V Česku je nyní již 946 cestovních kanceláří, a bojují tak o každého klienta. Meziročně tak přibylo více než 100 cestovních kanceláří! Jaké jsou marketingové novinky letošního roku, kterými cestovky bojují o klienty?

 

Cestovní kanceláře se v rámci stále tvrdší konkurence snaží letos oslovit klienty skutečně různými marketingovými způsoby.

Už v rámci prodeje letošních First minute jsme zaznamenali první letošní novinku, s kterou přišly cestovní kanceláře, a to historicky nejnižší zálohu na rezervaci zájezdu, a to pouze ve výši 990 korun, přičemž do loňské sezony museli klienti vždy skládat zálohu ve výši minimálně 30 % z ceny zájezdu!


Novinkou letošní sezony je i nabídka 1 dítěte zdarma již s 1 dospělým, přičemž dříve vždy platilo, že dítě zdarma bylo vždy jen v doprovodu 2 dospělých. „Podobně letos začaly i nabídky 2 dětí zdarma s  2 dospělými, dosud bylo s 2 dospělými zdarma vždy maximálně 1 dítě,“ řekl Ženě-in mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.

Další cestovní kanceláře volí jiné cesty, letos se například začal někde nabízet ke každému zakoupenému zájezdu fakultativní výlet zdarma nebo třeba dárek (digitální fotoaparát, taška apod...).

Některé cestovní kanceláře nabízí klientům transfer na letiště mikrobusem zdarma, aby klienti ušetřili na drahém parkovném na letišti.

Zajímavým marketingovým tahem je i nabídka kapesného na cestu ve výši 66 eur ke každému zakoupenému zájezdu, což je vlastně jen chytře pojmenovaná sleva v hotovosti ze zakoupeného zájezdu.

Další novinkou poslední doby je i možnost rezervace zájezdu skutečně on-line.

Na co se vás snažila nalákat vaše oblíbená cestovka?

Reklama