bolest neustupovala po půl roce po porodu, navštivte ortopeda.Tedy doporučuji Vám cvičit speciální cvičení po porodu, které vedou odborníci, a pokud nemůžete na takový kurz docházet, kupte si naše DVD Cvičení po porodu. Magdalena Mikulandová, www.studioprozeny.cz

korelka: Existují nějaká cvičení na otoky dolních končetin? Jak si mohu pomoct? Hezký den a děkuji.
Magdalena Mikulandová, porodní asistentka(13:00): Dobrý den, nejdříve je nutné vědět, zda jde o otoky, které vznikají večer a mají souvislost s únavou a zvýšenou váhou. Musíte s lékařem vyloučit otoky, které jsou projevem nemoci EPH gestóza, která se jinak musí léčit. Pokud jde o první případ, pak často přes den odpočívat, dávat nohy do lehce zvýšené polohy, v takové poloze i spát (podložte si nohy u postele). Dále se doporučuje aplikovat střídavé koupele na dolní končetiny - teplé a studené, končit vždy studenou sprchou. Je vhodné nosit punčochy nebo alespoň podkolenky s podpůrným efektem. Každou chvíli, když můžete, dělejte kroužky v kotnících DK. Sledujte, kolik toho vypijete, a nepřehánějte to přes 2 l. denně. Magdalena Mikulandová, www.studioprozeny.cz

Peťuna: Dobrý den, chtěla bych se zeptat, za jak dlouho je po císařském řezu děloha opět bezpečně zahojená, pro případ dalšího těhotenství. A také pokud by i další porod proběhl císařským řezem, jestli se bříško rozřízne opět ve stejném místě, nebo kousek jinde?
Magdalena Mikulandová, porodní asistentka(13:54): Dobrý den, pokud porod cís. řezem probíhal bez komplikací a následné hojení také je děloha zahojena asi za 6 m. Nicméně se doporučuje nejméně 1 rok před dalším otěhotněním. Váš gynekolog by měl mít kompletní zprávu o Vašem porodu císař. řezem ve Vaší kartě. Pokud je 2.porod veden také cř, vede se řez v úplně stejném místě jako u 1. řezu. Magdalena Mikulandová, www.studioprozeny.cz

Zbylé dotazy najdete ZDE (klikněte).

Přečtěte si i další články k tématu:

Mohu sportovat v těhotenství?

Nové DVD - Cvičení po porodu

Šestinedělí - daleko k veselí

Nová kniha o mateřství od českých autorů!

 


SOUTĚŽ - SOUTĚŽ - SOUTĚŽ

Odpovězte do 27. 1. 2008 na tuto soutěžní otázku a můžete vyhrát DVD Cvičení po porodu!

Jak se jmenovalo první DVD týkající se cvičení, které Magdalena Mikulandová vydala?

a) Cvičení v těhotenství

b) Cvičení pro těhotné

c) Maminko, buď fit!

Své odpovědi vkládejte SEM (klikněte).

Reklama